rcfly4um
RC MODELI JEDRILICA => ELEKTRO JEDRILICE => Topic started by: jovule on September 29, 2012, 10:04:25 PM
-
Posle duze pauze bavljanjem ovim hobijem, resio sam malo da su vratim u pricu, s obzirom da mi trenutno vreme dozvoljava ovako nesto... Evo, da prestavim i moj projekat... Rec je o mojoj prvoj jedrilici ovakvog tipa, sa elektro-pogonom raspona oko 2.7m, dizajnirana delom iz glave i licnog iskkustva, sa malom kradjom detalja i tehnologije sa drugih modela...
Pocecu sa crtezima... malo vece poznavanje rada u AutoCAD-u mi dozvoljava da ga koristim isto kao i papir i olovku, pa evo par sketch-eva...
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/Capture_zps970b877b.png)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/Capture1_zps51c1a957.png)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/Capture3_zpsc5f93ec5.png)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/Capture2_zps84c82f1c.png)
S obzirom da trenutno zivim izvan zemlje, prinudjen sam dosta da improvizujem, pa tako i radni prostor, koji je cas kuhinja, cas radionica... isto tako s vremena na vreme i terasa je deo radionice, makar dok je lepo vreme 8)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3061_zpsd695fa38.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3065_zps1a260127.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3078_zps04b47383.jpg)
Veliki sam mmiljenik drveta, pa je tako i ovaj model vecinom napravljen od balze, aviospera sa malim karbonskim dodacima...Cekajuci da materijal stigne, odstampao sam gomilu crteza sa detaljima...
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3067_zps7559d25d.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3068_zps1bd604f1.jpg)
Sve je naravno rucno seckano, doterivano, s obzirom da mi nisu pri ruci prave masine za to :)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3069_zps84a4d213.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3073_zps7e945a92.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3083_zpsf22c1522.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3085_zps4e988ce3.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3086_zpsa7b9b017.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3087_zpsbb8c833e.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3090_zpsd8680d0d.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3094_zps3c2a6755.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3100_zps338f7007.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3104_zps59548b52.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3117_zps2e9dc0d7.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3120_zpse687be8c.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3096_zps72eac54c.jpg)
Ovo su trenutno radovi, krila su skoro spremna za plankiranje, a poceo sam i sa izradom trupa...
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3116_zps0fe9da8a.jpg)
Sad sam u fazi cekanja elektronike za ovaj model koja je vec narucena, nesto je vec stiglo kao na primer radio i risiver http://www.hobbyrc.ro/product_info.php/cPath/28_86/products_id/1363 (http://www.hobbyrc.ro/product_info.php/cPath/28_86/products_id/1363)
a evo i linkova ostale narucene opreme, koja ce nadam se stici uskoro...
Motor sa ECS
http://www.ebay.com/itm/150601112950?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648 (http://www.ebay.com/itm/150601112950?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648)
Spinner i elisa
http://www.ebay.com/itm/110913513719?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648 (http://www.ebay.com/itm/110913513719?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648)
http://www.ebay.com/itm/140757543129?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648 (http://www.ebay.com/itm/140757543129?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648)
2 vrste servo-a
http://www.ebay.com/itm/200798768946?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648 (http://www.ebay.com/itm/200798768946?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648)
http://www.ebay.com/itm/320669312629?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648 (http://www.ebay.com/itm/320669312629?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648)
3 vrste baterija, radi probe...
http://www.ebay.com/itm/330788734310?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648 (http://www.ebay.com/itm/330788734310?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648)
http://www.ebay.com/itm/271014713263?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648 (http://www.ebay.com/itm/271014713263?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648)
http://www.ebay.com/itm/280930042923?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648 (http://www.ebay.com/itm/280930042923?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648)
...i punjac...
http://www.ebay.com/itm/120887350378?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648 (http://www.ebay.com/itm/120887350378?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648)
Ovih dana pocinjem sa izradom repa. Odlucio sam se za L-tail, koji ce biti prikacen za mini konzolu na kraju trupa, pomocu karbonskih bajoneta... Sve to zbog lakseg i kompaktnijeg transporta...
Toliko za sad od mene... voleo bih kad bi se ubacio koji komentar i naravno preporuke na dosadasnji rad...
