rcfly4um

RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: djgorandj on December 13, 2012, 09:08:47 PM

Title: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: djgorandj on December 13, 2012, 09:08:47 PM
Imam jedan os max 21 ex motor, na izgled kao da nikad nije radio nema garezi niti nekih vidnig tragova da je radio, dobijen uz rc camac. Sad me zanima ako i jeste konzerviran tj nov, kolko vredi takav motor, dal mi sta treba jos za njegovo pokretanje, tj dal bi trebao da ga rasturam podmazujem ili sta vec. Otvarao sam mesto gde je klip, lepo podmazano, cini mi se da treba podmazati lezajeve da bi se lakse okretao, rukom tesko pomocu srafcigera moze se pokratati tj okretati.

Slika na ovom linku: http://imm.io/P0iH (http://imm.io/P0iH)
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: tibeteagle on December 14, 2012, 12:36:01 AM
Skini auspuh i izvadi svećicu. Preko karburatora, na otvoru svećice i auspuha našpricaj iz plastične flašice (http://www.ar-uk.com/images/products/465464850-0000.jpg) sa cevčicom gorivo za ovaj motor. Okreći  motor u rukama u svim pravcima da gorivo dođe do ležejeva u karteru. Stavi motor u polietilen (debelu) nejlon kesu, zatvori hermetički i ostavi preko noći na sobnoj temperaturi.  Posle ponovo nalij bogato i okreći sa rukom zamajac sve dotle, dok ne ide lagano.  Sa ovim bi trebalo da se razmrda ukrućeno ulje. Motor bi bilo dobro upaliti na dasci još pre montiranja u čamac, ali o tome kasnije.
Izvesti.  ;namig

Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: djgorandj on December 14, 2012, 07:02:20 AM
Ok, pribavicu sve sta mi treba pa kao sto i sam rece otom potom.
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: adam on December 14, 2012, 03:01:39 PM
ovaj motor su proizvodili krajem osamdesetih, po meni je nov barem se tako cini na slici, nazalost ovakvi motori u sadasnje vreme vec slabo koriste jer su mu performanse daleko prevazidene, tako da za vrednost tesko nesto reci mozda 50-70eu ako bas neko takav motor trazi pozdrav (pijemo)
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: djgorandj on December 14, 2012, 03:05:01 PM
Hvala lepo na informacijama. Sad cu pogledati i oko delova koji su mi potrebni za osposobljavanje. Pa sta god da bude. Nisam neki ljuvitelj glow varijanti. Mozda i ode dalje motoric.
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: djgorandj on December 19, 2012, 03:16:11 PM
posto sam sagledao sta mi sve treba  - odustajem od nabavke, rado cu ga prodati pa ko zeli evo cene 60 eura za ovakav motor. Dodatne slike mozete zatraziti, pitati sta Vas zanima. Moj tel 0653399363 ili pm.
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: milos78 on December 22, 2012, 11:50:58 PM
rado bih ga kupio ali mi treba 2 kom ista za camac. mogu reci da je motor ok na izgled sve dok se ne upali i cuje kako radi i koliko ima lufta ako ima...
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on January 14, 2013, 10:09:20 PM
E od juce je motor presao kod mene zajedno sa camcem  (yay). Nisam ga kupio vec sam ga preuzeo kod sebe da ga sredim, motor odkonzerviram, razradim i nabavim ostatak komponenti, rezervoar, filtere, creva..., pa kad sve proradi idemo zajedno na jezero da vidimo hoce li nam izmamiti osmeh.

Ovo mi je prvi glow motor koji mi je dosao u ruke pa nemam pojma ni kako cu to sve da izvedem  mmmm ?

1. pitanje : mogu li za odmascivanje i skidanje konzervansa da koristim nesto drugo, na raspolaganju imam etil alkohol, nitrorazredjivac, petrolej i wd40? , razlog je jednostavan jos uvek nemam predvidjeno gorivo za ovakav motor a nisam sad u situaciji ni da ga kupujem a trenutno vremena imam dovoljno pa reko da se polako zanimam u vecernjim satima.

