rcfly4um

RAZNO => PREDSTAVITE SEBE I VAŠ  HANGAR => Topic started by: Nitronen on December 15, 2011, 01:30:06 PM

Title: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on December 15, 2011, 01:30:06 PM
Zdravo svima, ovde Djole iz Nisa. Po drugi put se predstavljam na ovom forumu posto sam se i pre par godina registrovao i raspitivao oko modela za pocetnike, ali sam zbog obaveza bio neaktivan.

Juce mi je od Zajka stigao moj prvi model Riccsova Cessna 182, odmah sam je sastavio (nadam se uspesno ;) ), simulator sam instalirao i vezbam polako pa cemo videti.

Evo i slicice, ovo zuto odozgo nisu fleke nego noise od slabog svetla.
(http://i37.photobucket.com/albums/e98/nitronen/Razno/cessna.jpg)

Ziveli!
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: cane on December 15, 2011, 06:35:57 PM
Dobrodosao,Djole. I samo nastavi da peglas SIM.

pozzz
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Anakin on December 15, 2011, 11:35:36 PM
Dobrodosao. Kako nick Nitronen a Cesna na struju!? ")

Salu na stranu, koji simulator koristis?
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on December 16, 2011, 01:12:35 AM
Bolje vas nasao!

Quote
Dobrodosao. Kako nick Nitronen a Cesna na struju!?

To onako iz fazona :) Simulator trenutno imam Aerofly verziju 1.9.1.3. to furam onako na prvu bez ikakvih dodataka. Procesljacu malo forum da vidim i po tom pitanju sta je jos aktuelno.

Inace vec godinama letim one "obicne" simulatore, pretezno IL2 Sturmovik ;).
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: pnedic on December 20, 2011, 12:28:33 PM
Znam za ovu cessnu. Ja sam takodje pokusavao da je dovucem iz Kine medjutim nije mi poslo za rukom. Da sam bio pametan, mogao sam sa Zajkom to da odradim. Da ti ne pominjem cenu koju sam bio dobio od Riccs-a. Ali transport me je onemogucio.

Ja sada imam manju cessnu, ali identicnu tvojoj (mada neznam da li ova tvoja ima zakrilca i lampice).

U simulatoru ClearView imas istu tu tvoju (nasu) cesnu pa mozes da treniras bas nju (sto ja i radim jer i ja jos nisam "poleteo").

Pozdrav i mozda se vidimo u Nisu, posto mi je odatle zena i cesto dolazim tamo. Rekose mi i gde se skupljate.

Pera !
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Anakin on December 20, 2011, 01:12:25 PM
U simulatoru ClearView imas istu tu tvoju (nasu) cesnu pa mozes da treniras bas nju (sto ja i radim jer i ja jos nisam "poleteo").

Mogli ste vec da vidite na forumu ali ne smeta da se ponovi. To sto u nekom simulatoru imate neki svoj avion ne znaci mnogo i najbolje je ne oslanjati se preterano na isti. Super su simulatori, navezba se osecaj, prsti (da se ne cimaju palice), stekne se malo orijentacija... Ali uglavnom, tvoj avion i "tvoj avion" iz simulatora nemaju preterano veze. Da ne pominjem kada prvi put izadjes na livadu pa te pukne adrenalin da ne znas kako se zoves i pocnu prsti da se tresu da ne mozes da skrenes kako treba i ceo let razmisljas o tome kako ces da sletis u jednom komadu. Sto se tice konkretnih simulatora, ja sam prvo vezbao na AFPD-u i mislio kako je sve lako. Onda sam poleteo prvi put sa Kremom i sledio se kada sam video koliko je to uzivo brze. par dana posle prvog letenja sam instalirao RealFlight i razlika je bila drasticna. RF je bio daleko blizi iskustvu uzivo, bar treneri velicine 40. Dakle, RF je moja topla preporuka za vezbanje ako ne mozete Phoenix RC da osposobite, on mi je najbolji.

Pozz
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on December 20, 2011, 03:22:59 PM
@pnedic: Ova nema zakrilca i lampice, verovatno joj manje trebaju zakrilca posto je veca povrsina krila. Mozemo da organizujemo neko letenje kad navezbamo simulatore. Ja jos uvek nisam stupio u kontakt sa nekim iz Nisa.

