rcfly4um

RC MODELI JEDRILICA => ELEKTRO JEDRILICE => Topic started by: gussenica on June 28, 2010, 12:32:16 PM

Title: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on June 28, 2010, 12:32:16 PM
Konačno, u jednom trenutku sam odustao od ideje da će mi admini aktivirati acc, no dobro, bitno je da ga aktiviraše.

Malo mi je glupo da pitanje krenem sa "drage kolege" jer sam ja u mikroelektronici i programiranju, a aerodinamici nepune 2 nedelje, stoga, drage buduće kolege, imam par nedumiaca na sledećem projektu na kome počinjem da radim pa mi treba par saveta.

Pitanje broj jedan,
da li sa dva ova motora http://shop.singahobby.com/?q=node/12633  (http://shop.singahobby.com/?q=node/12633) mogu da podignem letelicu od 30 kilograma?

Pitanje broj dva,
da li, levo obeleženi model može da bude jedrelica?
(http://img20.imageshack.us/f/copyofo55lih.gif/)


  Opet, dodao bih, pod "jedrilica" u mom slučaju podrazumevam bespilotnu letelicu koja će mi omogućiti da nakon dosegnute potrebne visine, specifikacijama svoje gradje potrebnu snagu motora pri kretanju svedem na minimum, čime kao krajnji rezultat samo želim uštedu.

 Hvala unapred svima.
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on June 28, 2010, 12:34:30 PM
(http://img20.imageshack.us/img20/7654/copyofo55lih.gif)

slika koja se gore ne vidi, a ovde hoce nadam se
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: adam on June 28, 2010, 01:50:44 PM
30kg bi bilo za ovaj motor previse to je sigurno!! za takve tezine samo sus motori ti mogu pomoci pozdrav
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on June 28, 2010, 03:20:03 PM
pa zato i postavih pitanje, posto vidim da mu je vucna moc, kontam da je tako nazivamo, 16kg, znaci 2x nije 32kg? nek bude i puta 3, napajanje cu lako srediti
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: saxpg on June 28, 2010, 03:36:48 PM
Pretpostavljam da je moguce ali sa veeelikim rasponom.
Svojevremeno je r2hobbies prodavao ovo:
(http://r2images.r2hobbies.com/UAV/01s.jpg)
Ako se dobro sjecam pogon su bila dva motora od po 50ccm i raspon je bio oko 3 metra.

Specification:
Wing Span : 2988 mm
Fuslage : 2393 mm
Wing span area : 1.11 square metre
Twin Engine , with Front engine pulling , and Back Engine pushing.
Engine size : 45cc x 2
Fuslage weight : 5kg
Weight of tail Wings : 1.7kg
Weight of main wings : 5kg
Design for carrying 5 - 6 kg loading
Test flight total flying weight ~ 22kg
Oil tank size: 5000 ml
Flying time ~ 3 hours

Ako pogledas ove specifikacije, vidjeces da su podizali
22 kg sa 90-100ccm, tako da mi se ovi tvoji motori cine slabi za tako nesto.
http://www.youtube.com/watch?v=B4s-9J6WUls (http://www.youtube.com/watch?v=B4s-9J6WUls)
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: marko on June 28, 2010, 03:46:20 PM
@gussenica, kaze se "staticki potisak", a ne "vucna moc". lol

Interesantna ti je ideja da pravis jedrilicu za nosenje tereta u obliku leteceg krila (bezrepca).
Svojevremeno sam bio pretplacen na neki, tada zapadno Nemcki modelarski casopis, gde je u jednom od brojeva predstavljen neki Svaba koji ima fetis prema letecim krilima.
Da skratim pricu, Svaba je konstruisao, pravio i leteo  jedrilice raspona 6m i jet modele sve u obliku leteceg krila.

Izbor pogonske grupe je veoma vazan, ali ona se ne bira na pocetku projekta, posto je tebi osnovna smernica da napravis avion koji ce poletati sa 30kg mase,a pri tome biti jedrilica.
Rekao si da je model jedrilica, tako da imas jos jednu brojku koja, pored mase je sledeca po vaznosti, a to je tezina po kvadratnom metru (ili ti specificno opterecenje kg/m2) koja mora da bude u opsegu za jedrilice.
E, sada biras povrsinu krila da bude u opsegu spec. opterecenja i aeroprofil koji ce zadovoljiti, da tako kazem  minimalnu brzinu modela, prvo bez flapsova, a potom sa flapsovima u dva polozaja, za poletanje i sletanje.
Sada tek bacujes motor u pricu i u zavisnosti od kombinacije motor/elisa i otpor/uzgon dobice maksimalnu brzinu modela i maksimalnu brzinu penjanja.
Ali u pricu ulazi i Rejnoldsov broj (odnos dinamickih i viskoznih sila) i naravno cvrstoca letelice...

