rcfly4um
ELEKTRONIKA => POWER SYSTEM => Topic started by: igorpl on December 13, 2014, 04:32:07 PM
-
Imam ovaj motor sa nekog FW-190
http://www.hobby-paradise.com/en/product/item/1091/product_detail.html
imao sam peh pa sam iskrivio osovinu.
DA li neko ima neki dobar metod za ispravljanje osovine.
Meni se iskrivio samo onaj navoj glavna osovina motora je skroz ok.
Ili da li neko zna da li negde ima ovih osovina da se kupe pošto sam tražio i nisam našao niđta sem motora
-
Ima puno radioničkih metoda za ispravljanje osovina. Ako nema radionice u blizini, evo jedne kuhinjske metode, a koji je pri ruci. Samo da mama ne vidi i da ne bude... (kush)
Prvo treba izvaditi osovinu, ako se može. Ako je osovina jako iskrivljena, onda prvo treba ispraviti sa dve pljosnate klešte rukama da bude približno prava. Na stol treba staviti ploču od tvrdog dveta, ili PP (bele mlečne) plastike. Stavirti osovinu na sredinu ploče sa ispupčenjem na gore. Sa drvenim ili malim metalnim čekićem kuckati da se ispravi. Proverava se valjanjem osovine na ploči i kucka se još po potrebi.
Ova metoda se može primeniti i ako se osovine ne može izvaditi iz zvona sa magnetima. U ovom slučaju treba držati zvono sa jednom rukom, a drugom kuckati osovina na ploči na gore opisan način. Jako treba paziti jer se magneti mogu odlepiti od zvona od udaranja. Zato se prvo može i ovde probati sa ispravljanjem uz pomoć pljosnate klešte u rukama da se vrati iskrivljeni deo i osu.
Ako ima ručne bušilice pri ruci, može da se uhvati osovina u glavu sa pravim delom i u njoj ispravljati sa kleštom ili kuckanjem.
Sve gore navedene metode nisu precizne, ali pošto se verovatno iskrivila na navojnom delu, vrlo je lako vratiti u približno pravu osu, ali nikada potpuno.
Ovaj tip motora ima najgore rešenje za držanje elise, a opasno je zbog gole duge osovine. Zato kada se stavi elisa sa podloškom i stop maticom, višak osovine prema napred treba testericom odseći. Tako se neće tako lako kriviti ponovo pri padu.
Ako ima barem neka hobi radionica u blizini sa mini strugom, onda se može ispraviti i na način na ovom klipu.
http://youtu.be/ES9npGv5BYw
Pažnja! Ima na natu puno ne pravilnih metoda a koje se pokaziju kao pravilne. Na primer, ne sme se raditi dok je motor na modelu i dok je osovina na motoru! ...
Preporuka za bolji tip motora. Dobri su oni BL motori koji imaju alum. nosač elise, a koji se prišrafljuje za zvono motora. Ovakav:
(http://www.electrifly.com/discontinued/gpma1546-motor-2.jpg)
Za slow fly elise kod parkflyer modela se može primeniti sličan sa gumenim prstenom,a sa kojim se osovina ne može nikako saviti, jer će elisa da padne sa nje prilikom pada.
Ovakav.
(http://img.banggood.com/images/upload/2012/chenjianwei/SKU104819_1.jpg)
-
Hvala probacu i tu metodu jer imam stubnu bušilicu.
Zanima me još jedna preporuka.
pošto očigledno ću na ovom modelu imati problema sa propelerima jer moraju da se naručuju iz daleka a model ima neki spiner koji se navrće na tu osovinu i zato je tako i dugačka.
propeler je 12X6 i ima 3 kraka.
Motor je 3511 750 Kv a esc 40A
Ja imam motor D3536/9 tunngy koji ima seldeće karakteristike:
Spec.
Battery: 2~4 Cell /7.4~14.8V
RPM: 910kv
Max current: 25.5A
No load current: 1.5A
Max power: 370W
Internal resistance: 0.063 ohm
Weight: 102g (including connectors)
Diameter of shaft: 5mm
Dimensions: 35x36m
Prop size: 7.4V/12x5 14.8V/10x7
Max thrust: 1050g
a imam i motor
L3010B-1300 Brushless Motor (420w)
Specifications:
Dimension: 37mm x 27mm
Weight: 88g (108g with all fittings, connectors & prop driver)
Kv: 1300rpm/V
Voltage: 11.1v (3s)
Max Power: 420w
Max Current: 40.1A
No load Current: 1.8A
Diameter of shaft: 4mm
Thrust: 1650g
ESC: 50A~60A
Za oba motora ću morati da napravim ostojnik za nosač i to nije problem.
