rcfly4um
RC MODELI AVIONA - ELEKTRO => AKROBATSKI MODELI => Topic started by: magic on October 31, 2010, 08:35:40 PM
-
Evo napokon necega sto ste vec mogli da naslutite sa nekih prethodnih fotografija: Wind S 110 E od Sebarta. Odluka o kupovini ovog modela je odavno pala, negde pocetkom godine ali evo napokon je stigao na red da poleti. Kako sam se ja definitivno uputio u F3A jer smatram da je to najkraci i najpravilniji put ka sveopstem i ispravnom nacinu letenja nije bilo tesko doneti odluku o kupovini ovog modela. Kritike na netu su bile jako pozitivne i ono sto je najbitnije model se jako lepo leti i sa 10S baterijama iako Sebart preporucuje 8S. Ja sam se opredelio za 10S varijantu kako bi na svim mojim modelima koristio jedan tip baterija, Rhino 5S 4900mAh 20C. Ovog puta oko sklapanja mi je pomogao Nikola Saburo i odradio fantastican posao, hvala Nikola!
Malo o osnovnim karakteristikama:
Raspon 174 cm
Duzina 180 cm
Povrsina krila 58 dm2
Predvidjena tezina na poletanju od 3800-4200g. Ja moj jos nisam precizno izmerio ali sam ispod 4100g.
Setup sam mnogo i dugo analizirao ali nazalost covek ovde nema mnogo izbora jer je Sebastiano projektovao nos modela tako da samo prakticno Hacker A50 16L bude adekvatan i dovoljno snazan (bas se pitam zbog cega mmmm) No nije to nista lose kada se tera na 8S ali je za 10S kV270 tog motora malo velik, tj mora elisa 16x10 a onda slabo kocenje ... upravo ta ogomna prodornost je oznacena kao jedina mana modela, ali o tom kasnije.
Sreca pa se pojavio i novi motor na trzistu upravo u vreme donosenja odluke o kupovini a koji je cucnuo ko dupe na nosu: Scorpion S 4035-250kV i koji bez problema tera i 18x10. Idealno bi bilo da je to 230kV pa da ide 18x12 ali i ovako nije lose :). Ja sam se opredelio za 17x10 jer se u medjuvremenu pokazalo da je sa 18x10 taj kombo na limitu i kada upece zvezda neki su ljudi imali problema. Meni je i ovako ovo bilo danas fenomenalno!
E sad da se vratimo na onu manu modela da nedovoljno koci nizbrdo. E pa i za to ima leka, naravno sve je lakse kada je propeler veci. Naime, postoji par tipova kontrolera od Jeti, Castle Creations i Kontronik koji imaju nesto sto se zove progresivna kocnica. O cemu se radi; jos ranije je utvrdjeno da elisa koja je ukocena na modelu pravi najmanji otpor kretanju, a elisa koja se slobodno vrti pravi nesto veci otpor dok elisa koja se vrti negde oko 50% onoga sto bi se inace vrtela slobodno pravi najveci otpor. E pa progresivna kocnica upravo radi to, drzi elisu u tom nekom broju obrtaja. Danas nisam sa tim experimentisao, ima vremena i za tu vrstu trimovanja. Kontroler za koji sam se ja opredelio je Jeti Spin 99 a koji koristi i ogromna vecina takmicara u F3A.
Ostatak mog setapa i modifikacije su (barem u mom slucaju) stadardane: Servoi Ino Lab HGD 650 HB carbonite gear na eleronima i 2 na horizontalcu (koji su inace nekada bili na Angel-u) i HGD 760 MG na vertikalcu. Za horizontalac postoji i vrlo elegantna varijanta sa dva midi servoa (15mm sirinine) koji ulaze skroz u horizontalce i ne vide se ali je meni vise odgovaralo ovako jer zbog 10S baterije bila mi je potrebna sva tezina pozadi. Veci tockovi sa vecim kapicama napred i Sullivan tocak pozadi.