-
Svaka cast i ja ovako kuburim cas kuhinja cas balkon cas dnevni boravak oo))
-
Bravo majstore :mhm
Nema šta drugo da se kaže za dosadašnju izradu modela.
Čini mi se da je sa nama modelar starog kova.
Nisam primetio da si razmišljao o kartici za programiranje motora, mada mislim da je izvodljivo i da ceš se vetovatno snaći preko stanice. Što se baterija tiče, mislim da je par komada kao ona prva sasvim dovoljno (i jeftino).
Jedva čekamo nastavak, ima šta da se vidi, i nauči :mhm.
-
Rep je spreman za foliju, kao dobar deo krila. ukrstio sam elerone vertikalca i horizontalca, mislio sam da ce to fino izgledati, ali mi se trenutno ne svidja kako izgleda. igrao sam se sa nekim epoxy moment fix, da proverim kako ce ova donja konzola repa biti prilepljena za karonsku cevku trupa, i zadovoljan sam kvalitetom lepka. Videcemo kako ce biti kad sve dodje na svoje mesto... Sto se krila tice, fale jos terminezoni, plankiranje mesta za servo motor i spremno je za foliju. Problem je u tome sto i dalje cekam isporuku elektronike, kako bih sve upakovao na svoje mesto, tako da su radovi za sada pauzirani... evo jos malko slicica dosadasnjih radova... jos nisam obezbedio praciznu vagu kako bih izmerio tezinu krila, sto me u ovom trenutku jako interesuje... krila su poprilicno jaka, nebi trebalo da imaju slabe tacke, samo se plasim da nisam preterao u tezini...
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3188_zps6f12eddf.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3187_zpsc7890c48.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3189_zps03ef2f73.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3182_zps1472529d.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3185_zps35ee465b.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3183_zps5b6efa3a.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3194_zps46b0f9e7.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3196_zps1abb61b1.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3197_zpsbafcb9e2.jpg)
-
Jovule lep projekat. Ja sam jako davno pravio konstruktivne jedrilice, ali se sećam svih važnih stvari. Baš iz tog iskuszva bih ti savetovao da staviš mnogo veći poktretno deo na vertikalni stabilizator. S obzirom da će raspon krila biti veliki, sa ovim malim bi čekao dva sata na njegov efekat. Retko se koristi kod RC jedrilica poluprofil na horizontalcu. Može, ali pazi na njegov napadni ugao u odnosu na krilo. mmmm
Samo napred. ;namig
-
Pozdrav, interesuje me da li si kod svih rebara krila koristio isti profil naravno sa smanjenjem velicine prema kraju?
-
O vertikalcu sam i ja razmisljao, s obzirom da nista jos uvek nisam lepio, mislim da ce veci eleron biti odradjen bez probe...
Rebra centroplana su sva ista... dok su kod uski umanjena, kao sto se na prvim skicama i vidi...
Poz
-
Horizontalac je gotov... Malo je trebalo vremena da se uhodam sa peglom posto gori sve zivo, ali sam na kraju uspeo...
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3219_zps71f3b030.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3220_zps3d4552aa.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3223_zpsdd9d8db6.jpg)
Poz
-
Posle duzeg vremena cekanja svih potrebnih komponenti, jedrilica je konacno gotova. evo par slika...
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3387.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3391.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3392.jpg)
interesantno je da je CG nakon montaze svih komponenti, bio na idealnom mestu bez ikakvih podesavanja.
E SAD... glavna stvar...
Sve sam lepo programirao, podesio, testirao... Upravo danas sam planirao da odem na obliznji aerodrom s obzirom da je prelepo vreme... Sinoc lepo krenem sa zavrsnom kontrolom i probom, kako bih nakon svega stavio sve moguce baterije na punjenje i lepo sve spremio za danasnje letenje...
Kad ono...
Testiram motor naravno po 50ti put zajedno sa elisom, cisto radi provere, i negde na pola gasa, (:sok:)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3404.jpg)
(http://i1337.photobucket.com/albums/o662/jovule/IMG_3406.jpg)
Puce elisa, naravno sa sve spinerom odleti u (___) ... sva sreca niko od prisutnih nije stajao ni blizu mesta desavanja pa je sve proslo bez povreda koje su mogle da budu cini mi se ozbiljne... pukla mi je i osovina motora, tako da sam u datom trenutku ostao bez teksta... Neverovatno je da sam testirao sve na 100% i radilo je bez problema, tako da mi je strasno nelogicno ovo sto se desilo...
