rcfly4um
RC MODELI AVIONA - SUS => SCALE MODELI => Topic started by: GILE on June 08, 2009, 08:35:53 PM
-
Sve je pocelo dolaskom cesne u moju radionicu to sam vec pisao u rubrici predstavi se. Elem moj drug i saradnik Proka svi ga znaju sa mitinga u Beogradu to je onaj sto skuplja i cuva stanice i sve vas evidentira. Bio covek u nekoj depresiji i krene da crta FOKER DVII po orginalnim planovima u 3D koristeci Proing. Nacrtao covek u detalj sve i kreno po radnjama za stolare pokupovao neke letvice (razne lajsne) skino jedan sper sa nekog starog ormana garderobnog znate onaj sto stiti ledja i drzi celu konstrukciju da se ne raspadne jedva nekako nasao furnir topolov. Nije covek ni znao za balzu avio sper sta je to, to nema u Beogradske radnje ne raste to drvo kod nas. Ma ima da ga napravim od ovih materjala sto ima u ove nase radnje. Ako nebude tezi od 5,5kg ima bre da leti.
Evo prvo slike 3D modela:
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/fokker.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/fokker2.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/fokker_ptc1.jpg)
Kad su svi detalji bili razradjeni krenulo se u izradu:
(http://lh3.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASbcghL6I/AAAAAAAAAEk/_UAF6_Sgan0/s512/IM000091.JPG)(http://lh5.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbAScY_XkXI/AAAAAAAAAEs/PO07S8UE8ac/s512/IM000092.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASdOGziLI/AAAAAAAAAE0/bvjSiSx0R44/IM000093.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASWIw8sCI/AAAAAAAAAD0/hceNQafPiOo/IM000085.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASTjPIHXI/AAAAAAAAADc/vROesgrJCsA/IM000082.JPG)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/IM000080.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/IM000077.jpg)
(http://lh3.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASWyILhNI/AAAAAAAAAD8/4tkKIdHRx-4/IM000086.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASaQ2w5-I/AAAAAAAAAEc/vJglS8RKQ2I/IM000090.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASew7eIfI/AAAAAAAAAFE/CdMH1jgzsow/s512/IM000095.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASfiC8pSI/AAAAAAAAAFM/03hd3jjgGN8/IM000096.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASgXG5ZvI/AAAAAAAAAFU/rkvq6ubP4Ak/IM000097.JPG)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/IM000098.jpg)
Znam sta ce neki od vas da kazu "sta ce tu toliko rebara pa to je model i jos sve od spera"
(http://lh6.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASm29-onI/AAAAAAAAAGc/sM912ncPPMc/IM000109.JPG)
Ovo nije balza ovo je lipa
(http://lh6.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASpmjvBKI/AAAAAAAAAG0/8Dvp7ARymsM/IM000112.JPG)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/IM000113.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/IM000116.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/IM000119.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbASzygUcgI/AAAAAAAAAIU/O4wXgw7Diyk/IM000001.JPG)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/IM000002.jpg)
(http://lh5.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbAS2gHCWEI/AAAAAAAAAIs/buSuRKBSnqs/IM000004.JPG)(http://lh5.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbAS1nR2iaI/AAAAAAAAAIk/yr-_tOaRcGk/s512/IM000003.JPG)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/IM000005.jpg)
(http://lh4.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbAS5shdeEI/AAAAAAAAAJE/W-LbfADrQhU/IM000007.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbAS7OBfoUI/AAAAAAAAAJU/7zSQ-TzTFog/IM000009.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_qBwYIncjIng/SbATAnK-3gI/AAAAAAAAAKM/o0rtplA_ZEc/IM000016.JPG)
U pozadini se vidi doticna cesna od koje je sve pocelo mada ima to neke vezae i sa Gligorijem nisam vise siguran sta ili ko je kriv za sve.