Jos jedan deo opreme koji polako postaje standard za moje vece modele je Power Box Digi Switch ovaj put sa jednim ulazom tj. beskontaktni prekidac sa UBEC idealan za F3A http://www.powerbox-systems.com/e/powerbox_systeme/digi_switch/start.php
Baterije su vec gore pomenute 2x Rhino 5S 4900mAh 20C i Rhino 2S 1050mAh 20C za prijenik i servoe a prijemnik je 9 kanalni Spektrum 9000 sa 2 satelita (drugi sam dokupio).
E pa kako je to danas izgledalo posle malo merenja: 54A, 39V oce kasti 2,1kW i 8280 o/min sa 17x10 Turnigy Light electric elisom, tj. ima snage kolko' oces, neogranicena verikala na 70% gasa (yay).
Naravno tu je i pilot, zar niste valjda mislili da ja vozim te modele ")
(http://i192.photobucket.com/albums/z305/magicularis/IMG_4546.jpg)
jedna slika sa mladjim bratom Angelom
(http://i192.photobucket.com/albums/z305/magicularis/IMG_4548.jpg)
motor i kontroler
(http://i192.photobucket.com/albums/z305/magicularis/IMG_4542.jpg)
ostale komponente
(http://i192.photobucket.com/albums/z305/magicularis/IMG_4544.jpg)
(http://i192.photobucket.com/albums/z305/magicularis/IMG_4545.jpg)
konacne pripreme
(http://i192.photobucket.com/albums/z305/magicularis/IMG_4550.jpg)
(http://i192.photobucket.com/albums/z305/magicularis/IMG_4554.jpg)
i ja prezadovoljan posle svega
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/IMG_1388.jpg)
E sad malo o samom letenju koga na zalost danas nije bilo jako puno iako je dan bio IDEALAN za letenje oo)). Kako mi delimo aerodrom sa zmajarima i njima je dan bio IDEALAN :sljus. Dva relativno kratka leta i sta da kazem, ovo (napokon) najvise lici na do sad moj omiljeni model Element 30. Naravno sada sledi jako puno letenja, trimovanja i programiranja stanice jer sve ovo je ustvari samo uvod u ... e o tome nekom drugom prilikom ;).
poz
-
Свака част, баш много лепо изгледа. А ако лепо изгледа онда и добро лети! ;namig
-
Divan model, set up pametno izabran, pedantno sve odradjeno... Milina videti ovako nešto... Magic svaka čast...
Imam blagi utisak da će sledeći biti 2x2 F3A.
Pozdrav
Mirče
-
Polako bre Mirče s'ti utisci! Nemo' ga začikavaš!
(pijemo)
-
Imam blagi utisak da će sledeći biti 2x2 F3A.
Ovde je jedan visak, bas se pitam koji?
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/IMG_0934.jpg)
mmmm
poz ;)
-
Пссссс! Машина је врх.
Честито Вељко нек те дуго служи
(pijemo)
-
Dva Sebarta i Extra letilice tri,
koji je tu višak pitamo se svi?
Zna to Veljko a, nismo ni mi deca,
novu F3A spravu drži kao keca...
-
Imam blagi utisak da će sledeći biti 2x2 F3A.
A posle toga, znajuci Veljka, sledeci avion ce biti 2.1X2.1, pa onda mozda jedan malo veci skok na 2.3X2.3 na primer. lol
Sada bez zajebancije, Veljkinjo samo cepaj te avione do daske, sto bi rekli vezba cini majstora.
Nek je sa srecom. (pijemo)
-
Danas napravljena 3 leta od po 7 minuta pa me bas zanima kada budem ponovo punio baterija koliko ce to biti. Ocekujem maksimalno 3000mAh! Prepostavljam da ni prijemnicka ne trosi vise od 100mAh po letu, no videcemo. Elem, danas po pristojnom vetru (he, he, zmajari ostali na zemlji) koji je duvao skoro pod 90 stepeni u odnosu na pistu bas sam se nauzivao! Ovakav tip modela meni najvise lezi, vrlo prodoran, ne oseca vetar, rezerva snage kolko' 'oces, a sve poslusno ... ma prava milina. Sada vidim jos jednu prednost velikog modela jer mogu stvarno da odem jako visko a da model bude i dalje izuzetno vidljiv samim tim sva ekperimentisanja kako se ponasa u nekoj evoluviji se izvode na apsolutno bezbednoj visini, stagod da se desi!
