rcfly4um
ELEKTRONIKA => BATERIJE i PUNJAČI => Topic started by: disljenko on January 27, 2013, 01:19:11 PM
-
Planiram da kupim nekoliko pakova Turnigy LSD Ni-MH baterija za napajanje resivera i servoa pa me interesuje kakvo je vase iskustvo sa njima. Da li ih preporucujete? Doduse ja kuci imam jedno pakovanje bas ovih ali jos nisam imao prilike da ih koristim. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25030__Turnigy_LSD_6_0V_2300mAh_Ni_MH_Flat_Receiver_Pack.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25030__Turnigy_LSD_6_0V_2300mAh_Ni_MH_Flat_Receiver_Pack.html)
Imam dilemu dal za mog Zero da uzmem ova 2 paka ili da predjem na LIFE http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23826__Turnigy_nano_tech_3000mAh_2S1P_20_40C_LiFePo4_Receiver_Pack_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23826__Turnigy_nano_tech_3000mAh_2S1P_20_40C_LiFePo4_Receiver_Pack_.html). Koliko sam ja video ova ima najveci kapacitet a da je za resiver pakovanje. Kako su se ove baterije pokazle sto se tice otpornosti i osetljivosti prilikom punjenja, da li se mogu puniti bez vadjenja iz modela a da ne strepim da ce se nedaj Boze zapaliti(pre svega na tu otpornost sam mislio).Koliko mogu da ocekujem da ce standardni servoi potrositi bateriju za 10min leta puta 5 starta, tj. 50min u vazduhu. Pritom se konsantno koriste 8 servoa + 2 za flaspove povremeno. Veca tezina je u ovom slucaju prednost jer zero ima kratak "nos".
Malo vise pitanja ali valjda mi necete zameriti....
Hvala !!!!
-
Imam ovih Turnigy 6V NiMH par komada i odlicne su. Koristim ih dok radim bench testiranja za napajenje RX-a a preko njega dalje stabilizator za kameramount kao i 3 servo motora na kameramount, apsolutno nikakve zamerke nemam.
Mozes da uzmes i neki 3s lipo pa preko Ubec-a na 6V
-
Steta sto niko ko tera nekog benzince nece da se javi, ja mogu da ti kazem moje iskustvo sa Extrom od 2m, mislim da je trosila 200mAh za cca 10 min leta. Neka servoi sa nekim benzincem vuku i duplo vise (zbog vibracija) onda ti je za 50 min dovoljno onih 2300mAh.
Ako bi isao na LiFe onda moras da stavis i neki UBEC jer ce u suprotnom izgoreti servoi zbog veceg napona.
poz
-
Koristim te baterije za predajnik i prezadovoljan sam. Bolje su mi se pokazale i od Enelop i Duracell baterija.
-
Hvala svima sto ste se javili i dali vasa iskustva, ja sam se u medjuveremenu opredelio da korstim 2 NiMH pakovanja sa HK-a nece da skodi.
Magic sto se tice Life(A123) baterija, vec duze vreme kako gledam po netu i kako sam nabavljao delove za ovaj model, listajuci razne topike i forume video sam da masa ljudi na svojim pticama ovih dimeznija(a i vece pa cak i u jetove masovno) stavljaju Life baterije za napajanje prijemnika i servoa i to bez ikakve regulacije. Znaci direktno u prijemnik. Ne treba zaboraviti cinjenicu da kad se NiMH baterija skine sa punjaca njena voltaza je i do 7.4v (taj napon padne za neku vrednjost polse malo vremena ali je imak preko 6v)pa servoima nista ne smeta. Citajuci o tome video sam da futabini prijemnici nemaju nikakav problem da "prime" neregulisanu life bateriju ciji je napon 6.6v. Ima na HK originalne A123 (trenutno ih nema ali cim dobiju zalihe oni ih postave, tako je vec par puta)celije i kostaju 14$/kom. Tako da kad bih hteo da napravim 2 zasebna pakovanja(Naravno sa balans kabolovima) treba mi 4 celije i to je vec sad malo skupo pa sam odustao od toga bar za sad.
-
Pljosnati LiFe ne predlažem u veliki motorni model zbog slabog pakovanja i (opšteg) straha od paljenja.
