rcfly4um

RC MODELI HELIKOPTERA => SUS HELIKOPTERI => Topic started by: ff7 on February 01, 2009, 09:47:38 PM

Title: Trex 600
Post by: ff7 on February 01, 2009, 09:47:38 PM
Da vam pokazem cim sam se zanimao u posljednje vrijeme.
Naime rijec je o preradi Trexa 600 nitro u benzinca.Ja sam se licno opredjelio za Trexa 600 Nitro pro sto neznaci da se nemogu koristiti Trex 600 sport ili nitro super pro.Samo je pitanje koliko mozete da se protegnete.

Kao sto sam rekao uzeo sam nitro pro verziju polovnu koju sam kompletnu rastavio pa ponovo sastavljao.U preradi se koristi novi ram posto orginalni Align neodgovara za motor koji se koristi.Naime rijec je o Zenoah 20 ei motoru koji je avionski i na kojem takodje treba da se uradi par stvari da bi se upotrijebio u helikopteru.

Pocetak rada je bilo rastavljanje helikoptera
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010002.jpg)
i kontrola lezajeva i ostalih stvari sarafa,linkova itd.
Poslije toga sam poceo sa sastavljanjem helikoptera koristeci novi ram koji sam kupio gotov karbonski medjutim moguce je koristiti i neku  vrstu aluminijuma za izradu rama.
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010003.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010004-2.jpg)
Poslije toga stavljena je glava i rep
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010028.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010027.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010026.jpg)
Kod prethodno uradjenih stvari nije potrebno nista narocito sem puno sarafanja (work)

Poslije ovoga doslo je na red postavljanje zvona kvacila i novog zupcanika na kvacilu koji ima puno veci broj zubaca nego nitro.Naime novi pinion ima 27 zubaca za razliku od originalnog koji ima puno manje.Ovaj pinion mora da se koristi zbog razlike u broju obrtaja izmedju nitro i benzinskog motora.Sljedeca modifikikacija je bila u zvonu kvacila vezana za cluch liner.Kod nitro helikoptera razmak imedju kvacila i linera je oko 1mm a kod benzinaca mora da bude manja.Zbog toga skinut je originalni cluch liner i ispod njega je zaljepljen  komad debljine vizit karte a preko njega ponovo cluch liner tako da se dobije razmak izmedju kvacila i linera koji je neophodan za helikoptere sa bezinskim motorima.Nakon toga je zvono kvacila sa pinionom i lezajevima postavljeno u novi ram.
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010029.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010030.jpg)
To bi bilo to sto se tice rama.
Sljedece na redu je bilo razradjivanje motora i njegova modifikacija da bi mogao da stane u ram.
Na motoru mora da se uradi par stvari.Mora da se odsjece jedno pero sa glave motora i da se skine avionski hub ili nosac propelera a da se stavi novi koji moze da prihvati kvacilo i ventilator.
Motor kakav dobijete kada se kupi
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010015.jpg)
Skinut original hub i stavljen novi
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010017-1.jpg)
Nakon toga smontiran ventilator i stavljeno kvacilo
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010019.jpg)
odrezano pero sa motora
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010020.jpg)
Nakon ovoga usljedilo je adaptiranje kucista ventilatora prema motoru
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010032.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010031.jpg)
Poslije toga motor moze da se montira na nosac i da se postave stabilizatori koji su neophodni zbog vibracija koje imaju benzinski motori.Na motor moze da se montira i pull starter ili kako bi mi rekli kurbla sto sam i uradio ali nije neophodno jer moze da se starta kao i klasicni heli ako imate malo jaci starter.
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010022.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010024.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010034.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010033.jpg)
Naravno poslije toga je usljedilo postavljanje motora u ram i fiksiranje svega.
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010036.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010035.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010037.jpg)
Samim postavljanjem motora je i zavrsila modifikacija iz nitra u benzin. (yay)
Ostalo je montiranje elektronike kao kod svakog helikoptera i silna podesavanja.
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010041-1.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010045.jpg)
Na heli sam postavio Futabina digitalna serva 9252 a za rep sam koristio isto digitalac Jr 8700 servo i Jr 770 3d ziroskop.
Posto sam trenutno stigao do podesavanja tu cu i zavrsiti sa temom.Preostaje jos puno posla,stimanja elektronike,podesavanja motora da bi moglo da sve funkcionise kao cjelina.
Sa temom cu nastaviti kad sve nastimam i upalim heli a mozda i  (<--).