Sto bi rekli Englezi, bring it on ...
poz
-
Moja je praksa da baterije punim vece pred letenje sto znaci da se upravo pune! E pa moram da priznam da sam se stvarno iznenadio, 7 minuta letenja i dopunio sam 2050mAh. Znaci da sa ovim setapom imam 10-12 minuta letenja! ovaj model mi se sve vise svidja, pravi model za vezbu!
poz
-
Posto sam sezonu 2011 vec proglasio sezonom trimovanja valjalo je poraditi i na servoima, jednom od najbitnijeg dela opreme (mozda i najbitnijeg posle samog modela) kada su F3A avioni u pitanju. Kolika je to nauka mozete videti ovde:
http://www.hebertcompetitiondesigns.com/Triangulation.aspx (http://www.hebertcompetitiondesigns.com/Triangulation.aspx)
E sad moram da ponovim deo koji sam vec objasnio u postu od Miss Wind (ako neko bude citao samo ovo) zasto menjam InoLab. Pa odgovor je relativno jednostavan, nije da InoLab ne valjaju, naprotiv, cak za ono koliko kostaju u HK 18$ su fenomenalni ali pored fenomenalne brzine i preciznosti cini mi se da im fali ona fina rezolucija koja se kod F3A tipa letenja ponajvise u repu da primetiti. Naravno sve ima svoju (ne malu) cenu, jer servo Futaba BLS 451 koji ce ici u elerone i vertikalac kosta 90Eur a BLS 352 citavih 130Eur komad (:sok:) :sljus! Hm, ovaj da, nadam se da vam je ono BLS u oznaci skrenulo paznju jer znaci Brushless! Da, da, brushless motor u servou i po kazivanju Futabe da sada ne prevazidjena rezolucija i dugovecnost.
(http://i192.photobucket.com/albums/z305/magicularis/IMG_4792_1.jpg)
Karakteristika za BLS 451:
dimenzije: 40x20x36,6 mm
masa: 58g
4,8V: 85 Ncm 0.097 Sek/45°
6V: 106 Ncm 0.075 Sek/45°
Karakteristika za BLS 352:
40 x 20 x 36,8 mm
63g
4,8V: 135 Ncm 0.14 Sek/45°
6V: 180 Ncm 0.11 Sek/45°
(http://i192.photobucket.com/albums/z305/magicularis/IMG_4794_1.jpg)
Karakteritike ovih servoa daleko prevazilaze potrebe modela kao sto je Wind 110 ali to ne znaci da sutra negde drugo mi mogu eventualno zatrebati bas takve karakteristike! Kod nabavke skupe opreme treba mnogo vise razmisljati o njenoj dugotrajnoj upotrebljivosti narocito ovde kod nas gde polovna roba ako nije pa skoro na poklon tesko se prodaje.
poz
-
Evo jednog zanimljivog komentara sa RCU:
I have been in RC since 1979 and I have owned many airplanes (and helicopters) over the years, from trainers to turbine jets and the Winds is hands down the BEST flying airplane I have ever owned or flown for that matter! Just love it! I have 25-30 flights now and it just keeps getting better!
_____________________________
Dave Bottita
evoJet Booster Factory Pilot
Smart-Fly
Skymaster Jets
http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=10409040 (http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=10409040)
To je ono sto pokusavam da vam kazem, ako barem jednom niste imali ili barem probali F3A model ne moze covek da zamisli koliko to bolje leti nego sve drugo, naravno za takav nacin/stil letenja.
poz
-
Ljudi ja sam sludjen..u zadnjih mesec dana sam imao priliku da probam dva od ukupno cetiri za sada najbolja F3A aviona. Mozda Vas ovo smara, ali meni svakako predstavlja ogromno zadovoljstvo da ovo podelim sa vama.
