rcfly4um

RC MODELI AVIONA - ELEKTRO => TRENAŽNI MODELI => Topic started by: tataBulik on November 21, 2011, 10:16:24 PM

Title: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on November 21, 2011, 10:16:24 PM
Nikako da se sjetim da napišem par riječi o mom prvom (preživjelom) modelu koga toplo preporučujem svim početnicima.

Model sam naručio iz Sussex model centra oktobra 2008, ali mu je prvi let bio ljeta 2010. kada sam zaključio da sam spreman za svoj prvi RC let (nakon loma KYOSHO CALMATO bez sekunde vježbe na simulatoru kada sam mislio da je to lagano).
Model je depronac - semy scale, raspona 110cm, četvorokanalni niskokrilac sa nekim brushlesom (ni danas ne znam oznaku) i baterijom 3s 1800mAh. Model je sa baterijom težak oko 800gr. Radio je 35MHz - Parkzone petokanalni, ima opciju petog kanala za puštanje padobrana ili bombi (X-port). Inače je pravi Trojan američki vojni avion za obuku 50-ih godina.

Prvi let je odradio moj burazer Marko (mrFlyMax) nakon čega sam ja preuzeo i vidio da sam savladao osnove letenja i da je moja dvogodišnja nesigurnost bila neosnovana.
Model leti fantastično, vrlo stabilno za niskokrilca, ima veoma dobar odnos potisak-težina i sposoban je za veoma lagan let bez opasnosti od upadanja u kovit.
Ono što je vrlo zanimljivo je to da je sva elektronika, servoi, izrada samog stiropora vrlo gruba i neprecizna, na prvi pogled nekvalitetna, a on i dan danas leti sa svim fabričkim djelovima i baterijom bez ikakvih smetnji i problema, a imao je sati i sati leta i grubih slijetanja.
Na osnovu svog iskustva toplo ga preporučujem svim početnicima u RC letenju.
Parkzone je u međuvremenu izbacio i drugu - ljepšu kolor šemu istog aviona, a kasnije i mikro verziju.

U prilog priči pogledajte i jedan zaboravljeni video sa par zanimljivih slijetanja po vrlo vjetrovitom danu na sportskom aerodromu Kapino Polje u Nikšiću. Jasno se vide njegove dobre letne karakteristike.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=LWzgYpOoyfg (http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=LWzgYpOoyfg)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: Anakin on November 22, 2011, 11:37:40 AM
Ne bih se složio da je jedan niskokrilac, naročito ovog tipa, trenažni model uopšte, a kamoli vrhunski. Svi ti avioni za obuku pilota u pravom vazduhoplovstvu, mislim na T-28, AT-6, T-34, u RC svetu se, i po preporuci RC pilota a i proizvođača, preporučuju najmanje srednjeiskusnim pilotima. U svakom slučaju nisu za prvi avion. Pored svega toga ni raspon krila od samo 110 cm mu baš ne ide u prilog.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: saxpg on November 22, 2011, 02:54:31 PM
 ()-() Mislim da bi zestoko promjenio misljenje kada bi ovaj model vidio uzivo ili probao. Ja nesto stabilnije i lakse za upravljanje jos nisam letio.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on November 22, 2011, 06:27:54 PM
Čuo si Sašu, on je svjedok  :big smile

Tvoje mišljenje o malim niskokrilcima je sasvim na mjestu  (pijemo), ali ja baš zato navodim ovaj model kao iznenađujuće dobar i za početnika, a i dalje. Da sam pomenuo nekog Pipera CUB-a ili Alfu kao dobre treinere, vjerovatno ne bih rekao ništa novo.
Ipak je to prvi model koji sam poletio, bez loma. Osjećaj je bio kao na simulatoru, bez nekih iznenađenja

Inače, na taj vjetroviti dan sam se usudio da letim samo Trojana iako u flotici imam i Pipera CUB od 170cm raspona.

Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: shelle on December 04, 2011, 07:40:40 PM
Ja sam da dodam par reci posto posedujem isti takav model samo u sivoj varijanti. O ovom modelu sam napisao nesto kratko ovde http://rcfly4um.org/index.php?topic=8024.0
Ja sam isto imao problem oko prvog poletanja ali je taj strah nestao u roku od 30-ak sekundi po poletanju. Razmak krila od 1100 u sustini jeste malo zabrinjavajuci kod pocetnika ali ovaj avion je FANTASTICAN i tako poslusan u letu, da momentalno pokupi simpatije svih naokolo a pogotovo onog ko ga leti. Sve na njemu funkcionise bez ikakvih problema kao sto TB pomenuo gore. Ja sam sa njim imao oko 50 letova i to sa fabrickim set-upom. Servoi su strasno bucni, skoro pa kao da skice, ali to ne predstavlja nikakav problem. Posle toliko letova nisam imao NI JEDAN JEDINI peh. U kovit mi nije upao nikada! Jednom se desilo da sam bateriju od 2200 stavio suvise nazad. To sam tek primetio kada sam poleteo, leteo je sve vreme sa takvim"spustenim" repom ali me nije to zabrinulo posto sam video da slusa. Naravno, sleteo sam posle nekih 3 min leta, bez problema naravno.
Jedan od jacih momenata je bio kada je moj drugar koji je prosle godine peglao simulator, tog dana imao svoj prvi let sa TB 20. Lepo  je leteo, a onda sam mu ja poleteo Trojana i na sigurnoj visini dao mu stanicu. Decko je leteo super par minuta. Eto cak i nekome kojome je taj let bio drugi u zivotu, izvrteo je avion bez bez loma.
Ako se neke osnovne stvari savladaju na simulatoru, ovaj avion KOMOTNO preporucujem pocetnicima (NARAVNO ZA PRVE LETOVE UZ NADZOR ISKUSNIJIH) Najbolja osobina ovog aviona je sto prasta greske u najvecem procentu sto je to moguce... Meni je jos uvek neverovatno model sa takvim rasponom krila plus sto je niskokrilac tako lepo leti. Sjajan avion. Probalo ga je 4-5 mojih drugara i svi su iznenadjeni. Iduce sezone ako budem bio tu sa kim god da se nadjem na letenju ponudicu avion da se leti samo zbog tog prijatnog iznenadjenja.
Topla preporuka 10/10   2eaa

Shelle
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on December 07, 2011, 11:44:41 PM
 (pijemo)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 05, 2013, 06:00:47 PM
Imam nameru da kupim Trojana + dx6i+ baterija 2200mAh+punjac itd.
Interesuje me, koliko terete moze ovaj avio da nosi.
Teret je u stvari keychain kamera, kada jednodana ako savladam osnove letenja u real life-u, posle Phoenixa .

Hvala.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on January 05, 2013, 07:34:41 PM
Njegova letna tezina, tezina na poletanju je oko 900 gr (875 gr), moze da ponese do 10% tezine bez problema, ali se mora tako postaviti da ne ugrozava CG.. Obicno se te male kamerice oko 20-50 gr, tako da to nije problem, ali kad se postavi treba proveriti CG (Center of Gravity). kod njega je konkretno na  2 1/2 incha od napadne ivice krila sa baterijom 1800 Mah 3S ... uobicajeno je da bude da 1/3 krila od napadne ivice...  Ali sve to pise u USER Manual-u, koj i se dobija uz svaki avion...
Pozdrav Z
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 09, 2013, 09:51:09 AM
Pazario sam ovu pticu, punjac ( http://shop.malaivanca.com/kupi/passport-ac-dc-punjac-za-li-po-6s-149711 (http://shop.malaivanca.com/kupi/passport-ac-dc-punjac-za-li-po-6s-149711)) , Spectrum Dx6i + Bateriju 2200mAh + signalizator istrosenosti baterije u avionu + dual prijemnik.
Kvalitet izrade je na nivou, telo aviona je savrseno oblo bez nekih izbocina ili nedovrsenosti. Stavio sam mu rep , ali nisam imao traku kojom bih ga fiksirao za plasticni nosac.  Da li mogu sa providnim selotejpom 5cm  sirine ili je dovoljan onaj mali sirine 2 cm  ?
Bez velikih krila trup aviona je savrseno balansiran, jer na stolu stoji bas kako treba, bez naginjanja da stranu. Rudder je sa obe strane prilepljen nekom providnom trakom u boji pozadine . valjda tako treba ?
Velika krila su lepo uradjena, glatka iz kojih sa gornje strane vire kablovi od 2 servoa. Sa donje strane krila su izlepljenje sive trake ( valjada sakrivaju cevcice od servoa do elerona) ?
Prvo razocaranje  je neizbalansiranost celog krila. Kako sam ja kao laik utvrdio ? Tako sto sam ga postavio na trbuh, tj na onu izbocinu kod koje je prorez za sraf. Umesto da krila stoje u vazduhu, levo krilo se opruzilo na stol, a samim tim desno se diglo u vazduh. Nisam siguran da bas tako treba ?