 (pijemo)
Title: Re: Trex 600
Post by: Lazo on February 01, 2009, 10:01:17 PM
Veoma lepo i pedantno urađeno. Skidam kapu, svaka čast. Veoma me interesuje konačan rezultat ove prepravke. Mislim, ponašanje u letu.

Pozdrav
Title: Re: Trex 600
Post by: darko on February 01, 2009, 10:57:04 PM
Još je samo zaboravio reći da je sve ovo vidio u mene i fatio se kopiranja !
Inače ja i on non stop kopiramo jedan drugoga tako da imamo istu flotu ( skoro pošto imamo 4 ista helija i +on ima još Raptora ).
Ništa moj je već odavno gotov i čekam samo njega i lijepo vrijeme da ih zajedno isprobamo !
Title: Re: Trex 600
Post by: ff7 on February 02, 2009, 07:28:53 AM
 :_D mislim kolega Darko da nista nisam zaboravio reci jer sve sto sam mislio gore sam vec rekao :hehe.
Nisam se jos dotakeo teme zbog cega mislim da nije lose uraditi ovu predradu,gdje uzeti dijelove i od koga je sve krenulo.Ali evo da bar kazem kako je krenulo.Ja cuo i vidio od tebe ti od amera a ameri od Paula,od covjeka koji je to sve nekako smislio i realizovao.
Sto se tice helikoptera mislim zavrsenog i probanog ponasa se ok bar sudeci po drugima posto ja jos nisam zavrsio sve pa nemogu da sudim o tome.Zavrsen heli je tezi od nitra za nekih 500 grama sto i nije malo kad se uzme u obzir da svaki gram u modelarstvu igra ulogu.Sto se tice letnih osobina nisu mu lose,bar tako kazu.Nije za nekakav narocit 3d let ali nije ni los.
Evo link do videa pa sami prosudite kako leti.
http://www.youtube.com/watch?v=HcxA5HNgg3w (http://www.youtube.com/watch?v=HcxA5HNgg3w)

 (pijemo)
Title: Re: Trex 600
Post by: Lazo on February 02, 2009, 08:03:15 AM
Bilo bi veoma lepo kada bi napravio spisak svih komponenti koje se trebaju zameniti ili dodati, kao i gde se mogu i po kojoj ceni nabaviti.

Pozdrav
Title: Re: Trex 600
Post by: nenad on February 02, 2009, 08:26:35 AM
Lepa je to preprava i dobro fonkcionise, rekao bih samo da vam je izbor modela los jer to je vise namenjeno za T-REX-a700 negoli za njegovog malog brata 600 uzeci u obzir snagu motora.
A sad ko je od vas dvojice kopirao od drugog i nije bitno jer u svakom slucaju to prodaje GASSERMAN  http://www.gasserman.com/ za nekih 200$.
Postiji i verzija za RAPTOR 60 i 90.
A evo i da pogledate let mog helija RAPTOR90 ali ovg puta moja ideja i moj rad.  http://www.vimeo.com/2253155     

Nenad A+
Title: Re: Trex 600
Post by: ff7 on February 02, 2009, 03:38:20 PM
Da Nenade upravu si niti je on kopirao od mene niti ja od njega vec je upravo sve krenulo od Paula kao sto sam rekao a to je gasserman a to za kopiranje je sala jer imamo sve modele identicne.
A sto se tice izbora modela ja sam izabrao ono sto meni odgovara i za moj stil letenja je i vise nego dovoljan,a za raptora 60 ili 90 ili trexa 700 se koristi drugi motor(23cm3) a kao sto svi znamo dijelovi za ova tri helikoptera su skuplji pa je to jedan od razloga zbog kojeg sam se odlucio za trexa 600.
Sto se tice cijene konverzije od gassermana za trexa 600 kosta 150$.