Moja preporuka je da zaboravis samokonstrukciju ako nisi zesci avio inzenjer ili ako nemas iza sebe veliko iskustvo u pravljenju modela.
Uzmi, brale, skucaj nesto prvo po vec postojecem planu, videces da ce ti i to biti izazov.
Ako se vec odlucis na samogradnju, zelim ti puno uspeha. ()-()
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on June 29, 2010, 03:45:16 PM
Ovako, prvo, hvala svima na dosadašnjim uputima i komentarima, samo kontam da sam malo neshvaćen do sada. Ne shvaćen u kontekstu da ovo nije projekat u koji se upuštam radi lične, nazovimo je zabave ili ti nečeg sličnog već projekat koji u narednih 6 meseci planiram da razvijem od nule sa idejom izrade bespilotne letelice namenjene za nadzor. Ideja kao ideja nije sveža ali je sam rad na njoj zvanično počet skoro.

Sve što od vas praktično tražim je, maltene, sve ovo što do sad i dobih, a to je, ja postavim pitanje, da li taj i taj motor, u ovom slučaju da li se stavljanjem u rad više motora statički potisak kroz formule, sabira, množi, deli ili šta već, na šta do sad i nisam baš dobio odgovor, u kontekstu, da li sa dva http://shop.singahobby.com/?q=node/12633 (http://shop.singahobby.com/?q=node/12633) dobijam statički potisak od 32kg, konretno.

I na ovo drugo pitanje, na koje sam praktično i dobio informacije koje su mi bile potrebne, da li je moguće, i do sada odradjivano, da "leteće krilo" bude u funkciji jedrilice.

 Još jednom, zahvaljujem za dosadašnje informacije, i uskoro očekujte nova pitanja :)

Veliki pozdrav
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on June 29, 2010, 03:53:20 PM
Na sledeću postavljenu dilemu (specificno opterecenje kg/m2) bih dodao da je, uz priloženi planirani dizajn modela, planirani raspon krila 5 m.
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on July 02, 2010, 05:01:55 PM
Uhmm, apsolutno ne želim da budem dosadan, čim dodjem do vremena, pokušaću da priložim planiranu površinu cele letelice, na temu *(specificno opterecenje kg/m2).
 
Do tada, voleo bih samo dobiti odgovor na pitanje da li se u slučaju dodavanja motora statički potisak dva motora sabira ?

 hvala
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: Lazo on July 02, 2010, 11:47:06 PM
Naravno da se sabiraju.
A inače, nekakav logičan put za proračun svake, pa i letilice koju nameravaš da napraviš, treba da izgleda od prilike ovako:

1. Definiše se prosečna i maksimalna poletna težina (teret + težina letilice spremne za let);
2. Definišu se minimalna, krstareća i maksimalna brzina letilice;
3. Definiše se prosečna i maksimalna operativna visina leta;
4. Definišu se potreban prelet i autonomija leta;
5. Izabere se aerodinamička konfiguracije (klasična, kanar, tandem, leteće krilo...);
6. Izaberu se profili nosećih površina;
7. Izračuna se potrebna noseća površina koja je u stanju da sa izabranom konfiguracijom i profilima, pri maksimalnoj poletnoj težini, minimalnoj brzini i maksimalnoj visini može da ostvari uzgon jednak maksimalnoj poletnoj težini + desetak%;
8. Izračuna se potreban potisak pogonske grupe, koja je dovoljna da savlada aerodinamički otpor letilice sa nosećom površinom iz tačke 6, i to pri maksimalnoj brzini;
9. Na osnovu izračunatog potiska u tački 7, bira se odgovarajuća pogonska grupa koja može u nekim operativnim režimima rada da obezbedi tračenu vuču + desetak%. Pri tome se nastoji da pogonska grupa ima optimalne karakteristike (potrošnja...) pri prosečnoj poletnoj težini i krstarećoj brzini;
10. ...

Dakle, iako sam maksimalno pojednostavio postupak, nije to baš tako jednostavan posao, kako možda na prvi pogled izgleda. Naročito što se proračun mora vršiti u priličnom broju iteracija, jer promena bilo kog parametra utiče na sve ostale...

Obzirom da, ako sam dobro razumeo, planiraš komercijalnu upotrebu letilice, ne bi bila baš uputno da se dalja rasprava na tu temu odvija preko foruma. Razloga ima više, a jedan je svakako i taj da još nije izmišljena formula za besplatan ručak mmmm  :big smile.

 (pijemo)

Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: tibeteagle on July 03, 2010, 12:45:51 AM
Da, stvar je složena ako se polazi od nule, pogotovo bez ikakvog iskustva i predznanja.
Pored gore čitanih izvanrednih preporuka i smernica za tvoj složeni projekat, moj predlog je da potražiš već gotov sličan model avion preko netu u svetu, koji mogu poneti i veliki teret. Model je jedno a oprema za model je drugo. I to se može naći po svetu već gotovo. Mislim na pogon, kameru, radio vezu i slično.
Pošto je ovo amaterski forum, ovde se raspravlja o modelima za civilne amaterske potrebe. Komercijala, tajne službe i sl. su na nakom drugom forumu.  :big smile
Inače, danas se deca igraju sa ovoakvim stvarima, a težina celog sistema jedva prelazi 1kg :mhm

http://www.youtube.com/watch?v=UGhRDONlNUs (http://www.youtube.com/watch?v=UGhRDONlNUs)

Želim ti da što pre postaneš leptir  mmmm
 ;namig
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on July 04, 2010, 10:03:06 PM
Hvala puno na dosadašnjim uputima svima, posebno tebi Lazo, baš uput kakav mi treba da skratim neke muke u kojima se, pored nedostatka vremena da se posvetim izradi samog projekta, trenutno nalazim.