Računaj na to da Turnigy LSD 6.0V 2300mAh Ni-MH nema toliki kapacitet. Nikada se nisam našao sa ćelijom NiMh AA veličine da je imao veći od 1600mAh, računajući od 0.9V napona. Rekao si da imaš jedan paket, pa proveri na pametnom punjaču njegov kapacitet. Napiši ovde tvoja merenja, da vidimo. mmmm
Kao treću verziju možeš da uzmeš u obzir i 123-3.3VB Lithium Ion 2300mAh Single Cell Battery (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16575__A123_3_3VB_Lithium_Ion_2300mAh_Single_Cell_Battery.html) . Prednost je što su ove ćelije novije generacije i ni u kom slučaju nisu stajele godinama na lageru. Kapacitet im je "sigurno" toliki. Sigurno je samo ako i sam proveriš. Nadalje ima samo 2 ćelije i nema puno da se lemi. Ja bih stavio ovu kombinaciju. I ovde treba samo da se pazi na napon, jer su 2 ćelije napunjeni preko 8V.
-
Tesko da moze da bude preko 8v jer ako se pune preko Life moda na punjacu, cut-off je na 3.6v po celiji.(nikako preko Lipo moda) Sto mu dodje 7.2v, ova voltaza veoma brzo spadne na 6.6v i tu ostane. Ovo sve sam procitao na RCU od ljudi koji koriste ove baterije od 2008.
-
Tesko da moze da bude preko 8v jer ako se pune preko Life moda na punjacu, cut-off je na 3.6v po celiji.(nikako preko Lipo moda) Sto mu dodje 7.2v, ova voltaza veoma brzo spadne na 6.6v i tu ostane.
Tako je. U glavi sam imao LiPo maks. voltažu od 4.2V
;namig
-
A LiPo + BEC, pa biste kontinualno imali isti napon, i ne biste imali da razmisljate o tim stvarima? :)
-
Lipo + BEC varijantu za napajanje prijemnika ne volim iz cinjenice sto svaki put kad punim bateriju moram da je vadim iz modela(planiram bat da stavim pod kapotaz, sto vise napred a skidanje kapotaza svaki put ne dolazi u obzir) kao i to da je regulator napona dodatna stavka koja moze da odkaze.
-
Lipo + BEC varijantu za napajanje prijemnika ne volim iz cinjenice sto svaki put kad punim bateriju moram da je vadim iz modela(planiram bat da stavim pod kapotaz, sto vise napred a skidanje kapotaza svaki put ne dolazi u obzir) kao i to da je regulator napona dodatna stavka koja moze da odkaze.
Milane,ovo nisam morao preko foruma da ti kazem ali cisto da upozorimo i ostale clanove...
Naime...
I ,,Ni-MH" baterije su isto zapaljive,e sad ,mozda ne kao ,,lipo" ,ali su ipak zapaljive.
Dakle da rezimiramo.
NI JEDNE BATERIJE SE NE PUNE U MODELU....TO JE OPASNO
Malo se potrudi,pa ces naci ovde na forumu,kako su coveku izgorele bas ,,Ni-MH" baterije,prilikom punjenja.
-
He he. Em sto mozes da ga zapalis em sto moze da sevne sa neba u zemlju (dleko bilo i jedno i drugo)
Okaci ti to lepo na plafon i svi mirni. lol
-
He he. Em sto mozes da ga zapalis em sto moze da sevne sa neba u zemlju (dleko bilo i jedno i drugo)
Okaci ti to lepo na plafon i svi mirni. lol
?
-
Nemam iskustva sa avio modelima ali na auto modelima Li-Fe baterije rade bez problema sa standardnim servoima na oko 6.6v a za Li-Po mora da se ubaci regulator napona ili da se koriste HV servoi :)
Ono na sta bi skrenuo paznju a nama je bitno na auto modelima je da kod Ni-Mh baterija napon polako i ravnomernije opada pa se nekako primeti kada su baterije pri kraju i traze zamenu dok je to kod Li-Fe i Li-Po mnogo teze jer do samog kraja drze dosta visok napon i onda naglo i neocekivano gase prijemnik ! ...redovna provera stanja izmedju voznji-letova bi trebala da bude dovoljna za pravovremeno menjanje napajanja ili njegovu dopunu !