rcfly4um
RAZNO => MATERIJALI / TEHNIKE OBRADE U MODELARSTVU => Topic started by: sasa on December 20, 2012, 08:38:14 AM
-
http://www.modelarstvo.si/modelarstvo/zlozljiva_zaga_za_rezanje_stiropora.html (http://www.modelarstvo.si/modelarstvo/zlozljiva_zaga_za_rezanje_stiropora.html)
-
Isuvise komplikovano i skupo, ja sam svoj sekac izradio za 180 dinara, kupio sam plasticnu cev za vodu precnika 20mm i dve kulice koje se srafe, povezao rednim klemama i zategao zicu izmedju. Posto je plasticna cev dovoljno elasticna moja zica ostaje stalno zategnuta dok secem. evo slike
(http://imageshack.us/a/img188/8811/luk2e.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/188/luk2e.jpg/) (http://imageshack.us/a/img24/1051/luk3v.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/24/luk3v.jpg/) (http://imageshack.us/a/img94/9523/picture008e.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/94/picture008e.jpg/) (http://imageshack.us/a/img405/2694/picture023xf.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/405/picture023xf.jpg/)
-
El to od pola cola?
koliko je dugacka cev?
a koliko zica?
i koje je debljina zice?
-
Dobar je taj plastični luk da od metra žice 0,5 dobiješ dva metra 0,25 kad pustiš malkice više struje.
-
U pravu si Nebojsa, ali ako pustis dovoljno struje mozes i bez zuba da ostanes....ako je za utehu nemoras kod zubara i netreba anestezija :sljus
Sasa cev je precnika 20mm ili 25mm moze bilo koja, odnosno sta nadjes u prodavnici vodovodnog materijala, duzina je 1m...1,2m, zicu sam iskoristio onu od grejaca quarcne grejalice duzine 50cm (nisam imao tanju cekas od ove) i pogonim je sa punjacem od akumulatora 12v.
Planiram da postavim drugi trafo od 24v da ugradim jedan dimer i ampermetar da napravim pravu malu upravljacku kutiju koja ce da pogoni ovaj luk.....ali......vreme i finansije problem kao i uvek na zalost :(
-
I ja sam uzeo cev za vodovod samo nisam jos povezao.
Danas sam kupio zicu (grejac) za kvarcnu jedva sam im objasnio za sta mi treba posto su hteli da mi uvale komplet grejac.
@srdjan012
Da li potenciometar stavis pre punjaca na 220v ili posle na 12v?
Nisam probao.
-
Dimer se stavlja na 220v, evo mozete da pogledate ovaj post sto je kolega MEPHISTO napravio. ovde se nalazi sve sto iko treba da zna o sekacu :) http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,1733.0.html (http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,1733.0.html)
-
Ja sam napravio uptravljacku kutiju prema postu http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,1733.0.html. (http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,1733.0.html.) Gotovo identicno, sa par sitnih modifikacija: zelenu kontrolnu lampicu stavio IZA osiguraca na VN (220V) strani (na ovaj nacin imam signalizaciju ako je osigurac crko), ubacio ampermetar do 20A~ i dodao "master prekidac".
1. Koristio sam kantal zicu 0.8mm (koja ima otpornost oko 3.5 ohma po duznom metru). Duzina probne zice je oko 40-ak cm.
2. koristio sam trafo 220/12~, sa (navodno) snagom 150W - neki kineski.
Rezultat:
Kada sam upalio uredjaj, morao da odvrnem potenciometar do kraja (sto je bilo nekih 190V~ ;eto tako je kod mene) da bi se zica dovoljno zagrejala da bih poceo da rezem. Probao sam sa parcetom stiropora debljine 1cm, 20gr. Posle dva-tri minuta, trafo je crko (yay). Kazem kinesko g....
Nesto nije bilo u redu (povezivanje je bilo provereno korektno). Pre bih rekao trafo. Kazaljka ampermetra se nije ni pomerila (sumnjam i da je ampermetar los, ili nije bio izbazdaren).
Trenutno cekam "bolja vremena" da uzmem novi trafo.