2. nisam bas imao uspeha sa nalazenjem nekog uputstva za ovaj motor pa bih zamolio iskusnije da mi objasne koja je tacno vrsta goriva koja se koristi, nalazio sam da je 10-30% nitrometana ali mora da ima neka zackoljica oko smese za razradu i prve startove i za redovnu upotrebu.

eto za sad toliko, pa dajte savete i predloge..

pozdrav, odo sad opet da ga motam po rukama i zagledam  (photograf)


Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: scirocco on January 15, 2013, 12:37:50 AM
Ja licno ti nebih preporucio 30% nitra iz vise razloga:
-Prvi je, taj procenat se koristi u takmicarske svrhe i znatno skracuje vek motora.
-Za veliki rocenat nitra moras imati hladnu svecicu-zargonski receno,to automatcki povlaci druge stvari.

Moje licno misljenje koje nemora da bude tacno je da ti je 10% nitra sasvim zadovoljavajuce za to sto ti treba.Motor ce ti lepo paliti,imace dobre obrtaje,dobro ce drzati ler,i naravno ono naj bitnije je da nece stetiti motoru.Nije potrebno neko preterano znanje i umece za razradu,to su razlicita iskustva i misljenja.Naj lakse je kada imas fabricko upustvo pa se pridrzavas toga ali posto ga nemas evo par smernica.
-koristi fabricki miksovano gorivo
-kada upalis motor nasteluj mu na igli za smesu malo bogatiju smesu i pusti ga da potrosi 100ml gr goriva do 1/3 gasa.
-obavezno zakaci hladjenje ili vozi gliser u tom rezimu rada
-kada to potrosis pusti motor da se ohladi totalno i ponovi proceduru sa 2/3 gasa
-motor pusti da se ohladi totalno i ponovi proceduru sa kratkim dodavanjem gasa na ful turu
-Ako si ovo sve ispostovao kako treba, motor bi trebao da ti ima blago povecanje ler gasa u odnosu na prvo palenje
-Trudi se da ti prvi radni sat motor ima blago bogatiju smesu nego sto mu je potrebno cisto radi preventive

U principu,sve sto je trebalo da nalegne-naleglo je u prvih 10-15 min rada,ostalo je cisto da se ispostuje radi preventive.Kada bi se motori tako trosili kao u dugim razradama, nijedan od njih nebi trajao vise od 2 kante goriva.

Ovo su cisto moja iskustva,naj bolje je da pitas jos nekoga pa da izvuces svoje misljenje.Vise glava je uvek pametnije od jedne. (pijemo)
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on January 18, 2013, 07:04:04 PM
Evo ovako izgleda motor komplet sa auspuhom


               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3822_zpsaea712f6.jpg)

poceo sam da ga rasturam da vidim u kakvom je stanju unutrasnjost


               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3829_zpsf9b78649.jpg)

             
               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3833_zps5d1ba19d.jpg)


               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3836_zps334ed4ed.jpg)

     
               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3837_zpsd8a489ca.jpg)


               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3835_zps026b742e.jpg)

ovi crveni tragovi koji se vide na radilici nisu korozija vec neka crvena lepljiva masnoca


kraburator deluje takodje cisto i umazan istom masnocom, os max 2D


               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3826_zpsca0f71b4.jpg)


               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3828_zps569b45d9.jpg)


svecica nemam pojma koje je oznake, deluje nova


               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3830_zps14b66182.jpg)


auspuh je neki iz dve komore, os max 883


               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3823_zps4d0a2033.jpg)


               (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3842_zps48bffc2b.jpg)


 deluje cisto


              (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3843_zps23dc3c91.jpg)

e sad ono sto me zabrinulo je da sam primetio ostecen dihtung na poklopcu motora


              (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3840_zpsb9e82a7a.jpg)


              (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/PIC_3838_zpsfdf25a13.jpg)

mozda ovo i nije toliki problem, da stavim onaj crveni silikon-hermetik?

Prvo cu da ga natopim alkoholom , onako kako je T.E. objasnio, i razmrdam. Cuo sam se u medjuvremenu i sa Mishom i on mi je objasnio jos par stvari.