Očekujte dopunu pitanja nakon što uspem da obradim dosadašnje  poznate elemente.

Još jednom hvala puno!
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on July 04, 2010, 10:13:23 PM

Obzirom da, ako sam dobro razumeo, planiraš komercijalnu upotrebu letilice, ne bi bila baš uputno da se dalja rasprava na tu temu odvija preko foruma. Razloga ima više, a jedan je svakako i taj da još nije izmišljena formula za besplatan ručak


 Pa, komercijalna upotreba nije prava reč koja bi mogla da se iskoristi uz ovaj projekat. Naime, radi se o mojoj dugogodišnjoj ideji, za koju ću, konačno, ako sreća i okolnosti posluže, na čelu svoje firme, dobiti fondiranje i rok izrade od šest meseci. Radi se o izradi samo jedne letelice koja bi predstavljala moj tim na jednom takmičenju robotike u Londonu na osnovu koje, ako uspemo da izvučemo jedno od prva tri mesta, moja firma, ja, dobiti mogućnosti da postanemo deo nekog njihovog saveza i truć, truć.. da ne dubim..  tako da.. mislim, iako teoretski jeste, cela ova priča nema za cilj "komercijalnu upotrebu"
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: Lazo on July 04, 2010, 10:18:52 PM
Kako ti se ovo čini: http://rcfly4um.org/index.php?topic=1339.0
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on July 05, 2010, 10:36:38 AM
Kako ti se ovo čini: http://rcfly4um.org/index.php?topic=1339.0



Eh, divan je, skroz, skroz.

 To je prvobitna ideja za dizajn bila, maltene exaktna, medjutim zbog obaveze korišćenja elektronskih motora kao pogon, i instaliranja ogromnog broja solarnih panela (poterebe za što većom, i iskorišćenijom kvadratnom površinom gornjeg dela letelice), odlučio sam se za dizajn letećeg krila, koji još uvek kroz proračune nije potvrdjen kao do kraja moguć.

Čim skupim malo vremena, dodaću osnovne podatke svega planiranog, na osnovu kojih bi mogli da dodate još po koji komentar.

Još jednom, hvala na svoj pomoći do sada!
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: Lazo on July 05, 2010, 11:32:19 AM
E, sa solarnim ćelijama se stvari još dodatno komplikuju. Dakle, trebalo bi početi od karakteristika solarnih ćelija koje nameravaš da upotrebiš. Odnosno, njihovog stepena iskorišćenja, površine, težine, debljine, elastičnosti (prilagodljivost površini na koju se postavljaju), izlaznog napona i jačine struje...
Tek sa ovim podacima može da se uđe u proceduru koju sam ranije opisao. S'tim, da sada veličina površine krila nije vezana samo za uzgon, već i za pogon. Priličan galimatias od računica, ali to ne znači da nije moguće sve to isterati na čistinu.
Ovako, odokativno-iskustvenom metodom, rekao bih da će biti VEOMA teško ispuniti zahtev podizanja 30kg tereta letilicom na solarni pogon, pri rasponu krila od 5m. Biće tu potrebni dosta veći gabariti.

Sa prethodnim postom sam samo hteo da ti dam do znanja da imamo veoma kvalifikovane kapacitete za takav projekat. Makar što se tiče aerodinamike, konstrukcije i izrade letilice. 

 (pijemo)
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on January 09, 2011, 04:15:18 PM
Prvo svima da poželim srećne Novogodišnje i Božićne praznike i da vam se Sve želje u ovoj nam novoj 2011.

Evo, do sinoć sam na polju svog, još uvek se nadam, do sada, najvećeg životnog projekta bio na standby-u. Pa brzinski uzeh da neke osnovne podatke saberem i dam vam na uvid nadajući se novim smernicama.

Ovo je slika nekih najosnovnih i Vrlo grubih brojki, koje su opet u okvirima onoga što očekujem na kraju.

(http://img143.imageshack.us/img143/2283/omeabd21.png)

I opet, ono što me kao vaš komentar na ove brojke interesuje je, da li će 2x DOUBLE AXI 5330/20 GOLD LINE uz jednu džet turbinu poput ove izložene u lepom, domaćinskom postu http://rcfly4um.org/index.php?topic=3905.0 (http://rcfly4um.org/index.php?topic=3905.0) moći da podignu, i pokreću ovu "ideju".


