rcfly4um
RAZNO => AUTO / BRODO MODELI => Topic started by: matovic on July 18, 2011, 12:07:10 AM
-
Situacija je sledeca.... brushless motor 10T i ESC 40A sam stavio na jedan buggy da probam... baterija zippy 5ah 25C. Iz ruke, bez opterecenja sam dao pun gas 2 sekunde i sve se usijalo do kranjih granica... motor 100C, ESC 80C, baterija samo sto nije eksplodirala... kablovi se istopili skoro (12 awg) (:sok:)
Nije mi jasno sta se dogodilo i u cemu je problem!? ESC ili motor ili.... nemam predstavu kako je ovo moguce uopste mmmm
-
Koji je timing na kontroleru?
poz
-
Nemam predstavu.... modelcraft (motor i esc) je u pitanju ali nigde ne pise... inace default setovanje, nista nisam dirao... pravo iz kutije.
-
Moras uvek proveriti setovanje kontrolera! No kako god zvuci cudno jer je ocigledno povukao jaaaaaaaaaako puno struje mozda je cak nesto i ne ispravno?
poz
-
Pa to mi je jasno :big smile.... ko zna koliko ampera je povukao... ocigledno da ovde nesto ne radi kako treba... konektori ESC/motor-a dolaze zalemljeni pa nisam mogao da probam drugi ESC. Moracu da skinem ovaj ESC i stavim neki drugi da vidim jel do ESC problem (verovatno), ali rekoh da pitam da li se nekom ovako nesto suludo desilo :)
-
Pa to mi je jasno :big smile.... ko zna koliko ampera je povukao... ocigledno da ovde nesto ne radi kako treba... konektori ESC/motor-a dolaze zalemljeni pa nisam mogao da probam drugi ESC. Moracu da skinem ovaj ESC i stavim neki drugi da vidim jel do ESC problem (verovatno), ali rekoh da pitam da li se nekom ovako nesto suludo desilo :)
Modelcraft mora da se setuje na 2S ili na 3S , ako je bio na 2S a ti sibnuo 3S moguce je da se tako nesto dogodi ...
Stisni dugme za programiranje ( set) dok palis prekidac , sacekaj plavu lampicu da se upali ( ne da blinka nego da stoji ) i onda pusti set taster ... treba 2 puta da blinka za 2S , 3 puta za 3S (pijemo)
-
Um caruje, snaga klade valja! Pozdrav od Dejana iz Beograda! Pre par dana sam kupio 1/10 brushless buggy Reely Ranger BL(ESC 30A, motor 3215KV). Lepo izgleda a i ne kreće se loše za njegovu cenu. Međutim, nešto uvek tera čoveka da ide dalje i više i jače, pa sam i ja tim lošim putem krenuo. Imam par 3S Li-Po baterija(2200mAh, 30c), a koliko sam i pročitao na ESC-u, može da podnese takve baterije.Idući dalje bez obzira na sve :sljus *, stavio sam 11,1V bateriju u auto i povezao i dao mali gas. Auto reaguje i to kakvom snagom (:sok:), nikakvi upozoravajući zvukovi.Adrenalin ključa kroz vene.Položio sam auto na asfalt i polako dodao gas sve do punog...I posle 3 sekunde gubim kontrolu nad gasom(auto staje) i (čudno mmmm) beli dim se niotkuda pojavljuje.SKIDAJ MASKU, ISKLJUČI BATERIJU! Bilo je veoma napeto i sve se desilo u roku od par sekundi. Kao sto je matovic opisao, temperature su se popele na sam Mesec i kablovi se istopili(ESC je jako neprijatno mirisao oo))).Nakon nekog vremena,napetost je nestala. *Ovaj topic, što je najcrnje od svega, sam pročitao,kao i upustvo za programiranje ESC-a na 3S :_D. Naručivanje novog ESC-a (a i motora) je već u najavi. Ovo je ubedljiv dokaz da ne treba biti tvrdoglav i sve odmah probati već sve još jednom(najmanje) pročitati pažljivo! Ovakav prvi post na forumu sam najmanje očekivao, a tako se ispostavilo. Ipak sam nov u svetu brushless-a i ovim suludim amperažama i voltažama! Nezaboravan a na neki način, poučan doživljaj! :)
-
Programiranje za 2S ili 3S je iskljucivo za Cut off . Ono sto meni ovde pre lici je da nisu odradjeni end points za gas i da je to rezultat cele price u oba slucaja.
I jos jedna preporuka za sve a to je ne igrajte se napamet jer cete u suprotnom spaliti mnogo kontrolera i motora. Tip baterije, kV motora, prenosni odnos kao i tip modela su 4 stavke u strogoj zavisnosti jedna prema drugoj i postoje 2 tabele pomocu kojih se orjentisete u celoj prici:
http://www.teamnovak.com/products/brushless/motor_spec_chart.htm (http://www.teamnovak.com/products/brushless/motor_spec_chart.htm)
http://www.teamnovak.com/tech_info/brushless/br_gearing.html (http://www.teamnovak.com/tech_info/brushless/br_gearing.html)
poz
-
Um caruje, snaga klade valja! Pozdrav od Dejana iz Beograda! Pre par dana sam kupio 1/10 brushless buggy Reely Ranger BL(ESC 30A, motor 3215KV). Lepo izgleda a i ne kreće se loše za njegovu cenu. Međutim, nešto uvek tera čoveka da ide dalje i više i jače, pa sam i ja tim lošim putem krenuo. Imam par 3S Li-Po baterija(2200mAh, 30c), a koliko sam i pročitao na ESC-u, može da podnese takve baterije.Idući dalje bez obzira na sve :sljus *, stavio sam 11,1V bateriju u auto i povezao i dao mali gas. Auto reaguje i to kakvom snagom (:sok:), nikakvi upozoravajući zvukovi.Adrenalin ključa kroz vene.Položio sam auto na asfalt i polako dodao gas sve do punog...I posle 3 sekunde gubim kontrolu nad gasom(auto staje) i (čudno mmmm) beli dim se niotkuda pojavljuje.SKIDAJ MASKU, ISKLJUČI BATERIJU! Bilo je veoma napeto i sve se desilo u roku od par sekundi. Kao sto je matovic opisao, temperature su se popele na sam Mesec i kablovi se istopili(ESC je jako neprijatno mirisao oo))).Nakon nekog vremena,napetost je nestala. *Ovaj topic, što je najcrnje od svega, sam pročitao,kao i upustvo za programiranje ESC-a na 3S :_D. Naručivanje novog ESC-a (a i motora) je već u najavi. Ovo je ubedljiv dokaz da ne treba biti tvrdoglav i sve odmah probati već sve još jednom(najmanje) pročitati pažljivo! Ovakav prvi post na forumu sam najmanje očekivao, a tako se ispostavilo. Ipak sam nov u svetu brushless-a i ovim suludim amperažama i voltažama! Nezaboravan a na neki način, poučan doživljaj! :)
A ja lepo rekoh da se ne tera na 3S sa tim 12T pinion-om :)
-
Neiskustvo, tvrdoglavost...Ovo je lekcija za ubuduće da se ne igramo tek tako sa kontrolerima i motorima. :)