Pozdrav
Title: Re: Trex 600
Post by: nenad on February 02, 2009, 05:25:51 PM
Pretpostavio sam da je to bila samo sala  :mhm
A sto se tice jacine motora razlika i nije velika jedan je 20cc  a ovaj drugi PUH 230 23cc (postoji i 26cc pa cak i 29cc ali time se ne dobija nista vise osim vece vibracije) tako da ovaj prvi moze da se montira u sva cetiri modela helija dok ovaj drugi je glomazniji a i tezi  znajuci da 20cc je sasvim dovoljno.
Title: Re: Trex 600
Post by: SaleR on February 02, 2009, 07:24:44 PM
Pa sta da ti kazem druze moj ti to jako lepo radis! Jos da te ne mrzi da ides sam da letis! :)

Sale
Title: Re: Trex 600
Post by: nenad on February 02, 2009, 09:35:21 PM
Pa sta da ti kazem druze moj ti to jako lepo radis! Jos da te ne mrzi da ides sam da letis!

Sale

?????????? ne razumem
Nenad A+
Title: Re: Trex 600
Post by: SaleR on February 02, 2009, 10:02:49 PM
Radi se o tome da moj drug Bojan ne voli da ide sam da leti, nego uvek mora neko sa njim da ide na letenje. Onda on tako ceka Darka iz Prjiedora ili mene iz Novog Sada pa se onda lepo naletimo. O tome se radi...

Sale
Title: Re: Trex 600
Post by: nenad on February 02, 2009, 10:50:28 PM
Hvala na odgovoru Saler.  3aa
Nenad A+
Title: Re: Trex 600
Post by: nenad on February 02, 2009, 10:57:12 PM
Evo za one koji traze RAPTOR-a 90 jeste da nije original vec samo kopija ali kvalitet je dobar a cena i te kako lepa.
http://www.rcmarket.org/a-tz90-deluxe-c-250-p-1-pr-9086.html (http://www.rcmarket.org/a-tz90-deluxe-c-250-p-1-pr-9086.html)
Nenad A+
Title: Re: Trex 600
Post by: ff7 on February 04, 2009, 10:20:06 PM
Evo i par slika kompletno slozenog helija sa elektronikom.
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010002-1.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010003-1.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010004-3.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff183/bojan76/S2010005-1.jpg)
Sve je smontirano i nastimano sad jedino da prestane kisa i da probam da upalim pa da vidimo da li ce sve da radi kako treba.

Sve sto se tice konverzije i svega sto mi je trebalo nabavljao sam na razlicitim mjestima.
Heli sam kupio polovan medjutim savrseno je bio ocuvan i ok stanju,naravno sve sam rastavio prekontrolisao i ponovo sastavio.Tu mozeta da uzmete sta vam odgovara mislim na novcanik jer sve verzije nitra dolaze u obzir.
Za ziroskop sam imao srece i na ebay-u sam ga kupio za 95$ sto je malo povoljnije nego inace.
Serva sam vec imao.
Motor sam kupio isto na ebay-u iz HK i bio je oko 350 $ sa postarinom ako se nevaram,medjutim i Hanson u USA ima ok cijenu.
A sto se dijelova za konverziju tice njih sam uzeo u ovoj radnji.
http://gasserman.com/catalog/index.php?cPath=27 (http://gasserman.com/catalog/index.php?cPath=27)
I cijena je 149$ a u konverziji dobijete i pinion od 27 zubaca.
Treba obavezno kupiti i ovaj dio za Zenoah 20 ei motor jer bez ovoga nebi imali gdje smontirati servo rucicu.
http://gasserman.com/catalog/product_info.php?cPath=28_30&products_id=83 (http://gasserman.com/catalog/product_info.php?cPath=28_30&products_id=83)
A ja sam jos kupio i ova dva djela zbog toga sto nemam jak starter a posto sam to uradio ostaje mi slobodno kao opcija da ugradim i generator koji bi napajao elektroniku.
http://gasserman.com/catalog/product_info.php?cPath=28_30&products_id=61 (http://gasserman.com/catalog/product_info.php?cPath=28_30&products_id=61)
http://gasserman.com/catalog/product_info.php?cPath=28_30&products_id=60 (http://gasserman.com/catalog/product_info.php?cPath=28_30&products_id=60)