Hvala i veliki pozdrav!
O. Cvetković
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: zgrujic on March 16, 2011, 01:30:30 PM
(http://img143.imageshack.us/img143/2283/omeabd21.png)

I opet, ono što me kao vaš komentar na ove brojke interesuje je, da li će 2x DOUBLE AXI 5330/20 GOLD LINE uz jednu džet turbinu poput ove izložene u lepom, domaćinskom postu http://rcfly4um.org/index.php?topic=3905.0 (http://rcfly4um.org/index.php?topic=3905.0) moći da podignu, i pokreću ovu "ideju".
Na onom linku se nalazi JET turbina koja radi kao mlazni motor i troši isključivo kerozin ili neko slično gorivo. Ono čudo nikako ne bi trebalo "napajati" elektromotorima! Prosto, to je mlazni motor koji stvara potisak sagorevanjem goriva... Uostalom pročitaj http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_engine

Letelice na solarni pogon koriste energetski efikasne sisteme za pogon. Turbine sa velikim brojem obrtaja prosto ne dolaze u obzir zbog malog stepena iskorišćenja.

Pogledaj ove snimke pažljivo!
http://www.solarimpulse.com/sitv/index.php?lang=en (http://www.solarimpulse.com/sitv/index.php?lang=en)

Ovaj avion je ostao dan i noć u vazduhu koristeći baterije i sunce i nosio je pilota!
Obrati pažnju na propelere kada krstari. Šta se tu vidi? Veliki su. I okreću se dosta sporo. Brzina aviona je mala. Propeleri se okreću tek tolikom brzinom da ponište otpor vazduha, i to je brzina na kojoj sami propeleri imaju maximum efikasnosti. Takođe avion je autostabilan, kako bi se manje energije trošilo na upravljanje i stabilizaciju.

Koncept letećeg krila obećava u pogledu efikasnosti, no ima puno problema.
Evo link za Helios http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D0%B8%D0%BE%D0%BD_%D0%A5%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D1%81
I link o letećem krilu http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_wing

Takođe ja ni u ludilu ne bih razmišljao o 7 kg i 1750 komada solarnih ćelija! Sada postoje tanki solarni paneli  http://en.wikipedia.org/wiki/Thin_film_solar_cell

Ovakav projekat je izazov za vešte inženjere koji su godinama u poslu. Ja sam nalazio na nekoliko ozbiljnih pokušaja koji su propali za dlaku...
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on March 16, 2011, 02:24:33 PM
"Ono čudo nikako ne bi trebalo "napajati" elektromotorima!" - Dok polako prlistavam dole navedene linkove i podatke samo da dodam, da nisam ni mislio da ih "napajam" elektro motorima, to čak iskreno i ne razumem šta si pod tim mislio :) Tu turbinu sam pomenuo kao zasebni sistem koji bi eventualno uveo u projekat pored tih motora isključivo kao dodatnu snagu u procesu poletanja.

I dodao bih još par referenci koje su se promenile, pored naravno foto voltaže i ćelija koje sam uveo računicu čisto kao banalni primer da dobijem neku ~ kvadraturu i max amperažu koju bih iz njih mogao izvući, sada su na spisku neke papreno skupe japanske polikristalne ćelije koje, ako sve ispadne kako treba, pored dva turbinska vetro generatora koja uspeju da napoje gigante od baterija koje su u setup'u.

Što se izmena na dizajnu tiče, gore navedena slika je opet samo osnova, planiram ogromno zatupljenje nosa i repno zakrilce, mada nigde na aero foliji letećeg krila nisam video jedno, što me opet malo zbunjuje.


Još jedna od izmena je poletna težina, koja je sa 30 otišla na 60 kilograma, zbog čega su trenutno u razmatranju sledeći motori (na njih mi je svaki komentar dobrodošao) http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator/motor.htm (http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator/motor.htm) Ono što se iz njegovih karakteristika vidi je, da mi je po komadu potrebno napajanje bar 12-14s li baterija, što mi trenutno pravi popriličan problem, jer bi u sistemu bilo bar dva motora, sa bar dva para baterija, tako da softver detektuje kada se dve potroše (a to je kao što znaš period od maksimalnih 20 minuta), pa onda one koje su bile na punjenju stavlja u konzumaciju, a ove druga prebacuje na sistem punjenja.

U velikoj sam žurbi pa ovaj text sklepah na brzinu, čim se vratim kući dopuniću post sa malo exaktnijim podacima i exaktnijim problemima.


Hvala puno na odgovoru, dobih još hrpu informacija, i ono što je najbitnije još malo nade :)
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: Gatti.Gatozza on March 16, 2011, 02:57:02 PM
Ti, onako usput, pominješ promenu težine letelice sa 30 na 60 kg, turbine kao zasebne sisteme za punjenje baterija...
Po kojim kriterijumima je izabran baš ovaj motor? Kako se došlo do baš ovog oblika letelice? Koji su razlozi za oštre ivice? Koliko sam shvatio ne pravi se letelica koja treba da bude stelt, već da ima što manje gubitke i otpor prilikom letenja...
Ne želim da delujem spuštajuće, ali ti bez ikakvog znanja o ovim stvarima pokušavaš da za 6 meseci napraviš nešto što izraelska i američka vojska, sa ko zna kolikom finansijskom i know how podrškom rade godinama? 
Da se razumemo, biću prvi koji će se javno izviniti i častiti ručak ako nešto od ovoga bude urađeno.
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on March 16, 2011, 03:15:22 PM
Motori su izabrani zbog najvećeg potiska na koji sam na interenetu naleteo (oko 30 kilograma). Oblik je izabran ne zbog steltha nego zbog najveće moguće kvadrature koju mogu da izvučem, stim što mi je najbitniji uzgon koji samim oblikom dobijam, gde se on negde i uklopio.