Pisao sam o Oxalys-u za kojeg i dalje garantujem da je FANTASTICAN model za ulazak u F3A, za solidnu cenu i ono sto on nudi. Pisao sam o Miss Wind-u 50 koji ima toliki autoritet na vertikalcu da to prosto ne moze da se zamisli, dok se ne proba..., a i o Angelu...svaki od njih leti na svoj nacin, karakteristican nacin i ni jedan od njih ne leti isto! Jos sam amater u celoj ovoj prici, ali razlika je zaista osetna.
Sada cu probati da opisem utiske koje sabiram od nedelje, a radi se o modelu Wind S 110. S obzirom da sam ga sastavljao i da sam se jedan period druzio s njim u radionici, zapazio sam dosta slicnosti sa Angel-om, a ujedno i sa Wind S Pro-om. Po meni Wind S 110 je hibridna varijanta Angela 50 i Wind S Pro-a, koja vise vuce na Angel-a. Ta kombinacija je proverena formula, sto se pokazalo i sirom sveta.
Najveci problem kod F3A aviona generalno je setovanje aviona, tj. raznorazni miksevi kako bi uterali avion bez vecih korigovanja da leti ravno. Jedna od tih stavki je knife edge gde ga tokom celog prolaza ovaj avion drzi perfektno sa tedencijom da ne vuce ka tockovima i kabini.. i sl. da ne idem u dalja razmatranja...
Naravno treba jos dosta letova kako bi se upoznao sa svim vrlinama i manama ovog modela, ali ono sto mogu da kazem je da se u mom slucaju pokazala NEMERLJIVO/SAVRSENO, jer zaista ima tu gracioznost F3A aviona u letu, valjda prvenstveno zbog njene velicine, a onda setup-a i samog podesavanja aviona.
U pocetku dok ga nisam istrimovao po svojim ukusima imao sam mali problem ponovnog privikavanja na pult i vece stikove, ali posle par krugova sam se koliko-toliko privikao..i kada sam ga "naterao" da leti kao strela, prepustio sam se uzivanju i razmisljanju samo o programu...to vam govori koliko je ovo cudo poslusno i graciozno.
Izveo sam ceo IMAC Sportsman program bez neke muke i pored solidno jakog bocnog vetra, zahvaljujuci velicni i prodornosti modela.
Autoritet rudera je ogroman, ali za ne porediti u odnosu na Miss Wind-a, ali svakako dovoljno velik da izvede M figuru iz P11 programa.
Snap Roll-ove radi u tacku i pozitivne i negativne sto je na mene ostavilo najveci utisak, pa sam morao da ih isprobam i u vertikalnom poniranju pod 90 stepeni i 45 stepeni.. kao i u vertikalnom penjanju i horizontalnom letu..
Ne znam da li ga koncepcija horizontalca upravo tako cini gracioznim na "dubini" ili je to pak nesto drugo u pitanju, ali svakako jedan jako cudan, a s druge strane prijatan osecaj. Zaista sam se tako i osecao kada sam ga sleteo...do slovce ostao sam bez reci...trudim se da vam prenesem ovo sto slikovitije kroz pisanje, ali to je nemoguce. Jedini nacin je da ga probate.
Setup u modelu je mnogo jak, ni jednom nisam dao pun gas jer snage ima na pretek!
Avion jeste "skup" ali kada se uporedi sa cenama takmicarskih 2x2 F3A modela, videcete da je to skroz prihvatljiva cena, za to sto on nudi. Nisam probao 2x2 F3A model, ali sigurno znam da je ovo najbolji F3A avion koji sam do sada leteo!
-
Svaki put je uzivanje gledati Nikolu kako leti na bilo kom avionu, ali kada ima ozbiljnu spravu u rukama onda to pocne da lici na ono sto smo gledali u Austriji. Ja u sali kazem da Nikoli damo dasku za seckanje luka sa motorom i to bi leteo bolje nego ja sa nekim ultra mega giga modelom. Sta cu, i mene stigle godine :hehe, pa mi trebaju kompozitni modeli sa brushless motorima i servoima da bi i moje letenje na nesto licilo :sljus.