Ako tako ne treba sta se dalje radi ? Moram da priznam da sam se poprilicno razocarao . Da li u tom slucaju baterija treba da se zalepi na desnu stranu kao na  slici ili da ipak ostane kao na drugoj slici ?
Ako tako treba, kako se ponasa u vazduhu, naginjace stalno na levo ?

Ko me terao da ulazim u tunel, bez svetala na kraju ?


Ako je COG na 63.5mm od pocetka krila, da li to znaci da centar baterija treba da se poklopi sa COG ?

Mozda je vama smesno...


 
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on January 09, 2013, 11:17:44 AM
Nije smesno... meni je zalosno... posle x dana raspitivanja... prepiski, dogovaranja, pojasnjenja, a pretpostavljam i tvog listanja na netu, rece da si iscitao na netu sve review i da su svi pozitivni i da ga hvale... pala je tvoja odluka ....  :rock


Ako vec hoces da zacnes temu na forumu kreni redom ... kupio sam avion T-28 Trojan od PARKZONE
(http://www.elitemodelsonline.co.uk/images/products/Aircraft/Easy_to_Fly/~RelatedImageGallery/~LightBox-PZONE%20T-28D%20TROJAN.jpg)
Stanicu Spektrum DX6i sa AR6210, charger Dynamite Passport, NanoTech bateriju 2200 Mah/3s i Li-po alarm

Prvo... sto upada u oci, umesto da se radujes svom novom ljubimcu i da zeljno iscekujes dan kad ces ga poleteti, ti odmah nesto bedacis... sto nije dobro... znas kako kaze narod "Rdzavom k...., svaka dlaka smeta"...
Ili tvoja misao, citiram "ko me terao da udjem u tunel, bez svetla na kraju"  toliko se ljudi bavi ovim hobijem i uziva u njemu, a ti ko da si slepac... ne verujem da je iko ikoga u svetu, naterao da udje u ovaj nas "tunel" a ni tebe koliko znam, i stvarno ne vidim cemu taj bedak i pesimizam... Pa nisi otisao u narkomaniju... ali ovo zna da bude nekad i gore od droge  mmmm

i onda u jednoj recenici kazes kako ti se dopada zavrsna obrada a onda si razocaran. Uzeo si medju najbljim svetskim brendovima avion od Z-foam-a, da ne kazem najabolje izrade... ali te onda buni da li da horizontalac zalepis selotejpom sirine 2 ili 5 cm, ili "rudder je ulepljen nekom providnom trakom boje pozadine... valjda tako treba?"  za pocetak da si pogledao uputstvo, sto bi trebalo, video bi da u nekoj od kesica imas i lepljivu traku tacne duzine za horizontalac, providnu... a ako malo razmislis i pogledas trup i horizontalac, skapiras da on nema gde da ide, nego se samo ucvrsti tom providnom trakom ili selotejpom bilo koje sirine, da se ne mrda..... reseno ....
Sto se tice ruddera, tako treba kako je, ne znam napamet, ali verujem da je tamo negde u USA ili gde god, sedela neka gomila inzinjera i tehnicara ii osmislila sta sve treba, pa konstruisala i napravila milion takvih aviona za ceo svet... a ne samo jedan.. da zezne Boru... Sive trake ne pokrivaju nikakve cevcice vec kanal u kome se nalazi kablic od servoa do prijemnika (Aileron), cak si dobio i Y-kablic, ako koristis prostiji prijemnik za ailerone, ali posto imas ovaj AR6210, rekoh ti da ti to ne treba, levi servo gurnes u AIL na Rx a desni u AUX1 na Rx i prica gotova...reseno 2a
I ta stvar oko krila i tvoje utvrdjivanja balansa krila... opet nepoverljivost i mrak na kraju tunela...
i kako sad CG i baterija... i propast sveta...
Covece, ostavi taj avion u kutiji lepo ti rekoh, udri sa tom tvojom novom stanicom po simulatoru, Phoenixu, imas bas ovaj aviona na njemu (Fix wing/elektro)... i udri po njemu, leti i vezbaj poletanje/sletanje i letenje i padaj i tako u krug...Glavu gore i osmeh na lice ! (yay)
Dogorismo se da dodjes do kluba kad bar malo otopli bar (5-6 C) bez vetra, koliko nam treba da dopunimo bateriju, manje nam vremena treba da ga sastavimo i da ga poletimo... nista ne diraj i ne cackaj... i daj malo volje zelje i optimizma... Upali sebi reflektor na kraju tunela... Ja znam da je to odlican avion i da tako leti... ne znam sta si ti utripovao i zamislio, pipajuci ga u kutiji.... ali i sam si citao review po svetu i rece mi "svi ga hvale"... a ti onda iz 3 dodira u kutiji skapirao da nema svetla na kraju tunela....

E sad ako ocekujes da ce sam od sebe, da leti... ERROR ... nece.. moraces da se navezbas ... a "u rukama mandusica vuka, bice svaka puska ubojita"... Svaki avion, jeftini.. skuplji... losiji... bolji... se dovede na zemlju u sto vecu mehanicku neutralu, upravljacke povrsine, servoi itd... kod ParkZona je to bar tako fabricki odredjeno, retko kad mora da se koriguje, onda se poleti pa se eventualno utrimuje u vazduhu i THE END... udri po njemu... Kad budes poceo da letis, lupas, krpis, kad budes znao sta ti treba u samom letenju, vrlo lako ces naci resenje, na netu ovde ili bilo gde !!! 4e
Ne igraj se sa njim u kutiji i nista ne diraj sve je fabricki podeseno i doterano... kako bog zapoveda... Uzmi stanicu i sibaj po monitoru...

Krenuo si skraja tunela, iz mraka u mrak... udarices o zid... (zid)... prvo pocni da ga letis, koliko toliko uspesno, poletis.. 2 kruga sletis... i tako do beskonacnosti... a onda mu trazi mane ... niko nije savrsen ! (<--)

Liep Puzdrau Zajko
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: svrco on January 09, 2013, 11:34:11 AM
Citam vas topik pa odlucih da i ja napisem nesto, slazem se sa svim sto je napisao Zajko... Imam P47 od parkzone i model je stvarno extra, lupao sam ga dosta puta, krpio i kad ga vise nisam mogao skrpiti kupio mu nova krila i sad je opet kao nov.
Treba pocetnicima dati volje na pocetku dok ne zagrizu  lol
Sreca je tvoja da imas nekoga ko ti moze sve pojasniti i pomoci u prvim letovima za razliku od mene, pa je put mnogo manje trnovit...
Jos bih ti savetovao simulator doooobroooo da utvrdis pazar, pa onda uz nekog da probas poletiti ovaj model jer je neverovatno brz i okretan leti kao sam djavo (yay) Sanse da ga sam poletis i sletis su ravne nuli, ali uz ovakvu ekipu sam maximalno optimistican...
U zdravlje i izvestavaj nam kako ce proci prvi letovi  (pijemo)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on January 09, 2013, 11:48:09 AM
 :)aplauz :)aplauz sve je super...
samo sto Trojan uopste nije brz... taman koliko treba za pocetnika... (P-47 jeste, pravi ratni, super avion, leteo ga) ja bih Trojanu kasnije eventualno zamenio i za jaci motor, ali ce se malo dobiti... ne treba pipati, takav je avion... vrlo je upravljiv i poslusan... te ga ja cesto preporucim pocetnicima iako je niskokrilac... Pre 2-3 godine kad ga je Krema, probao za svog drugara, svi znaju za Kremu... nismo mogli da mu uzmemo daljinac iz ruke ....
Inace, mislim da sam citao da ga u USA vojska koristi za obuku, mislim na prave avione...
A ako se malo bolje zagleda, on ima V-krila ...
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: Anakin on January 09, 2013, 12:30:49 PM
Umesto da krila stoje u vazduhu, levo krilo se opruzilo na stol, a samim tim desno se diglo u vazduh...