Za sada toliko nastavak sledi
-
Izvanredan model. A ja mislio da sam jedini koji voli da eksperimentise sa materijalima?! Pozdravljam tu ideju napraviti model od nasih materijala. To i onako vec zanimljivoj samogradnji daje posebnu car. I ja sam imao slicnu ideju skoro, pa sam svoju Katanu izradio od onoga sto moze da se nadje kod nas u gradu.Jedino sam rebra radio od balze. Ipak mi je trebao sto laksi model.Ali ne znam zasto se niste opredilili za camovinu umesto lipe? Dosta je laksa. Inace,za model svaka cast.Predivan dvokrilac
-
Ima i camovine ali na krilima
-
Nastavak
Dugo se razmisljalo o tockovima pa se tu umesao neki Relja kao on ce da odlije od poliuretana radi on neke proteticarske proizvode pa samo ima u boji koze i fin je i mekan bas kako treba. Kad ono iz dvadesetog pokusaja ostadose kao slina posluzili su samo za slikanje.
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000018.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000019.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000020.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000022.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000024.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000026.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000029.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000030.jpg)
Doslo vreme za presvlacenje za monokot se nije znalo ali iz skolskih dana se zanalo za neki japan-papir i span lak to smo dobavili i resili da sa tim presvucemo krila i rep.
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000035.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000035.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000037.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000038.jpg)
Plankiranje trupa e posto smo mi metalci mora malo metala i ostatak sa topolovim furnirom.
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000039.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000040.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Prokin%20Foker/part2/IM000044.jpg)
Nastavak sledi.
-
Presvlacenje JAPANOM, kakav fles jeb.te!
Bravo!!! (res)
-
Ma teli smo svilom ali ne nadjosmo finu tanku plus neznadosmo tehnologiju za svilu.
-
Bravo Gile! Konacno nesto ozbiljno. Mislim na izbor modela i da si sam sve odradio. (thumb)
Da ne bi pokvario finis, predlazem Oratex. To je Oracover namenjen skejl modelima. Povrsina je raster, odnosno imitacija platna. Ima ga u dosta nijansi i samo je malo skuplji.
Limarija je odlicna. Samo napred.
-
Moram da svima skrenem paznju da je tvorac i realizator proekta Proka ja sam samo pomagao jer se u mojoj radionici radio. Ne kazem da nemam nekih zasluga u njegovoj realizaciji ali cestitke i pohvale pripadaju Proki. On ne voli da pise po forumu pa sam uzeo na sebe da vam predstavim njegov rad nase neiskustvo i razne porodjajne muke oko stvaranja ovog modela.
Smatracu da su cestitke upucene njemu i u njgovo ime se zahvaljujem.
-
B R A V O P R O K O!!! Gile je ipak samo segrt.
-
PROKA KRALJ PROKA KRALJ!!!!!!!!!!!bravoooooooooo.Gile daj jos slika znam da imas
-
Verujte mi slike otvaraju i prikazuju samo jednu dimenziju u ovoj prici, videti i raditi ovako nesto uzivo je san svakog modelara ili retarda ( po Maticu ). Zao mi je sto Proka ne zeli da ucestvuje na forumu zbog ljudi slicnih Sandi-ju ( citaj Matic ( ip adresa je cudo za nas retarde i govori vise nego sto mislis ) i slicnih njemu ), jer u suprotnom mnogo toga bismo naucili od njega, za razliku od malopre navedenog koji nije u stanju da zakrpi sopstveni model/e, a kamoli da napravi model od 0, kao Proka.
Proko, ako pratis uopste ovaj topic, zeleo bih javno da te izdvojim kao jednog od retkih modelara, koji se latio ovakvo kompleksnog poduhvata! Takvih modelara na nasim prostorima, a vezani su za RC ima JAKO malo. Za one koji ne znaju, ceo projekat je nastao od fotografija skinutih sa interneta, preko marljivog crtanja u ProEngineer-u i kilometarskih proracuna do modela koji ... ( ovo ostavljam za kasnije )
Da ne kvarim dalju pricu, zamolio bih Gileta da nastavi sa ovim topicom jer je XXXXXXXXX3 puta zanimljiviji i korisniji za nas retarde koji se bave ovim hobijem iz ljubavi.
-
Bravo Proko, i ostalima koji ucestvuju i sve cestitke na ovako lepom projektu...