Salu na stranu, dok neko ne proba model tipa F3A, pa makar to bio i najmanji klase 30 tipa Element, ne moze da zamisli koliko to bolje leti. Ne kazem da ne postoje neke polu skale tipa Suhoja, Yakova, Extri ili sta vec (planiram i sam da nabavim nesto slicno) koji ne lete dobro a narocito kada su veliki oko 2m pa na vise ali je fora sto cak i F3A od 130cm raspona leti dobro.
Jedan od mojih najvecih "problema" je sto sam puno menjao modele i nisam stizao da ih "razumem", sta cu, meni se nesto ili svidi ili ne. Ako mi se svidja onda u to ulozim i vreme i energiju da ga namestim bas kako treba u suprotnom ide dalje. To ne znaci da je neki model los, nego da svi mi letimo razlicito, sreca pa nemamo svi iste ukuse, kao i za sve ostalo!
Model koji mi je u proslosti bas bio legao je bio Element 30, na zalost Angel 50 nisam dovoljno dugo leteo da bi se bas i sa njim zdruzio ali sam siguran da bi mi i on postao jedan od favorita. Od prvog kontakta sa Wind 110 sve mi se svidelo. U medjuvremenu sam naucio koliko su vazni servoi, otkloni i generalno trimovanje modela. Tako je odluka relativno lako pala, Wind 110 ce postati moj primarni avion do daljnjeg i koji cu prakticno jedino i leteti u narednom periodu upravo iz razloga da ga sto bolje razumem.
Uskoro ce Wind 110 pretrpeti promene, sto tehnicke sto estetske. Tehnicke ce biti po pitanju servoa, o cemu sam vec pisao, i da pokusam da mu skinem jedno 100g a to ce onda ukljuciti i neke estetske promene. U svakom slucaju ce sve ici na bolje a vi cete vec kao i uvek biti detaljno obavesteni.
poz
-
Imao sam velike planove sa ovim modelom ove sezone ali nazalost to se nije ostvarilo jer je Scorpion na samom pocetku sezone bio odlucio da mu je dosta mog maltretiranja. Nazalost ovaj motor se maltene svima posle nekog vremena pokazao kao los izbor jer iako proizvodjac tvrdi da je motor sposoban za kontinualnih 2,5kW on to ni u snu ne moze. Ja sam imao maksimum od 2kW, stalno pazio na temperaturu ali to sve nije pomoglo da u jednom trenutku magneti i rotor ne zaskripe. Ali sve to sada nije bitno jer je odradjena promena motora, i jos mnogo cega.
Odabir novog motora je bio prava glavobolja jer kao sto sam vec rekao nos aviona je projektovan prakticno oko Hackera A5016L koji se meni nikako nije stavljao zbog njegovog kV 270 koji je prevelik za 10S. Ili da budem precizniji, Hacker moze da nosi 10S ali sa 16x10 elisom koja je ipak premala za ovaj model zbog njegove ogromne prodornosti, samim tim brzina u sletanju i brzina u poniranju bi bila prevelika. Na svu srecu naleteo sam na RCU na jednu jedinu fotografiju gde je covek uspeo da stavi motor precnika od 63mm, pa ako je mogao on, moci cemo i mi!
Tako je izbor pao na AXI 5320/28 sa kV249, maltene isto kao sto je imao Scorpion. Uz Nikolinu nesebicnu pomoc i angazman uspeli smo da motor ubacimo unutra:
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/3-3.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/4-2.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/2-3.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/6-1.jpg)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/8-2.jpg)
Kao sto se sa slika da primetiti motor je jedva stao ali vredelo je! Vec je bio pao mrak ali smo uspeli da izmerimo koliko motor vuce u mestu, samo 47A sa elisom 17x10, podsecanja radi Scorpion je vukao 54A sa istom elisom. Nazalost obrtaje nismo mogli da izmerimo jer je vec bio pao mrak, no ustisak je da je to bilo sigurno vise nego sa Scorpionom koje je vrteo 8280rpm i delovalo je mnogo lepse i ravnomernije kako motor sada vuce. Ono sto cu sigurno probati je i elisa 18x10 ne toliko zbog vise snage vec samo zbog boljeg kocenja koje elisa 18x10 pruza. Svakako cu se sada poigrati i sa F3A kocnicom koju Jeti Spin 99 ima.