Stavis kameru iz prvog posta na desno krilo i resen problem... lol

Salu na stranu, peglaj Phoenix i cekaj lepo vreme. Parkzone je ozbiljna firma, na RCGroups tema o tom modelu ima 1773 strane, da bilo sta fali modelu ne bi nakupila ni deseti deo toga. Da si procesljao forum video bi da i ovde postoji tema o tom modelu pa pitaj i ljude koji ga imaju sta misle i kakva su iskustva.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: saxpg on January 09, 2013, 07:34:41 PM
Samo da ti kazem da si kupio mnogo dobar model i uopste nisi pogresio.
Ja ga nemam, ali ga ima moj drugar iz NK, i leteo sam ga.
Mnogo lep model, i leti savrseno. Pozitivna stvar broj 1 je nosni tocak, to je nesto najbolje za poletanja i sletanja.
Da si uzeo model sa repnim tockom, olupao bi ga bar 3-4 puta dok uzletis uopste, ovako samo cepaj...
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 09, 2013, 08:56:58 PM
Nije smesno... meni je zalosno... posle x dana raspitivanja... prepiski, dogovaranja, pojasnjenja, a pretpostavljam i tvog listanja na netu, rece da si iscitao na netu sve review i da su svi pozitivni i da ga hvale... pala je tvoja odluka ....  :rock


Ako vec hoces da zacnes temu na forumu kreni redom ... kupio sam avion T-28 Trojan od PARKZONE
(http://www.elitemodelsonline.co.uk/images/products/Aircraft/Easy_to_Fly/~RelatedImageGallery/~LightBox-PZONE%20T-28D%20TROJAN.jpg)
Stanicu Spektrum DX6i sa AR6210, charger Dynamite Passport, NanoTech bateriju 2200 Mah/3s i Li-po alarm

Prvo... sto upada u oci, umesto da se radujes svom novom ljubimcu i da zeljno iscekujes dan kad ces ga poleteti, ti odmah nesto bedacis... sto nije dobro... znas kako kaze narod "Rdzavom k...., svaka dlaka smeta"...
Ili tvoja misao, citiram "ko me terao da udjem u tunel, bez svetla na kraju"  toliko se ljudi bavi ovim hobijem i uziva u njemu, a ti ko da si slepac... ne verujem da je iko ikoga u svetu, naterao da udje u ovaj nas "tunel" a ni tebe koliko znam, i stvarno ne vidim cemu taj bedak i pesimizam... Pa nisi otisao u narkomaniju... ali ovo zna da bude nekad i gore od droge  mmmm

i onda u jednoj recenici kazes kako ti se dopada zavrsna obrada a onda si razocaran. Uzeo si medju najbljim svetskim brendovima avion od Z-foam-a, da ne kazem najabolje izrade... ali te onda buni da li da horizontalac zalepis selotejpom sirine 2 ili 5 cm, ili "rudder je ulepljen nekom providnom trakom boje pozadine... valjda tako treba?"  za pocetak da si pogledao uputstvo, sto bi trebalo, video bi da u nekoj od kesica imas i lepljivu traku tacne duzine za horizontalac, providnu... a ako malo razmislis i pogledas trup i horizontalac, skapiras da on nema gde da ide, nego se samo ucvrsti tom providnom trakom ili selotejpom bilo koje sirine, da se ne mrda..... reseno ....
Sto se tice ruddera, tako treba kako je, ne znam napamet, ali verujem da je tamo negde u USA ili gde god, sedela neka gomila inzinjera i tehnicara ii osmislila sta sve treba, pa konstruisala i napravila milion takvih aviona za ceo svet... a ne samo jedan.. da zezne Boru... Sive trake ne pokrivaju nikakve cevcice vec kanal u kome se nalazi kablic od servoa do prijemnika (Aileron), cak si dobio i Y-kablic, ako koristis prostiji prijemnik za ailerone, ali posto imas ovaj AR6210, rekoh ti da ti to ne treba, levi servo gurnes u AIL na Rx a desni u AUX1 na Rx i prica gotova...reseno 2a
I ta stvar oko krila i tvoje utvrdjivanja balansa krila... opet nepoverljivost i mrak na kraju tunela...
i kako sad CG i baterija... i propast sveta...
Covece, ostavi taj avion u kutiji lepo ti rekoh, udri sa tom tvojom novom stanicom po simulatoru, Phoenixu, imas bas ovaj aviona na njemu (Fix wing/elektro)... i udri po njemu, leti i vezbaj poletanje/sletanje i letenje i padaj i tako u krug...Glavu gore i osmeh na lice ! (yay)
Dogorismo se da dodjes do kluba kad bar malo otopli bar (5-6 C) bez vetra, koliko nam treba da dopunimo bateriju, manje nam vremena treba da ga sastavimo i da ga poletimo... nista ne diraj i ne cackaj... i daj malo volje zelje i optimizma... Upali sebi reflektor na kraju tunela... Ja znam da je to odlican avion i da tako leti... ne znam sta si ti utripovao i zamislio, pipajuci ga u kutiji.... ali i sam si citao review po svetu i rece mi "svi ga hvale"... a ti onda iz 3 dodira u kutiji skapirao da nema svetla na kraju tunela....

E sad ako ocekujes da ce sam od sebe, da leti... ERROR ... nece.. moraces da se navezbas ... a "u rukama mandusica vuka, bice svaka puska ubojita"... Svaki avion, jeftini.. skuplji... losiji... bolji... se dovede na zemlju u sto vecu mehanicku neutralu, upravljacke povrsine, servoi itd... kod ParkZona je to bar tako fabricki odredjeno, retko kad mora da se koriguje, onda se poleti pa se eventualno utrimuje u vazduhu i THE END... udri po njemu... Kad budes poceo da letis, lupas, krpis, kad budes znao sta ti treba u samom letenju, vrlo lako ces naci resenje, na netu ovde ili bilo gde !!! 4e
Ne igraj se sa njim u kutiji i nista ne diraj sve je fabricki podeseno i doterano... kako bog zapoveda... Uzmi stanicu i sibaj po monitoru...

Krenuo si skraja tunela, iz mraka u mrak... udarices o zid... (zid)... prvo pocni da ga letis, koliko toliko uspesno, poletis.. 2 kruga sletis... i tako do beskonacnosti... a onda mu trazi mane ... niko nije savrsen ! (<--)

Liep Puzdrau Zajko

 (res)Mudro zboris dobri covece. (res)

Sto bi se reklo, strpljen, spasen.
Ja ko danasnja omladina, nemaju strpljenja za vise od 10 minuta.
Povezao sam stanicu, podesio komande i letim, jos se nisam slupao, a u Phoenixu mi je sve na 100%.

Znam da ce da mi pomognes, ne sumnjam u tvoje dobre namere.
 ()-() (<--)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: shelle on January 10, 2013, 02:54:51 PM
Samo na kratko da se umesam:

Kao sto ti rekoh ranije nista nisi pogresio u vezi ovog modela. Jedina stvar sto nisam znao je da nisi leteo ranije. Simulator ce da ti pomogne definitivno, bar sto se tice orjentacije. Kada budes izasao na livadu bice malo drugacije jer adrenalin radi svoje, ali...ovaj model radi za tebe.
Ja bih trebalo da dodjem krajem Februara za Srbiju pa ako ga do tada ne poletis, mozemo zajedno to da odradimo, posto sam te, pod jedan, ja isto savetovao da ga uzmes i pod 2, ja sa tim modelom imam preko 50 letova.
Ako budes bi raspolozen.....


Pozdrav

Sh.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 11, 2013, 07:38:20 AM
Uvek sam raspolozen. Iha, ko ce docekati februar.
Nadam se da cu do tada poleteti kod Zajka ?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on January 11, 2013, 10:54:55 AM
Ajmo danas da odemo u MI da ga bacimo u vazduh... pa da vidimo cija majka crnu vunu prede  :sljus (<--) (yay)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on January 11, 2013, 08:31:26 PM
Boro,

Čestitam na izboru modela i da te duuugo služi, a služiće!!!  :)aplauz

Svi su ti odgovorili baš ono što treba tako da ću dodati samo jedno zapažanje na temu "izbalansiranosti krila":

Model je toliko stabilan i poslušan u letu da bi se i ekscentar od 50gr više na jednom krilu dao istrimovati. Ja sam bez ikakve provjere (a uvijek treba provjeriti) montirao kamericu sa lijeve strane trupa iznad krila što je loše i težinski i aerodinamički, a on je letio bez ikakve razlike u odnosu na uobičajeno. Čak ga nijesam ni trimovao.
BTW. I Boeing747 da staviš na trbuh jedna strana bi pretegnula.

Kao što sam pisao u prvom postu, ovo je moj prvi model (2008) koji i dan danas rado letim, pogotovo kad za letjenje nema nikakvih uslova  (:sok:) (roštilji sa društvom na proplancima 20x20m, na selu pored kuće...).

Još jednom, srećno  (pijemo)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 12, 2013, 10:12:13 PM
Danas me je Zajko zvao da odemo u MI, ali sam isao u sud na neke overe.

U medju vremenu nisam imao mira i uradio sam sledece radnje , uglavnom bistreci Youtube i gledajuci coveka iz Spektruma, koji je bas na Trojanu pokazivao, ono sto me je interesovalo.
Uradio sam sledece:
-Zamenio postijece konektore sa T konektorima i stavio termo buzire.
-Montirao sam sa  dvostruko lepljivo trakom oba receivera u avionu.
-Povezao servoe i bind loop konektor.
-Povezao bateriju
-Bindovao predajnik sa prijemnikom
-Podesio reverse za Elerone i ruddder. Malo utrimovao rudder.
-Podesio na prekidace na 0=50% i 1=100%. Tako vezbam na Phoenixu.
-Uradio sam safe podesavanje za slucaj gubitka konekcije
-Proverio sam da li gornja funkcija radi, tako sto sam iskljucio stanicu, kod ukljucenog motora.  > Radi, tako sto iskljucenjem stanice, motor neradi vise.
-Uradio rebind.
-Izvadio bind loopback konektor
-Izvadio bateriju.
-Ugasio sam stanicu. Spasio je postojecu konfiguraciju.
-Otkacio krilo od trupa.

