rcfly4um
RC MODELI JEDRILICA => ELEKTRO JEDRILICE => Topic started by: sablja1 on April 12, 2015, 08:48:57 PM
-
Krajem jeseni, prilikom letenja kasno popodne , usled slabije vidljivosti i neiskustva pilota, doslo je do nezgodnog prizemljenja Bixlera II. Na svu srecu stradao je samo nos letelice - otkinut je od trupa zajedno sa jednim servoom i jedan eleron koji se odvojio od krila.
Stanje nije bas bilo prijatno za videti
[img=http://s6.postimg.org/bylkszast/pre_popravke_1.jpg] (http://postimg.org/image/bylkszast/)
[img=http://s6.postimg.org/gyj10xgfh/pre_popravke_2.jpg] (http://postimg.org/image/gyj10xgfh/)
[img=http://s6.postimg.org/cqo8s6ezx/pre_popravke_3.jpg] (http://postimg.org/image/cqo8s6ezx/)
Citajuci postove forumasa, i trazeci razna resenja odlucih se da sam malo majstorisem
-
Avione od penastih amterijala možeš da popravljaš sve do momenta gde na kraju ostane samo lepak a penastih materijala ni traga.
Samo lepak u šake, fen sa toplim vazduhom ili kuvanje u toploj vodi da se isprav izgužvani delovi i udri.
-
Prvi posao koji me je cekao je ispravljanje nosa aviona
Koristena su uputstva sa foruma, vruca voda i puno strpljenja
Rezultat nakon ispravljanja je bio sledeci
(http://s6.postimg.org/e1w00nalp/ispravljeno_2.jpg) (http://postimg.org/image/e1w00nalp/)
(http://s6.postimg.org/w9xffa359/ispravljeno_3.jpg) (http://postimg.org/image/w9xffa359/)
(http://s6.postimg.org/enkywr5nx/ispravljeno_1.jpg) (http://postimg.org/image/enkywr5nx/)
-
Jos jedna fotka ispravljenog nosa
(http://s6.postimg.org/za9oi2p2l/ispravljeno_4.jpg) (http://postimg.org/image/za9oi2p2l/)
-
Drvofiksom sam ulepio ispravljene delove i uvezao ih papirnom lepljivom trakom kako se ne bi razdvojili
Nakon lepljenja stanje je bilo ovako
(http://s6.postimg.org/x8dshkgh9/zalepljeno_1.jpg) (http://postimg.org/image/x8dshkgh9/)
(http://s6.postimg.org/hlmj472p9/zalepljeno_4.jpg) (http://postimg.org/image/hlmj472p9/)
(http://s6.postimg.org/8ho43r14d/zalepljeno_3.jpg) (http://postimg.org/image/8ho43r14d/)
-
(http://s6.postimg.org/4k0ueceb1/zalepljeno_2.jpg) (http://postimg.org/image/4k0ueceb1/)
-
Prpiprema za spajanje kabine sa telom bixlera zahtevalo je da se ujacaju spojevi.
Izbor je pao na bambus stapice za raznjice
(http://s6.postimg.org/d4pkrrz3h/DSC00389.jpg) (http://postimg.org/image/d4pkrrz3h/)
(http://s6.postimg.org/u96vug6zx/spajanje_2.jpg) (http://postimg.org/image/u96vug6zx/)
(http://s6.postimg.org/99qs2y5bh/spajanje_1.jpg) (http://postimg.org/image/99qs2y5bh/)
-
(http://s6.postimg.org/h6b9b6grx/spajanje_3.jpg) (http://postimg.org/image/h6b9b6grx/)
(http://s6.postimg.org/67zzszs6l/spajanje_4.jpg) (http://postimg.org/image/67zzszs6l/)
Naravno, delovi su fiksirani samolepivom papirnom trakom
-
Poslednji zahvat se odnosio na otkinut eleron koga je trebalo pricvrstiti za krilo
U nedostatku sarkica, posluzile su plasticne trakice od folije za koricenje
(http://s6.postimg.org/natkx0u3x/eleron_2.jpg) (http://postimg.org/image/natkx0u3x/)
(http://s6.postimg.org/5m1u5eict/eleron_3.jpg) (http://postimg.org/image/5m1u5eict/)
(http://s6.postimg.org/z55x8ehrh/eleron_6.jpg) (http://postimg.org/image/z55x8ehrh/)
-
(http://s6.postimg.org/ool7sbtd9/eleron_1.jpg) (http://postimg.org/image/ool7sbtd9/)
(http://s6.postimg.org/5h2o9h0fh/eleron_7.jpg) (http://postimg.org/image/5h2o9h0fh/)
-
Na kraju sve to izgleda ovako
(http://s6.postimg.org/p2ty1g8z1/DSC02930.jpg) (http://postimg.org/image/p2ty1g8z1/)
(http://s6.postimg.org/dmnj3eust/DSC02931.jpg) (http://postimg.org/image/dmnj3eust/)
(http://s6.postimg.org/6bs0raeel/DSC02932.jpg) (http://postimg.org/image/6bs0raeel/)
-
(http://s6.postimg.org/qtcz2xqi5/DSC02933.jpg) (http://postimg.org/image/qtcz2xqi5/)
(http://s6.postimg.org/p0a2em5bh/DSC02934.jpg) (http://postimg.org/image/p0a2em5bh/)
Nakon lepljenja imao je nekoliko letova i nije bilo nikakvih problema niti je doslo do promene letnih karakteristika modela
-
Lepo sanirano :)aplauz
-
Odlično si ovo uradio. Meni se jedino ne sviđa kod ove tehnike vrućom vodom što posle posle ispravljanja nabubri površinski sloj i što imam utisak da styro postane nekako "mekši", al šta da se radi to je najlakša metoda za sad.
