rcfly4um
RC MODELI JEDRILICA => ELEKTRO JEDRILICE => Topic started by: SloMi on April 06, 2011, 02:44:05 PM
-
Jedrilica SloMi E-15
=================
Ovih dana moja jedrilica SloMi E-15 je proletela !!!
Posle 5 godina od crteza na papiru konacno se rodila
elektro RC jedrilica raspona krila 1,5 m. Neke lose stvari uvek izrode
i neke dobre stvari: ne bi se to ni sada desilo da nije kod F1D modela
sve otislo u sunovrat.
Naime te davne 2006. godine sam konstruisao i ja svoju RC elektro
jedrilicu. Iste godine sam napravio i najveci broj delova za nju,
nabavio elektro opremu, tada sa motorom sa cetkicama Graupner
Speed 400, sa baterijom NiMH 8x1,2V-1050mAh, elisom 6x3", i
posle toga sve je stalo jer sam bio opterecen "teskim F1D" modelima
od 1,2 grama. Pored toga nisam imao ni dovoljno volje da se time
bavim paralelno sa F1D (takmicarski sobni modeli). Bilo kako bilo
ove godine sam resio da jedrilicu zavrsim, poletim i uzivam u jedrenju.
Elem video sam da su dve NiMH baterije posle 5 godina stajanja nacisto
propale, i da od njih nema nista. Odlucio sam da taj set up potpuno
promenim, i resim se svih starih delova. Posto sam najveci deo toga
uspesno prodao (poklonio), krenuo sam u nabavku novog set up-a iz Hong Konga,
i sve je stiglo dosta brzo. Tako sada set up moje jedrilice izgleda ovako:
1. Bat: Turnigy LiPo 3S-11.1V-1,600mAh...........144g
2. ESC: Hobby King 25(30)A................................28g
3. Motor: Brushless Outrunner KD-A2215M...........88g
4. Prop:10x6" folding, w. Al. spinner......................42g
5. Rx: Webra FMSI 35 MHz..................................43g
6. Servo Futaba S-3101, 2x....................................34g
Na ovih 379 grama dodje jos tezina praznog modela od 261g, sto cini
totalnu tezinu modela u letu od 640g. Obzirom da je povrsina krila 25,2dm^2
specificno opterecenje krila u letu iznosi 25,4g/dm^2. To i nije tako lose
kao sto se cini na prvi pogled, iako je sve trebalo da bude lakse. Za hobi
letenje to je odlicno.
Pri punom "gasu" staticka vucna sila elise na stolu iznosi 800 grama, pri struji iz baterije od 14 A, sto je dakle ukupna snaga od 168 W (mereno
dinamo-metrom i amper-metrom).
Model polece vertikalnim izbacajem u nebo, i za desetak sekundi je na 150 m,
visine, sto je impresivno za mene, ali tako sam i zamisljao da bude. Posle toga
iskljucujem motor i nastaje "tiha jeza" - sto bi rekao Nesa, odnosno pretraga neba
ne bi li se negde nasla termika. Vide se tu i tamo neke ptice (prave), ne masu krilima nego
rade isto sto i ja, pomisljam da ih malo uznemirim, pa odustajem, necu da pomisle
da bih mogao da ih napadnem, pa da ostanem bez modela. Ponekad vidim 2 modela
ali to je krivo moje desno oko, jos se nije dovoljno oporavilo. I kada vec zaboli vrat,
treba se spustiti, sto moze da bude problem ako ste jako visoko...
Sve u svemu vrlo sam zadovoljan ovom jedrilicom. Kada je potpuno upoznam bicu
spreman da je letim i na mnogo manjim terenima, mozda i u parku, na igralistu,
ili nekoj poljani pored Dunava ...
Zahvaljujem Nesi na ovim lepim snimcima napravljenim u nedelju na aerodromu kod Ceneja ...
Pozdrav,
Slobodan Midic
-
lepo,, lepo drago mi je da nas ima sve vise jedrilicara! puno pozdrava i da se sto pre vidimo na livadi!! ()-()
-
Svakako, jedva cekam...
-
Zaista lepo uradjen model i interesantna prica koja prati ceo projekat..Sada je na redu uzivanje.. (pijemo)
-
Ama bre Midću, stvarno lep model, ali gde mu nadenu takvo ime sa, za modelare, vrlo lošom asocijacijom?!? :sljus Ajde MiSlo, đene đene, ali SloMi!?! mmmm.
(pijemo)
-
Lazo bre (brate),
slomio se, ali to mu dođe kao vatreno krštenje.
Ne brini uskoro će ponovo u oblake, dobija
karbon ramenjaču,
Pozdrav,
Slobodan
PS. Verovatno vrlo malo ljudi zna da se ja bavim dizajniranjem
aero profila za sve vrste modelarskih letelica. Neko će reći ,
čudna mi čuda, pa šta tu ima da se radi, svi dobri aeroprofili su već
pronađeni. I to spada u trla baba lan ..., ali nije tako. Moji
profili uveliko se koriste kod FF modela F1ABCD, ...