Doslo je i do male izmene po pitanju servoa od onoga sto je vec najavljeno u svakom slucaju sve Futaba, u horizontalicima 9650, eleroni 9551 i verikalac BLS 352. Ovo je set koji bez problema ide i u 2x2 F3A model, ovde jesu malo previse, ali od viska glava ne boli.
Model je pretrpeo jos neke manje estetske modifikacije, dobio je karbonski spiner i vracene su originalne kapice za tockove koje su bele boje. Bio je mrak pa ga nismo slikali, bice drugi put.
U planu je jos i modifikacija mehanizma zatvaranja kabine i neke sitnice oko polugica i hornova, ali to na zimu jer je sada napokon doslo vreme da se leti i priprema za takmicenje.
poz
-
Danas sam napokon poleteo model. Malo merenja sa elisom 17x10 i to je opet bilo 47A i 8100 rpm. Sve po planu i programu. Kako su sada servoi u repu dosta laksi nego oni prethodni a i motor je za nijansu tezi opet sam odredjivao teziste. Kako se po netu pokazalo da model bolje leti kada ima zadnju centrazu po nekim preporukama sam teziste stavio na kraj cevke od bajoneta. Za to je bilo potrebno 60g olova u repu ali je model na kraju ispao ipak 50g lasi nego pre, ukupno 4450g, jer sam izbacio pilota, stavio malo manje i lakse tockove kao i kapice.
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/RCFLY4UM/DSC00343.jpg)
Pa sta da kazem, to je sada bas to. Model sada sa ovim servoima drzi pravac sam kao po sinama, sto i je jeste poenta F3A aviona. Sa elisom 17x10 model se leti na 50-60% gasa a samo se za izvlacenje iz figura u vertikali dodaje gas. Zelja i ideja mi je da sada letim samo ovaj model jer sam od silnog mesanja modela a i relativno malo izlazaka na livadu samo pokvario moje letenje.
poz
-
:)aplauz (thumb)
(pijemo)
_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?f4fd48c110287694e82e4535c35e7231
-
Dugo nisam pisao o Windu, i ovom prilikom zelim da ga pohvalim, model je mnogo :jaki:. U medjuvremenu je stavljena i druga elisa, sada je 18x10 i cini mi se da imam mnogo vise kontrole nad modelom kao i da veca elisa mnogo bolje koci nizbrdo.
Danas sam napokon na aerodrom otisao ranije i veter je bio 0 (nula) tako da sam sada utrimovao model i sada stvarno leti pravo kao strela, moze celu aerodromsku pistu da preleti bez diranja stanice!
Posto se prosle sezone nisam bas nesto naleteo za sada ova sezona obecava jer sam vec sklopio oko 80 minuta sa modelom u vazduhu i poceo sam da se polako opustam. Naravno sto vise covek leti uvidja sta i kako bi moglo bolje. Teziste bi moglo jos malo pozadi i to cu uraditi tako sto cu prebaciti servo vertikalca pozadi a tako cu i izbaciti 60g olova iz repa. Definitivno je nepotrebna i baterija od 1050mAh za napajanje tako da ce doci baterija od 610mAh i eto jos 50g manje. Ima tu jos nekih ideja ali polako.
Kada uporedim Wind 110 sa Sicklom mislim da kada je preciznost u pitanju tu nema neke velike razlike. Verovatno je Sickle jos stabiliniji po jacem vetru i sve figure radi gracioznije i sporije tako da se ima vise vremena. Ali je Sickle ili slican avion skuplji za oko 1000Eur, a to je podosta, hocu da kazem da Wind 110 vredi svaku paru :mhm!
Skrenuo bih paznju da je Windu sada pala cena jer se pojavio novi model kod Sebarta koji ga je zamenio, Mythos, i sada je Wind u DMT-u 369Eura sto je stvarno jako, jako korektna cena. Ono na cemu ne treba ni slucajno stedeti su servoi jer oni cine 50% modela!