@Anakin: I meni su neke stvari u simulatoru dosta nerealne. Najcudnije mi je sto daljina nekih objekata koji su postavljeni da smetaju tipa drvece i prepreke cesto deluju da su dalji nego sto jesu. A moguce da i ja bas lose procenjujem to.

Konkretno sada mi najvise znaci simulator da vezbam manevre kada avion leti ka meni. Posto vrlo cesto cim bude neka krizna situacija refleksi mi preuzmu kontrolu pa levo postane desno ;)

Poz!
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: pnedic on December 20, 2011, 03:58:21 PM
Sto se ovog levo-desno tice kad avion ide ka tebi, i ja sam imao (imam jos uvek ali samo u "ludim" momentima) problema sa "orijentacijom" dok nisam procitao jedan praktican savet sa nekog engl. site-a:

kad avion ide ka tebi guras rucicu u stranu u kojoj je "nize" krilo da bi ispravio avion.

Objasnjenje je logicno: ako avion skrece u levo, njegovo levo krilo je nagnuto (tj nize). Gledano iz tvoje perspektive nize krilo je DESNO. Gurajuci rucicu U DESNO ti dajes DESNU komandu avionu i on se ispravlja.
Naravno ovo je objasnjeno za elerone. Sto se rudera (kormila pravca po srpski) tice, ako zelis normalne zaokrete, rucice elerona i rudera UVEK idu u istu stranu (vise ruder, manje eleron) !

Ako ih guras suprotno, to je tzv. traverza koja se koristi za sletanje sa bocnim vetrom, ali je to "visa matematika".

Mozda, sto rece @Anakin ovo je ponovno ponavljanje, ali ovaj savet je meni mnogo pomogao.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on December 20, 2011, 04:09:34 PM
Dada interesantno da se ima u mozgu kao precica kad nastane frka.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: jake87 on December 20, 2011, 06:34:16 PM
Evo da se oglasim i ja.
Iz nisa sam, letim na simulatoru 2 godine, u svom hangaru imam dve alfe koje letim stalno i jednog easy glidera(od drugara iz prokuplja) koga sredjujem,
jer nikada nije napravio uspesan let   :sljus

Za sada samo cepaj sim  (<--)
i to ti je moja preporuka.

Inace ja letim na RF4.5 i meni je ok.

Pozz
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on December 20, 2011, 09:39:01 PM
^ Kul, bas sam merkao Alfu sve vreme pa se na kraju ipak uzeo Cesnu. Javi ako znas neku dobru lokaciju za vezbanje sletanja :)

Meni na pamet padaju uglavnom poligoni za voznju na Medijani i kod tvrdjave, gradsko polje...
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on December 28, 2011, 02:33:13 PM
Danas sam pokusao da izvedem prvi let cesnom. Poleteo odlicno i cim sam dao jaci gas odjednom samo spustila nos i pravac u blato :( Prvo je delovalo kao da je izgubila signal, a ustvari izgleda da nisam dovoljno pritegao elisu i da se razlabavila.

Plasticni deo nosa pocepan, prednji deo kabine je pukao na vise mesta, polomljena elisa itd.. trenutno mozgam da li da krpim ovo sto je ostalo ili da nekako drugacije uposlim krila i ostalo sto je preteklo.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Anakin on December 28, 2011, 02:44:46 PM
Jesi proverio CG pre poletanja? Da li je tu tvoju Cesnu nekada pre tebe neko poleteo i utrimovao je? Jesi imao nekog iskusnog pored sebe na prvom letu? Sve te pitam a odgovori mi se nameću sami od sebe. Jbg. padovi su sastavni deo hobija ali je glupo da izgubis avion jer nisi slusao, citao... kako to na pocetku treba da se radi. Da ne pominjem sto je dan za letenje...
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on December 28, 2011, 02:52:48 PM
Ma sve sam proverio vise puta, nacitao se foruma i sajtova u proteklih 5 godina, taksirao duze vreme da steknem osecaj. Simulator vec par nedelja letim svaki dan. Vetra takodje nije bilo.