Toliko za sad, razmisljam o sistemu za hladjenje dok motor bude na dasci i u razradi  mmmm

             

Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: tibeteagle on January 18, 2013, 08:29:29 PM
Ako si već skinuo zadnji poklopac i glavu, izvaditi radilicu nije teško. To bi bilo najbolje, jer se radilica počela rđati. Nije dobro ako sa rastvorom pri pranju uđe u ostale delove motora kao ležaj.  Prvo košuljicu treba da izvučeš od gore, pa će tako klip i klipnjača lako da se skine. Zamajac je na konus na vratilu, ap to oprezno sa rvenim alatima i oslonima treba kuckati. Ako se nađe negde blizu mali skidač sa kandžama, to bo bolo dobro. Pošto motor nije radio, ležajeve ne treba da izvadiš. Karburator i klip izgledaju dobro. verovatno i košuljica.
Radilicu operi posebno prvo sa WD, a kasnije može sve sa benzinom, ne moraš u metil alkoholu. Obriši sve sa čistom pamučnom krpom. Važno je da pri sastavljanju sve delove nauljeno vraćaš. Može sa finim uljem za šivaću mašinu odnosno finu mehaniku. To će se isprati prilikom prvog paljenja.
Ovaj motor se rodio za čamac. Može se, ali treba dobro razmisliti da li vredi, prepravljati za avion.
 mmmm
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: Belja kv on January 19, 2013, 08:44:50 AM


Toliko za sad, razmisljam o sistemu za hladjenje dok motor bude na dasci i u razradi  mmmm

             
[/quote]

U kofu sipas vodu kupis mali unutrasnji filter za akvarijum povezes creva kruzno
 
Filter (pumpu) stavis u kofu, iz njega crevo u motor iz motora nazad u kofu sljaka vrh

Pozz...

http://www.limundo.com/kupovina/Filter-za-akvarijum-ATMAN-800-l-h-/5943791 (http://www.limundo.com/kupovina/Filter-za-akvarijum-ATMAN-800-l-h-/5943791)

Ovako nesto mada imaju i manji jeftiniji ili maznes nekom da se posluzis (fiu)
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on January 19, 2013, 10:37:20 AM
@ Belja , e razmisljao sam o tom sistemu (mora da kupim pumpicu  :(  ) ili o pumpici za vetrobransku tecnost (to imam)

evo citam uputstvo za os max koje mi je Misha sinoc dao  4e
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: scirocco on January 20, 2013, 10:14:06 PM
Po slikama koje si postavio vidi se da je to masnoca.Ta masnoca nije opasna,cisti se veoma lako kako su vec neki modelari naveli.Ta masnoca nastaje kada ispari alkohol od modelarskog goriva onda ostane ulje,ulje se vremenom stegne u masnocu.Ako nebudes mogao da razmrdas motor i da je nekim slucajem uhvatila korozija lezaj onda taj lezaj izvadi na sledeci nacin.Uzmi u neku posudu cistog motornog ulja,zagrej ga dobro i ubaci motor unutra.Posle par minuta izvadi motor i tako zagrejan kucni ga o neku dascicu sa strane poklopca radilice.Lezaj bi trebao da izadje veoma lako.Istim sistemom ga i vracas. (work)
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on May 07, 2013, 04:11:00 PM
Ljudi moji ja ovaj motor nikako ne mogu da nateram da radi duze od nekoliko sekundi.

Idemo redom, prvo sam ga kompletno rasturio i oprao. Sluzio sam se etilalkoholom i wd40. Bio je bas zamascen i ulepljen.
                                  (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/IMG_20130406_174831_zps985e9cb1.jpg) (http://s895.photobucket.com/user/bokiKG/media/os_max%2021/IMG_20130406_174831_zps985e9cb1.jpg.html)


Naravno i karburator je bio u istom stanju pa sam i njega detaljno rasturio i oprao. Pre ove radnje trudio sam se da zabelezim polozaje igli i izbrojim br krugova.

                            (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/30032013174_zpsd8329cb4.jpg) (http://s895.photobucket.com/user/bokiKG/media/os_max%2021/30032013174_zpsd8329cb4.jpg.html)

 Prilikom sklapanja vodio sam racuna da sve vratim na svoje mesto kako je i bilo, podmazivao sve sklopove finim masinskim uljem . Rezultat je da se sad motor sa lakocom okrece, nista ne struze i grebe unutra.

