rcfly4um

RAZNO => AUTO / BRODO MODELI => Topic started by: osy on March 18, 2011, 04:19:23 PM

Title: Pomoć oko zubčanika
Post by: osy on March 18, 2011, 04:19:23 PM
   Da li može neko da mi pomogne oko određivanja modula jednog zbčanika kojeg imam? Pošto treba da kupim za njega zubčanik, koji ide na motor, ali džabe dok neodredim tačan modul...
   Probao sam i sa računicom koji je naveden na forumu, al nekako se nesnalazim. Mogao bi čak i poštom da pošaljem ako treba. Hvala!
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: magic on March 18, 2011, 06:59:04 PM
Slikaj model, motor i kontroler koje si kupio i najbolje daj neke linkove za njih. Navedi koliko kV ima motor koji si kupio. Tek nakon toga bih mogao da probam da ti pomognem.

poz
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: osy on March 19, 2011, 01:09:57 AM
     Evo ovako;
-Automobil je:                                                http://shop.lindinger.at/product_info.php?manufacturers_id=423&products_id=81636
-uz njega ide motor i controller fabrički:        http://shop.lindinger.at/product_info.php?manufacturers_id=423&products_id=84857

-a kupio sam jači motor i controler
koji hoću da sad stavim u njega:                  http://shop.lindinger.at/product_info.php?manufacturers_id=423&products_id=84858

-njihova fabrika kaže da uz ovaj jači motor ide kombinacija zubčanika 46T sa 15T, ali neznam koji modul. Imam kod sebe i taj veleiki od 46T, prečnika= 47.80 mm a zubi su nekih 2.4 mm, ALI imam problem što nemože fizički da stane u auto, prevelik je.
     Pa sam mislio, ako je to kombinacija 46 prema 15, tj 3.06 : 1 odnos. Pa sam naišao na kombinaciju zubčanika 62T sa 20T (gde opet neznam modul), to je 3.10 : 1, otprilike isto. Znam samo da je 62T prečnika 38.30 mm i zubi su visine 1.7 mm. A kod ovih imam problem što je mali zubčanik 20T za osovinu od 3.17mm a meni treba od 5mm, tako da ni ovo nemogu montirati...
Evo i slika ta dva zbčanika 46T i 62T.

Ako još nešto treba od podataka, samo mi javi.
Hvala na pomoći!
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: magic on March 19, 2011, 10:29:17 AM
Prvo moram da te pitam dali si uopste vozio auto sa originalnim motorom? Po onome sto ja znam to bi i tako trebalo da ide jako lepo! Drugo, combo koji si kupio je za modele 1:8 i koristi se sa 4S baterijama, to mozes videti iz toga sto je kV veceg motora 2200 a originalnog 3750. To znaci da ce sa 2S baterijom originalni ici mnogo bolje!

Moja preporuka ti je da zadrzis originalni kombo i ako ti takav na 2S nije dovoljan (sto cisto sumnjam) da probas sa 3S ali ne bih znao da ti kazem ispravan prenosni odnos jer se nisam bavio time. Koji ti je prenosni odnos uz originalni motor? Za dodatni kombo koji si kupio ionako nemas mesta za drugu bateriju na modelu stoga je neupotrebljiv.