Bice tu jos nekih prepravki
-
Wind je prosle godine preleteo u moje vlasnistvo i od tada do danas je kod mene, zasluzno! Kazem zasluzno jer je to model koji ispunjava sve potrebe za preciznim letenjem jer i po najvetrovitijem danu leti perfektno i precizno. Vec prosle godine sam imao plan i samo jedan cilj, a to je da odem na medjunarodno takmicenje u F3A kategoriji u okruzenju. Cilj je ostvaren i ja sam prezadovoljan, osecaj je fantastican. Prelazak sa Angel-a na ovaj model je vec osetan korak, jer tezina modela ga cini prodornim u vetrovitim uslovima, sto mi omogucava sigurno vezbanje kada god da odem na aerodrom.
Na jucerasnjem takmicenju smo leteli sa jednim modelom tj. Sickle-om 2x2m F3A model od magic-a, zbog ogranicenog prostora u automobilu. Tako da mi je zao sto nisam leteo sa svojim modelom kojeg poznajem vrlo dobro i znam kako se ponasa u svakom momentu.
Po meni ko zeli da udje u F3A pricu, Angel ili Wind S50 ili cak Miss Wind (po mirnom vremenu do 3-4m/s) su pun pogodak, dok Wind 110 nudi najpriblizniji osecaj letenja sa modelom od 2x2m, a vremenski uslovi ga ne ogranicavaju.
S obzirom da je model malo faceliftovan, ovih dana cu postaviti i po koju fotografiju...
-
Obećao sam fotke, pa evo ih.
U međuvremenu ofarbana je kabina sa metalik sivom bojom kako bi "više ličio" na 2x2m Wind S Pro :big smile s druge strane dođe mu kao zaštita za elektroniku od sunca kada upekne, tako da ne mora kabina da se prekriva dok miruje.
priprema za farbanje
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind11017_zps1a1247d9.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind11017_zps1a1247d9.jpg.html)
Gile je bio zaduzen za final touch. Ofarbao je kabinu perfektno
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind11018_zps9ef9fca6.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind11018_zps9ef9fca6.jpg.html)
Finalni izgled
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind11012_zpsaa48620c.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind11012_zpsaa48620c.jpg.html)
Servo motori u horizontalcima su Futaba 9650 (http://www.servodatabase.com/servo/futaba/s9650) vrlo precizni i brzi. Masovno ih koriste u 2x2 F3A modelima. U krilima Futaba 9551 (http://www.servodatabase.com/servo/futaba/s9551) takođe se masovno koriste u F3A modelima. Pitate se verovatno zašto baš ti servoi, pa zato što imaju dobru rezoluciju, precizni su, uvek vraćaju u nulti položaj i brzi su, što je bitno za snap roll-ove. Na vertikalnom stabilizatoru je Hitec 5645MG (http://www.servodatabase.com/servo/hitec/hs-5645mg), standardan digitalni servo sa metalnim zupcanicima dovoljne jacine da drzi model non stop na nozu :big smile
Generalno radi posao i odlican je za sada, naravno za ozbiljniju (takmicarsku) F3A pricu treba staviti neki malo bolji servo sa vecom rezolucijom, npr neki Savox ako se nema kinte za Futabu. Mozda u toku godine promenim servo na vertikalcu sa Savox servo-om, magic mu zna oznaku, ja sam zaboravio. Generalno vrlo sam zadovoljan sa Savox servo-ima jer sam se malo druzio s njima dok sam sastavljao Pilatusa.
Sve polugice su sa 2mm ball linkovima i srafovima sa stop maticama i podloškama od 2mm.