Nastavio da vezbam na Phoenixu,

Smirio sam se i jedva cekam poziv gospodina Zajka, pa da vidim, gde sam.


Pozdrav svima.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: svrco on January 12, 2013, 10:19:37 PM
Pozdrav Bora61, jedno pitanje, da li si ikada letio neki model aviona?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on January 12, 2013, 10:24:58 PM
sutra.. ako ne pada kisa oko 12 h, najavilo se jos par ljudi... javi se prepodne... danas je bilo hladno i pored sunca (zubatog)  (<--)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 13, 2013, 10:33:57 AM
Pozdrav Bora61, jedno pitanje, da li si ikada letio neki model aviona?

U starnosti, ne.
Samo na Phoenixu.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: svrco on January 13, 2013, 11:57:32 AM
Ja ti onda savetujem 20ak prvih letova obavezno da letis sa nekim iskusnim, kad poletis prvi put shvatices znacenje ovih reci... Nije taj avion za prvi model...
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 13, 2013, 06:37:27 PM
Danas sam bio u MI. Duvao je vetar, tako da nisam poleteo. Svala cast Zajku na profesionalnosti.
Sam prijem kod njega me je odusevio, velika doza ljubaznosti i srdacnosti.

Kuca sa svim modelima me je odusevila, a kasnije i radionica...
Proverio je sta sam uradio na avionu, ukazao mi na 2 greske koje sam napravio i ispravio ih je momentalno.
Dodao je teg pozadi, jer je u  avionu 2200mAh baterija, koja je teza od 1800mAh, proverio je CG i poleteo , radi provere.
Napravio je skolski krug i to je bilo sve za danas. Vetar je bio prejak, za ovaj tip aviona.
A, da. Zamenio je nosni tocak, gumenim, koji je bolji na taxiranju od ovog sundjera. Verovatno cu sledeceg puta zameniti o preostala 2 komada.

Pozdrav, gospodine Z.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: englez on January 14, 2013, 07:07:44 PM
Zaboravila imam Trojan T28.

Leti dobro kad je jak vetar.

parkzone trojan (http://www.youtube.com/watch?v=elR5rMJ8Fmc#ws)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 14, 2013, 09:47:59 PM
Da dodam samo.
razlika u tezini original baterije 1800mAh i ove nano-tech 2200mAh je oko 46g.
Zajko je doao teg pozadi u ukupnoj tezini 20g .
Da li ovaj ukupni teret od 66g , steti letnim karakteristikama.

Parkzone baterija  141.75g    http://www.horizonhobby.com/products/11-1v-1800mah-3s-lipo-battery-PKZ1031#t2 (http://www.horizonhobby.com/products/11-1v-1800mah-3s-lipo-battery-PKZ1031#t2)
Nanotech baterija  187.00gr  http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20432__Turnigy_nano_tech_2200mah_3S_25_50C_Lipo_Pack_USA_Warehouse_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20432__Turnigy_nano_tech_2200mah_3S_25_50C_Lipo_Pack_USA_Warehouse_.html)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on January 14, 2013, 11:12:47 PM
Ne šteti, probano.

Ja sam takođe zamijenio njegovu originalnu bateriju od 1800mAh 15C sa Turnigy 2200mAh 35C koja je teža dobrih 85gr
pa nijesam osjetio nikakvu razliku, a autonomija modela je osjetno veća.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 17, 2013, 06:13:23 PM
Pada kisa u Beogradu, a ja resih da vas sve malo nasmejem.
Citam 2 dana o Cg i balastu i resih da se malo pravim pametan. Slike sve govore.
Pokusao sam da mu odredim balans na osnovu Cg i podataka sa neta , tj  63.5 mm od pocetka krila i 2.54 cm od canpoy-a .
Bez tegova
(http://img5.imageshack.us/img5/3403/balansbeztegova.jpg)
Balans sa tegom 5 gr
(http://img15.imageshack.us/img15/4567/balanssategom5gr.jpg)
Balans sa tegom 20 gr
(http://img18.imageshack.us/img18/6339/balanssategovima20gr.jpg)
Cg balanser
(http://img651.imageshack.us/img651/9799/cgbalamser.jpg)
CG
(http://img252.imageshack.us/img252/7517/60292318.jpg)
Uporiste u cg tackama
(http://img441.imageshack.us/img441/1030/uporisteucgtackama.jpg)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tibeteagle on January 17, 2013, 06:50:43 PM
Quote
Pada kisa u Beogradu, a ja resih da vas sve malo nasmejem.
Zašto misliš da je to smešno?  mmmm Ja sam zaplakao od radosti, kada sam video da neko pokazuje ovako važnu stvar na veoma kreativan način.  :_D Nasmejale su me samo dve lepe devojke u pozadini.  :big smile
 (thumb)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: sasa on January 17, 2013, 07:19:50 PM
Quote
Pada kisa u Beogradu, a ja resih da vas sve malo nasmejem.
Nasmejale su me samo dve lepe devojke u pozadini.  :big smile
 (thumb)

Koje 5 para ne daju za to sto ti radis  :_D :_D :_D
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tibeteagle on January 17, 2013, 07:36:45 PM
Quote
Koje 5 para ne daju za to sto ti radis  :_D :_D :_D
Sapunica je mnogo interesantnija.  ;)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 18, 2013, 01:02:40 PM
Kazu kcerke meni:``Ala  se, tata, gluprias.``
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 22, 2013, 05:53:23 PM
Da li neko slucajno zna, gde u Hanoveru, Nemacka ima dobra rc prodavnica.
Verovatno cu ici na `C ` bit u martu, pa da svratim, da naparim oci ?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: Gatti.Gatozza on January 22, 2013, 06:13:13 PM
blizu centra, na kraju georg strasse, levo od one neobične art deco zgrade hanoverskih novina, nalazi se Conrad sa jako lepim izborom rc opreme. Ima i automobila, i helikoptera, i quadova i aviona...
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on January 22, 2013, 07:52:56 PM
Ma jok... Ajd snama sada 29.jan.-03.feb.13 na najveci RC Trade show u Evropi u Nurenberg Nemacka... bice svega i svacega...Svi koj inesto znace u RC svetu!!! kao i prodaje na licu mesta !!! verovatno neke snizene cene !!! (:beer:)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 22, 2013, 09:18:59 PM
Ma jok... Ajd snama sada 29.jan.-03.feb.13 na najveci RC Trade show u Evropi u Nurenberg Nemacka... bice svega i svacega...Svi koj inesto znace u RC svetu!!! kao i prodaje na licu mesta !!! verovatno neke snizene cene !!! (:beer:)

Isao bih sa tobom na kraj sveta, jer si skroz pozitivan, ali nemam vise slobodnih dana. Ovo u martu mi je sluzbeni put.
Kako i da li postoji mogucnost da sa jednim prekidacem na stanici, prebacim iz dual na single rate, a da sva tri kormila budu obuhvacena u toj kombinaciji?
 
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on January 22, 2013, 09:46:44 PM
nece ici tako kako si zamislio ! (nono)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: JLZ on January 22, 2013, 10:37:06 PM
...
Kako i da li postoji mogucnost da sa jednim prekidacem na stanici, prebacim iz dual na single rate, a da sva tri kormila budu obuhvacena u toj kombinaciji?

D/R Combi se zove opcija
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on January 23, 2013, 06:56:06 PM
Da li postoji mogucnost da setovanje, koje sam skinuo sa Spectrum sajta, za dx7, importujem u dx6i stanicu.
Extenzija se .spm
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: JLZ on January 23, 2013, 10:32:59 PM
Ne
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 04, 2013, 08:24:44 PM
 :(

Nisam imao zivaca vise da gledam avion na ormanu i odlucio sam da probam, pa sta bude.
Otisao sam na fudbalski teren blizu mene, oko koga je drvece.
Dan je bio bez vetra. Prvu gresku sam napravio sto su mi komande bile na 100%.
Poleteo sam i kada sam shvatio da su preosetljive, momentalno sam oborio sve na 50%.
Napravio sam skolski krug, jako tesko i bam.
Zapetlajo se u granje, na oko 10m visine i visio na kormilu pravca. Probao sam da ga skinem koristeci motor, ali jok.
Gadjao ga kamenom, jok. Zavezao kamen sa kanp, gadao ga, jok.
Nastavak price sledi u oglasima...

 :(
 
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: Anakin on February 04, 2013, 08:32:19 PM
Prvu gresku sam napravio sto su mi komande bile na 100%...