Toliko za sada kad upalim i poletim javljam.
 (pijemo)
Title: Re: Trex 600
Post by: IVAN3D on February 08, 2009, 08:52:46 AM
Jako lepo nema sta, vidim da repni rotor ne ide preko kaisa vec preko torque tube-a sto je takodje jako lepo!
Nema sta sada cekamo izvestaj sa letenja pa neka je sa srecom!  (photograf) (<--)
Title: Re: Trex 600
Post by: jrlotpi on February 08, 2009, 11:00:44 PM
da li za prepravku na gas mora da bude tipski gas-motor za heli
Title: Re: Trex 600
Post by: darko on February 09, 2009, 08:33:47 PM
Ne , stavlja se normalni avio motor Zenoah 20 EI s tim da mu se mora skinuti avionski hub i staviti helikopterski koji dođe u konverziji !
Title: Re: Trex 600
Post by: jrlotpi on February 11, 2009, 11:29:51 PM
imam nov neotpakovan zene 26ccm avio varijantu zato sam postavio pitanje.
Title: Re: Trex 600
Post by: darko on February 12, 2009, 11:57:08 AM
Pretpostavljam da Zene 26 znači Zenoah 26 !
taj motor ne odgovara za ovu konverziju jer je veći od 20 ei i ne može se fizički uklopiti u ovaj frame ! Postoji i verzija T Rexa 600 sa motorom od 23 cc zenoah s tim da bi u tom slučaju ti sam morao napraviti drugi frame i prilagoditi ga tom motoru . 23cc je iste veličine kao i 26 cc samo im je klip drugačiji ali mana motora sa 26 cc je da ima puno više vibracija od 23 cc .
Hanson ( firma u USA ) vrši tuning tih motora od 26 cc ( Bojan ima takav motor na predatoru ) koji dobija na snazi i uz to je vibration free ( bez vibracija ). 

http://www.bhhanson.com/Helicopter%20Engine%20Product%20Line.htm (http://www.bhhanson.com/Helicopter%20Engine%20Product%20Line.htm)


http://www.runryder.com/helicopter/t486209p1/ (http://www.runryder.com/helicopter/t486209p1/)
Title: Re: Trex 600
Post by: jrlotpi on February 12, 2009, 04:51:32 PM
hvala na informaciji jeste radi se o zenoah 26 cc
Title: Re: Trex 600
Post by: ff7 on February 19, 2009, 01:51:46 PM
Evo jedan kratak snimak prvog paljenja helija.

http://www.youtube.com/watch?v=ApWicYfg7q4 (http://www.youtube.com/watch?v=ApWicYfg7q4)

Heli je upalio prvi put bez problema i cak je malo bio u zraku ali nemam taj snimak.
Prvi utisci mmmm.Pa recimo ovako start kurblom je dosta tezak zbog velike kompresije motora a motor mi je dosta bucan sa ovim auspuhom pa je na putu novi Zimmermanov auspuh za koji sam procitao da cak smanjuje temperaturu motora za nekih 20 do 40 stepeni pored toga sto poboljsava performanse motora.
Sto se tice motora radi bez greske medjutim electronic ignition je veliki potrosac struje tako da ce vam baterija od 2000mah trajati svega 30 minuta u zavisnosti od stila letenja.
U svakom slucaju sam za sada zadovoljan pogotovo sto je na prvom paljenju bio u zraku nekih 5 minuta i sto za sada nisam primjetio nikakve vibracije ili nekakav drugi problem.
Sad prostaje cekanje ljepseg vremena pa mozda i neki bolji snimak leta.

 (pijemo)
Title: Re: Trex 600
Post by: SaleR on February 19, 2009, 03:59:13 PM
E pa neka je sa srecom!!!  ()-()

Sale
Title: Re: Trex 600
Post by: ff7 on March 16, 2009, 09:27:03 PM
Evo i snimak drugog paljenja