poz
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: osy on March 19, 2011, 11:50:28 AM
     Jesam, vozio sam ga sa originalnim motorom na 3750KV i sa 2S baterijom od 4000 mah, na asfaltu ide ko raketa, jedva ga pratim. Ali hteo sam da napravim malu izmenu, da stavim malo veće t.j. monster truck točkove, da bolje ide off-road, pa sam zato uzeo jači motor. Mislio sam da ću sa 2200KV na 2S od 4000 mah imati malo manju brzinu, ali veći obrtni moment, jel svakako sa motorom od 3750KV imao sam preveliku przinu, a na off-road se brzo zagrejavao, pretpostavljam da to znači da je malo više opterećen motor i controller.
     Poslaću kasnije kad dodjem kući, sliku automobila sada kako izgleda sa većim točkovima.
     Znači moja poenta je da neide auto brzo kao što je pre išao, nego da ima veču snagu i da se manje opterećuje motor i controller u off-road vožnji.
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: dzo.ika on March 19, 2011, 04:10:17 PM
dali bi prodao nesto sto ti je viska od tih motora i kontrolera
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: magic on March 19, 2011, 05:58:46 PM
     Jesam, vozio sam ga sa originalnim motorom na 3750KV i sa 2S baterijom od 4000 mah, na asfaltu ide ko raketa, jedva ga pratim. Ali hteo sam da napravim malu izmenu, da stavim malo veće t.j. monster truck točkove, da bolje ide off-road, pa sam zato uzeo jači motor. Mislio sam da ću sa 2200KV na 2S od 4000 mah imati malo manju brzinu, ali veći obrtni moment, jel svakako sa motorom od 3750KV imao sam preveliku przinu, a na off-road se brzo zagrejavao, pretpostavljam da to znači da je malo više opterećen motor i controller.
     Poslaću kasnije kad dodjem kući, sliku automobila sada kako izgleda sa većim točkovima.
     Znači moja poenta je da neide auto brzo kao što je pre išao, nego da ima veču snagu i da se manje opterećuje motor i controller u off-road vožnji.

Stavljanjem vecih tockova se promenio originalni prenos (sada je duzi), zato losije ide u off roudu i vise se greje! Znaci treba da stavis kraci prenos tj. manji pinion. Izmeri precnik originalnih tockova i ovih koje si sada stavio i reci mi jos jednom koji je originalnio pinion pa da ti kazem koji da uzmes. Neces imati potrebe za novim motorom, bice dovoljan i originalni samo je stvar prenosa.

poz
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: osy on March 20, 2011, 12:40:30 AM
Kod originala veličina točka je 10 cm a zubčanici su 71T sa 28T (pinion)
a točkovi koje sam sad stavio su 12.5 cm.
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: magic on March 20, 2011, 10:09:57 AM
Treba ti zupcanik sa 20 zubaca. Da bi smo izracunali modul daj mi spoljni precnik velikog 71T zupcanika.

poz
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: osy on March 20, 2011, 11:39:12 AM
Ustvari zubčanik je 72T i prečnik je 39 mm. Modul=? ako sam dobro skontao računicu dodje M= 39 / 74 = 0.527 to dodje???
A recimi kod ovog 46T prečnik je 47.7 mm. M= 47.7 / 48 = 0.993 jel to mod = 1.0, jel postoji takav?
I imam jedan sa 62T prečnik je 38.3 mm. M= 38.3 / 64 = 0.598 je lto onda mod = 0.6?

Samo me zanimaju dal sam dobro računao, ako nisam molim te ispravi me. Mene ovo jako zanima, da imam više iskustva uvezi tih stvari, jer sam sada duduk u ovome  oo))

Pozz i hava na pomoći!
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: miša2002 on March 20, 2011, 07:41:19 PM
@ osy

Prvo treba da definišeš šta želiš da postigneš tj šta hoćeš da dobiješ datim promenama u pogonu. A onda da vidiš šta imaš od elemenata i shodno tome da izabereš kombinaciju koja je najpribližnija tvom očekivanju.
Prvo - motor se greje zato što je predviđen za 7,2V. Sa 3S baterijom bi ga "sahranio" vrlo brzo, a o grejanju da ne govorimo.
Drugo - povećanjem prečnika točkova gubiš na obrtnom momentu - "ubrzanju" i opterećuješ poluosovinu a dobijaš na krajnjoj brzini
Treće - za off road ti je bitniji obrtni moment od brzine
Četvrto - odgovarajuća kombinacija zupčanika je malo kompleksnija računica. Ranije date relacije se odnose samo na "korak" zuba
Peto - zamenom motora ćeš dobiti mnogo na obrtnom momentu, a to ti i treba za off-road, baterija od 2S je baš ona koja ti treba za njega. Fabrički podatak je max 8,4V !
Šesto - sa ovim motorom i većim točkovima, torziono opterećenje na poluosovini će se povećati za oko 60%, u odnosu na osnovni setup!
Sedmo - ...
   
