rcfly4um
RC MODELI AVIONA - SUS => MOTORI GENERALNO => Topic started by: saxpg on December 13, 2008, 07:01:06 PM
-
Planirao sam da s proljeca krenem da se bavim malo vecim modelima. S obzirom da je mnogo
jeftinije i jace veci avion pogoniti nekim benzinskim motorom trebalo bi mi par savjeta koji ce
vjerovatno koristiti i drugima koji krenu na tu stranu.
Prvo, da li ovaj motor moze da posluzi za pocetak?
(http://i37.photobucket.com/albums/e51/saxpg/FTL45.jpg)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5460&Product_Name=45cc_Gas_engine_w/_CD-Ignition_3kw_ (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5460&Product_Name=45cc_Gas_engine_w/_CD-Ignition_3kw_)+
Koliko sam saznao iz podataka na sajtu motor koristi benzin od 95 oktana sa procentom ulja.
Vidim da dolazi sa elektronskim paljenjem.
Mislio sam ga montirati na neki Edge ili Yak ili sl oko 2 metra raspona.
Da li neko od vas ima slican motor i sta misli o njemu?
Sta mi jos treba da bi ga upalio i letio? (neki starter...nesto)
Fala vi!
-
Ako je sa nosačem motora, onda vredi lol
(http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/DSC_0073.jpg)
Trebalo bi da je dobar s obzirom da su delovi od motorne pile. Cilindar, radilica, klip, karburator (predpostavljam po izgledu) .
Na slikama se ne vidi, ali ako se radilica oslanja i nazad, onda je to bolje nego konzolno oslanjanje. DA 50 ima konzolno oslanjanje. mmmm
Male su uške za pričvrščenje auspuha. Ovo je jedino što je moja primedba na prvi pogled.
Osim kvaliteta nemam više primedbi, pa za ovu cenu sigurno vredi.
Kupi odmah jedan rezervni. Nikada se ne zna šta će da zariba ;namig
-
Kupi odmah jedan rezervni. Nikada se ne zna šta će da zariba ;namig
Kupi dva reservni, ja cuvam jeden sa tebi (plz)
-
Pozdrav!
Iskustvo sa benzincima mi i nije neko, ali sam u slicnoj prici vec duze, koji 50cc motor je vrednost za novac?
Prvi (i jedini do sada) benzinac je Fuji-Imvac BT 50 EI.
Masinska izrada je dobra, ali motor je 500 grama tezi od konkurencije i slabiji po snazi.
Da, ali najveci problem je sto mu je cena velika u odnosu na ukupan kavalitet.
Elem, imao sam povoljnu kobinaciju (motor+avio=popust), tako da sam pazario.
Trenutno merkam DL50 koji je kopija DA50.
Svrljanjem po forumima sam procitao da od svog tog cajniz shita jedino DL50 valja.
A za sve ostalo kazu da je zesce njesra.
Sa chajniz shitom se nikada ne zna, tako da i motor od 150$ (uz zescu srecu naravno) moze niti dobar (tako bar na forumima kazu).
Ja ne bih rizikova sa bas jeftinim stvarima, ali u mom slucaju (Fuji je placen 400$) izreka koliko para toliko muzike nije bila istinita.
Nemojte me pogresni shvatiti, Fuji je OK motor, lako pali, dobro radi na svim rezimima,ali je pretezak i slabiji po snazi.
Ako neko drugi ima drugacija iskustva....bilo bi dobro prodiskutovati o tome...
-
Slične komentare kao što je Marko napisao, samo čitao po raznim forumima...
Sve u svemu mislim da je jednio taj DL-50 ok, jeste da je skuplji ali verovatno i vredi te pare...
Marko, ajde ako ga kupiš, baci neki komentar na forum, čisto me zanima kakav je motor!
pozdrav.
;namig
-
da li neko zna koji trenutno najmanji benzinski motori postoje a da vrede.
najmanji koji sam nasao je 15cc. u principu, trebao bi mi neki ekvivalent za glow.60 - 0.70
-
Hvala na brzim odgovorima. Koliko sam shvatio bolje da se ne upustam u ovako nesto.
Ja sam pomislio ako se za ovako male pare moze kupiti neki ovakav motor sto da ne.
Sve sto trenutno koristim u modelarstu je kinesko, motori, baterije, punjaci, ESCi...,
pa rekoh mozda i ovo jes Kinesko ali ako rad ajd da probam. Medjutim ako su takva iskustva
necu se upustati u to.