Koliki raspon krila, koji motor planiras dastavis?
Postavi jos slika ako imas...
Drago mi je videti da se nasto ovako pravi kod nas... Samo napred...
Mirce
-
Guglao sam po netu, ali drvo "cam" ili ti camovinu nikako nisam uspeo da nadjem! lol
To onda znaci da je camovina neka velika tajna , `jel, posto drvo od kojeg se dobija ne postoji! (:sok:)
Sveka cast narode za model, mada ste trebali da ga presvucete sa svilom, japan papir se probusi dok si rekao keks.
Jedan veliki (res)
-
Guglao sam po netu, ali drvo "cam" ili ti camovinu nikako nisam uspeo da nadjem!
Kako si ti neinformisan!?! Pa od tog drveta se prave odlična odela. Do duše, za specijalne namene (rip..)
lol lol lol
-
BRAVO Proko legendo jedva cekam nastavak!!!
-
Iskustva iz osnovne skole sa japan papirom i span lakom su bila naj prihvatljivija. lako je za rad i odma je uocljiv rezultat. Jedino sto se prsti skroz ulepe lakom pa posle danima se skida kao da se koza ljusti posle suncanja. prosto coveka zaprepasti koliko ovaj materijal u najmanju ruku kao papir za pakovanje cveca ukruti i ocvrsne konstrukciju.
Finisiranje repa postavka upornica i komandi:
(http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000059.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000059.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000053.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000053.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000054.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000054.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000055.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000055.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000056.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000056.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000057.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000057.jpg)
Dosed za krilo sa srafovima za podesavanje napadnog ugla.
(http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000061.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000061.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000062.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000062.jpg)
Prvo sklapanje kompletnog aviona sa stelovanjem uglova i paralelnosti krila. To je trajalo i trajalo bogami ceo jedan dan vise od 10 sati radnih.
(http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000230.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000230.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000231.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000231.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000234.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000234.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000236.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000236.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000237.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000237.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000238.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000238.jpg)
(http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000241.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000241.jpg)(http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000243.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000243.jpg) (http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000244.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000244.jpg)
Sve vreme gradnje inspektor i strogi sudija izvedenih radova je bio Pake (prastari modelar cuveni timadzija Pazin) mnogi ga znaju kao sudiju limbo takmicenja na nasim skupovima a za njegovo prisustvo kriv je Gligorije.
(http://s229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/th_IM000069.jpg) (http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000069.jpg)
-
Sta reci. Model prelepo izgleda. Jedino bih se konsultovao sa nekim vezano za japan papir.
Mi smo ih davnoooooo koristili za presvlacenje jedrilica i gumenjaka koji su lagane konstrukcije.
Pitanje je da li on moze da nosi ovoliko tezak model. mozda bi bila bolja folija za automobile
ako je "kupujmo domace" bitno.
Interesuje me cemu sluze one crne vezice. Prvo sam mislio da su samo privremeno, ali vidim
da su ostale ispod papira.
pozdrav
-
Crne vezice su sastavni deo sarke. Uz pomoc njih je sarka rastavljiva. Nazalost u dati trenutak montaze u radionici je bilo samo crnih vezica ponestalo belih inace bi bele bile primernije.
-
Do koje ste tezine stigli i koji je motor unutra?
-
Spreman za let je 6,1 kilograma motor je OS 10ccm elisa APC 12-6.
-
Kada je sve bilo gotovo krenuli smo sa testovima. Kako avion probati? Predlozim ja da obesimo avion na kanapce i posto imamo dovoljno veliku dizalicu u dvoristu (dize na oko 40m u vis pod uglom od 30stepeni) upalimo motor i letimo u krug da vidimo ima li uzgona i reaguju li komande a i da ga vidimo u vazduhu. predlog je usvojen i sproveden u delo. Nemogu da prezalim sto nije slikano ili zabelezeno videom. Impresije su sledece, umal ne slupasmo model o stub dizalice jer je radus letenja konstantno rastao a pokusaji da se prevedu u osmice su bili vrlo opasni. O odusevljenju prisutnih posmatraca nebih ovom prilikom. Kada se motor ugasio i sve smirilo uzdah olaksanja se otrgao iz grudi.