Ono sto bih preporucio je:
1. Uzeti tanju zicu (recimo 0.5) ako je u pitanju kantal (koju sam kupio na buvljaku u Bg). Ne znam za cekas zicu koju ljudi vade iz grejaca kvarcne peci (kao Srdjan012)
2. Odmah dati pare za kvalitetan (i sto jaci) trafo - reda 200 i vise W (s obzirom da na sekundaru moze da trci struja i preko 10A, teorijski to je snaga od 120W). Takodje bih rado odabrao trafo koji ima izlaz 24V
Trenutno imam na raspolaganju jedno napajanje od racunara (navodno 450W), pa cu probati sa njim. Problem kod ovog napajanja je to sto se ne moze regulisati izlazni napon, a samim tim i temperatura zice. Ovo napajanje daje 12 ili 5 V = (tako da mi i ampermetar ne vredi nista u tom slucaju).
-
Ja sam probao zicu od kvarcne nisam je ispravio (kao grejac) od prilike na jedno 3-4cm sam povezao 12v koji je "povukao" preko 10A (ampermetar mi je do 10A) i uzario se kao na kvarcnoj. 12V je dovoljno ako moze da se izvuce vise ampera. Ako se koristi 24V onda ce trebati duplo manje A (struje) za istu snagu.
-
Dobro je da nisi spalio trafo ! Imao si struju masala, sto je poprilicno opasno: ubija struja a ne napon :)
-
od prilike na jedno 3-4cm sam povezao 12v koji je "povukao" preko 10A
Toliki komad žice se mora napajati sa 1-2V napona, da struja ne bi bila veća od 2A. To je vrednost struje koja je potrebna da bi se normalno mogao seći stirodut ili stiropol sa debljinom reza od oko 1mm.
-
Fala bogu da na kraju stranice naleteh na glas razuma od tibeteagla. Ljudi, ne igrajte se strujom ako niste strucni. Ne eksperimentisite ako se ne razumete, vec napravite ono sto je neko drugi testirao i radi.
Recimo mad_mangod, ako povecas na istoj zici napon 2 puta (sa 12 na 24V) nisi smanjio struju, vec si je povecao 2 puta. A snagu na istom parcetu zice povecao 4 puta.
Pnedic je rekao da njegova zica ima 3.5 oma po metru (ako imas dobar unimer da meris male vrednosti). Recimo da je sekac duzine metra, stavite trafo od 12v i zica ce povuci struju od 3.5 ampera (mada je i to prilicno). Znaci 12Vx3.5A=42W. Znaci bice ti dovoljno 50w, ne uzimaj jaci trafo da opterecujes dimer i bacas pare uludo. I nikako 24V za te dimenzije sekaca. Za tanju zicu ce ti trebati jos manje ampera.
Treca stvar, trafoi su induktivna opterecenja, a dimeri rade sa otpornim opterecenjem (sijalica). Da ne ulazimo u to da se ne bunimo, ali mozete procitati na netu da dimer moze lako da crkne sa trafoom, osim ako trafo nije dizajniran za to. Recimo kazu ljudi da trafo za halogene sijalice dobro radi sa dimerom za svetlo.
Nemojte da se igrate. Neko moze da nastrada, ili da se nesto zapali. Kad su se vec ljudi mucili i okacili ceo setap koji radi, uradite proverenu stvar. Cak ste i postavili link do MEPHISTA koji je sve to lepo odradio i zakacio ovde za sve nas, i opet pokrenuta ista tema.
-
Vaci
hvala na upozorenjima koje prihvatam iako sam (ipak) studirao etf i vrlo ozbiljno gledam na pitanja bezbednosti ! No, upozorenja nikada nisu za odbacivanje !
Sto se mog sekaca tice upravo sam napravio kutiju (napajanje) prema uputstvima (bar elektricki uz napomenute modifikacije, u cilju povecanja bezbednosti). Ja moram da ispitam sta je kod mene bio problem. Teorisjki (a trebalo bi i prakticno da izmerimo) mozemo da sracunamo struju i snagu prema zadatim poznatim vrednostima. Ono sto je tesko sracunati (mada i to verovatno moze) to je odnos struje koja trci kriz zicu sa temperaturom koju ona postize. Zato je i ubecan dimer kako bi to moglo da se regulise.