Apsolutno opravdavam skepticizam na celu ideju. Krenimo odavde, rok izrade, od trenutka kad spremim blueprint projekta je 12 meseci, i ono što je najveća olakšavajuća okolnost, zbog same teme projekta i kod koga će ta letelica završiti je fond, koji je praktično neograničen, koji mi iskreno najviše nade daje.

Pomenu sam "turbinke vetrogeneratore" što bi zapravo bili motori (primer, ne exatno ovi)http://cgi.ebay.com/AMETEK-50V-15A-LOW-SPEED-WIND-WATER-GENERATOR-TURBINE-/300535347109?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f94d77a5 (http://cgi.ebay.com/AMETEK-50V-15A-LOW-SPEED-WIND-WATER-GENERATOR-TURBINE-/300535347109?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f94d77a5) za koje bih napravio 2 ako uspem i tri usisna mesta na trupu gde bi oni bili instalirani sa elisama poput onih na turbinskim motorima i koji bi mi u letu davali jos 60 do 100 ampera u procesu punjenja.


I još jednom hvala na odgovorima i dodao bih, ja sam profesionalni programer i mikroelektronicačar, sam mozak i elektronika letelice mi apsolutno ne predstavljaju nikakav problem, ono što mi je sada u procesu ulaženja u materiju aerodinamike najpotrebnije kao pomoć od vas iskusnih modelara je debuging moje ideje na temu trupa i aerofilije i eventualno pogona koji bi koristio.

Ono što sam do sada shvatio da će prva izmena na dizajnu morati da bude povećanje veličine korena i dužine krila u svakom slučaju. I, da li uvoditi repno horizontalno krilo ili ne.

Srdačan pozdrav
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: zgrujic on March 16, 2011, 03:36:29 PM

Pomenu sam "turbinke vetrogeneratore" što bi zapravo bili motori (primer, ne exatno ovi)http://cgi.ebay.com/AMETEK-50V-15A-LOW-SPEED-WIND-WATER-GENERATOR-TURBINE-/300535347109?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f94d77a5 (http://cgi.ebay.com/AMETEK-50V-15A-LOW-SPEED-WIND-WATER-GENERATOR-TURBINE-/300535347109?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f94d77a5) za koje bih napravio 2 ako uspem i tri usisna mesta na trupu gde bi oni bili instalirani sa elisama poput onih na turbinskim motorima i koji bi mi u letu davali jos 60 do 100 ampera u procesu punjenja.

Srdačan pozdrav
Možeš li molim te da pojasniš ovo o punjenju?
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: tibeteagle on March 16, 2011, 03:43:49 PM
Quote
Pa, komercijalna upotreba nije prava reč koja bi mogla da se iskoristi uz ovaj projekat. Naime, radi se o mojoj dugogodišnjoj ideji, za koju ću, konačno, ako sreća i okolnosti posluže, na čelu svoje firme, dobiti fondiranje i rok izrade od šest meseci. Radi se o izradi samo jedne letelice koja bi predstavljala moj tim na jednom takmičenju robotike u Londonu na osnovu koje, ako uspemo da izvučemo jedno od prva tri mesta, moja firma, ja, dobiti mogućnosti da postanemo deo nekog njihovog saveza i truć, truć.. da ne dubim..  tako da.. mislim, iako teoretski jeste, cela ova priča nema za cilj "komercijalnu upotrebu"
Nedavno (2010) sam slušao vest da je i engleskoj kraljičinoj vojsci smanjen budžet. Odkazane su narudžbe skupih razvoja bespilotnih letelica. Tako vojska sa smanjenim budžetom traži druga rešenja da sebi obezbedi što jeftinije i efikasnije letelice za nadzor. Okrenula se civilnoj sferi, firmama koje razvijaju takve robot letelice, od kojih ima sve više, i dala konkurs...
Na kraju će ispasti da će tvoju "high tech" letelicu koristiti možda i oni, pa će nas da nadgledaju, i ne daj Bože bacati neki  :radioaktivno prašak kao deo korisnog tereta?   (:sok:)
Ono što želiš da napraviš je apsolutno izvodljivo. Ko zna da konstruiše i napravi ovakvu letelicu, radi za firme na zapadu za novac koje ni UK vojska ne može da plati.  lol


 
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on March 16, 2011, 04:01:57 PM
Hehe, pa neću se ljutiti ako dobijem ponudu od engleza, ne brini, ugovorom bih se vezao da nas ne smeju da snimaju :D