Sad ne znam sta da radim... Za ove komponente sam cekao 4 nedelje, tako da sigurno necu narucivati isto... napisao sam report prodavcu, mada se ne nadam nikakvoj reklamaciji... sad... jovo na novo... treba naci drugi motor (posto ovaj vise ne konzumiram) naravno elisu i spinner... ne znam ima li vajde koristiti ovaj ESC i BEC u kombinaciji sa nekim drugim motoro, s obzirom da je sve stiglo u komlpetu... Isto tako ogranicen sam sa prostorom za motor, pa i o tome treba voditi racuna... sve u svemu, odlaganje prvog leta je neizbezno... mmmm
Poz
-
Vec vise puta do sada sam napomenuo da se ne koriste kineske sklopive elise vec samo Cam Carbon ili Graupner. Mislim da je sada jasno zasto.
poz
-
dali si siguran da je elisa pukla? da nije prvo osovina pa posle se vec svakako sve zguzva! ako dobro vidim osovina ti je bila od 4mm mora da je bio jako loseg kvaliteta jer i da je elisa prvo pukla dije smela da tek tako pukne !!a sto se elise tice magic je u pravu to nije igra !!
-
Ja licno bih zamenio osovinu, elisu i spiner.Sto ceo set-up?Osovina se moze i napraviti na malom strugu...
Evo kako je meni strugar resio malo drugaciju osovinu za SK3 motor...
-
kod jedrilica nazalost ne moze tako da se resi osovina. jer je motor kontra montiran na fire wal
-
Da, Adam je u pravu. mmmm Ako elisa nije bila balansirana, najverovatnije da je osovina pukla zbog toga. Vidi se da je baš tamo pukla gde je oslabljena, gde trpi navjeće opterećenje, na momenat savijanja. Tamo je presek oko 3mm a pošto su ove osovinice prekaljene, ne savijaju se, već odmah pucaju. To je za uskočni (seger) prsten napravljen, koji drži osovinu kod uzdužnog opterećenja (aksijalnog), kada je elisa na drugoj strani na delu rotora.
Rešenje je, kada se stavlja elisa na ovaj kraj motora, da se osovina okrene tako, da žljeb bude negde u sredini motora. Najbolje je zameniti osovinu bez žljeba sa opružnim čelikom za trapove Graupner kvaliteta, ili sa srebrnim nekaljenim čelikom od alatničara. Tvdra prohron žica je isto dovoljno jaka. Sve navedeno postoji u meri fi 4mm.
-
Da, jasno mi je da ne moze ovakva osovina kakvu sam ja prikazao.Mislio sam da se napravi kakva je i bila.Sto bi covek menjao motor bez veze.Ko zna sta je bio uzrok, mozda i mikroprskotina na osovini + opterecenje... mmmm .Sreca pa nema povredjenih.
-
baš elegantno izgleda na ovoj slici na terasi :)
da li bi mogao da napišeš malo pobliže kako se radi onaj deo krila na kome se menja ugao?
-
Osovina je pukla na mestu najvece koncentracije napona - na zlebu za osigurac... to je logicno... u toku prvih probnih testova, nisam uocio nikakve vibracije ni sa propelerom ni bez njega, tako da kapiram da je sve bilo dobro izbalansirano... S toga sledi da je elisa pukla zbog radi "kvalitetne" kineske izrade... postavljena je tu radi probe, posto me u spajzu ceka nova karbonska, koju nisam hteo da montiram odmah... izgleda da ce ona malo da kasni sa dokazivanjem :hehe... Razmontirao sam ceo motor, mislim da postoji mogucnost za menjanje osovine, s obzirom da se ova slomljena trenutno nalazi u mojim rukama, i vezuje se samo sa jednim malim imbus navojem za kuciste rotora... Problem je nabaviti odgovaraucu zamenu za istu i naravno garantovati kvalitet...
Ajd jedno pitanje... posto nemam bas iskustva...