Ocigledno je da trafoi za halogenke imaju dodatno elektronike (mada na semi koja se nalazi na trafou nema nacrtano) koji na osnovu promene ulaznog napona, lepo kontrolisu izlazni napon. Krajnji potrosac je isti - cisti omski potrosac. Ja sam koristio neki skljb trafo od navodno 150W. Takodje moze da se desi da sam imao problem u ampermetru koji nije mrdao. Opet teorijski ~ampermetar nije neka filozofija, ali u crnoj kutiji svasta moze biti.
Evo slika kako sam ja to odradio
Jedan je "radni sto" sa vertikalnom zicom, a drugi je za secenje "iz ruke" zamisljen da moze da se pricvrsti za radni sto za secenje po horizontali gurajuci materijal preko zice. Kod rama je duzina zice 1250mm kako bih mogao da secem citavu plocu od stiropora.
Ovde sam stavio slike napajanja
-
Ovo su fotografije radnog stola za secenje po vertikali. Zamisljeno je tako da mogu da menjam ugao zice.
-
Ovo je horizontalni sekac: duzina zice 1250mm
To je to. Ako neko ima primedbe ili sugestije - dobrodosle su !
-
Vaci
hvala na upozorenjima koje prihvatam iako sam (ipak) studirao etf i vrlo ozbiljno gledam na pitanja bezbednosti ! No, upozorenja nikada nisu za odbacivanje !
Sto se mog sekaca tice upravo sam napravio kutiju (napajanje) prema uputstvima (bar elektricki uz napomenute modifikacije, u cilju povecanja bezbednosti). Ja moram da ispitam sta je kod mene bio problem. Teorisjki (a trebalo bi i prakticno da izmerimo) mozemo da sracunamo struju i snagu prema zadatim poznatim vrednostima. Ono sto je tesko sracunati (mada i to verovatno moze) to je odnos struje koja trci kriz zicu sa temperaturom koju ona postize. Zato je i ubecan dimer kako bi to moglo da se regulise.
Ocigledno je da trafoi za halogenke imaju dodatno elektronike (mada na semi koja se nalazi na trafou nema nacrtano) koji na osnovu promene ulaznog napona, lepo kontrolisu izlazni napon. Krajnji potrosac je isti - cisti omski potrosac. Ja sam koristio neki skljb trafo od navodno 150W. Takodje moze da se desi da sam imao problem u ampermetru koji nije mrdao. Opet teorijski ~ampermetar nije neka filozofija, ali u crnoj kutiji svasta moze biti.
Evo slika kako sam ja to odradio
............
-Koliko vidim sa slika, nije korišćen trafo već "elektronski trafo" ili ti "čoper" ili već...
-Većina, ovih jeftinijih, rade u rasponu od 180 do 230V uz stabilnost izlaznog napona od +/- 10 do 20%
-99% "dimera" rade na "faznom principu", a 80% ima i VF hilter, loji "uslovno" može da, donekle, eliminiše KEMS...
Pošto primarna struja, nije veća od 3A, može se upotrebiti mrežni filter iz starog PC napajanja, tako što se oba kraja primara trafoa vežu kao mrežni kabl (za PC), jedan kraj ide ka dimeru, a drugi ka mreži. Naravno, otspoji se ostatak od PC napajanja...
TRAFO
o/\/\/o Sekundar na cekas
=====
O---------o-/\/\/\/-o----o----------O-----------
| | |
| | |
~ PC | O | | O | D | | 100R
2 MREŽNA | | | | I | | 5W
3 UTIČNICA | | | | M |
0 | O | | O | E |
V | | R == 0,22MF
| | | 400V
O-------------------------o----------O------------
BTW
Inače, ovakva vrsta elektronike se "pakuje" u metalne kutije...
(http://i1114.photobucket.com/albums/k531/misha2002/DSCF4464.jpg)
-
Miso
Vidim da se razumes u elektroniku. (res) Ja postujem da drugi znaju vise od mene i pokusavam da naucim od tih. Ja licno, ako mogu nekom da dam savet, to rado cinim. Ovde sam postovao sa namerom da mozda neko uvidi neku ideju (ili gresku) koju ce da pokupi i/ili unapredi za ubuduce a greske izbegne. Samo zbog toga !