Prvu gresku si napravio kada si krenuo sam. Mislim da je bar 100 puta prezvakano sta i kako raditi ali dobro, pre ili kasnije svi smo neki model olivadili. Nekako da shvatim ovu decu od 15-16 godina kada su nestrpljivi ali ti si malo stariji, koliko mi se cini.

Merdevine ili veranje, inace ce ti model "odleteti".
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: ivanmagd on February 04, 2013, 08:45:27 PM
Boro prvo ne odvajaj se od njega dok ga ne skines jer ako prenoci ujutro ni aviona ni drveta...
E ovako. Danas sam uspešno poleteo SU-31. Poletanje je bilo iz ruke. Nisam ga bacao, već sam povećao gas tek toliko da može da se održi u vazduhu i onda dodao jači gas i  (<--)  Međutim, primetim da je nosat, te reših da ga malo istrimujem. Moram da napomenem da je model živahan i zahteva punu pažnju dok se leti, začas ode gde ne treba. Da mi ne bi otišao u sunce, okrenuo sam ga na drugu stranu i skrenuh pogled na jedan tren prema stanici u rukama. Kada sam vratio pogled video sam isto što ćete i vi na fotografiji dole.
 


(http://img26.imageshack.us/img26/7897/su31ukrosnji.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/26/su31ukrosnji.jpg/)

Ono, malo, žuto, visoko gore, e to je SU-31.

Uzgred, ako neko ima motornu testeru, a blizu je Mladenovca neka se javi.
Evo fotografija
(http://img856.imageshack.us/img856/9333/img0014ak.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/img0014ak.jpg/)

(http://img204.imageshack.us/img204/2569/img0013akm.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/204/img0013akm.jpg/)

I kad ga skines ako se prica nastavi u oglasima onda znaci da si se predao bez ikakve borbe  (kush)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: svrco on February 04, 2013, 09:25:18 PM
 lol Ovo sa testerom je skroz ludo  lol
Boro zao mi je tvog modela, ali prihvati kritike jer ti je vec receno da nema sanse da ga sam poletis i sletis, nisi poslusao i desilo ti se najgore...
Nemoj gubiti nadu, prvi koraci su najtezi...
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: ivanmagd on February 04, 2013, 10:09:38 PM
Da, zaboravio sam da pomenem a mislio sam da ce se videti iz citata da je NN osoba preko noci isekla drvo i uzela avion nasem kolegi Ivanu (IvanGrozni), koji ni do dan danas nije pronadjen....
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 05, 2013, 07:53:20 AM
... nastavak price je...

Kao sto mi je obecao momak koji je gadjao kamenjem da ce dovesti drugara, tako je i bilo.
Po dogovoru nasao sam se jutros sa njima i posle par bacanja pade avion na zemlju.
Epilog.
Elisa, motor, servoi, prijemnici i veze servoa sa sva tri kormila i su ostali citavi. Za bateriju moram da proverim popodne.
Avion je dosta ostecen, moze da se sredi uz pomoc epoxy lepka. Da li ce biti `u centru` nemam pojma.

Sta dalje?

Dopuniti oglas ili ... ?




Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: mad_mangod on February 05, 2013, 09:00:52 AM
Prijatelju samo napred ne gubi nadu.
Moj prvi let se zavrsio salomljenjem modela (Pink Stick) "na pola"
http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,7766.msg69681.html#msg69681 (http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,7766.msg69681.html#msg69681)
ali bukvalno a drugi sa lomljenjem elise.
A evo ga treci let po vetru http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,10639.msg72141.html#msg72141 (http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,10639.msg72141.html#msg72141).
Samo epoxy i cepaj dalje.  (<--)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: Schwab on February 05, 2013, 09:18:29 AM
Krpi to i teraj dalje .
Nadji nekoga da bude sa tobom da ti pomogne oko prvih letova.

Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: drjack on February 05, 2013, 11:10:59 AM
Boro okacio si model na drvo pa sta, svi mi imamo nase modelarsko drvo.

Pogledaj moju "tuznu" pricu  ovde,

http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,5594.90.html (http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,5594.90.html)

Mnogo je truda ulozeno pre kobne 1 sec. i to na  prvom letu.

Ali prica ima i nastavak,  i taj model i dan danas izuzetno leti.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: ivanmagd on February 05, 2013, 11:54:03 AM
Boro izgleda da nisi procitao pravila foruma  :sljus Strogo je zabranjeno dopunjavanje oglasa sve dok oglas ne padne sa prve strane, sto u najboljem slucaju traje oko meseca dana...
Tako da ti ne ostaje nista drugo nego da avion zalepis i ipak sacekas nekog iskusnijeg jer ti za prvih nekoliko letova ipak treba neko ko je sve to prosao, da natrimuje avion i u momemtima ti da da napravis krug ili dva.
Kako nas narod kaze pametno   "Strpljen, spasen"
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: An-2 colt on February 07, 2013, 05:07:13 PM
Gde je Trojan, sta bi sa njim?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 07, 2013, 06:49:59 PM
Trojan je skinut sa drveta zahvaljujuci momcima koji su to vece gadjali kamenicicma.
Ujutru sam otisao na mesto dogadjaja, momci su zavezali kamen kanapom , pogodili granu o koju je avion visio i
jednostavno ga svukli.  Pitali me momci koliko sam para dao za ovo zezanje. Rekao sam im oko 400€ , a ovaj sto ga je skinuo sa drveta
mi rece da sam za te pare mogao da imam 2 h leta na Piperu u Lis. Jarku.
Rekao sam mu tada da sam ja takve srece, da je pun dzak pi*aka, ja bih izvukao jedan kardan od 20cm .

Slomljen je kapotaz, krila su ostala citava sa jednim usekom od oko 1 cm, repno krilo je dobilo usek na napadnoj ivici,
a samo telo aviona je ok. Nazalost, baterija je neispravna ( link broke ) .
Po savetu gospodina Zajka zalepio sam sve pomocu stiropora kojeg sam imao u podrumu, bisonom 5 min .
Veceras sam isekao visak stiropora, ofarbao ta mesta temperom i to je to. Obzirom da sam tehnicko lice, nije mi bio problem uklapanja.

Na zalost, naucio sam na tezi nacin ono sto vi svi znate , a to je.
1. Ne poletati bez utrimovanog aviona.
2. Ne poletati bez podesene stanice ( meni je na low rate bio 50% ).
3. Ne poletati bez instruktora, makar prvi put.

Sta dalje ?

Najvise bih voleo da izadjem iz ovog sporta. Avion je ruzan, a ne ulaze mi se u novu bateriju.
Zato sto kod mene u blizini nemam mesta gde bih mogao da letim ovom pticom.
Zato sto nemam mogucnosti da svakog vikenda idem u MI.

Sa druge strane bi mi bilo zao.
Voleo bih da sam ipak mozda uzeo Firebird Startosa ili mozda malog Champija izadjem sa njim na terence kod mene, odletim...

Poceo sam da sanjam nocu Trojana, poceo sam da se nerviram.
Jos kao slag na tortu, konjina ( tj. ja ) porucila malu keychain kameru i sve kombinacije konektora, kao i epo lepak sa HK   :)aplauz.
Koji pacijent.
Mozda ovo i nije za Srbiju, gde realno , ne mozes sve delove da dobijes za max. 2 dana.

Posteno da napisem.

Pozdrav svima.
 
 (giveup)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on February 07, 2013, 09:12:18 PM
Nemoj tako prijatelju  :sljus

Šta sam ja trebao da radim posle mitinga u Beranama?! Nakon spektakularnog Zajovog 3D leta, nastupam ja kao jedini učesnik iz Nikšića
sa Pajperom koga sam letio bez greške barem 50 puta i slomim ga kao šibicu pet sekundi po polijetanju i to čisto svojom greškom!!!!!!  ")  ")  "), a sve to
uz ovacije stotina posjetilaca!!!

Ne odustaj od najljepšeg hobija ili načina života na svijetu!!!
Sve to što se tebi desilo je modelarska svakodnevica, a pogotovo na početku  (work)   (pijemo)

 
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zbabic on February 07, 2013, 10:21:49 PM
Bas tako: "Nemoj tako prijatelju  :sljus"!
Zar ti se ne cini da bi bilo glupo tek tako odustati?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: mad_mangod on February 08, 2013, 04:30:50 AM
Strpljenje je sve ovde!
To za delove nisi samo ti svi mi cekamo dok ne stignu i svakodnevno ih pratimo. Izmedju 2 moja letenja je proslo mesec dana zbog cekanja delova tako da je to nista!!!