Nego sam hteo da pitam da li je bolje da stavim ovaj prvi ili drugi motor.
I koja je adekvatna zamena dvokarake elise za onu 12/6 sa 3 kraka?
-
I da ako može pojašnjenje značenje oznaka motora odnosno šta znači 3511
ili D3536/9?
-
Za pravilan izbor motora treba znati veličinu i tip modela, kao i napon LiPo ako se raspolaže. Na osnovu njih se bira veličina i tip motora, njegova Kv vrednost, kao i veličina i tip elise. To je pravilan redosled. Svi drugi aspekti bez toga su gubljenje vremena sa diskusijom o nekom motoru.
3511 je spoljnja fizička veličina motora sa pračnikom od 35mm i 11mm dubine, bez isturenih delova.
D3536/9 je isto spoljnja fizička veličina motora sa pračnikom od 35mm i 36mm dubine. /9 je broj namotaja na jednom kalemu u motoru, a koju nije važno gledati, ako pored ima naznačena Kv vrednost. D je fabrička serija
L3010B 1300
L i B su fabrićke oznake za vrstu i seriju, 30 je prečnik statora motora, 10 je dubina statora oba u milimetrima, a 1300 je Kv vrednost.
Mnogo pomaže težina BL motora, da se vidi da li su iste moći, odnosno kategorije veličina, bez obzira na drugačiju izvedbu i oznaku veličine. Vrednosti u vatima [W] može da bude varljivo, jer se puno manipuliše sa njim na trgovačkim sajtovima.
-
Pa model je ovaj
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__30526__H_King_FW190_w_Lights_Flaps_Retracts_Gear_Doors_1200mm_PNF_EU_warehouse_.html
Što se tiče gabarita modela mislim da ne bi smelo se ići na neke manje elise jer malo vazduh bi prolazilo pored trupa.
Uspeo sam da ispravim osovinu i to sa AKU bišilicom hvala na savetu. stubnu nisam ni palio jer mi je malo nezgodan položaj.
Osovina je stvarno grozna i to su izgleda namerno namestili jer su svi ostali delovi dosta jaki tako da je model skoro neuništiv.
Takođe je problem i sa sletanjem na travu jer su mu plastični poklopci koij stoje na točkovima od retrakta dosta nisko pa se dešava da se otkinu od trave. Ali je zato avion jako lepo napravljen skidam kapu. Dosta detaljno i ako se poleće i sleće sa betona ili asvalta nema zime za gore pomenuto. Meni se deio peh jer sam leteo po dosta varljivom vetru juče pa je prilikom sletanja neutrimovanog modela došlo do zanošenja modela i pada na beton. Tom prilikom je stradala naravno elisa i iskrivila se jadna osovina. Kažem neutrimovanog jer iako su komade bile neutralne nikako nisam mogao da ga utrimujem čak i kada je trim bio skroz na jednoj strani. mislim na aeilerone.
Pa sam hteo da ga spustim i fizički podesim komande. ali eto desio se peh odmah na prvom letenju.
Ako može bilo bi dobro da mi date savet za dvokraku elisu koja bi na ovom originalnom motoru mogla da da iste ili bolje performanse.
-
Ako može bilo bi dobro da mi date savet za dvokraku elisu koja bi na ovom originalnom motoru mogla da da iste ili bolje performanse.
Nije lako pitanje jer nema detaljnih podataka o ovom motoru a ni o trokrakoj elisi koja se daje uz ovaj model, pa je teško reći dali će biti brži sa ovima zbog koraka. Može da se proba sa APC SF 11x7" ili sa APC SF 12x6". Obavezno samo APC SF marka dolazi u obzir.
http://www.rcmodelcentre.co.uk/slow-fly-props/cat_113.html
-
Kažem ti motor je 750KV esc je 40A što znači da na 3s nema verovatno više od 400w a možda i manje
a elisa je sigurno 12X6 sa 3 kraka provereno jer sam proverio na rqaznim sajtovima
-
Jedini podatak o motoru je spoljnja dimenzija i Kv vrednost što je malo za kalkulator. Moć ESC-a ne znači ništa i puno je za ovaj motor koji može trajno da radi na maks. 30A. Ako je sada elisa trokraka 12x6" onda 13x6" dvokraka će biti dobro.
-
Jedino što mogu da pokušam da izmerim parametre na stolu ali ću onda morati da pravim sistem za merenje potiska....