Korak zubaca ili ti mod je "\_/'\_/  " - rastojanje od vrha do vrha po spoljašnjem prečnilu-obodu. Za uparivanje zubčanika je bitan i oblik zuba kao i dubina i oni moraju biti identični !
Colovni mod je broj zubaca na zubčaniku prečnika od 1" (25,4 mm) !
Zato treba dobro obratiti pažnju po kom standardu je rađen zubčanik.

Još nešto bitno za sklop je odnos zubčanika na motoru i prenosnog.
Povećavanjem broja zubaca na zubčaniku na motoru, povećava se brzina a smanjuje snaga ! Obrnuto, smanjivanjem broja zubaca, povećava se snaga a smanjuje brzina.
Čitaj brzina=broj obrtaja !
Na prenosnom zubčaniku je obrnuto; povećavanjem broja zubaca povećava se snaga a smanjuje brzina, a smanjenjem broja zubaca, smanjuje se snaga ali se povećava brzina...

Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: magic on March 20, 2011, 09:19:20 PM
@ osy

Prvo treba da definišeš šta želiš da postigneš tj šta hoćeš da dobiješ datim promenama u pogonu. A onda da vidiš šta imaš od elemenata i shodno tome da izabereš kombinaciju koja je najpribližnija tvom očekivanju.
Prvo - motor se greje zato što je predviđen za 7,2V. Sa 3S baterijom bi ga "sahranio" vrlo brzo, a o grejanju da ne govorimo.
Drugo - povećanjem prečnika točkova gubiš na obrtnom momentu - "ubrzanju" i opterećuješ poluosovinu a dobijaš na krajnjoj brzini
Treće - za off road ti je bitniji obrtni moment od brzine
Četvrto - odgovarajuća kombinacija zupčanika je malo kompleksnija računica. Ranije date relacije se odnose samo na "korak" zuba
Peto - zamenom motora ćeš dobiti mnogo na obrtnom momentu, a to ti i treba za off-road, baterija od 2S je baš ona koja ti treba za njega. Fabrički podatak je max 8,4V !
Šesto - sa ovim motorom i većim točkovima, torziono opterećenje na poluosovini će se povećati za oko 60%, u odnosu na osnovni setup!
Sedmo - ...
   


Miso ajde se mani teoretisanja i pocni da komentarises stvari sa kojima JESI imao licnog iskutva! Ne zelim da ponovo ulazimo u raspravu ali covece ako ti je dosadno da je bre bavi se necim drugim a ne da se tvoji komentari nalaze po svim delovima foruma. Jel imas ili si imao off road auto? Jesi li menjao prenosne odnose na njima pa znas tacno o cemu pricas? Koliko si motora probao, vozio, podesavao kontroler, merio temperaturu ...

Covek je upravo sve definisao. Vozio je model na 2S i bio je vrlo brz. Promenom guma je promenio prenosni odnos sto je dodatno opteretilo motor (pa se samim tim motor vise i greje). Skracivanjem prenosa se dobija veci obrtni moment i smanjuje brzina i motor manje opterecuje. Sa zupcanikom od 18 ili 20 zuba ce iskompenzovati vece tockove i dodatno skratiti prenos za 10% odnosno 20%.

@ osy

modul ili pitch ti je verovatno 48p. Treba ti ovo http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEX34&P=ML

Nadam se da je sada sve jasno!

poz

Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: miša2002 on March 20, 2011, 10:53:18 PM
 :)aplauz

Neko iskrivljuje podatke !