Ostao mi je ESC 60A, zajedno sa BEC-om... imam u varijanti ovaj motor
http://europemodels.eu/p_4705_Outrunner+Brushless+Motor+FC+3536+06/ (http://europemodels.eu/p_4705_Outrunner+Brushless+Motor+FC+3536+06/)
buni me sad sto u karakteristikama pise max current: 40A, pa ne znam da li njega mogu direktno da povezem sa ovim ESC sto je preteko od 60A, tj sta ce se desiti pod uslovom da gresim... naravno, resenje je da se sve kupi u paketu novo, al ovi (___) rumuni skupi...
-
slobodno mozes koristiti esc , tvoj esc je od 60A a motor ti moze max 40A da povuce tako da controler ce biti hladan ko spricer, uvek je bolje da kontroler ima rezerve tako da samo napred i da sto pre poleti ptica (pijemo)
-
1250KV x 11.50 volti je....... mnogo obrtaja za taj kvalitet elise...uzduzno je ciknula ,vidi se vise od trecine je otpalo... tibetov savet OK... ukopani deo za zeger unutra...i magicov izbor foldinga OK+OBAVEZNO BALANSIRANJE...obrati paznju na zamenu....da ti ne povuce u stranu kada budes montirao novu osovinu...vidi ako ima neki plasticar kod tebe,oni koriste ovakve osovinice, kao izbacivace i imaju obicno neki polomljeni ...kupi slem (work) za sledecu probu...
-
Nov motor stigao,
http://www.sierra.ro/Motor-BL-Outrunner-iMARS-3744--800KV-p5547p.html (http://www.sierra.ro/Motor-BL-Outrunner-iMARS-3744--800KV-p5547p.html)
morao sam da napravim malo vise prostora u nosu trupa, posto sadasnji motor je 4mm veceg precnika od starog... a inace sam bio u cajtungu sa prostorom... naravno i nova elisa, ovoga puta kvalitetnija...
http://www.sierra.ro/Pale-elici-pliante-CAM-Folding-12-x-6-p3959p.html (http://www.sierra.ro/Pale-elici-pliante-CAM-Folding-12-x-6-p3959p.html)
Inace masa modela sa kompletnom opremom je 1720gr, sto za ovu velicinu, cini mi se i nije puno...
Sve zajedno vrlo brzo je bilo spremno za letenje, ali se cekalo par dana suvo, lepo a i slobodno vreme...
Danas, najzad... Obliznji Oltenia aerodrom, prvi put na lokaciji i prijatno sam iznenadjen i nisam uopste ni znao da se i ovde ljudi bave ovim hobijem i naravno ljudi napravili mali deo livade odvojenu pistu za modele, koja meni naravno nije trebala... :D
Vetrica taman koliko treba, nekih 2-3 m/s... malo trcanja uz vetar cisto da se oproba onako odokkativno da li ovo ima letne karakteristike i konacna odluka, GAS i TERAJ... (<--)
Maiden Flight (http://www.youtube.com/watch?v=fkEbR0ctm0k#)
Model leti i bolje nego sto sam ocekivao... moram da pomerim CG malo u napred, radi bolje stabilnosti, trenutno se nalazi na polovini krila, jer sam izabrao opciju da imam sto manju minimalnu brzinu zbog sletanja, a i propinje se ko lud kad dam gas... na snimku nisam prelazio 50%... nakon par letova, malo sam dotrimovao elerone posto je non stop naginjao u levo sto se na snimku i vidi, iako su krila perfektno izbalansirana... 275gr i jedno i drugo... nisam uspeo da sve dovedem 100% u "vinklu" posto mi je baterija na radiostanici pocela da pisti na 10% pa sam stopirao danasnje letenje nakon 10tak uspesnih i jedan zamalo koban let :)
Naime, kad sam video kako tica reaguje na komande, iako sam bio skeptik po pitanju horizontalne povrsine, poceo sam malo da se igram, pa nakon par lupinga, nesto cudno je pocelo da se desava, imao sam problem gde su komande pocele da me slusaju znatno manje... uspeo sam da napravim bezbedno prizemljenje, odabrao sam neku finu visoku travu na ivici aerodroma, i video da su mi se uske odvojile od centroplana nekih 10tak mm... nisam lepio nikakvu traku, s obzirom da sam jedva rukama mogao da rasklopim krila, ali sad mi je sve jasno... :sljus
Sve u svemu, zadovoljnan sam sto je ovo moj prvi RC projekat, napravljen totalno "from sketch" i naravno RADI (pijanoo) ... Morace malko da se zalije nekom tekucinom, cisto radi reda (pijemo)
-
baš elegantno izgleda na ovoj slici na terasi :)
da li bi mogao da napišeš malo pobliže kako se radi onaj deo krila na kome se menja ugao?