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000067.jpg)
Na slici se u pozadini vidi doticna dizalica a u prvom planu model spreman za probu.
Malo slika sa ugradnjom servoa I rezervara koji je za ovu priliku boca za lekove.
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000049.jpg)
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000048.jpg)
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000052.jpg)
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000051.jpg)
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/IM000050.jpg)
-
Malo da opisem nase neiskustvo sa GLOW-motorima.
Na fokeru je ko sto sam pre rekao OS max 61 koji je lako upalio ali nikako da nastelujemo pouzdan rad. Imali smo jednu svecicu koja je bila na njemu i elisu 12-6 APC jedno mesto za srfciger na karburatoru i iglu za podesavanje vrsnog broja obrtaja. Sve smo lepo rasturili i oprali nista posebno nismo zapazili sve je izgledalo orginalno i ne osteceno. Ali ipak nije htelo da radi. Ako podesimo da na vrsnom broju obrtaja radi kako treba na leru ili preliva ili se gasi. Okretanje srafcigerom nekog na zovi srafa nismo uspeli da dobijemo dobar rad motora. Krecu analize na visem tehnickom nivou. Precizan labaratorijski manometar od +1 do -1 atmosfere sa finom podelom od 0,05 at. merimo nadpritisak iz auspuha. Rezultati merenja porazavajuci na malom gasu 0,3 at a na velikom 0,1 at. Konstatacija kad nam treba veci pritisak on je manji a kad nam treba manji on je veci. Novi test posto smo culi da se na nekim motorima koristi nadpritisak iz kartera pravimo novi poklopac kartera sa sisicom da vidimo kako se pritisak tu ponasa. Situacija jos gora motor jos losije radi. Kad se sve namesti da radi u horizontalnom polozaju ne radi u vertikali a sacuvaj boze u obrusavanju. Taj karburator ne valja a na kraju krajeva i nije karburator to je samo deo karburatora rezervar i njegov polozaj cine kompletan karburator. Znaci trba nam karburator kao na motornoj testeri. Planiranje nabavka silikonske gume u tabli crtanje i konstrukcija. Konacna ideja je membranska pumpa u deklu kartera pumpa gorivo do karburatora i bajpas vodom vodi nazad u rezervar.
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/14072009_009.jpg)
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/14072009_015.jpg)
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/14072009_010.jpg)
Na taj nacin imamo uvek iste uslove i pritiske goriva kod same iglice bez obzira gde stoji rezervar. Sve smo napravili sad na probu resenje je dobro ali ne radi preko 5000 o/min razlog nestize membrana da se pomera previse je elasticna. Izmenjali smo razne materijale za membranu avaj odustajemo od proekta nije za 11000 o/min. Nova ideja jos jedan rezervar ali za gasove iz auspuha regulacioni ventil pritiska koji drzi konstantan pritisak u rezervaru aj opet crtanje konstruisanje izrada delova pravljenje instrumenta vodenog stuba radi sto finijeg podesavanja regulacionog ventila.
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/14072009_017.jpg)
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/14072009_019.jpg)
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/14072009_001.jpg)
(http://i229.photobucket.com/albums/ee76/tehnikum/FOKER_DVII/14072009_005.jpg)
Trud se isplatio motor ima stabilan rad nakon par sekundi od startovanja u svim rezimima sve radi savrseno horizontalno gore dole ne utice na rad motora.
Naravoucenije:
Nadjete svecicu odgovarajuce toplotne vrednost pravilno postavite rezervar podesite malu iglu i veliku iglu na karburatoru i sve ovo predhodno vam ne treba jer sve radi savrseno. Ne pravite nasu gresku naucnog pristupa vec samo nadjite dobrog savetnika sa iskustvom ili citajte po forumima.
-
Bez obzira, čestitka na lepo izrađenim dopunskim delovima pumpe i mini naučnom radu. :jaki:
OS MAX koristi karter pumpe kod boljih modela 4t motora, te je ideja bila veoma ispravna.
Svako iskustvo je iskustvo. :mhm