Us vakom slučaju izgleda da nema izbora nego ovako.
-
dal bi bilo dobro nakon ispravljanja osovine izloziti je nekoj termickoj obradi kao sto je 'odpustanje" da bi se anulirali naponi od savijanja i ispravljanja? zapravo dal su osovine krute i krte ili mekse a zilavije?
-
dal bi bilo dobro nakon ispravljanja osovine izloziti je nekoj termickoj obradi kao sto je 'odpustanje" da bi se anulirali naponi od savijanja i ispravljanja? zapravo dal su osovine krute i krte ili mekse a zilavije?
To sto ti hoces sluzi za izjednacavanje kristalne resetke,ali to tebi za tu osovinu nije potrebno...
-
zapravo dal su osovine krute i krte ili mekse a zilavije?
Ova osovina u motoru sa navojem je u kategoriji mekših gvožđa u najboljem slučaju pogodan za obične šarafe. To znači da ima relativno slabu žilavost, odnosno otpornost na deformaciju. Otpuštanje sa žarenjem se može primeniti ali to ništa neće ojačati deo koji je plastično deformisan. Zato, jer obično nastaju mikropukotine pri većem savilanju i vraćanju u prvobitni položaj na obe strane. To se može videti sa mikroskopom, ali se može dokazati sa time, da se savije i ispravi na istom mestu više puta, a posle čega će se ceo presek odvojiti na jednom kritičnom mestu.
Ima jako puno vrsta osovinskih čelika u mašinstvu, a koje se koriste kod boljih BL motora, ali je ovaj motor za hobi je u žnj klasi, pa mu osovina ne bi bila dobra skoro ni za ekser. :(
Žarenje je termički proces koji se koristi većinom posle termićkih obrada raznih čelika sa kaljenjem i procesa livenja, da bi se otpustili delovi sa prevelikim naponima među kristalima, a koje bi dovele do prevremenog loma u eksploataciji dotičnog dela. Greška je misliti da spaja mikropukotine nastale pri hladnom saviljanju. Ako želimo da savijemo nešto namerno bez mikropukotina, onda je to dobro raditi na temperaturi preko 500°C...Metalurške tehnologije su malo složenije nego ispeći jedan burek. (fiu)
Sada vidim da je i Saša to potvrdio, ali mnogo šturije od mene. Da, lepo rečeno, za izjednačavanje kristalnih rešetki.
;namig
-
Au objasniste sve jednom DIPL.MAŠ.ING kao što sam ja.
Šalim se naravno.
Ne treba ići u detaljisanje po meni. ispraviti osovinu pa dokle izgura a onda novi motor i teraj.
Kao što ste rekli to nije čelik nego samo gvođže skoro jer osobine čelika određuju uglavnom ugljenik pa i neki drugi elementi kao mangan, cink, volfram..... koji se nalaze u tom materijalu koji se odliva ili kuje, seče....
Ovde uglasnom procenat primesa je minimalan jer se savija lakše od eksera što znači da je više gvožđe nego čelik alli dobro.
Uglavnom uz pomoć male AKU bišilice sam je ispravio bolje nego fabričku :) tako da sada motor radi savršeno jedino ću morati da sačekam mesec dana da mi stignu elise jer su neke posebne.
A do tada pravim nosač za motor koji sam gore naveo i staviću 13x8 elisu da vidim kako će ići.
ESC je 60A a motor nema šanse da izgori na toj struji jer izdržava veće struje.
Pa da vidimo kako će da leti.
-
pitao sam to jer me je zanimalo a i da se tema podigne sa nivoa "udari cekicem po izbocini" a sa druge strane u prilici sam u nekoj eventualnoj potrebi 'posaljem' neki deo na termicku obradu pa sam zeleo da cujem misljenje ljudi koji su dosta duze u ovoj problematici. Znam recimo da kum koji proizvodi opruge nakon savijanja ih 'pece' da bi se celik optustio i vratio prvobitnu zilavost (masina ih je savila, mnogo, al bez pukotina i na hladno)...o dosta tih stvari sam citao pa mi mozak radi u smeru da se spoji lepo i korisno. ;)
-
Kompleksna je to problematika a ako te zanima sve do detalja idi na bilo koji mašinski fakultet i pronađi udžbenik MAŠINSKI MATERIJALI tu imaš baš sve o tome da se ne bi sada raspisivali i prosipali nauku bez potrebe. Na mašincu u Beogradu imaš udžbenik mašinski materijali I i mašinski materijali II bar je u moje vreme to bilo (moje vreme je 2000 godina I godina studija). Mislim da u I knjizi ako se ne varam imaš sve o materijalima, kristalnim rešetkama, načinu termičke obrade, ispitianju, tablicama.......
