rcfly4um
ELEKTRONIKA => POWER SYSTEM => Topic started by: mtesa on August 08, 2011, 11:52:33 PM
-
http://www.youtube.com/watch?v=Yc6cMZHAU00 (http://www.youtube.com/watch?v=Yc6cMZHAU00)
Snimio sam kako radi (tj. ne radi).
Dakle, kod prvog starta, pomjeranja palice gasa, prop pocne da se cima lijevo-desno.
Tada zna i da krene u pogresnu stranu, pa se onda zaustavi i ponovo krene ovaj put kako treba.
Rad motora na malom otklonu palice gasa je kriminalan.
Pogledajte video.
Meni nista nije jasno.
Isto se desava i sa drugim motorima, prijemnicima, baterijama, ....
Jedini zajednicki faktor kada se pojavljuju ovi problemi je ESC.
Imate neku ideju?
Probao sam mijenjati i tajming i start, ali nista ne pomaze.
-
Da nije problem stelovanje gasa na ESC-u?
Kada spojis bateriju, posle prvog zvuka daj pun gas, i odmah vrati nazad.
Tako ESC prepoznaje hod gasa na razlicitim stanicama.
Ne mora da znaci da je to, ali pokusaj.
-
Postavi podesavanja ESC pa da vidimo o cemu se radi.
Ovako je samo nagadjanje. mmmm
-
Da nije problem stelovanje gasa na ESC-u?
Kada spojis bateriju, posle prvog zvuka daj pun gas, i odmah vrati nazad.
Tako ESC prepoznaje hod gasa na razlicitim stanicama.
Ne mora da znaci da je to, ali pokusaj.
I ja mislim da je ovo po sredi ali se throttle range definise na drugi nacin:
Da se pun gas, upali se stanica, upali se model, saceka se da ESC da neki zvuk, odmah se vrati gas na nulu, ESC bi onda trebao da da ponovo zvuk i to je to.
poz
-
nij throttle range, to mi je bio prvi pik.
esc ima "reset to defaults" opciju pa sam i to probao, isto se ponasa
promijenio sve kombinacije tajminga i starta, isto se ponasa
od svih opcija jedino te dve mogu da imaju uticaja na rad motora
posto sam poslao pitanje na tri foruma, na drugom sam dobio odgovor da mozda jedna faza prekida
e sad posto prekida na tri ralicita motora, jedino da se nesto cudno desava na ESC-u
.....
-
[/quote]
I ja mislim da je ovo po sredi ali se throttle range definise na drugi nacin:
Da se pun gas, upali se stanica, upali se model, saceka se da ESC da neki zvuk, odmah se vrati gas na nulu, ESC bi onda trebao da da ponovo zvuk i to je to.
poz
[/quote]
zar neće na ovaj način da uključi/isključi kočnicu na motoru? barem je tako na mom turnigy ESC-u.
-
zar neće na ovaj način da uključi/isključi kočnicu na motoru? barem je tako na mom turnigy ESC-u.
Ne bi trebalo, prvi zvuk sa palicom na maksimumu je uvek za throttle range, tek od drugog se ulazi u programming mode.
poz
-
Kao sto rekog nije throtle range u pitanju.
A nisu ni lose veze esc-motor.
Misterija i dalje traje
-
Pa ako nije throttle range, ako si probao drugi ESC, ostaje jos mogucnost da je nesto u stanici pobrkano sa krivom gasa (mada je mala vjerovatnoca).
Ako nije ni to onda definitvno ESc moze u kantu .
-
iz mog malog iskustva,proveri samo da nemas neki los spoj izmedju ecs i motora ili los lem.vidjao sam takve stvari da se desavaju kad je jedna zica losije zalemljena.
-
ne valja jedan od fetova u jednoj fazi izlaza - obicno kad crknu odu u kratak spoj pa zadime - kod tebe je slucaj da se odspojio, pa ostatak esc-a i dalje radi. Moze da se menja ali se za esc od 10usd ne isplati
-
Provjerio sam sve osim u kakvom su stanju fetovi, jer su ispod aluminijumskog hladnjaka koji je zalijepljen preko.
10 komada 30V 10A Nkanalnih fetova dodje oko 3,5evra, ali posto u Banja Luci niko nema na stanju, cekas 15-20 dana da stignu.
Ovo sam trebao za dva TP ESC-a, koja sam "malkice" preforsirao kod testiranja viklovanih motora oo)) oo))
Jedan od tih ESC-a koristim kao BEC lol
Dok ne stignu fetovi, moracu da zavirim ispod tog hladnjaka.
Definitivno je problem u ESC-u, jer sa drugim ESC-om nema problema.
Stavio bih ja drugi ESC, ali sam dvojici kumovao, drugu rezervu nemam trenutno, a da nesto razvalim da vadim ESC ne pada mi na pamet.
Zato ce da padne jos cackanja.
-
@mtesa
Na osnovu opisa, generalno ti jedna faza nije u redu. Ne verujem da su FET-ovi, jer imaš bar dva paralelno vezana, po jednoj grani, pre će biti da je procesor ili neki od SMD kondenzatora. Najbolje da sa duvaljkom pažljivo pređeš po celoj pločici, čime bi eliminisao mogućnost hladnog lema. Da je bilo koja grana otišla, motor bi samo podrhtavao u mestu i ne bi se uopšte okrenuo...
-
Probacemo.
Duvaljku imam na poslu, moram ujutro da demontiram ESC pa ponesem....