Šalu na stranu, do sada ko god je u procesu pružanja info pomoći na ovu temu došao do saznanja veličine mojih fondova odmah bio u fazonu, ne ne, neću ja da imam ništa sa tim, ti hoćeš da zaradiš na tome, bla bla.. ne znam zašto ljudi generalno tako reaguju, čak da je i tako, ja sam poslao par mailova na adrese nekih visoko obučenih stručnjaka, kojima sam naglasio da svaki dinar, euro koji dobijam na temu projekta isključivo mogu da dobijem sa predračunom, pa posle računom za datu komponentu, stoga ja lično nemam nikakvu zaradu na samom projektu, ali sam svima rekao da sam apsolutno spreman da ako neko profesionalno želi da se uključi u tim, spreman sam da potpišem ugovor na procenat od prodaje projekta, mada sada, to ne postoji kao mogućnost, ali ako se pojavi, potpisani ugovor će biti tu. Da sve bude malo transparentije i jasnije, izvori fondova potiču od jeden velike domaće firme koja se bavi video nadzorom i obezbedjivanjem objekata od važnosti, sa kojima sam sklopio dogovor da letilicu mogu da koristim za bilo kakvo takmičenje i meni najvažnije na Kinetic art fair-u u Londonu, a da letelica bude u njihovom vlasništvu i korišćena od strane njihove firme, što gledajući ono što je meni cilj ovim projektom apsolutno ne predstavlja problem, jer, ako bog da, i ovo sve uspe, ciljevi na koje ja na čelu svoje firme pucam spadaju visoko u domen nematerijalnog, već vrata koje otvaram istim za sutrašnje projekte, kojih ima na pretek.


Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on March 16, 2011, 04:14:35 PM

Pomenu sam "turbinke vetrogeneratore" što bi zapravo bili motori (primer, ne exatno ovi)http://cgi.ebay.com/AMETEK-50V-15A-LOW-SPEED-WIND-WATER-GENERATOR-TURBINE-/300535347109?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f94d77a5 (http://cgi.ebay.com/AMETEK-50V-15A-LOW-SPEED-WIND-WATER-GENERATOR-TURBINE-/300535347109?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f94d77a5) za koje bih napravio 2 ako uspem i tri usisna mesta na trupu gde bi oni bili instalirani sa elisama poput onih na turbinskim motorima i koji bi mi u letu davali jos 60 do 100 ampera u procesu punjenja.

Srdačan pozdrav
Možeš li molim te da pojasniš ovo o punjenju?


Pa ideja je sledeća, uzmimo sledeću sliku http://static.howstuffworks.com/gif/gas-turbine-turbofan2.gif (http://static.howstuffworks.com/gif/gas-turbine-turbofan2.gif), na kojoj turbinski motor zamenjujemo dc motorom, sa otprilike istom elisom, usisna mesta bi bila u korenu krila uz trup, gde bih u letu imao dovoljan protok vazduha da stvorim bar 900 rpm'a i dobijem alternativu izvora za punjenje tokom noći.
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: tibeteagle on March 16, 2011, 04:24:04 PM
Quote
stoga ja lično nemam nikakvu zaradu na samom projektu
To je velika greška. Od entuzijazma se ne živi. Najveći udeo u svim današnjim projektima je ideja i razvoj. Napraviti je zabava. To je i cilj kompanijama koje love entuzijaste u nadi za budućom, još neviđenom zaradom, da dođu do jeftinih razvojnih projekata, prototipova, da bi uštedeli one milione koje traže specijalizovane firme za isto. Ja sam u životu davao ideje iz sličnog entuzijazma u svom zanatu mašinstvu, a drugi su zaradili na tome, a da meni ni hvala nisu rekli. 
Ideje i proračine za letelicu nećeš da sakupiš na internet forumima. Ovde možeš samo da skupljaš fragmente i mrvice, ponekad i velike i namerne dezinformacije. Pravo profesionalno znanje se nikada ne publikuje, pogotovo ne na internetu, već ga pretvaraju u milione $. Kod nas je nemoguće sastaviti tim za razvoj, jer je sujet zbog znanja, novca i slave previše veliki. Da toga nema, već bi smo materijalno bili mnogo bogatiji. Bogati su ovi koji ne razbacivaju svoje znanje već ga vrednuju kao motor svake industrije i biznisa...


Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on March 16, 2011, 04:37:10 PM
Naravno da si upravu, po svakom aspektu gore pomenutih činjenica, moja filozofija je opet pominjem sva ta silna vrata koja mi bivaju otključana i otvorena, što je meni i više nego dovoljno, jer nikada sebe nisam video kao deo nečijeg sistema već stvaraoca i konzumenta svog.
 Što se tiče teme iskorišćenja a da ti ni hvala ne kažu, na tu temu imam mnogo, ali baš mnogo iskustva, radio sam i za našu i za strane vlade, na velikim informacionim sistemima koje sam sam stvarao a predstavljale su revolucije na tom polju, dokaz jednog takvog, ne hvala nego i nameštanja mog pada možeš naći malenim pretraživanjem mog imena i prezimena (ognjen cvetković) gde ćeš videti da je prvi rezlultat sve, sve osim istine... ali, svi stičemo iskustva i učimo na svojim greškama.