Ili na netu potraži možda je neko skenirao ali pazi da ne prođeš kao "THEPIRATEBAY.ORG" zbog copyright-a
NAJEDNOSTAVNIJE REŠENJE JE UVEK NAJBOLJE REŠENJE!
ČEMU KOMPLIKOVATI I OVAKO KOMPLIKOVAN ŽIVOT
-
meni je komplikovano interesantnije. a taj udzbenik imam. mozda jednom neko ko je sproveo teoriju u praksu naidje na ovaj topik..svakako bi bilo interesantno cuti nesto na tu temu ;)
-
Znam recimo da kum koji proizvodi opruge nakon savijanja ih 'pece' da bi se celik optustio i vratio prvobitnu zilavost (masina ih je savila, mnogo, al bez pukotina i na hladno)...o dosta tih stvari sam citao pa mi mozak radi u smeru da se spoji lepo i korisno. ;)
I kod savijanja opružnog čelika se mogu javiti mikro pukotine, ako se daleko pređe granica plastičnosti na delovima gde je stepen deformacije najveći. Prilikom ispravljanja savijenog dela se može čak i odmah skroz slomiti kaljena žica. Ispravljati se mogu i smeju samo mekani ne kaljeni čelici, kao oni za šrafove i sl. Govorim iz velikog iskustva.
Inače kaljeni ugljenični čelik za opruge (http://hr.wikipedia.org/wiki/Opruga#Materijali_opruga) je najbolji materijal za stajne trapove avio modela i svi gotovi se prave od njega. U boljim modelarskim radnjama se može kupiti takav u raznim debljinama od 0.8 - 6mm u dužini od 1m. Ko je već imao u rukama takvu žicu zna da sa njim nema igranja pri savijanju. Potrebna je velika sila da bi se savio i treba paziti jer je modul elastičnosti veoma veliki i može da vrati čekić sa istom silom u nazad ako se ne radi dovoljni stručno...
;namig
-
Kao što ste rekli to nije čelik nego samo gvođže skoro jer osobine čelika određuju uglavnom ugljenik pa i neki drugi elementi kao mangan, cink, volfram..... koji se nalaze u tom materijalu koji se odliva ili kuje, seče....
Cink je obojeni metal i ne koristi se u crnoj metalurgiji.
-
Upravo tako.
Na primer za stajne trapove aviona oje japravim a to su do 1500 mm raspona krila ja koristim čeličnu žicu debljine 3mm pa čak i 4mm koja se može naći u svakoj dobro snabdevenoj radnji opreme za građevinu i koristi se za kaljeve peći dosta.
Inače prava svojstva opruge se dobijaju tek nakon adekvatne termičke obrade adekvatnog čelika. No odlazimo van teme. Ja sam uspeo da ispravim osovinu uz pomoć AKU bušilice i to dosta uspešno, uz naravno savet kolega sa ovog foruma na čemu im se zahvaljujem.
-
GRešiš puno, naročito u automobilskoj industriji.
Najrasprostranjenije legure cinka su: cink-gvožđe, cink-nikal i cink-kobalt.
Prevlake cink-gvožđe koje se talože iz alkalnog necijanidnog elektrolita sa sadržajem gvožđa
u prevlaci od 0,4-0,8 % pokazuju odličnu korozionu otpornost
Tako da se itekako koriste u crnoj metalurgiji doduše ne dirktno u postupku izrade glavne legure ali za zaštitu svakako.
Svaki skoro metal može da se kombinuje sa drugim metalom i na taj način se dobijaju legure koje imaju različita svojstva za različite namene.
No dobro ovo nije tema za raspravu i nije forum za tako nešto.
A i Srbija je daleko u prošlom veku što se tiče bilo koje metalurgije i bilo koje tehnike savremene izrade novih materijala.
ono što se po svetu koristi mi verovatno nismo ni čuli. Nažalost obrazovanje srednje pa i visoko nam je na isto takom nivou da jedino što može da se nauči jeste OSNOVA i ništa više od toga. A to ako se malo potrudiš možeš i sa neta da saznaš.
Zato smo i na tom nivou na kojem smo.