A ja te pozivam da odemo na neko ()-() pa da popricamo kao ljudi bez podsmevanja !
Sto se "trafoa" tice, na pomenutom uredjaju nema pomena o tome da je u pitanju nesto drugo osim trafoa. Na uredjaju postoji sema koja ukazuje da je najobicniji trafo sa definisanim ulaznim i izlaznim naponom. Ako treba da rasturam nesto sto sam kupio kao trafo da bih video da li je trafo ili elektronski trafo, pre nego ga upotrebim, onda do mojega.
Sto se pakovanja tice, i da imam metalnu kutiju, ne bih je upotrebio zbog potrebe za dodatnom zastitom od napona dodira, posto ja licno sistem zastite od napona dodira nulovanjem ne preferiram. Upotrebio sam parcad laminata koji su sigurno dobra zastita od napona dodira. Takodje je dobar i za slucaj da se nesto zapali. Ja to tako bar gledam
-
Pnedic naravno da sve sto sam napisao je iskljucivo sa dobrom namerom. I nije bitno sta je covek studirao ni dali je uopste studirao, pogotovu ne za ovu temu. Ovo je samo iskustvo i majstorija po mom misljenju, kao i ostatak ovog hobija :)
Trafo ti je elektronski
http://cip.rs/shop/index.php?route=product/product&product_id=1627 (http://cip.rs/shop/index.php?route=product/product&product_id=1627)
Nadam se da ces resiti tvoj problem, a moje misljenje je da je u pitanju samo taj trafo. Zato sam i rekao da pazite, jer zbog nedostatka informacija lako moze da se mahina zapali ili nesto gore. Samo pazljivo ;)
-
Svi koji ste postavili svoje radove. :)aplauz Nisam siguran da svaki podleže CE standardima sigurnosti, ali može da prođe. Drvene kutije su zapaljive, ali je i to bolje nego da vise gole žice.
Vaci je u predhodnom postu dobro definisao vrednosti u kojom granicama treba razmišljati. Ali sve dok transformator dobro radi ne treba se plašiti od udara struje. Transformator je veliki zaštitnik. Ali vrela žica jeste opasna stvar i za čas se prst može spržiti. :big smile
Mislim da nije elegantno elektroničarsko rešenje regulacija ispred transformatora iako to radi. Ne treba "cimati" struju tranformatoru. Transformator treba pustiti da radi slobosno svoj posao sa punom amplitudom. Na izlazu se regulacija može rešiti dovoljno jednostavno i jeftino. Ne bih sada ništa konkretnije o ovome. Na netu ima puno u takvoj finoj regulaciji struje ili napona.
Moje napajenje je potpuno automatizovano. Kada namestim sa preciznim potenciometrom strujnu vrednost od recimo 1.55A uvek propušta samo tu vrednost, bez obzira na debljinu, dužinu ili vrstu žice, i to sve do 32V. Ni kratak spoj me ne brine.
4e
-
svidja mi se ova masina. pa cak i ovo da se zapali i tu ima cari ,, najbolje spravice sam napravio kad me drmnula struja,kad je nesto izgorelo i sl.. zato ljudi i prave a onaj sto nece on kupi novo ili se nebakce sa tim glupostima.. zato modelari samo napred.. (work) :)aplauz
-
Napokon i ja sastavih svoje napajanje ya sekac, problem sam imao sa torusnim transformatorom i dimerom. Iskoristih uputstva koje je miša2002 postavio i resio sam problem pa mu se ovom prilokom zahvaljujem :)
Evo malo slicica kako to kod mene izgleda.
Ovo je mrezni filter is PC napajanja za soft start
(http://imageshack.us/a/img824/882/picture002ab.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/picture002ab.jpg/) (http://imageshack.us/a/img255/2676/picture005lt.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/255/picture005lt.jpg/) (http://imageshack.us/a/img593/7194/picture007mh.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/picture007mh.jpg/)
Ovako izgleda moja "Kutija"
(http://imageshack.us/a/img26/4144/picture008rmo.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/26/picture008rmo.jpg/) (http://imageshack.us/a/img40/1769/picture009sy.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/40/picture009sy.jpg/) (http://imageshack.us/a/img827/5351/picture010pm.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/827/picture010pm.jpg/) (http://imageshack.us/a/img651/1386/picture012tc.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/651/picture012tc.jpg/)
-
Miso
posto me elektronika nikada nije zanimala (a hvala Bogu energetika je mnogo siroka i lepa nauka), nisam razumeo cemu potreba za VF filterom sa PC-a ovde. Molim te da ponovo (kratko) objasnis to (mozda i nekog drugog zanima) !