Što se tiče sklupljanja ovih mrvica i to, pa ne idem ja baš tim putem, ceo život sam samouk i vrlo brzo učim, tako je i sa ovim, izvore svojih ideja i činjenica pronalazim u profesionalnoj dokumentaciji a ovde gledam da dobijem što više, nazovimo ih napada i sugestija na ideju, koje ne služe ničemu drugom nego ubrzavanju procesa opet tog krajnjeg debuging-a celog projekta.


Još jednom, hvala na dosadašnjim uputima i sugestijama svima.
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: zgrujic on March 16, 2011, 04:45:21 PM

Pomenu sam "turbinke vetrogeneratore" što bi zapravo bili motori (primer, ne exatno ovi)http://cgi.ebay.com/AMETEK-50V-15A-LOW-SPEED-WIND-WATER-GENERATOR-TURBINE-/300535347109?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f94d77a5 (http://cgi.ebay.com/AMETEK-50V-15A-LOW-SPEED-WIND-WATER-GENERATOR-TURBINE-/300535347109?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45f94d77a5) za koje bih napravio 2 ako uspem i tri usisna mesta na trupu gde bi oni bili instalirani sa elisama poput onih na turbinskim motorima i koji bi mi u letu davali jos 60 do 100 ampera u procesu punjenja.

Srdačan pozdrav
Možeš li molim te da pojasniš ovo o punjenju?


Pa ideja je sledeća, uzmimo sledeću sliku http://static.howstuffworks.com/gif/gas-turbine-turbofan2.gif (http://static.howstuffworks.com/gif/gas-turbine-turbofan2.gif), na kojoj turbinski motor zamenjujemo dc motorom, sa otprilike istom elisom, usisna mesta bi bila u korenu krila uz trup, gde bih u letu imao dovoljan protok vazduha da stvorim bar 900 rpm'a i dobijem alternativu izvora za punjenje tokom noći.

Ipak se ti drži programiranja.
Nisam expert ni za jednu od potrebnih veština za ovaj projekat, ali od svega znam po malo i koliko vidim to ti neće (po)leteti.
Isključujem se iz dalje diskusije. Pozdrav!
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: tibeteagle on March 16, 2011, 05:10:44 PM
Gussenica, nisam te hteo obezhrabriti već da ukažem na složenost tvog projekta i teškoće koje samo sprečavaju, a ne pomažu u nastojanju da ljudi uspeju u nečemu. Ova letelica je veoma multidisciplinarni projekat. Obično rade timovi gde je svako specijalista za neku oblast i to sa debelim iskustvom. Ne sumnjam u to da si dobar stručnjak u tvojoj struci, ali je to samo deo celog letećeg sistema. U našem okruženju nema dovoljno iskustva u nekim oblastima korišćenja novijih tehnologija a koje želiš ugraditi. Mislim na elektro pogon sa solarnim panelima i sl. To su veoma sveže tehnologije. Može se doći do nekih rezultata, ali samo teoretski je to malo. Ma koliko da se smatra da su proračuni tačni, treba napraviti prototip. U tvom slučaju možeš da napraviš 3-4 puta manji i to sa sasvim skromnim budžetom u odnosu na 1:1. Eto toliko mrvica od mene, pa samo napred.
 ;namig
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: tibeteagle on March 16, 2011, 05:21:29 PM
Bilo bi dobro da prvo kupiš neku standardnu RC letelicu, recimo neku elektro jedrilicu i da osetiš u stvarnosti šta je to leteći objekat na elektro pogon, date veličine sa datom opremom. Mnogo će ti pomoći u razumevanju nekih stvari vezano za tvoj projekat. Sve to od novca one firme koja ti je obećela kule i gradove i otvorila sva vrata na široko. Da vidimo da li su spemni da otvore i buđelar za prve korake u tvom razvojnom projektu. mmmm
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: miša2002 on March 16, 2011, 05:40:08 PM
@ gussenica
Spadam u grupu ljudi koja voli izazove te vrste. Mislim da si pogrešno postavio problematiku projekta, ili si izneo samo početak i kraj problema. Iz tvojih postavljenih pitanja i tako proizašle problematike, odgovori mogu biti apsolutno kontradiktorni.
Koncepcija ti je puna "rupa" i nepoznanica, zapravo nedefinisana - razvijaš je u "letu", a to je i normalno za ovakvu vrstu projekta, pogotovo što si naveo da ti je ova oblast apsolutna nepoznanica !
Svojevremeno sam se "zapalio" za konstruisanje tzv "letećeg tanjira". Stigao sam do neke tačke, ali tehnologija tog vremena (pre tridesetak godina) i naši svemogući majstori, su me stopirali, tako da sam za utehu sklopio jedan hovercraft !... lol a solarne ćelije su bile od modifikovanog 2N3055...
Sad je druga priča - tehnološki, ali su majstori ostali isti. Svi sve mogu, a ne znaju šta je stota! Svaka čast onima koji su stvarno majstori, ali do njih je skoro nemoguće doći ! Siguran sam da ih ima i na ovom forumu, ali mudro ćute, jer nisu spremni da se upuste u nešto čiji je ishod neizvestan !
Ovo mu dođe kao neko teoretisanje (cinici sa foruma će reći al se ovaj  2a ) !



Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on March 16, 2011, 07:43:54 PM
Hvala na priključenju u thread. I hvala na tako direktnom pristupu, i mogu reći shvatanju, problematike.

Projekat jeste u apsolutnom letu, jer ja već duže vreme razvijam mozak te letelice, a ovu priču, samog tela koji će to nositi, nošen entuzijazmom, maštom i par tački koje su mo dokazale da je sve to zaista moguće, držim negde u malom mozgu, svaki dan vršeći neke nove izmene i dodavajući nove probleme koje samo dodajem na spisak, i ovako vrljajući netom, pokušavam naći to, alternativno rešenje.

Verujem da baš iz tog razloga cela ova ideja, gledajući je kroz prethodne moje postove, nema kvalitetno objašnjenje ni početka ni kraja problema, ali sam se sve nekako nadao, "skrpljeno pitanje, skrpiće se i odgovor".

Što se tiče priče na temu iskusnih majstora koji stoje u senci, nestimulisani idejom stvaranja, probijanja granica, bez mašte, nek su živi i zdravi.. svako bira svoj put, ja lično smatram da sa dovoljno predavanja ideji, i dovoljno mašte ne postoji ništa što ne mogu da pretvorim u realnost, čak i sam.


Pošto vidim da sam ostvario kontakt sa još jednim seniorom ovog interesantnog životnog hobija, posla, pokušaću da konkretizujem problem i u pokušaju isključim kontradiktornost.

Najveći poblem, i može se reći jedini, koji mi projekat još uvek drži na zemlji je odabir, ili izmena postojeće aerofolije i dizajna trupa, ponavljam, odabrao sam leteće krilo samo zato što mi maksimizuje kvadratnu površinu koju mogu da iskoristim u procesu foto voltaže. Krenuvši dalje, proučavajući aerodinamiku, shvatio sam da mi ista obezbedjuje i drugi važan faktor, minimizovanje otpora pri kretanju i povećanje površine donje strane koja bi mi dala i kvalitetne rezultate jedrenja, jer mi je cilj što manja brzina, i što manja konzumacija motora.
Dalje, ispitivavši detalje letećeg krila, dobio sam negativne rezultate na stabilnosti letenja, što me je dovelo na zaključak da ću umesto oštrog nosa koji se vidi na slikama koje sam priložio, koristiti oblu zatupljenu varijantu nosa, koja bi mi dala mnogo stabilniji let i manje razmišljanja o programiranju autostabilizacije tokom letenja. Pored ovih izmena koje se odnose na dosadašnju verziju, tu su i produženje krila kao i dodavanja repnog horizontalca. E sad, ovih dana verujem dostaviću i osnovnu skicu kako bi to trebalo izgledati, neki komentar na gore ispisanu teoriju vezanu za istu?

Još jednom, hvala na uključenju i iskrenom razmatranju teme.


Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: gussenica on March 16, 2011, 08:40:38 PM
Bilo bi dobro da prvo kupiš neku standardnu RC letelicu, recimo neku elektro jedrilicu i da osetiš u stvarnosti šta je to leteći objekat na elektro pogon, date veličine sa datom opremom. Mnogo će ti pomoći u razumevanju nekih stvari vezano za tvoj projekat. Sve to od novca one firme koja ti je obećela kule i gradove i otvorila sva vrata na široko. Da vidimo da li su spemni da otvore i buđelar za prve korake u tvom razvojnom projektu. mmmm

To obavezno, samo ću ja onom prethodno pomenutom načinu. Pošto je sam krajnji proizvod poprilično ogroman, razmtrao sam da idem sa 1:2 sa nekim stirodorskom modelom raspona 2.5 - 3 m čisto zbog dobijanja savršene srazmere aerofolije koja će mi sama po sebi dati što savršeniji uzgon.

Hvala za mrvice ;)

p.s. uvek čovek nadje način da se oduži, mora, zbog karme.
Title: Re: Podizanje 30kg
Post by: miša2002 on March 16, 2011, 08:52:19 PM
Bilo bi dobro da prvo kupiš neku standardnu RC letelicu, recimo neku elektro jedrilicu i da osetiš u stvarnosti šta je to leteći objekat na elektro pogon, date veličine sa datom opremom. Mnogo će ti pomoći u razumevanju nekih stvari vezano za tvoj projekat. Sve to od novca one firme koja ti je obećela kule i gradove i otvorila sva vrata na široko. Da vidimo da li su spemni da otvore i buđelar za prve korake u tvom razvojnom projektu. mmmm

To obavezno, samo ću ja onom prethodno pomenutom načinu. Pošto je sam krajnji proizvod poprilično ogroman, razmtrao sam da idem sa 1:2 sa nekim stirodorskom modelom raspona 2.5 - 3 m čisto zbog dobijanja savršene srazmere aerofolije koja će mi sama po sebi dati što savršeniji uzgon.

Hvala za mrvice ;)

p.s. uvek čovek nadje način da se oduži, mora, zbog karme.

Ne zaboravi na planiranu visinu od 1.000m !