rcfly4um
RC MODELI AVIONA - SUS => SCALE MODELI => Topic started by: zajko on August 03, 2016, 10:50:50 PM
-
POKLANJAM
PLANOVE za izradu RC Modela POLIKARPOV PO2 u razmeri 1:6 raspon krill 1880 mm duzine trap 1360mm motor 10cc, terzine oko 4500 gr
pise da je konstruktor Fr. Meier
Plane sam dobio na poklon od drugara, koji je umislio da me zanima da pravim avion... Ali u svakom slucaju.. hvala mu, rekoh poklonicu nekom...
Voleo bih da se ne javljaju, preprodavci (res) i bez mnogo pisania preko PM, jer sve sto znam o ovome, prepisao sam sa samog plana...
Licno preuzimanje u Maloj Ivanci...
Uzdravlje ()-()
(https://i.ytimg.com/vi/NnUR9SBx-Zw/maxresdefault.jpg)
(https://i.ytimg.com/vi/1SPeeAsihA4/hqdefault.jpg)
https://www.youtube.com/watch?v=1SPeeAsihA4
-
Gotovo !
Otislo u proizvodnju ()-()
-
Hvala Zajko!!! ()-()
Čim se vratim sa godišnjeg, plan se lepi na zid, a letve idu na radni sto. Izgradnju modela možete popratiti i tu, na forumu, kao i na mom blogu (<--)
-
Stuka, Fokewulf, P 47... (fiu)
-
Da, baš tako :big smile Usput me čeka popravka Ultimate-a i 2kom H9 Piper J-3 (work)
-
Sudeći po tempu kojim se pravi Stuka, Polikarpov će biti otprilike 2032... :big smile
Šalim se, naravno...
Pozdrav iz Sente
(pijemo)
-
Gabore vidi ga.
Ovaj PO-2 je jedan od 7 letecih u svetu. i na njemu je sve original. Imao sam priliku da se popnem na njega i da od ljubaznog vlasnika saznam puno detalja. Restauracija je zapoceta u jednoj Splitskoj garazi da bi kasnije bio prebacen u hangar na Splitskom aerodromu. Nekada je bio u vlasnistvu Aero kluba Zadar i zvali su ga Zadar Expess. Avion ima burnu istoriju , bilo je i prevrtanja i lomljave ali je na kraju ponovo poleteo. Zavrsen 2014 godine. U obnovu aviona bili su ukljuceni i mehanicari iz Srbije koji su pomogli oko motora i jos nekih delova za avion. Avion je dobio i novo platno.
Fascinantno je kako lagano i jednostavno leti, a njegov pilot se bukvalno igra s njim u letu. Neverovatna masina.
Ove godine je isti aeromiting zakazan u Sinju 20 avgusta i letece naravno i PO-2.
(http://i1184.photobucket.com/albums/z324/Dragan_Radalj/PO%202/Picture%20047_zpsfkwpf98j.jpg)
(http://i1184.photobucket.com/albums/z324/Dragan_Radalj/PO%202/Picture%20014_zpsdu7woidv.jpg)
(http://i1184.photobucket.com/albums/z324/Dragan_Radalj/PO%202/Picture%20015_zps0auv5hya.jpg)
(http://i1184.photobucket.com/albums/z324/Dragan_Radalj/PO%202/Picture%20016_zps2ygxbffp.jpg)
(http://i1184.photobucket.com/albums/z324/Dragan_Radalj/PO%202/Picture%20019_zpsoxqnlzvz.jpg)
(http://i1184.photobucket.com/albums/z324/Dragan_Radalj/PO%202/Picture%20040_zpsuxsftfe6.jpg)
-
Ovo je super za ozbiljan skala projekat, sve imaš "na dlanu"...
Možda bi se moglo razmisliti da se model poveća na 1:5 ili 1:4 skale... Uf, to bi bila modelčina...
Mana ovakvog aviona su dva krila i veoma mnogo vremena da se sastavi i rastavi, pogotovo ako su sajle za ukrućenje krila u funkciji.
Ovakvi modeli se lete na višednevnim takmičenjima, jer kad ga sastaviš onda nema rastavljanja do kraja manifestacije.
Dalje, po meni, ovo je daleko kompleksniji projekat od Stuke, Fokewulf-a, P 47...
Svakako se radujem da ćemo imati prilike da gledamo kako ga Gabor pravi...
(pijemo)
-
zavrsen 2014 godine. U obnovu aviona bili su ukljuceni i mehanicari iz Srbije koji su pomogli oko motora i jos nekih delova za avion.
Taj mehaničar je Pepi iz Kraljeva, postoji još jedan motor sa PO-2 kod Pepija u Kraljevu nedavno mu je udahnuo novi život.
-
Sudeći po tempu kojim se pravi Stuka, Polikarpov će biti otprilike 2032... :big smile
Šalim se, naravno...