Odrađene su i nalepnice na modelu za koje je zaslužan moj jako dobar prijatelj i dizajner mnogih šema farbanja na avionima i modelima LynxLivery Miloš Mihić (http://www.facebook.com/lynxlivery.milosmihic?ref=ts&fref=ts), novi sajt je trenutno u pripremi i trebalo bi uskoro da bude online: http://www.lynxlivery.com/
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind1104_zpsccfe41c1.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind1104_zpsccfe41c1.jpg.html)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind11013_zps2dcd05c9.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind11013_zps2dcd05c9.jpg.html)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind1106_zps47fba72a.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind1106_zps47fba72a.jpg.html)
Malo fotki elektronike
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind1107_zps86e32728.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind1107_zps86e32728.jpg.html)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind1108_zps8aafc764.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind1108_zps8aafc764.jpg.html)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind1109_zps63333cec.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind1109_zps63333cec.jpg.html)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind1102_zps8b8d309c.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind1102_zps8b8d309c.jpg.html)
S obzirom da sam na Batajničkom aeromitingu imao peh tokom leta i spala kabina, pa je malo napukla. Naprslina je sanirana lepljivom trakom sa fiberom, a u međuvremnu je nabavljena i nova iz lindinger-a. Novu kabinu još nisam stavio na model, ali planiram uskoro da je nabacim.
I malo poziranja
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind11010_zps10b6b57b.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind11010_zps10b6b57b.jpg.html)
(http://i172.photobucket.com/albums/w13/saburoBG/Wind%20S%20110/Wind11015_zpsf8873827.jpg) (http://s172.photobucket.com/user/saburoBG/media/Wind%20S%20110/Wind11015_zpsf8873827.jpg.html)
Napajanje servoa i prijemnika je odvojeno od napajanja motora. Servoi i prijemnik se napajaju preko Power Box digi switch-a (http://www.powerbox-systems.com/e/powerbox_systeme/digi_switch/start.php) sa 2S baterijom od 610mAh. Baterija je prevelika, jer po letu model u proseku potrosi oko 80mAh. Za dnevne potrebe letenja i vise nego dovoljna.
Motor se napaja sa 10S 4900mAh baterijama, nakon leta od 9min potrošim oko 2800-3000mAh (program P-13 + malo zezanja). Motor i ESC su mlaki na dodir, tako da je sve pogođeno maksimalno dobro po pitanju setup-a. Snage ima na pretek, tako da bez problema može da se izleti program P-13 čak i po vetru jačem od 7-8m/s :D Provereno!
Vrlo bitna stvar na modelu je i propeler, trenutno je Xoar 18x12. Odlican propeler.
Ovaj model je mnogo unapredio moju vestinu letenja i trudicu se da je jos vise usavrsim. Alan G. mi je na takmicenju skrenu paznju na dve-tri stvari na koje bi trebalo da obratim malo vise paznje tokom izvodjenja programa, tako da druzenje sa wind-om tek pocinje i prelazi na novi nivo. Jedva cekam nedelju i odlazak na letenje.
-
Model izgleda super sa srebrnom kabinom :D
Jesi probao mozda letjeti sa T-Canalizer-om i perima na krilima, kao sto ima ovdje na slici (http://www.f3alorenz.homepage.t-online.de/home-arf/winds/italien%20018.jpg) ?
Marko
-
Marko, bas sam o tome razmisljao pre neki dan. Probacu ga i sa tim, cisto da vidim jel ima razlike ili su to prazne price po forumima.
Javljam utiske naravno.
(pijemo)
-
Pera na krilima mi imaju smisla u letenju bez vjetra, trebao bi bolje drzati pravac i imati manju minimalnu letnu brzinu.
T-kanalizator je cudo od CPLR-a, na Evolutionu sam nakon instalacije tog krilca smanjio maksimalne otklone na dubini i smjeru za cca 30%. Tako da, ako cu ponovno imati F3A jednokrilca, to krilo mora biti pola velicine glavnog krila :D, ili ce F3A biti dvokrilac, recimo MissWind ;)
Kod kolega Slovenaca na Buldog-ima sam odmah primjetio u P11 letovima, kako mu bas nedostaje to krilce za jos 30-tak% bolji i ljepsi let, bez obzira sto su imali daleko jace elektro motore od mog MVVS-a na Evolutionu...
-
ili ce F3A biti dvokrilac, recimo MissWind ;)
Miss Wind stvarno leti drugacije, treba ga probati jer tek onda moze da se shvati kolika je razlika. Ako budete dolazili kod nas u 9. mesecu nije nikakav problem da ga ponesem na tekmu pa da ga probas ;).
poz