http://www.youtube.com/watch?v=48kj1mrTmYE (http://www.youtube.com/watch?v=48kj1mrTmYE)
Title: Re: Trex 600
Post by: nenad on June 22, 2009, 08:55:47 PM
jedno pitanje za Darka:
Kako i cime skinuti avionski hub ili nosac propelera sa motora Zenoah 20EI.
Unapred jedno veliko hvala Darku ili bilo kom drugom koji da odgovor.
Nenad A+
Title: Re: Trex 600
Post by: darko on June 22, 2009, 09:56:31 PM
Prvo uzmi 2 matice i navrni ih na šaraf koji izlazi iz huba , sa te 2 matice izvrni taj šaraf a onda se zaputi kod nekog automehaničara koji ima hidrauličnu presu sa kojom se stavljaju i skidaju ležajevi ! Uzmi neki drugi šaraf koji ima navoj koji odgovara tom navoju u hubu i dole fixiraj hub ali tako da ga pritisne sa donje strane i onda pritisni sa presom šaraf sve dok hub ne ispadne !
Ne znam dali sam uspio dočarati šta je potrebno uraditi !
Title: Re: Trex 600
Post by: nenad on June 22, 2009, 10:02:01 PM
Hvala Darko ali nije mi jasno zasto skinuti original saraf da bi stavio neki drugi zar nemoze da se koristi ovaj original vec postojeci?
Jos jednom hvala Nenad A+
Title: Re: Trex 600
Post by: nenad on June 22, 2009, 10:32:32 PM
uspeo sam  :)aplauz presu sam vec kupio jos juse ali nisam znao da treba saraf olabaviti (work) tako je to kad coveku nedostaje logike  (yay)
Hvala Darko
Nenad A+
Title: Re: Trex 600
Post by: darko on June 23, 2009, 09:03:55 AM
Jesi li vec nabavio heli i kit za konverziju _
Title: Re: Trex 600
Post by: nenad on June 23, 2009, 12:32:20 PM
Heli je vec stigao kuci u subotu u isto vreme sa motorom a za ostalo videcu dali cu sam vrsiti konverziju ili kupiti vec gotov kit kod gasserman-a ali u svakom slucaju narucicu zupcanik sa 27 zuba umesto original jer nemam nikog ko bi mogao da mi napravi.
To ce sve biti tokom Avgusta meseca jer za par dana (14) odlazim na godisnji odmor.
Nenad A+
Title: Re: Trex 600
Post by: darko on September 10, 2009, 01:10:16 PM
Evo nekoliko slika mog T Rexa 600 gassera !
Koristio sam gassermanov kit za konverziju ali sam umjesto originalnog alignovog sistema za hlađenje ubacio ventilator i kućište ventilatora radi boljeg hlađenja. Naime njegovo stock hlađenje nije baš dovoljno ili je na granici pa sam ipak zbog sigurnosti stavio predatorov sistem. Sada nemam problema sa hlađenjem motora . Maksimalna temperatura motora je do nekih 135 stepeni na najtoplijem dijelu , dok tijelo motora ima temperaturu 85-90 stepeni. Preporučujem svima koji imaju namjeru vršiti ovu konverziju da takođe ugrade ovaj sistem za hlađenje.
Imao sam velikih problema sa štelovanjem karburatora zbog kojeg mi je čak i motor zaribao pa sam morao zamjeniti cilindar klip i kariku . Nakon promjene opet nisam mogao dobro naštelovati motor da bih neki dan kupio drugi motor od Kremica sa kojeg sam skinuo karburator da probam na mom motoru i motor radi perfektno. Sada ću samo nabaviti još jedan karburator i onda imam motor za jedan avion !
Zaboravih reći da je auspuh takođe gassermanov , odličan je , njegova cijena je oko 90 dolara ! Još bolji auspuh je Zimmerman , njega ima Bojan iz BL na svom heliju ali je negdje oko 140 eura ( baš je skup ).
Ignition na motoru troši puno struje , negdje oko 1800 mA po rezervoaru (oko 25 minuta letenja ) Imam i drugi ignition kineski koji još nisam isprobao ali kažu da su performanse iste a potrošnja puno manja .

(http://i135.photobucket.com/albums/q139/darkovujasinovic/trexres2.jpg)
(http://i135.photobucket.com/albums/q139/darkovujasinovic/trexres.jpg)
(http://i135.photobucket.com/albums/q139/darkovujasinovic/trexres.jpg)
Title: Re: Trex 600
Post by: ff7 on October 04, 2009, 08:05:52 AM
Evo jedan snimak mog Trexa 600 sa nedavnog heli druzenja u Busevecu.
http://www.youtube.com/watch?v=tQd-oSZ-G1A&feature=player_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=tQd-oSZ-G1A&feature=player_embedded)

Do sada nisam ima nikakvih problema sa ovom konverzijom,stavise do sad sam sa njim potrosio oko 10 litara goriva i mogu reci da sam zadovoljan.Heli je dosta tezi od nitro helikoptera ali to nije nekakav problem za moj stil letenja.