Mozda sam se ipak primio zbog one kineskinje koja ga onako nezno drzi, ko zna...
-
Miso, manji benzinac od 25 kubika ne bi trebao stavljati na avion.
Benzinci su generalno gledano slabiji po snazi od iste velicine glo motora, a tezi (cak i sa elektronskim paljenjem, ne zaboravi da ti treba extra baterija za struju za svecicu).
Za sada je tako, a tehnologija napreduje, tako da je u buducnosti svasta moguce.
Moja preporuka je da sve ispod 25-30 kubika treba biti glo.
-
Moze na ovu temu svasta da se pise.
Moje iskustvo je sledece:
- Benzinci smrde dok se transportuju i ako se ne skladiste u garazama ili radionicam. (Zena vas protera iz stana ili kuce)
- Trose jeftinije gorivo.
- Imaju manje snage ili ti dostizu manji vrsni broj obrtaja.
- Ako su sa elektronskim paljenjem prave smetnje pa traze poseban nacin ugradnje komande gasa.
- Pozicija karburatora vrlo cesto trazi difuzor.
- Posto nose vrlo velike elise svako kacenje trave ili krticnjaka izaziva havarije na motoru.
- Kada se jednom savlada nacin paljenja (to jest nauci koliko treba nasisati goriva) lako pale.
- Potrosnja im je manja od GLOW varijante.
U svakom slucaju volim mog MWS-a 26ccm tek sam ga razradio sledece sezone ide u punu eksplataciju.
Tolko za sada od Gileta
-
Pozdrav Gile.
Tvoj MVVS je preradjen glo motor u benzinski, naravno uz izmene (karburator, stepen kompresije, itd ...).
Ali najinteresantnije je da MVVS tvrdi da je snaga tog benzinca potpuno ista kao snaga iste velicine glo motora (ako se ne varam 3.7KS isto kao kod na primer O.S Max FX-1.60 ).
MVVS je onda odradio sjajan posao promene sa glo na benzin.
Mozda ce mo videti na primer i nekog O.S.-a kao sto vec postoji SAITO u benzin varijanti (na forumima sam vec video da su neki likovi uspesno prebacili Maxa 1.6 na benzin bez ikakve izmene, cak sa originalnim karburatorom, ali i dalje je gorivo sa 10%-20% ulja zbog toga sto je motor ipak predvidjen za alkohol).
-
Dizeli i benzinci su u modelarstvu mnogo duže od glow motora, tako da tu tradiciju ne treba olako zanemariti.
Na ovom linku idite na skip intro> engines>model airplanes,
http://www.compagnucci.it/r2004/eng/
(http://www.compagnucci.it/r2004/eng/)
6.5cc Motor radi i na alkohol i na benzin, sa alkoholom može sa glow ili spark svećicom, a ima snage (Äak i kada radi na benzin) viÅ¡e nego većina motora u klasi.
Problem: malo mnogo jaÄa cena, zbog toga mi osta želja nedosanjana.
PoÅ¡to ove godine nisam bio baÅ¡ puno dobar, od Božić Bate dobiću samo neki 4-takni motor i neÅ¡to siće 2-taktnih motora, Å¡to je daleko manje nego 1 kompanjuÄi!
-
Elem, ne razumem se bas najbolje, samo da pitam, jel' ovo benzinski motor:
(http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/C80-100-A.jpg) (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55))
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55 (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55))
Pise nesto "Equivalent: 60-80cc Gas Engine" u specifikacijama...
Ima i malo manjih, ne znam sta trose (:beer:)
-
nije ti ovo gas engine ovo ti je elektro..velikii i jaki :jaki: :jaki: :jaki: elektro motor.ovo equivalent:60-80 gas engine,to znaci da jacinom moze zamjeniti taj neki benziznski
-
A ja mislio da je ono rotacioni benzinski motor sa 12 klipova! :hehe
Hteo sam samo da pokazem da elektro motor priblizno iste mase 1570-:-1584g kao i gore pomenuti benzinac ima vise nego duplo vecu snagu 6.5-:-3kW, i sto rece GILE, ne mirise, pa te zena nece izbaciti iz stana. A isto ide na benzin - kad punis bateriju iz akumulatora sa automobila. Uz motor na mesavinu ti treba i sredstvo za pranje ulja sa modela...
(res)
Ne potcenjujem motore sa unutrasnjim sagorevanjem, to je prica, a i ljubav za sebe. Samo pokusavam da budem praktican! Ako covek nema iskustva, nek prvo dobro pogleda sta ostali imaju i kako radi, pa nek se tek onda upusti u kupovinu.