Instalirao sam to sve na dasku i obezbedio sistem za vodeno hladjenje

                                     (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/IMG_20130411_103931_zpsc2a5aeeb.jpg) (http://s895.photobucket.com/user/bokiKG/media/os_max%2021/IMG_20130411_103931_zpsc2a5aeeb.jpg.html)

E kad sam pokusao da ga upalim, ono cvrc.....radi par sekundi i ugasi se. U stvari radi dok ne potrosi ono malo goriva sto mu ubacim preko usisa, za to vreme rada primetio sam kapljice i izbacivanje goriva na usisnom kanalu, sve me isprstalo po licu, pomislim ja prebogata smesa al kad smanjim malo iglu onda nece uopste da upali ..

sta moz' da mu bude 'ebo ga....?
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: GILE on May 07, 2013, 05:34:23 PM
Sta zoves usisni kanal?
Gde tacno prska gorivo?
Kada si sklapao motor pre stavljanja glave na koliko milimetara pre gornje mrtve tacke klip podglavljuje malo kao zaribava?
Koje gorivo koristis (ima li ricinusa u njemu) ?
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on May 07, 2013, 06:25:31 PM
Pa mislio sam na usisni kanal za vazduh tj. grlo karburatora, ono glavno koje se vidi spolja, ovo gde se na prethodnim slikama vidi kao jedna crna gumica.
Gorivo sam dobio i rečeno mi je da je 20% nitro, sa ricinusom naravno.
E gorivo prska napolje, pravo kroz to grlo, a kapiram da tu treba da pravi vakuum i uvlači vazduh...
Nisam sad siguran ovo što si me pitao kod sklapanja na koliko podglavljuje, nisam to primetio..
Sad sam već sve sklonio sa strane pa ću sutra da nastavim, inače kad upali i dok radi vreči ko nezdrav, ali dok stignem da pomerim polugu gasa malo  on se već ugasi, i tako opet...


p.s. evo malopre dok sam pomerao auspuh vidim da iz njega kaplje ulje, onako gusto, malo redje od meda...
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: tibeteagle on May 07, 2013, 11:37:09 PM
Skini onu crnu cev sa ususnog kanala karburatora. Proveri zaprivanje na vratu karburatora. Olabavi stezne šarafe, stisni palcem od gore jako i tako stegni.
Iglu otvori 2-3 kruga i kada upali polako zatvaraj dok stabilno ne radi na maksimum gasu. Teško je paliti motore sa zamajcem, ako se još ne zna režim rada. Elisa bi puno pomogla, jer ćeš ovako puno da se mučiš dok ne pokreneš.
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: djbojan on May 08, 2013, 12:13:45 AM
A reci mi, jel ti imas crevo koje sa auspuha ide na rezervoar, kako bi dok motor radi, pritisak gurao gorivo iz rezervoara u karburator, jer to nije sistem koji sam vude tako lako ?

kao ovo gornje na slici, iza motora

(http://airfieldmodels.com/information_source/model_aircraft_engines/images/fuel_tank_02.jpg)

A jos pritom da znas, to sto sad probas napolju, to ti nije nikakvo merilo, stavi to sve na camac i tamo ga pali dok je u vodi, elisa je inace kao neka vrsta zamajca i opterecenje i to dobroopterecenje.

 I jos pri tom trosi, tri do pet puta vise neko isti motor na avionu !  ;namig
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on May 08, 2013, 05:17:41 AM
e nisam povezao crevo od auspuha do rezervoara jer na auspuhu ne postoji taj prikljucak, ja sam mislio da će sistem da vuče gorivo svojim vakuumom, tako je čamac i stigao. Rezervoar sam postavio tako da je gornji nivo goriva oko 10mm iznad karburatora, jedno crevo ide u njega a drugo je slobodno da ulazi vazduh.
Ja sam mislio tek kad mi sve to stabilno proradi da ubacim u camac i vodu pa onda fino stelovanje...
Probacu danas da napravim snimak.
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on May 10, 2013, 10:17:59 AM
Sinoć sam uzeo od Ikarusovog brata njihov čamac koji ima malo veći motor, čini mi se 3.5ccm da sa njega skinem auspuh koji ima ovu sisicu za prikljucenje na rezervoar. Danas cu da probam to da uglavim i možda prebacim i njihov karburator. Javljam šta sam uradio.