     Jesam, vozio sam ga sa originalnim motorom na 3750KV i sa 2S baterijom od 4000 mah, na asfaltu ide ko raketa, jedva ga pratim. Ali hteo sam da napravim malu izmenu, da stavim malo veće t.j. monster truck točkove, da bolje ide off-road, pa sam zato uzeo jači motor. Mislio sam da ću sa 2200KV na 2S od 4000 mah imati malo manju brzinu, ali veći obrtni moment, jel svakako sa motorom od 3750KV imao sam preveliku przinu, a na off-road se brzo zagrejavao, pretpostavljam da to znači da je malo više opterećen motor i controller.
     Poslaću kasnije kad dodjem kući, sliku automobila sada kako izgleda sa većim točkovima.
     Znači moja poenta je da neide auto brzo kao što je pre išao, nego da ima veču snagu i da se manje opterećuje motor i controller u off-road vožnji.

Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: osy on March 20, 2011, 11:43:29 PM
To da "bolje ide off-road" bila mi je poenta (doduše nisam iskazao), da lakše ide preko đomba i kamenja, jer sa manjim točkovima često kači dno auta. Sa ovim većim točkovim dobio sam još oko 1 cm na visina, tako da je sad taman. Ali u svakom slučaju, zaključak mi je;

staviću jači motor, ondak 2S bateriju da nesaranim motor sa 3S, i mani odnos zubčanika na fabrički, znači da nemam tu jaku brzinu, nego da malo više kopa.

Hvala vam puno na pomoći, sad imam mnogo jasniju sliku u glavi!  (thumb)
Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: magic on March 20, 2011, 11:59:51 PM
Vidim da se masovno pravi greska sa komentarom "jaci motor". Motor ja samo onoliko jak koliko ga mi opteretimo a ne koliko je maksimalno deklarisan. Naravno jaci motor i ide brze pod uslovom da ga pravilno i opteretimo!

Kombo koji si inace dodatno kupio je vrlo cudan posto motor po gabaritima i kV odgovara motoru za 4S ali je kontroler premali i sigurno ne trpi 4S! Sve je to EzRun kao u HK samo pod drugim imenom a oni trpe do 3S. Sve u svemu jako cudan kombo. Ako ga budes stavio na 2S to ce ici duplo sporije nego sa originalnim motorom i originalnim tockovima. U sustini bi trebao jako da produzis prenos da bi to licilo na nesto ili da ga stavis na 3S i probas sa vecim tockovima i originalnim prenosom.

Ja da sam na tvom mestu bi probao prvo sa originalni motorom i sa vecim tockovima i zupcanikom od 18 ili 20 zuba. Tek ako te to ne zadovolji onda probaj 2S sa vecim motorom (cisto da se uveris) i verovatno bi to licilo na nesto sa 3S i vecim tockvima. U svakom slucaju dovoljno je da postojeci zupcanik prosiris sa 3,17 na 5mm i probas.

poz

Title: Re: Pomoć oko zubčanika
Post by: osy on March 21, 2011, 12:01:05 PM
Kad malo bolje mucnem glavom, i u pravu si, to cu i probati. Jedino sto sam probao da prosirim rupu sa 3.17 na 5 mm, rucno, pa mi je otislo malo ukrivo, a kad sam ga stavio na motor ono je isao u jo-jo  oo))
****Ali neverovatno, dok pisem ovo pismo meni drugar donosi zubcanik sa 22 zuba (koji mogu da koristim) sa struga, koje sam mu dao pre nedelju dana da prosiri rupu sa 3.17 na 5 mm, i ovako na oko-mer izgleda odlicno, moracu jos videti na motoru kad se vrti.
Popodne cu probati, motor od 2200KV, na 2S, sa prenosom 2.90 :1 tj. 62T sa 22T, sto je malo veci prenos u odnosu na 62T i 18-20T, pa cu da vidim kako ide sa vecim tockovima. Ako bude jako spor, barem znam sta mi je dalje ciniti.
Zapravo meni nije poenta jurnjava sa 75km/h, nego vise volim spust i pentranje po ne preterano strmoj litici i voznaj na sljunku, a tu mi iskreno netreba veca brzina od 35-40km/h.