Uske su povezane sa centroplanom sa karbonskim bajonetima precnika 6mm, s tim sto rupe na rebrima nisu na istim pozicijama, vec ide progresivno od prvog ka trecem rebru od sredine ka donjaci ako gledas rebra od spoja uske tj centroplana... i naravno prvo rebro uske je pod nagibom od oko 5 stepeni u odnosu na vertikalu... prost je princip, malko je zajeb sve to rucno centrirati, podesiti, zalepiti a da naravno pasuje i bude simetricno...
-
moram da pomerim CG malo u napred, radi bolje stabilnosti, trenutno se nalazi na polovini krila, jer sam izabrao opciju da imam sto manju minimalnu brzinu zbog sletanja, a i propinje se ko lud kad dam gas... na snimku nisam prelazio 50%...
50% od napadne ivice je vrlo zadnja centraza. Kreni od 33% od napred pa do 40%, preko nije dobro. Kada to odradis vidi onda kako vuce na gasu, ako i dalje vuce na gore povecaj ugao motora na dole, to je najednostavnije da uradis sa podloskama (na donja 2 srafa) izmedju motora i firewall-a.
poz
-
pih... za CG na 33% moram da dodam oko 250gr u nos... znaci ipak ce ukupna masa biti oko 2kg :o
Problem je sto sam veoma skucen sa prostorom...
-
Ako imas bat.veceg kapaciteta samim tim su i teze i manje ces olova dodavati.
-
Nekako cemo srediti balast...
Nego... jedno pitanje... Da li je normalno da se BEC greje? 60A ESC ne stvara nikakvu temperaturu, s obzirom da je dosta jaci nego sto je potrebno, ali zato BEC dobija finu temperaturu iako ne forsiram motor ni cesto a ni u dugim intervalima...?
-
Normalno je da se BEC greje bez obzira na opterecenost motora zato sto on u svakom slucaju stalno napaja prijemnik i servoe. Ako neces da povecavas tezinu modela ne preostaje nista drugo nego da pravis novi trup koji ce napred biti duzi i tako praviti vecu polugu napred.
poz
-
Hvala Magic (pijemo)... mislim da u ga nekako izolovati od ostatka prtljaga u trupu posto se plasim da stvara preveliku temperaturu, a nalazi se tik uz bateriju... Olovo ce da bude vrlo uskoro u nosu, hocu da isprobam ticu jos koji put pre nego sto krene neka dosadna kisa... a nov trup ce da ide uz novu jedrilicu... Ovaj mi se ne svidja kako je na kraju ispao, al neka ga, s obzirom da je funkcionalan.. ;)
-
50% od napadne ivice je vrlo zadnja centraza. Kreni od 33% od napred pa do 40%, preko nije dobro. Kada to odradis vidi onda kako vuce na gasu, ako i dalje vuce na gore povecaj ugao motora na dole, to je najednostavnije da uradis sa podloskama (na donja 2 srafa) izmedju motora i firewall-a.
poz
Ne bih se složio sa ovim.
Za jedrilice, geometrijskih karakteristika, kao što je ova nije neuobičajeno da se tešte nalazi na 40% do 50% S.A.T. . Ovo omogućavaju veliki relativni volumen horizontalnog repa (vidi se na priloženim crtežima) i smanjena potreba za rezervom stabilnosti kod jedrilica ovog tipa.
Ukoliko nisi zadovoljan centražom, težište pomeraj za po 2% do 3% unapred iz nekoliko puta dok ne postigneš zadovoljavajuće rezultate.
Nikako ne pomeraj odjedanput za 17%. Možeš da dobiješ prestabilnu i neupravljivu jedrilicu.