Ziveli!!!
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: An-2 colt on February 08, 2013, 09:02:48 AM
Skuplje je izlazenje iz ovog sveta nego nastavak hobija jer se nece vratiti sve ulozene pare.Lakse je nastaviti i pored tog Vaseg razocarenja jer kad naucite samostalno da upravljate modelima, tada ce Vam biti super!Ako Trojan nije za Vas ima modela koji sigurno jesu.Nadjite model koji mozete leteti svaki dan, skoro svako od nas pored vise modela ima jednog kojeg moze da leti u svakom momentu i bez velikih priprema.Sve u svemu r/c letenje pruza veliko zadovoljstvo!Pozz!
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 08, 2013, 01:59:06 PM
Nadjite model koji mozete leteti svaki dan,....!Pozz!

Koji ?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: Gatti.Gatozza on February 08, 2013, 02:02:53 PM
Na primer: Easy Star, Easy Glider Pro....
ja sam počeo sa Graupner Terry-em, okačio sam ga na drvo sa kojeg nije bilo moguće skinuti ga, prešao na EGP...   
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on February 08, 2013, 02:08:23 PM
Super varijanta je i Bixler 1 ili još bolje 2 sa Hobby Kinga.
Pisao sam o njemu na forumu, a i cijena je veoma povoljna.
Možeš čak i da iskoristiš elektroniku iz Trojana pa da kupiš ARF varijantu, jeftinije je.  (pijemo)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: Anakin on February 08, 2013, 02:24:38 PM
Imas na RC Srbiji i Graupnerovog Elektro Juniora...
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: dzoni on February 08, 2013, 11:11:00 PM
Slazem se sto se Bixlera tice. Sad kad sam vec dao gomilu para na sve ono sto mi je trebalo da bih poleteo ono sto zelim, a to je FPV platforma, i pored gomile sati letenja sa istim na simulatoru, jednostavno ne bih uzeo bolji avion. Jednostavno, ima takva krila da kada pustis komande, vraca se sam u "ravno" stanje, bukvalno ce ti sam ispravljati greske. Posle dosta citanja, i dosta ideja koje su mnogi okarakterisali kao sulude, odlucio sam se za nesto kranje pocetnicko, sto bi mi radilo posao. I iskreno, pored letenja svega i svacega na simulatoru, ne bih se usudio da poletim bilo sta drugo sa FPV opremom, i tako ce i ostati dobar, dobar, dobar naredni period. Pa cak i na simulatoru kad padnem, srce me boli jer znam da je to moglo i uzivo da se desi.

P.S. Bixler 2 nije dobar izbor, bar iz onoga sto sam ja procitao. U pocetku sam se zalepio za njega, citao dosta o njemu, i shvatio da ga ljudi uopste ne vole. Dosta njih je imalo i B1, i svi kazu da im je kec mnogo bolji. Stock motor na dvojci je dosta slab, 1300kv, dok Bixler 1 ima 1900kv motor. Tu razliku u obrtajima nije moguce na bixleru preterano kompenzovati vecim propelerom jer je "pusher", ima motor na zadnjem delu letelice, pa je ogranicen fizicki sto se velicine propelera tice. E sad, naravno, moguce je menjanje svih tih jeftinih servoa, motora... mada meni se iskreno vise svideo provereni Bixler 1.1.

Po mom skromnom iskustvu o svemu ovome, uzeo si dosta tezak avion za pocetak, koji ti nece pomagati (nije pomagao) pri letenju. Trazi dosta ispravljanja, ali zauzvrat iskusnim pilotima pruza bas ono sto zele da urade.

Moj savet ti je da batalis prodaju sve te opreme. Sigurno si se puno zainteresovao za ovo, cim si dao toliko para. Nista vitalno ti nije crklo, steta ti je samo sto se tice samog aviona i te jedne baterije. Gledaj na to kao na potrosnu robu. Imas punjac, servoe, motor, radio stanicu, sve ono sto ti je najbitnije u ovome. KIT modeli su dosta jeftini. Bixler 1 ti je 36$ kao KIT, pa da sam u njega stavljas svu tu elektroniku koju imas, a za 15$ vise mozes da kupis model sa 4 servoa, motorom, elisama. Shvati da nisi puno izgubio tim padom, samo kupljeni model, sve ostalo je citavo!

Ono sto ti preporucujem je da sednes za simulator, probas dosta EPO trenera sa visokim krilima, isprobas sta ti najbolje lezi da letis. I ne uzleci dok ne vidis da mozes sam da poletis, uradis u vazduhu sve sto nameravas da uradis i uzivo, i sletis. I tako 100 puta bez greske. Tad s nekim na polje ko ce ti pomoci i ispraviti tvoje eventualne greske, imaces mnogo vecu slobodu nego sto sad imas.

I ja sam isto pocetnik, kao i ti, i ja sam isto zeleo sve i odmah. Ali jednostavno, tako ne moze... Delovi se cekaju, ceka se lepo vreme napolju bez vetra, mora da se vezba. Ono sto je dobro kod tog cekanja je sto mozes da letis simulator a da ti pritom ne padne na pamet da uzmes avion i odes napolje u jednom trenutku :D

Ja sam kupio pre par meseci koaksijalni heli, kog nisam uspeo ni da dignem kao covek u vazduh u sobi, a vec sam mu polupao sve elise, 2 koje su bile na njemu, i 4 rezervne! To je sve bilo prvog dana kad sam ga uzeo! Onda kad dodje vreme da nesto moras da cekas, shvatis da se ne radi samo o parama, vec i potrazi adekvatnih delova, cekanju na iste!

Pozdrav, i ne odustaj!
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: svrco on February 08, 2013, 11:50:05 PM
Slazem se za Bixlera u potpunosti jer i ja imam easy star...
Iako imam jos par modela cesto ga letim jer je predobar za opustajuce letenje... Vec sam komentarisao za ovaj model koji nikako nije pocetnicki, jer imam slican...
Ne odustaji tako lako, jeste da kosta ali polako ces ga popraviti jer za njega ima rezervnih delova, a Bixlera da bi unistio moras biti majstor :_D
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on February 09, 2013, 09:17:02 PM
Ne kukaj !!

Spasili smo bateriju... Malo smo je varali kao da je Ni-Mh, pa smo joj onda rekli da je Li-Po i napunila se ponovo !! :sljus :)aplauz :)aplauz
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: dzoni on February 09, 2013, 11:09:26 PM
Pazljivo samo s tom baterijom sad, i ja sam cuo za taj trik kada padne napon ispod dozvoljenog da se puno kao NiMH. Ali sigurno postoji razlog zasto se baterije sa ispod 3.2v po celiji ne pune i prijavljuju kao lose :)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on February 09, 2013, 11:13:10 PM
U svakom slucaju to treba izbegavati, i ne treba se igrati sa Li-Po, ali meni je u 95% uspevalo, normalno stoji se pored baterije sa velikom krpom i prati se situacija ili se baterija stavi u predvidjenu kesu, i dalje prati, kratko to traje da podigne iznad 3.2-3.3V... posle toga se vrati u normalu ali i dalje pod prismotrom... hemija je cudo !! ako se jedan ciklus zavrsi OK puni-prazni.. znaci da je OK
 (<--)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 11, 2013, 09:25:23 PM
Popravio sam ga.
Juce sam probao sa Igorom i covek je poleteo , zezao se i sleteo sa Trojanom.
Dao mi je da ga probam samo sa desnom palicom na 100% i uspeo sam da izvedem frog leaps . Posle sam ga stabilizovao,
vrteo ga , a iIgor je sleteo.
Posle mi je dao svog Phoenix -x jedrilicu , leteo sam malo i cini mi se mnogo lakse mi je isao na 100% komandi .
Usput, mnogo mi je lepsi Phoenox-x.

Predlozio mi je zamenu za Trojan-Phoenix-x.
Posle toga je Damir odvozao svog quadrocopera sa Nazom. :)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 12, 2013, 09:32:26 AM
Slazem se sto se Bixlera tice. Sad kad sam vec dao gomilu para na sve ono sto mi je trebalo da bih poleteo ono sto zelim, a to je FPV platforma, i pored gomile sati letenja sa istim na simulatoru, jednostavno ne bih uzeo bolji avion. Jednostavno, ima takva krila da kada pustis komande, vraca se sam u "ravno" stanje, bukvalno ce ti sam ispravljati greske. Posle dosta citanja, i dosta ideja koje su mnogi okarakterisali kao sulude, odlucio sam se za nesto kranje pocetnicko, sto bi mi radilo posao. I iskreno, pored letenja svega i svacega na simulatoru, ne bih se usudio da poletim bilo sta drugo sa FPV opremom, i tako ce i ostati dobar, dobar, dobar naredni period. Pa cak i na simulatoru kad padnem, srce me boli jer znam da je to moglo i uzivo da se desi.