-
Prevlake cink-gvožđe koje se talože iz alkalnog necijanidnog elektrolita sa sadržajem gvožđa
u prevlaci od 0,4-0,8 % pokazuju odličnu korozionu otpornost
Tako da se itekako koriste u crnoj metalurgiji doduše ne dirktno u postupku izrade glavne legure ali za zaštitu svakako.
Ok, ali ogromna je razlika između tehnlogija legiranja čelika i njihova površinska koroziona zaštita, a kako si i sam rekao da to nije isto. Naravno pocinkovanje otapanjem ili elektrolitski je super zaštita. ;namig
Samo onako, dopustite mi.
Znanje oko crne metalurgije nije ni moj hleb direktno, ali je važno poznavati, da bi se moglo raspoznati kada i šta treba izabrati od metalurških proizvoda za datu potrebu, sve naravno u mašinskoj struci, kao industriju svih industrija. Ovo zvuči možda čudno i pristrasno, ali je istina. Evo zašto.
Ovo navodim bez ikakve predrasude kao mašinac, ali baš zato mogu da vidim stvari iz ove perspektive.
Industrija svih industrija je mašinstvo i ništa, a ma baš ništa se ne radi danas bez nje direktno ili indirektno. Malo šaljivo rečeno, čak i grobarima je potrebna lopata i ostali alat od gvožđa kao metal broj 1 u mašinstvu. Ne znam navesti ama baš ništa gde mašinstvo u nekom obliku nema uticaja, pogotovo u proizvodnji svega i svačega. U ostalom svaki dan hvatamo metalnu kašiku i stavljamo ga u usta. Ko stavlja plastičnu, neka zna da je izliven u čeličnom kalupu. Nema proizvodnje ni jedne elektroničke komponente, pa ni čipova bez preciznih mašina. Oremo sa njim, sejemo i ubiramo sve plodove sa zemlje uz pomoć mašina od čelika. Pečemo hleb, burek, torte u metalnim rernama i tepsijama, izvlačimo vodu i naftu iz zemlje i idemo na susedne planete uz pomoć mašina napravljenim od raznih metala. Ni neboderi ne bi stajali bez običnog betoskog gvožđa. Nema kraja nabrajanju...
Što je još interesantnije, osnova svih vrsta mašinskih industrija je crna metalurgija. Svi drugi obojeni metali, koji se koriste u mašinskoj industriji, se prave tehnologijama baziranim na čeličnim bagerima u rudnicima, pećima za topljenje i raznim drugim složenim mašinskim tehnologijama za naknadno formiranje i to sve sa mašinama od čelika.
Crna metalurgija se ne može zamisliti bez dve glavne komponente. Rude gvožđa i uglja i naravno visoke peći gde se oni zajedno stavljaju za dobijanje gvožđa. Ove dve komponente su dovele do velike industrijske revolucije još pre više stotina godina i u temeljima su promenili svet. Za izgradnju željeznica po celom svetu je bila potrebna veoma velika količina raznih čelika da bi se realizovele mreže pruga, lokomotive, vagoni i ostala sitnica. A željeznica je napravila sledeći veliki korak u industrijdkoj revoluciji, pa i civilnom životu ljudi...
Gvožđe i ugalj sa znanjem pravljenja dobrih čelika, je na žalost dao jak pečat i na sredstva ratovanja, a i danas igra glavnu ulogu...
Nasuprot svemu, doneo je i mir. Prvi ugovor između Francuske i Nemačke posle druge velike svetske tuče je bio radi objedinjenja tržišta uglja i čelika. To se i danas smatra osnovim temeljom EU, a na što se sve drugo nadogradilo.
Oni vladaju danas svetom koji imaju dobru bazičnu metaluršku industriju. Ne treba ih nabrajati, jer se to može videti preko njihovih vrhunskih proizvoda od metala, recimo kao automobili kao najveći simbol celokupne industrije jedne zemlje.
Sa sve većim informatičkim znanjem oko veštačke inteligencije, mašine će se polako podići na nivo robota u raznim oblicima, a tu revoluciju možda ne želim videti. Preporuka za filmove Transformersi. Jesu danas bajke, ali je veoma moguće sve izvesti.
Mislim da još jedino za direktnu tehnologiju pravljenje dece ne treba gore navedeno. :big smile
Ko zna šta se može još raditi potpuno bez mašinstva direktno ili indirektno, neka slobodno napiše.
Kada uhvatite neki čelik u ruke, setite se njegovog velikog značaja, da nas hrani, služi i ubija u isto vreme, bez obzira što je samo sredsvo.
;namig
-
Au kakva pasioniranost :)aplauz :)aplauz :)aplauz