-
Poslušaj Preška :mhm Nadalje, horizontalac ti je ipak velik i težak. Skrati karbonsku cev prema repu. Bolje zameni cev na deblju, jer je veoma tanka. Ova cev nije dobra i lako može da pukne pri tvrđem sletanju ili velikoj brzini. Treba takvu koristiti u kojoj su vlakna pletena. Recimo iz štapa za pecanje. Napravi ventilaciju u kabini i ništa se neće pregrevati. Treba otvoriti ulaz napred i izlaz nazad za strujanje vazduha. Pogledaj kako je to rešeno kod motornih jedrilica. Motor je jak i pazi dobro kod velikih brzina. Punim gasom leti samo vertikalno. Pošto imaš dobru stanicu, programiraj tropoložajni prekidač za start-jedrenje-sletanje.
(thumb)
-
Ja se drzim one da nosat avion leti lose a repat jednom. Ali ako Presko kaze onda je tako (res).
poz
-
Ja se drzim one da nosat avion leti lose a repat jednom. Ali ako Presko kaze onda je tako (res).
poz
Uprošćavaš problem.
Modeli nisu samo nosati i repati. Oni su puno nosati, malo nosati, normalno balansirani, malo repati, puno repati. Puno nosat model leti jednom, isto kao i puno repat model, malo nosat model leti loše, isto kao i malo repat model.
Stvar je u korektnom postavljanju težišta, koje ne mora da bude vezano za jednu tačku već za zonu od nekoliko procenata srednje aerodinamičke tetive krila (S.A.T.).
Tvoj stav, možda, proizilazi iz činjenice da se na aerodromima češće srećemo sa puno repatim nego sa puno nosatim modelima.
-
Hvala Presko na predlogu... Moje misljenje se poklapa sa tvojim, na starim A-2 modelima koje sam pravio, CG je bio predvidjen cak na 33% do 50% od izlazne ivice krila, modeli su planirali vrlo fino... sa sadasnjom pozicijom nisam zadovoljan, ali smatram da cu sa postelenim dodavanjem balasta na nosu, uskoro dobiti zeljeni efekat u letu koji mi odgovara... to je cini mi se fino stelovanje po mom ukusu, posto model fino leti i sa trenutnim polozajem CG-a. Mislim da je bitan faktor u svemu ovome naravno i medjusobni ugao profila horizontalca i krila... videcemo, ovo je model na kome dosta stvari testiram, pa je i ovo jedna od tih, sve naravno za buduce bolje projekte...
Prave se otvori za cirkulaciju vazduha kroz trup kako bi se resio problem hladjenja BEC-a i ESC-a... Hvala Magic i za taj predlog i savet...
Imam opciju za podesavanje veze izmedju Gasa i horizontalca, kao sto sam napravio vezu izmedju elerona i vertikalca... pa se nadam da i to moze pomoci smanjivanju ekstremnog propinjanja modela pri dodavanju gasa... videcemo... poce neka kisica danas, pa sam do nedelje sigurno bez letenja... ima vremena za razmisljanje...
Poz
-
I opet jos jedno pitanje...
Naime, sinoc sam stavio stanicu da punjac (originalni naravno)... svetli crvena lampica na ispravljacu kao sto treba da svetli... U uputstvu kazu da treba drzati stanicu na punjacu dok lampica ne prestane da svetli... Bre vec je proslo vise od 14h, jos uvek svetli... da nije ovo "malo" mnogo vremena za punjenje baterije??? mmmm
inace baterija je TX 6Cell NiMh 7.2V / 1300 mAh
a naravno ovo je punjac http://www.hitecrcd.com/products/accessories/transmitter-parts-and-accessories/overnight-chargers.html (http://www.hitecrcd.com/products/accessories/transmitter-parts-and-accessories/overnight-chargers.html)
-
Punjač se prodaje u dve izvedbe, i to za 6 i za 8 ćelija. Proveri koji je tvoji. Ako je za 8 i imaš 6 ćelija onda je greška nađena.