P.S. Bixler 2 nije dobar izbor, bar iz onoga sto sam ja procitao. U pocetku sam se zalepio za njega, citao dosta o njemu, i shvatio da ga ljudi uopste ne vole. Dosta njih je imalo i B1, i svi kazu da im je kec mnogo bolji. Stock motor na dvojci je dosta slab, 1300kv, dok Bixler 1 ima 1900kv motor. Tu razliku u obrtajima nije moguce na bixleru preterano kompenzovati vecim propelerom jer je "pusher", ima motor na zadnjem delu letelice, pa je ogranicen fizicki sto se velicine propelera tice. E sad, naravno, moguce je menjanje svih tih jeftinih servoa, motora... mada meni se iskreno vise svideo provereni Bixler 1.1.

Po mom skromnom iskustvu o svemu ovome, uzeo si dosta tezak avion za pocetak, koji ti nece pomagati (nije pomagao) pri letenju. Trazi dosta ispravljanja, ali zauzvrat iskusnim pilotima pruza bas ono sto zele da urade.

Moj savet ti je da batalis prodaju sve te opreme. Sigurno si se puno zainteresovao za ovo, cim si dao toliko para. Nista vitalno ti nije crklo, steta ti je samo sto se tice samog aviona i te jedne baterije. Gledaj na to kao na potrosnu robu. Imas punjac, servoe, motor, radio stanicu, sve ono sto ti je najbitnije u ovome. KIT modeli su dosta jeftini. Bixler 1 ti je 36$ kao KIT, pa da sam u njega stavljas svu tu elektroniku koju imas, a za 15$ vise mozes da kupis model sa 4 servoa, motorom, elisama. Shvati da nisi puno izgubio tim padom, samo kupljeni model, sve ostalo je citavo!

Ono sto ti preporucujem je da sednes za simulator, probas dosta EPO trenera sa visokim krilima, isprobas sta ti najbolje lezi da letis. I ne uzleci dok ne vidis da mozes sam da poletis, uradis u vazduhu sve sto nameravas da uradis i uzivo, i sletis. I tako 100 puta bez greske. Tad s nekim na polje ko ce ti pomoci i ispraviti tvoje eventualne greske, imaces mnogo vecu slobodu nego sto sad imas.

I ja sam isto pocetnik, kao i ti, i ja sam isto zeleo sve i odmah. Ali jednostavno, tako ne moze... Delovi se cekaju, ceka se lepo vreme napolju bez vetra, mora da se vezba. Ono sto je dobro kod tog cekanja je sto mozes da letis simulator a da ti pritom ne padne na pamet da uzmes avion i odes napolje u jednom trenutku :D

Ja sam kupio pre par meseci koaksijalni heli, kog nisam uspeo ni da dignem kao covek u vazduh u sobi, a vec sam mu polupao sve elise, 2 koje su bile na njemu, i 4 rezervne! To je sve bilo prvog dana kad sam ga uzeo! Onda kad dodje vreme da nesto moras da cekas, shvatis da se ne radi samo o parama, vec i potrazi adekvatnih delova, cekanju na iste!

Pozdrav, i ne odustaj!

Vi svi samo narucujete iz HK ili ima jos nekam prodavnica koja salje sve u nebesku Srbiju.
Ima li neka prodavnica , a da nije Conrad u Hannover-u, Nemacka i/ili u Vienni, Austrija ?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: misha on February 12, 2013, 09:38:29 AM
Bec

http://www.modellsport-boehm.at/ (http://www.modellsport-boehm.at/)

Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 12, 2013, 08:21:03 PM
Hvala.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: dzoni on February 12, 2013, 08:30:08 PM
Imaj u vidu da su evropske i kineske cene dosta razlicite :) A sto se slanja tice, ne znam koliko i ono jeftinije ispadne, ako i ispadne.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 13, 2013, 06:03:35 PM
Danas mi stigao probni paketic ( nista belo ) sa narucenim konektorima , keychain kamerom i epo lepkom.
Tacno posle 14 dana. Otisao sam u postu i uzeo.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: mad_mangod on February 13, 2013, 06:07:02 PM
Za 14 dana iz HK ili?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 14, 2013, 08:22:16 PM
Za 14 dana iz HK ili?

Da porucio sam 29.01.2013 iz HK.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 17, 2013, 07:53:21 PM
Sa Ivanom ( izvinjavam mu se sto sam ga danas par puta zvao Igorom ), kao Trig Rodneya,
poleteo sam samostalno, leteo i sleteo cak 3 puta.  (yay)
Evo linka : http://youtu.be/C9RLu3SpMms (http://youtu.be/C9RLu3SpMms)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on February 17, 2013, 09:02:32 PM
 :)aplauz oo))
(http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/011/296/success_baby.jpg?1251168454)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: maxa69 on February 18, 2013, 09:20:47 AM
SVAKA ČAST :)aplauz :)aplauz. A hteo si da odustaneš :sljusAli sad nećeš-priznaj :hehe
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 18, 2013, 08:11:14 PM
SVAKA ČAST :)aplauz :)aplauz. A hteo si da odustaneš :sljusAli sad nećeš-priznaj :hehe

Sto bi rekli bosanci:`Cuj ba, dje sad da odustanem`.
Sto bi rekla starija kcerka:`Al sam se napalio, bas sam se napalio`.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: maxa69 on February 19, 2013, 09:42:09 AM
Onda ako bude lepo vreme u nedelju ajde da idemo u M.I.na  (<--).Ovog vikenda je bilo super :)aplauz
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 20, 2013, 11:48:17 PM
OK.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: ivanmagd on February 21, 2013, 07:11:16 PM
Moram priznati da sam leteo borinog Trojana nekoliko puta i da me je avion odusevio svojim ponasanjem u vazduhu pa sam odlucio da svoju flotu obogatim za jedan mali model. Kazem mali jer sam tezio da letim avione sto veceg raspona zbog svojih blagih naravi u vazduhu, blazih od malih nervoznih aviona ali me je Trojan odusevio ponasanjem kao rasan dvometras.


Naravno iznenadio me jako veliki paket u koj je lepo skockan Trojan
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3444Large_zpsc60d6dd3.jpg)
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3446Large_zps32f1c31c.jpg)

Avion je trebalo sklopiti sto se uglavnom svelo na postavljanje trapa na mesto i fisiranje horizontalca.
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3448Large_zpsd4cdde18.jpg)
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3449Large_zps620b8aff.jpg)

Ono sto mi se svidelo je da je avion vec utrimovan na nulu sto sam i potvrdio kad sam spojio prijemnik i servoe i sve komandne povrsine su se dovele na nulu tako da nisam imao potrebe da podesavam horne ili poluge servoa.
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3450Large_zps2da9f4ec.jpg)


Nije mi se svidelo kako su zalepljene trake koje su prekrivale "wing spur" i kablove od servoa pa sam ih skinuo i prelepio fiber trakom.
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3451Large_zps7b85c5db.jpg)
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3453Large_zps30881dbf.jpg)

I sreca sto sam skinuo traku jer se ispostavilo da su servoi jako slabo zalepljeni za krilo pa sam ih zalio vrucom plastikom
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3456Large_zpsab5bf6f3.jpg)
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3458Large_zps3c0e3cdf.jpg)
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3459Large_zps66400c4f.jpg)
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3461Large_zps6984b4ba.jpg)
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3462Large_zpsc9c9ae14.jpg)
(http://i1320.photobucket.com/albums/u538/Ivan_Magdelinic/DSCN3465Large_zps94f2e8f0.jpg)

Sve u svemu ocekujem jako lepo druzenje sa ovom ticom i napisacu jos koji utisak kad padne prvi let...
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 21, 2013, 09:05:15 PM
Ivane,

voleo bih da vidim tvoju radionicu.
Baš mi je drago da ti se Trojan svidja.

Hvala još jednom gospodinu Zajku, koji me je odvratio od prodaje Trojana, kada sam ga okacio o drvo.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 24, 2013, 05:55:33 PM
Kako se podesava mix elerona sa elevatorom ( sa kojim vrednostima) i da li je potreban ?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: zajko on February 24, 2013, 07:31:51 PM
Za pocetak i dok ne naucis da letis NE trabaju ti mixevi, imas dobar avion , dobru stanicu, vezbaj, vezbaj, pa kad sve naucis na suvo (mislim na bazno, bez pomoci pubilke, bez mixeva i ostalih pomagala) onda polako kreni i otkrivaj sta sve moze dobra stanica da ti ponudi...
A mix AIL>ELE se dodaje u malim procentima (2-3-5%) da Elevator ide na sebe kod koriscenja Ailerona, da mu de dozvoli da propada kod skretanja Aileronima, ako vec hoces onda bolje koristi  Mix RUDD>ELE a procente moras sam da odredis, zavisi koliko ti lezi na ruku i koliko ti odgovara, u svakom slucaju mali procenti
 (<--)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on February 24, 2013, 07:40:06 PM
Ova siva kolor šema je odlična. Kad sam ja kupio Trojana 2008. postojao je samo u bijeloj boji (sirovi stiropor) sa naljepnicama. Ta bijela je vremenom blago požutjela, tako da planiram da ga obložim monokotom, jer je to ipak moj prvi "neuništen" model.