p.s. jel ima neko savet kako na mom auspuhu da napravim ovaj prikljucak za crevo, lako ću ja da ga izbušim i urezem navoj ali ne znam tačan položaj gde da je postavim?
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: JLZ on May 10, 2013, 04:07:52 PM
Uh, ako vristi motor onda ti je siromasna smesa. Da je bogata, zvucao bi kao 4-taktni (hm, kako to recima opisati... brekce).

Neko je ovde opisao kako podesiti smesu (iglu) LSN kada ne znas fabricku vrednost. Odvrnes 3 puna kruga HSN (gde prima gorivo iz rezervoara) i duvas vazduh (preko creva, naravno) i onda podesis LSN tako da vazduh jedva ide kada duvas.
Inace, LSN sraf bi trebalo odvrnuti taman toliko da se poravna sa kosuljicom, ali ne znam kako ti to da vidis kad imas te sipkice.

Jesi citao knjigu ili si odustao? Pitam jer ne bih da ti prepricavam. Doduse, procitao sam jos jednu :D


Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on May 10, 2013, 05:08:58 PM
E primerak te knjige drzim u telefonu i kad god se setim ja po malo proucavam  4e . Nabavio sam i OS fabricko upustvo za ovaj karburator ali i dalje je problem da ne mogu da ga zadrzim u konstantnom radu vec radi oko 1 sec i ugasi se. Nisam jos stavio drugi izduv koji ima prikljucak za rezervoar, vec pokusavam ovako ustima blago da naduvam pritisak preko dugackog creva. HS iglu sam odvio 2 kruga karb otvoren 2mm i kazem cim upali odma zaurla ko blezav, vrrrrmmmmm.... i cvrc...ugasi se...
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on May 10, 2013, 08:57:28 PM
 E usr'o sam motku nacisto, prilikom zadnjeg startovanja dok sam pokusavao da odrzim motor u radu, otvorim gas jedno 3/4 i ono radi isto onako sa ultra brzinom ali se odrzao rad citavih 10sec. ,  ja sav srecan reko to je to, sad da smanjim gas i probam da ga odrzim sto mirnije kad ono zppp.... zaustavi se motor u trenutku ?!
Ja ponovo namotam kanapce i da potegnem kad primetim da ne mogu da okrenem zamajac!!!  ja opet rukom mrdnem tamo-vamo ono nesto mnogo lagano se vrti u kontra stranu i zablokira u jednom trenutku. Otvorim dekli i imam sta da vidim  (:sok:)

            (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/IMG_20130510_135437_zpsd1833019.jpg) (http://s895.photobucket.com/user/bokiKG/media/os_max%2021/IMG_20130510_135437_zpsd1833019.jpg.html)

skrcala se nacisto velika pesnica klipnjace a radilica napravila jos jedan krug i udarila po sred nje...


sednem i demontiram polako motor sa nekom gorcinom u grlu...

            (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/IMG_20130510_191132_zps7a929cff.jpg) (http://s895.photobucket.com/user/bokiKG/media/os_max%2021/IMG_20130510_191132_zps7a929cff.jpg.html)


od siline udarca klipnjaca se savila ko banana i polomila i deo klipa

            (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/IMG_20130510_191226_zps91986c8b.jpg) (http://s895.photobucket.com/user/bokiKG/media/os_max%2021/IMG_20130510_191226_zps91986c8b.jpg.html)

            (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/IMG_20130510_181349_zpsae8e6df4.jpg) (http://s895.photobucket.com/user/bokiKG/media/os_max%2021/IMG_20130510_181349_zpsae8e6df4.jpg.html)


Motor je unutra dosta masan, ne verujem da je bila siromasna smesa...