Već sam u prvom postu rekao da se ne praktikuje polusimetručan profil za horizontalac kod RC jedrilica. Poluprofil ima silu podizanja repa jer se javlja razlika pritiska pri strujanju na površinama. Znači da ako je centar težišta iza rezultante potisne sile uzgona celog krila taj momenat verovatno kompenzuje sila na horizontalcu sa velikim krakom. Možda ti baš zato ne pumpa, odnosno propinje model. Da, ovo se koristi kod slobodno letećih modela A1 i A2 radi bolje efikasnosti, ali oni lete sa konstantnom brzinom, dok je brzinski raspon kod RC jedrilica mnogo veći i mnogo puta više šteti pri manevrisanju nego koristi.
Uzgred rečeno, ventilaciju sam ti ja preporučio. ;namig
-
Hvala Tibeteagle...veoma korisna i logicna informacija koja mi nije pala na pamet... za u buduce znam za vertikalac... nema vise poluprofila (pijemo)
Sto se tice punjaca, na mom pise CG-S42... a na njihovom sajtu postoje 2 opcije...
CG-S35 Overnight 110v Charger for 8 Cell NiMh Transmitter Batteries i
CG-S45 Overnight 110v Charger for 6 Cell NiMh Transmitter Batteries
tako da ne znam tacno za koju bateriju je ovaj punjac... li skinuo sam ga sa baterije posle 15tak sati punjenja i pokazivalo je 100% :)
Poz
-
gledah snimak...folding ti ne zatvara... popusti malo i kapni lepka na navrtku...
lepo pegla...sto vecu bateriju do motora...ima istine u ovom sto ti rece magic
sad ce ti trebati HTZ naocari za sunce
-
tako da ne znam tacno za koju bateriju je ovaj punjac... li skinuo sam ga sa baterije posle 15tak sati punjenja i pokazivalo je 100% :)
Ovaj problem su imali i drugi. Udubi se u već napisano ovde i možda ćeš naći objašnjenje. mmmm
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1140629 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1140629)
-
Dodato nekih 100tinak grama olova u nos i pri prvoj proveri dobijen je perfektan handling... model je natrimovan sad tako da leti vrlo pravolinijski bez komandi... penje odlicno i vise nema problema sa preteranim propinjanjem...
Danas sam ponovo bio na Aerodromu u Krajovi i upoznao nase kolege iz Aeroklub-a Oltenija... Vrlo ljubazna gospoda, ima ih oko 20tak u klubu mada je 10tak redovnih clanova... nisu bili u velikom broju danas, ali imaju bogat asortiman helikoptera, quadcopter-a, pa je cak jedan tip spominjao da je pre 10tak dana postigao preko 300 km/h sa Jet Typhoon-om... taj model nisam jos video, radi neke prepravke, ali se nadam da cu i to docekati... Spominju nekog naseg tipa, isto modelar, koliko sam razumeo ima firmu koja se bavi kartonazom ovde... Sve u svemu, dobro je pa nisam sam, cekam sledeci vikend i nadam se da ce vreme dozvoliti letenje, a i nadam se viseclanom drustvu...
Evo i snimka od danas...
Playing around (http://www.youtube.com/watch?v=0H5ucuxsde4#ws)
-
Kako je mali ovaj svet :)
Spominjali su mene, ( Srbu de la Podari) Ekipa je super, ja sam se sa njima godinama druzio vise nego sto sam leteo..
Pozdravi ih sve a mi se uskoro vidimo i licno da se upoznamo. 12 god sam proveo u Kraiovi ali za svo to vreme nisam upoznao nikog iz Srbije.. Sad kad sam se vratio u Srbiju eto naseg tamo... :sljus eh da si bio tu dok sam ja bio pa da imam skim da se druzim (pijemo)
-
Obavezno se javi, imas moj broj, pa ako vreme dozvoli mozemo i na livadu...
Poz
-
Nakon desetina i desetina uspesnih letova, kao i nekoliko uspesnih jedrenja, mogu reci da sam zadovoljan 'ticom... Potvrdu na to su mi dale i neke od kolega iz modelarskog kluba Krajova, kao i zahtev da im prosledim planove... Elem... idemo dalje... S obzirom da cenim ovaj forum, zeleo bio da postavim jedno pitanjce...
http://europemodels.eu/p_5904_Vario-Sensor/ (http://europemodels.eu/p_5904_Vario-Sensor/)
Da li mogu da prikacim ovaj vario na moj hitec risiver, i da dobijem zeljeni signal na Aurora 9 stanici???