-
Hvala puno.
Sto se tice teksture samog stiropora, izmeni se i nije vise onako gladak kao kada izadje iz radnje , ali vruca voda dozvoljava ispravljanje velikih deformacija , naravno lagano, u vise iteracija. Mozda jeste za nijansu meksi .....
U svakom slucaju Bixler je i dalje veoma stabilan i zahvalan za let , sto kaze moj drug, vredi svaku paru
-
Odlicno si to uradio!
Imam pitanje.. Da li je bolje za popravku koristiti beli lepak za drvo ili UHU poor (ili kako se vec pise)?
Upravo i ja danas treba da popravljam nos na Phantom FX-67 pa se dvoumim sa cime da pocnem da ga lepim, a imam oba.
Sale
p.s. Gde si pogledao kako se radi sa toplom vodom, imas neki link?
-
Sto se tice ispravljanja stiropora uglavnom sam citao ovde oo forumu i ookusao sam da uradim, vrlo je prosto samo treba malo strpljenja, i paznje. sve sto se radi na silu rezultuje pucanjem stiropora , i to se da sanirati ali bolje je lagano sa nekoliko zagrevanja i ispravljanja.
Sto se lepka tice, imam vrlo dobra iskustva sa najobicnijim lepkom za drvo -drvofix om. Nedostatak ovog lepka je sto sporije susi i malo povecava tezinu modela ali to je zanemarljivo. Spojevi su izuzetno cvrsti i ukolikoponovo dodje do loma mala je verovatnoca da ce puci po spoju, naravno ukoliko se prilikom lepljenja i susenja sve lepo poveze i utegne .
Drugar je recimo za slajfne koje prekrivaju bajonet za krila ali je spoj popustio, otpalo krilo i letelica prizemljila kako ne treba. Naravno to ne znaci da su druge vrste lepka losije ili slabije, samo prenosim svoja iskustva
-
Vrući lepak sasvim korektno radi posao takođe, osim toga brže se suši i rastegljiviji je od drvofiksa.
Naravno da ne bi dodavali težine treba biti vrlo pažljiv sa njim pri nanošenju. Takođe kada se razmaže višak koji izađe između dva zalepljena dela lepo se očisti i taj sloj još dodatno ojačava sve to što ste lepili. Ono što je kod vrućeg lepka bitno je da se koriste isključivo mali pištolji i da se nikada ne nanosi velika količina pregrejanog lepka da ne bi topio penu. Ja to radim tako što ako pištolj dugo stoji prvu količinu lepka iz pištolja izbacim kako bi smanjio temperaturu i onda tek tada krećem da nanosim lepak.
Težine koje se dobijaju + sa lepkovima su zanemraljive za te modele koji se lepe (naravno ako nanosite samo onoliko koliko je zaista potrebno) tako da nemate brige o karkteristikama leta osim ako se nešto nije izvitoperilo, uništilo.....
Sve su to modeli više za zezanje nego za neku ozbiljniju upotrbu tipa takmičenja.... Da viidte samo na šta liči jedan od mojih modela i koliko je puta bio lepljen pa i dan danas leti i ništa lošije nego prvog dana.
-
hvala puno za savet oko lepljenja, dobrodosla su sva nova saznanja.
Sto se tice modela za zezanje, ja i jesam usao u ovaj hobi cisto zbog razbibrige i uzivancije bez namere da se takmicim i slicno, tako da stiroporci apsolutno odgivaraju mojim potrebama. ujedno je i svaki pad manje bolan od padova ozbiljnih modela