            (http://i895.photobucket.com/albums/ac160/bokiKG/os_max%2021/IMG_20130510_181633_zps984e9878.jpg) (http://s895.photobucket.com/user/bokiKG/media/os_max%2021/IMG_20130510_181633_zps984e9878.jpg.html)


eto tako se zavrsava ova saga o os max 21....  razmisljam intenzivno da camac preradim na elektro, nema ovakvih zjbancija sa motorom nego stavi bateriju i udri po gasu...

p.s. vec tri sata trazim po internetu i ne mogu da nadjem listu rezervnih delova za ovaj tip motora, na os sajtu postoje sve neki  motori sa drugacijim sufixima a nikako ovaj moj, kako sad da ga sredim..?
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: JLZ on May 11, 2013, 11:19:05 AM
Bas bezveze :(

Pogledah i ja i nigde liste delova za taj motor. Najbolje da kontaktiras OS. Verovatno ima neki sa kompatibilnim delovima. Tamo u njihovom timelineu postoji i proizvodjen je 1988.

IMHO, klipnjaca ti je pukla zbog prejakog pincha klipa i cilindra, tj. nisi zagrejao glavu pre palenja (str. 84, a kad si vec tamo, pogledaj i poglavlje break-in ;) )

Pogledao sam i OS upustvo od vz-m i tamo kaze da motor ima tendenciju da ode u visoke obrtaje ako nema opterecenja na radilici, tj. ako ne vrti propeler.
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: Ikarus on May 11, 2013, 12:03:34 PM
Pa dal mogu da te ostavim na 3 dana da nesto ne zahebes... :sljus Sad si ga stvarno ustelovao... (work)
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on May 11, 2013, 12:07:27 PM

IMHO, klipnjaca ti je pukla zbog prejakog pincha klipa i cilindra, tj. nisi zagrejao glavu pre palenja (str. 84, a kad si vec tamo, pogledaj i poglavlje break-in ;) )


Pa vidis izgleda da ima istine u tome jer sam sve vreme pustio vodu da tece kroz glavu, cak i prilikom startovanja, ja se plasio da se ne pregreje a ono ispalo kontra... (kush)

gledam, os je proizveo gomilu motora iz 21 serije, poslacu im mejl sa pitanjem kompatibilnosti delova , valjda ce da se pojavi nesto.

Pa dal mogu da te ostavim na 3 dana da nesto ne zahebes... :sljus Sad si ga stvarno ustelovao... (work)

A ti nemo' da zaebavas nego posto motorce iz tvog camca, da ga odma' vadim i metim kod mene?
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on May 15, 2013, 07:45:13 PM
Dobio sam danas mail od g. David Wolfa  :

"We're sorry, but the parts for the 21 EX have been discontinued for some time and there are no suitable subs from O.S."

Eeeee, jbg....
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: JLZ on May 15, 2013, 09:07:53 PM
Pffff :(
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: firebird on May 18, 2013, 03:01:09 PM
OK, jasno mi je da gospodin iz o.s hoce da mi proda drugi motor pa zato kaze da nema rez delova za ovaj, ali prosto mi neverovatno da od  toliko  motora iz .21 serije ni od jednog ne mogu da upotrebim klip i klipnjacu !?

Kolega Misa mi je dao jednu soluciju sa asp motorom sa HK , nije ni skup, ali ja bi prvo ako mogu da sredim ovaj.

Jel ima neko iskustva sa motorima ove velicine , jel moze ovi delovi od drugih motorica, mozda drugog proizvodjaca motora?
Title: Re: OS max 21 ex - konzervira - pokretanje
Post by: tibeteagle on May 18, 2013, 08:33:06 PM
Moje iskustvo je da ovakve stvari odmah treba ostaviti na stranu. Samo gubiš vreme i energju. U ostalom ti si vatrena ptica, pa pravi avione prvenstveno. Vremenom ćeš da shvatiš, a bolje je što pre. Dakle pusti muke oko ovog motora. Ako i ne nađeš klipnjaču, mnogi delovi se mogu upotrebiti ili prodati. Sam karburator na motoru puno vredi. Čamac možeš da opremiš sa BL motorom i mukama će ti doći kraj i uživa ćeš u vožnji čamca ti i tvoj klinac do besvesti.
 ;namig