Odgovor mi treba sto pre, kako bih narucio i primio posiljku, jer se skorije vracam u Srbiju... Takodje, ako nekom nesto treba, neka javi, bicu krajem meseca u NS-u pa cemo se i druziti...
Pozdrav
-
Da li mogu da prikacim ovaj vario na moj hitec risiver, i da dobijem zeljeni signal na Aurora 9 stanici???
http://europemodels.eu/p_5904_Vario-Sensor/ (http://europemodels.eu/p_5904_Vario-Sensor/) ..."altimeter for the FASSTest® telemetry system"...
Hitec nije kompatibilan sa Futabom. Ovo su originalni telemetrijski moduli za Hitec
http://www.hitecrcd.com/products/aircraft-radios-receivers-and-accesories/telemetry/index.html (http://www.hitecrcd.com/products/aircraft-radios-receivers-and-accesories/telemetry/index.html)
-
E jbga... zna li onda neko gde mogu da nadjem Hitec vario i koliko kosta???
-
Ja sam ti za minut i 30 sekundi našao nekoliko mesta, a ti traži dalje. Ovaj Google je čudo. :mhm
Sajtovi su u EU
http://www.der-schweighofer.at/artikel/99212/telemetrie_hitec_afhss_hts-vm_vario_sensor (http://www.der-schweighofer.at/artikel/99212/telemetrie_hitec_afhss_hts-vm_vario_sensor)
http://www.modellhobby.de/Electronic/Radios-module/HITEC/HITEC-options/HITEC-HTS-VM-Variometer-Sensor-.htm?shop=k_staufenb_e&SessionId=&a=article&ProdNr=015110841&t=9&c=15883&p=15883 (http://www.modellhobby.de/Electronic/Radios-module/HITEC/HITEC-options/HITEC-HTS-VM-Variometer-Sensor-.htm?shop=k_staufenb_e&SessionId=&a=article&ProdNr=015110841&t=9&c=15883&p=15883)
http://www.hoelleinshop.com/HTS-VM-Vario-Sensor-Multiplex-Hitec-110841.htm?shop=hoellein_e&SessionId=&a=article&ProdNr=M110841 (http://www.hoelleinshop.com/HTS-VM-Vario-Sensor-Multiplex-Hitec-110841.htm?shop=hoellein_e&SessionId=&a=article&ProdNr=M110841)
-
Hvala brate... Nasao sam i ja za minut i 29 sec takodje... Pogresno sam formulisao pitanje... Bilo je vezano za Srbiju :D
Pozdrav ()-()
-
Kako si zavrsio sa tezistem, tj. gde ti se sada nalazi?
poz
-
Teziste je pomereno napred, i sada se nalazi na negde izmedju 1/2 i 2/3 krila ka napadnoj ivici...
-
Odgovor mi treba sto pre, kako bih narucio i primio posiljku, jer se skorije vracam u Srbiju.
Hvala brate... Nasao sam i ja za minut i 29 sec takodje... Pogresno sam formulisao pitanje... Bilo je vezano za Srbiju :D
Pardon. Iz gore napisanog sam mislio da si negde u EU pa ti treba hitna adresa za narudžbu...
;namig
-
Jesam u Rumuniji a ni u jednoj od firmi odavde nisam nasao... A iz EU trajace malo slanje, a ja u skripcu sa vremenom... U svakom slucaju hvala... mislim da cu nekako zavrsiti posao...
Poz
-
Nikad vise ova Colour shema... 8)
Vec drugi put mi se desava da zbog ganjanja termala, gubim jedrilicu iz vida, a naravno razmisljam i o pravljenju novog centroplana, sa kocnicama i flapsovima... ne ide vise ovako... 8) (<--) mmmm
Pozdrav
-
PROBLEM...
HTS-VM (variometer) sensor + HTS=SS (sensor station) upravo stigli na moju adresu... povezem sve kako treba, na senzoru svetli plava lampica, a na stanici u opciji sensor i dalje stoji samo BATTERY koji je inace po default-u... STA DA RADIM DA PUSTIM OVO U PROGON :D mmmm