Momci, sad vam je jasno što sam topik nazvao "Vrhunski low wing trainer" što stvarno čudno zvuči svakome ko ga nije letio  ")
 (pijemo)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 24, 2013, 08:39:19 PM
Za pocetak i dok ne naucis da letis NE trabaju ti mixevi, imas dobar avion , dobru stanicu, vezbaj, vezbaj, pa kad sve naucis na suvo (mislim na bazno, bez pomoci pubilke, bez mixeva i ostalih pomagala) onda polako kreni i otkrivaj sta sve moze dobra stanica da ti ponudi...
A mix AIL>ELE se dodaje u malim procentima (2-3-5%) da Elevator ide na sebe kod koriscenja Ailerona, da mu de dozvoli da propada kod skretanja Aileronima, ako vec hoces onda bolje koristi  Mix RUDD>ELE a procente moras sam da odredis, zavisi koliko ti lezi na ruku i koliko ti odgovara, u svakom slucaju mali procenti
 (<--)

Nadam se lepom vremenom za sledeci vikenad, pa ako idete u MI...
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: svrco on February 24, 2013, 09:21:04 PM
Ova siva kolor šema je odlična. Kad sam ja kupio Trojana 2008. postojao je samo u bijeloj boji (sirovi stiropor) sa naljepnicama. Ta bijela je vremenom blago požutjela, tako da planiram da ga obložim monokotom, jer je to ipak moj prvi "neuništen" model.

Momci, sad vam je jasno što sam topik nazvao "Vrhunski low wing trainer" što stvarno čudno zvuči svakome ko ga nije letio  ")
 (pijemo)
Pozdrav malo off pitanjce, kako ces zalepiti foliju?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: ivanmagd on February 24, 2013, 09:41:00 PM
tataBulik gde se kod tebe nalazi CG, kako i odakle si ga merio i odredio? Na internetu se moze pronaci bar 5 razlicitih dimenzija i ne znam kako da ga odredim a u njegovom uputstvu ne pise.
Pozz i hvala
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on February 25, 2013, 06:32:46 PM
Pise .
2.5 incha od pocetka krila.
Vrati se par stranica ovog posta, gde sam kacio moje slike CG sa dimenzijama.
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on February 25, 2013, 07:00:33 PM
Foliju ću lijepiti na klasičan način - peglom, ali sa minimalnom temperaturom koja ne topi stiropor, a aktivira ljepilo na foliji. To sam već radio (topic ASK21 - oblaganje monokotom), ali nijesam probao sa kineskom folijom. Za "Oracover" foliju je ta temperatura bila negdje oko 90-100 stepeni. Sve u svemu, škakljiva rabota.

Što se tiče CG-a, on je barem kod aviona sa motorom postavljenim u osi trupa uvijek na 1/3 od širine krila od napadne pri trupu. Kod modela ove veličine može malo varirati, ali ne više od +-1cm naprijed-nazad (bolje naprijed). Uglavnom, svi položaji u ovom opsegu ne mogu uticati toliko na let modela, a da se to ne bi dalo istrimovati.

 (pijemo)
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on May 26, 2013, 09:42:45 PM
Kao što sam obećao Trojanu i sebi, počeo je generalni remont moje prve (preživjele) letjelice.

Poslednji let je bio jesenas na jednom roštilju gdje sam se malo k...čio i letio leđno slalom između drveća i... naravno crash. Iskočilo krilo, slomljen držač prednjeg točka...
Nakon što sam napravio novi držač točka i fiksirao držače krila počelo je skidanje naljepnica i blago šmirglanje sitnih oštećenja od grana. Koristio sam foliju kojom sam oblagao Suhoja (crna, bijela i šah polje crno-bijela):

Evo kako je sve izgledalo nakon skidanja naljepnica i zuba vremena od 5 godina:

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_175100_zps4e58be31.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_175100_zps4e58be31.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_201923_zpsbe404e98.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_201923_zpsbe404e98.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_202041_zpsfab1016f.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_202041_zpsfab1016f.jpg.html)

A sad isto to samo obloženo monokotom:

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_201946_zps53a56d88.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_201946_zps53a56d88.jpg.html)

Donjaka krila (donjake krila i horizontalca sam obložio šah poljem iz razloga većeg kontrasta i vidljivosti u vazduhu):

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_175118_zps55b7f086.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/20130525_175118_zps55b7f086.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/20130526_130748_zps56900bd8.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/20130526_130748_zps56900bd8.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/20130526_172510_zps34b8c60f.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/20130526_172510_zps34b8c60f.jpg.html)

Kolor šema vertikalca je malo izmijenjena tako da dominira crvena, nekako mi je djelovalo ljepše

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/20130526_172453_zps0cb85c6b.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/20130526_172453_zps0cb85c6b.jpg.html)

Nastavljaju se radovi na oblaganju kapotaža i kabine.
Kabinu sam inače kupio u HK (od Trojana Durafly u istoj razmjeri), skinuo poklopac i zalijepio ga na postojeći kokpit. To sam uradio jer je jednom prilikom avion bio u autu na suncu i sve na poklopcu kokpita što je bilo u crnoj boji se deformisalo...
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: svrco on May 26, 2013, 10:00:20 PM
Bravo odlicno izgleda, bice kao nov kad ga zavrsis...
Koju si foliju koristio i kako si lepio?
Pozdrav
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on May 26, 2013, 10:29:39 PM
Hvala, koristio sam foliju iz HK o kojoj sam već negdje pričao. Lijepljenje je peglom.

Nijesam je do sada koristio na stiroporu, ali ide vrhunski, lijepi na dosta niskoj temperaturi (otprilike 80-ak stepeni). Malo je pipkavo dok se ne namjesti prava temperatura, da lijepi, a da ne topi stiropor. Mada, ipak mjehuri stiropora malo nabubre od temperature, tj. od širenja zarobljenog vazduha u njima. Iz tog razloga je dobro malo ošmirglati površinu, tek toliko da se "naranjava" površina da bi nešto vazduha prilikom grijanja odušilo bez deformacije.

Ono što sam primijetio je to da folija prilikom hlađenja i neznatnog skupljanja povlači u luk površinu koja se oblaže. Ta sila nije dovoljna da deformiše krilo, ali mi je horizontalac malo pobjegao kada sam oblagao donjaku. Nije se vratio čak ni kada sam obložio gornju površinu.
Da bi se ovo izbjeglo, mislim da bi foliju na površini koja se oblaže prva, trebalo ovlaš zalijepiti - ispeglati, a odmah zatim raditi naspramnu površinu da se sile izjednače, pa tek onda završiti prvu površinu (nešto kao kad se zavaruje čelična konstrukcija, prvo "pikovanje" sa jedne, a onda var sa druge...).
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: svrco on May 26, 2013, 10:41:05 PM
Nema sta, jasno je kao dan, hvala na ovom objasnjenju!
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on June 01, 2013, 10:35:34 PM
I konačno, nakon završetka radova na facelifting-u, malo poziranja:

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0373_zps1d200cf0.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0373_zps1d200cf0.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0360_zpsa2c8daec.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0360_zpsa2c8daec.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0365_zps8a686cfe.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0365_zps8a686cfe.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0368_zpsbe187b9c.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0368_zpsbe187b9c.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0363_zps5210e2c5.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0363_zps5210e2c5.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0369_zpsc30af320.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0369_zpsc30af320.jpg.html)

(http://i1137.photobucket.com/albums/n504/nikolabulajic/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0372_zpse4610e52.jpg) (http://s1137.photobucket.com/user/nikolabulajic/media/TROJAN%20T28%20facelifting/DSC_0372_zpse4610e52.jpg.html)

"Jedinica" na krilu, čisto da se zna koji je bio prvi koga moja vješta ruka nije skršila  :sljus
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bjanko on June 02, 2013, 10:50:16 AM
Bravo ovo je bolje vec fabricki svaka ti cast extra izgleda
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: ivanmagd on July 06, 2013, 09:48:06 PM
Evo kako se skoro letelo sa trojanom, iako veliki prostor na trenutke se cini veoma tesnim a ona bandera vuce....  (<--)

https://www.youtube.com/watch?v=CMCeK4isEa0
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: bora61 on May 19, 2014, 07:42:17 AM
Moze li mi neko objasniti sustinsku razliku u letenju ovog aviona u izvedbi
PZ i Durafly fabrike ?

Cini mi se da je Durafly nesto slozeniji avion ?
Title: Re: TROJAN T28 by Parkzone - vrhunski low wing trainer
Post by: tataBulik on May 30, 2014, 01:07:53 AM
Suštinske razlike i nema  ;namig, osim što Durafly-jev ima flapsove za slijetanje / uzlijetanje i uvlačeći stajni trap, kao dodatne kanale tj. funkcije.
Ono što sam ja primijetio (gledajući predstavljanja DF) je to da je znatno pedantnije izrade i sa više skala detalja.