-
e, zgrujicu druze, kad sam ja bio malo mladji pa odemo u bioskop a operater zaspi i nestane tona, svi smo u glas vikali "PUSTI TON MAJMUNE". to ti je odprilike i sa elektro motorima. jesu komotniji za upotrebu ali jednostavno nije to to. naravno da svako od nas ima svoje standarde i trudi se da ih odrzava ali i sama procedura upotrebe glow i gas motora ima svojih drazi koje samo nadopunjuju uzivanje u letenju ( osim kad stvarno pretera motor pa sat vremena nece da upali ili da radi kako treba )
poz dragan
-
Elektro motori su buducnost naravno, ali tek kad se pronadje jeftin, snazan, lak i dugotrajan izvor energije.
Ali trenutno je racunica na strani benzinaca zbog ukupne cene (najveca stavka su baterije).
Za elektro varijantu ekvivalentnu benzincu od 50 kubika treba dati 3X vise para u startu, neka moja racunica(elektro motor, speed controler, tri seta baterija i dobar punjac).
Elektro varijanta za manje modele je priblizno jednaka glo, ali za velike avione nije ni priblizno.
Izracunajte koliko benzina mozete kupiti za tri seta LiPo baterija od recimo 10 celija u redu i 5000mAh kapaciteta.
Da, elektro motor moze raditi beskonacno dugo, sto za benzinca nije istina, ali ipak na kraju, racunica je na strani benzinaca, bar za sada.
-
(res)
Slazem se. Racunica $$ je nepovoljna za velike modele na elektro. Takodje, konacan rezultat zavisi i od pretpostavljenog perioda exploatacije. Za manje modele elektro je zakon u svakom pogledu. Samo fali zvuk, ali moze da se napravi i to.
OK, hteo sam malo da se nasalim, a prica sta je bolje nek ostane za neki drugi topic. Udaljili smo se od teme.
Ljubav je ljubav, pare su pare, a zivot tece izmedju... I meandrira naravno!
-
Mislim da je DL-50 odlican izbor ,i stara verzija i najnovija verzija koja je izasla sa nekim modifikacijama
[url=http://www.acrohobby.co.kr/
koga interesuje neka nadje motor posto mi neda direkt link na taj proizvod
-
zgrujic-u izostavio si težinu akumulatora. Znači elektro motor i još koji Kg nosača energije. ;namig
-
Benzinski motori su neizostavni kad su u pitanju veliki modeli. Doduse benzince od 20 ccm postavljaju i na neke manje modele kao zamenu za glow motore od 15-tak ccm, pod uslovom, ako benzinci mogu da se "uglave" u model...
Benzinci imaju i prednosti i mana. Najveca prednost je gorivo koje nije skupo, trose malo i kad se jednom nasteluju ne traze vise dostelavanja... Mana im je tezina i znaju da prave smetnje...
Ja sam cele ove sezone leteo samo benzince i ovo sve sto pisem je iz mog iskustva...
Moram da naglasim, da se niposto NE UPUSTATE u avanture sa Kineskim motorima. Mozda, mozda, DL 50, imao sam prilike da ga vidim kako radi, imam to snimljeno na onim mojim DVD-ima, gde covek koji ga je stavio na jednog prelepog dvokrilca kaze da DL 50 vrti, sa istom elisom, 300 obrtaja vise od DA 50 i da se manje greje... Ako mu je verovati...
Sve u svemu, ja sam cele ove godine leteo Zenoah 45 i imam dva takva motora, na Zero-u i na Thunderboltu. I o jednom i o drugom modelu, pa usput i motorima, ste mogli citati na ovom forumu...
Moji Warbird-i traze teze motore pa, mi ove Zenoe odgovaraju. Zenoah 45 ima magnetno paljenje i ja verovatno nikad necu kupiti motor sa elektronskim paljenjem.
Opet, iz mog iskustva (90 i kusur letova ove sezone) NI JEDNOM mi se motor nije ugasio i NI JEDNOM nisam dostelavao motor. Zenoah veoma lako pali (das saug, zaverglas, motor odmah da "znak zivota", skines saugh, zaverglas i motor je upalio). Svaki put tako... Ovog drugog Zenoah-a kako sam izvadio iz kutije i montirao na Thunderbolta, nisam morao da pipnem ni jednu iglu, odmah je radio savrseno...