Ovaj otpornik i kondenzator sto si nacrtao, je li to u sklopu ovog filtera sa PC-a ili mora posebno da se dodaje?
Jos te molim da nacrtas semu vezivanja malo lepse (makar rukom pa slikaj) da vdimo kako treba da se vezuje.
Milose, kakvih si to problema imao sa torusnim trafoom ?
Sta cu, ne znam, pa pitam !
Hvala !
PS. Nadam se da ova (pred)zadnja opaska nece biti ozbiljno shvacena :)
-
Pozdrav,
napravio sam sekac i sekao sam sinoc ali sam naisao na problem
(http://img818.imageshack.us/img818/8333/img20130105211714.jpg)
nacrtao sam ovde.
Crvene tacke su krajevi (u ovom slucaju krila) to bi trebalo da bude pravo po ovoj roze liniji ali meni ispada po ovoj zelenoj.
Krilo je razlicito po pocnim povrsinama. Javlja mi se to udubljenje na ivici.
Da li to ima veze jer je tu kosina krila?
-
Verovatno krajevi zice nisu SINHRONO klizili po sablonima. Rez mora istovremeno da pocne i istovremeno da zavrsi na oba sablona. Dalje, kod izbora materijala za sablone imaj na umu da ce deo toplote pobeci tim putem.
-
Kako da zavrsim rez istovremeno kada sabloni nisu istih dimenzija posto sam sekao krila jedan je 210mm a drugi 140mm. Sablone sam pravio od lesonita.
Inace pravim cessnu po http://www.modelarstvo.si/modeli/cessna_iz_stiropora.html (http://www.modelarstvo.si/modeli/cessna_iz_stiropora.html) ovom planu.
-
Eeee... na tom manjem vuces sporije a na vecem brze :) Napravi markere, recimo brojeve na sablonima, njih 10-15, pravilno rasporedjenih. Na manjem ce biti gusci a na vecem redji. Onda pozoves neku koja je dobra sa rukama da ti pravi drustvo. Pa se sinhronizujete. Ako je "stvar" koju obradjujes dovoljno mala onda mozes i sam :P hehehe Bitno je da od prednje do zadnje ivice stignes na obe strane istovremeno, isto tako i od zdnje do prednje. Sto ravnomernije radis to ce finish biti bolji :P
Naravno pricamo o rezanju zicom...
-
Da da da.... :hehe
Sa @kole_niš smo sekli ali smo tu napravili gresku jer nismo na manjem sablonu isli sporije.
Ali sta je tu je idemo dalje sa novom tablom stirodura.
Inace sekac je kao i @srdjan012
(http://img194.imageshack.us/img194/145/img20130104002431.jpg)
(http://img593.imageshack.us/img593/913/img20130104002421.jpg)
(http://img195.imageshack.us/img195/518/img20130104002414.jpg)
temperatura je nekih 180 stepeni.
-
Napraviti ručni sekač je jedna, a voditi je, je sasvim druga priča. Ručno vođenje je teško kada je krilo pravougaono, a kamoli kada je konusno, čak i kada to dvoje rade. Postoje razni kinematski mehanizmi za pomoć oko ove problematike, pa sve do CNC sekača. Ali evo jedne metode za koju ne treba ništa posebno da bi se iseklo trapezno krilo.
http://youtu.be/R0ZCnR_g6ZU (http://youtu.be/R0ZCnR_g6ZU)
Ovo je radio jedan mladi, veoma vešt i već dosta poznati švedski modelar istražitelj, koji ima mnogo dobrih radova na polju samogradnje i modelarskih eksperimenata, pa i na polju aktualnog FPV letenja i snimanja. Vredi se upaznti sa njim. www.rcexplorer.se (http://www.rcexplorer.se)
;namig