Pozdrav iz Sente
(pijemo)
Phahh, da :_D Samo ne treba zabiraviti da sa Stukom sam imao dosta poteškoća, pogotovo u početku... A i prvi mi je ozbiljan projekat. Ja se ne brinem za rokove, polako ali sigurno sklapaju se modeli, radi se i na Stuki... Sad je malo tesna radionica, ali radimo i na tome da još jednu prostoriju osposobimo za modele :big smile
Da, to je sigurno da neće biti posao od mesec dana, ali opet. Volim ja te izazove
-
Dragane, hvala za tekst i za fotografije ()-()
-
Ovaj sa slike u plavom kombinezonu je cuveni Pepi iz Kraljeva.
http://www.slobodnadalmacija.hr/scena/mozaik/clanak/id/199936/splicanin-restaurirao-zrakoplov-star-83-godine
-
a na ovoj slici je Gagi iz Kraljeva pored Pepijevog motora
-
Taj mehaničar je Pepi iz Kraljeva, postoji još jedan motor sa PO-2 kod Pepija u Kraljevu nedavno mu je udahnuo novi život.
Da to je Pepi i zavrsio je i u serijalu o letenju autora Stipe Božića, inače proslavljenog alpiniste.
Evo linka ka jednoj od epizoda gde se pojavljuje ovaj avion
na 5:36 min i 29:10
https://www.youtube.com/watch?v=XBRcpIQNov4
i iz kabine:
https://vimeo.com/100408702
Ima i jedan primerak u muzeju na Beogradskom aerodromu.
-
Da, za muzej znam. Imao sam prilike da ga vidim u više navrata
http://gabor-rchobi.blogspot.rs/2016/08/polikarpov-po-2.html
-
Pa, da osvežim malo ovu temu... lol
Planovi su stigli do mene još davne 2016. godine. Još onda smo se dogovorili sa Slobodanom Rajevićem, da nađemo negde treći list planova i da on digitalizuje crtež, da se naprave fajlovi za lasersko sečenje. Malo se odužio projekat, ali evo, pre par nedelja su mi stigli fajlovi, kojeg sam prosledio kolegi, Nedeljku Ćurčić iz B.Palanke. U prvom koraku isečeni su delovi trupa, vertikalnog stabilizatora i kormile pravca
[attach=1] [attach=2] [attach=3] [attach=4]
-
Prvo sam sastavio vertikalni stabilizator i kormilo pravca
[attach=1]
-
Lepa je to prica koju si zapoceo ,srecan rad i uspesne i lagane letove sa njim ti zelim ,inace taj avion je za svaku pohvalu kako za pravim tako i za rc modelom
Reci nesto o krilu ,dubina ,duzina jednig segmenta ,aero profil
-
Raspon krila 1880mm, dužina trupa još nije konačna, dosta toga se rešava u hodu...
-
Lep avion svaka cast a motor koji planiras
-
Imam identican plan, svojevremeno sam dobio na poklon od SD Modelar cini mi se Goran da se zvao odlican je bas detaljan plan
-
Nikola
-
Lep avion svaka cast a motor koji planiras
Ideja je 20cc benzinac. Možda trocilindrični Moki mmmm
-
Koju tezinu ocekujes od prilike na kraju kada tezis ka benzincu i zvezdi motoru ,da to nije malo prejako za taj raspon krila ,sobzirom da imas dva ista krila i veliku povrsinu istih to sa 10ccm ima da leti samo tako
-
Okvirna težina tek kad sastavim sve drvene delove
-
Sastavljanje trupa sam počeo na delu oko pilotske kabine. Prvo sam zalepio duplirana rebra
[attach=1] [attach=2]
To su požarni zid i okvir vratanca za komoru od servoa
[attach=3] [attach=4]
Posle sam postavio i stranice trupa
[attach=5] [attach=6]
-
Delovi su precizno isečeni, na par mesta sam morao uraditi sitne modifikecije, o čemu pripremam spisak, da bi Nedeljko sve to ispravio.
[attach=1]
Iako proveravam sve uglove pred lepljenje, ovaj put vertikalnog stabilizatora, za ispomoć koristim i laser
[attach=2]
Kad se osušio lepak, ulepio sam čamove letve
[attach=3]
Da ne bi li se nešto pomerio, trup sam fiksirao za radnu površinu, a za kontroru sam koristio laser
[attach=4]
-
Cestitam na izboru modela, to je bila moja davna zelja, ali kako vreme prolazi necu ga imati da to ostvarim jer imam mnogo drugih prioritrta a vremena i energije sve manje.
Jedva cekam da ga vidim u prirodi kad bude gotov.
Inace imam u Srbobranu dosta modela medju kojima je i Decatlon napravljen iz kita Dynaflyte 1/4 razmera sa motorom na benzin 26 kubika MVVS. Super model, lepo leti.
Pozdrav!
-
Postavio sam kormilo pravca da vidim kako izgleda u jednom komadu
[attach=1] [attach=2]
Nedeljko je poslao ostala rebra. Sastavljanje sam nastavio sa horiozontalnim stabilizatorom, kormilom dubine
[attach=3] [attach=4] [attach=5] [attach=6]
-
U međuvremenu su stigli i rebra za sastavljanje krila. Prvo sam sastavio centroplan
[attach=1] [attach=2]
Krila sam sastavljao sve posebno
[attach=3] [attach=4] [attach=5] [attach=6] [attach=7] [attach=8]