Elektronsko paljenje, kao, lakse pali i tako to... to su price. Cinjenica je da kad saberes paljenje, bateriju, extra prekidac, zice skoro ti dodje tezina na isto. A, ne treba zaboraviti da moras da stavis kvalitetnu bateriju jer kad das pun gas paljenja vuku i po amper struje, pa, onda ti se posle par letova baterija isprazni pa, motor "brlja" a, da ne spominjemo da i tu bateriju moras puniti i imas, kod kuce, jos jednu obavezu pre odlaska na teren...
Sve u svemu, SAMO FIRMIRANE BENZINCE!!!!
Ovde kod nas nema modelara koji se nije napatio sa Kineskim motorom. Ja prvi, sa onim sranjem SPE 40 a, da sad ja ne spominjem ostale... Posto znam problematiku, jer sam se "patio" dva meseca, znam da se niko nije usrecio sa Kineskim benzincem... Mozda su ga na kraju namestili da radi ali uz velike, zajebancije, bezbrojna otvaranja motora itd...
Svaki evro ili dolar koji date vise za firmirani motor se isplati, verujte...
Sto se mene tice sigurno necu menjati firmu, Zenoah je zakon... Imaju odlican odnos cene i kvaliteta. Kod Tony Klarka u Nemackoj ima da se kupe Zenoah motori i svaki i najmanji deo za iste...
Da ne zaboravim reci, Thunderbolt je sa gorivon 12,5 kilograma i Zenoah 45 ga vuce kao od sale, naravno ne moze da huveruje ili slicno ( to se od takvog modela ni ne ocekuje)...
Jole ima Somenzinijevog Jaka od 2,2 metra sa DA 50, tezine oko 7,5 kila, model huveruje sa trecinom gasa...
Na kraju, cinjenica je da treba paziti sa postavljanjem prijemnika ali, ako imate PCM prijemnik na 30-tak cm od motora (paljenja) i plasticni bovden izmedju servoa gasa i karburatora smetnji nema... Provereno, ja na Zerou letim takav seting, prijemnik je Futaba...
Ako imate stanicu na 2,4 GHz prijemnik mozete staviti na paljenje, smetnji nema...
Ako sam sta izostavio da napisem slobodno pitajte....
Pozdrav
Mirce
-
Hteo sam samo da pokazem da elektro motor priblizno iste mase 1570-:-1584g kao i gore pomenuti benzinac ima vise nego duplo vecu snagu 6.5-:-3kW, i sto rece GILE, ne mirise, pa te zena nece izbaciti iz stana. A isto ide na benzin - kad punis bateriju iz akumulatora sa automobila. Uz motor na mesavinu ti treba i sredstvo za pranje ulja sa modela...
(res)
Ne potcenjujem motore sa unutrasnjim sagorevanjem, to je prica, a i ljubav za sebe. Samo pokusavam da budem praktican! Ako covek nema iskustva, nek prvo dobro pogleda sta ostali imaju i kako radi, pa nek se tek onda upusti u kupovinu.
Ovu pricu sam i pokrenuo kad sam vidio bas taj motor. Motor kosta 150dolara plus postarina jos nekih 50, pa ESC jos nekih 80 dolara a baterije za to cudo da ne pominjem.
Mislim da je benzinska varijanta jeftinija upola, doduse naravno samo kod manjih modela.
-
Ja sam jedan od onih kome su oci ispale zbog kineskog motora.Potpuno se slazem sa Mircetom da ako zelite benzinca, bolje se strpite malo i ustedite novca a onda kupite sebi neki brendirani i provereni i necete imati problema.Meni licno benzinci cine veliko zadovoljstvo u letenju,sto zbog zvuka ,sto zbog ekonomicnosti itd.Sto se tice elektronskog paljenja ,mnogo je bolje ali u kombinaciji LiPo i linearac.Kad dodjes na livadu ,dopunis bateriju 15min. i ceo dan letenje.Ja nisam uspeo da potrosim preko 1l benzina za ceo dan.Sto se tice ulja od mesavine,nema ga ,jer treba koristiti one rejsing sintetike i to 2% mesavinu.Sto se tice prijemnika ,sve ono sto je Mirce rekao ako se ispostuje ,nema problema.
Jednom nastelovan benzinac ,jednako puno zadovoljstvo(brendirani i nemoraju da se steluju).
Moja preporuka za benzince je Saito 36,DL-50(malo ima zezanja),ZDZ i moj omiljeni MVVS 45 magnezijum(ali u full opremi).
Tolko od mene!
Pozdrav