Poleteo sam nezno i sve je bilo natrimovano dobro, avion je stabilno drzao pravac i isao u blago penjanje. I onda je na visini od 3-4m samo oborio nos na dole. I posle toga vidim da je spiner sa elisom skroz klimav. Nije mi logicno da se pri samom padu razlabavi.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: batans on December 30, 2011, 12:18:20 AM
                 Mozda cu malo da pomognem. Sve sto je relevantno je ovde receno, padovi modela na pocetku bavljenja ovim prelepim hobijem su uobicajena pojava, sa tim modelari trebaju da budu nacisto pa samim tim i nema mesta preteranoj sekiraciji. Ono sto su cinjenice, avioni a i nasi modeli su sprave napravljene da lete a ne da padaju i nerviraju nas. Modelari su i piloti ali i mehanicari. Djole, pogodio si, model ti je pao zato sto nisi dovoljno pritegao elisu za osovinu motora. Kazes da je do visine 3-4 m. leteo stabilno. To je tek nekoliko sekundi i brzina je isuvise mala, model je na ivici stolinga i jedino ga elisa nekako vuce. Koliko sam shvatio, oborio je nos kada si snaznije dodao gas. Ako je tako, to je bio trenutak kada je doslo do proklizavanja elise, gubitka vucne sile, otpor ovog aviona je poprilican, brzina se naglo smanjila i stoling je ucinio svoje.
                 Simulatori su sjajna stvar i koriste ih modelari sirom planete. Ipak to je samo virtuelno RC letenje. Pilotaza je jedna od onih vestina koja se uspesno savladava ako se prenosi direktno, instruktor / pocetnik.
                 Nemoj se previse truditi oko modela da ga vratis u prvobitno stanje. Prikrpi to nekako ali sacuvaj polozaj CG-a i naravno geometriju. To ti je prvi model i na njemu trebas nauciti da letis. To je sve. Pokusaj da u Nisu pronadjes nekoga ko vec leti RC avione da ti pomogne i dobro pazi da taj neko odradi sledece:
                 - pre poletanja detaljna inspekcija modela, baterija, konektori, pricvrscenja, veze servoa ...
                 - dan bez vetra ili tek malo (2-3 m/s) sto je bolje.
                 - plan leta, poletanje apsolutno uz vetar, blizina prepreka, prvi zaokret, ako si desnjak neka to bude u levu stranu, skolski krug, jedan izduzeni  pravougaonik sto ce biti putanja leta. Eventualne prepreke duz skolskog kruga, drvoredi, elektricni vodovi, zgrade. Nikako ne dozvoliti da model ode predaleko, zacas je postati mali crni krstic na sivom nebu, pocece spasavanje sa prevelikim otklonima palica i model ce se prizemljiti onako kako ti sigurno nisi zeleo.
                - Poletanje. Model sa nosem uz vetar. Postepeno-glatko dodati pun gas u roku od samo tri sekunde. Maksimalna snaga odmah na pocetku je potrebna da bi se savladao otpor kotrljanja i otpor vazduha i model sto pre doveo do brzine stabilnog leta. Dok je jos na zemlji i dobija na brzini najverovatnije ce malo povuci u levu stranu ali to nije nista dramaticno. Kada procenis da je na brzini kada bi mogao da poleti, samo malo povuci palicu dubine spreman da je odmah vratis takodje malo ako model naglo podigne nos. Drzis pravac i penjes pod malim uglom, max. 10 stepeni (ma to od oka) da bi sacuvao brzinu.
                 - Let. Na 15-20m. visine polako ulazis u ranije definisani skolski krug. Trudi se da nagib u zaokretu ne bude veci od 30-tak stepeni. Nekada se govorilo da se u pocetku leti na visini "tri greske". Toliko visoko da kada napravis eventualno gresku mozes jos u dva pokusaja da je ispravis. Sto se vise skolskih krugova odleti to vise nestaje uzbudjenja i sve se mirnije upravlja modelom. A stvar je jednostavna. Avion ima uzduznu i poprecnu osu koje formiraju jednu ravan. Na nju deluje gravitacija i tvoje je jedino da odrzavas tu ravan-model pod uglom od 90 stepeni u odnosu na silu gravitacije. Dok letis  po duzim stranama skolskog kruga obavis trimovanja ukoliko je potrebno.
                 - Sletanje. Cim u skolskom krugu krenes niz vetar samo malo smanji gas i malo obori nos, levi zaokret po kracoj strani, jos malo smanji gas i samo jos malo obori nos, opet zaokret i sada si na sletanju, smanji gas skoro na ler, malo vise obori nos, nema vuce motora ali radi gravitacija. Na 3-4 m. ravnanje, povuci nos i sada je model u horizontalnom letu sa stalno opadajucom brzinom i gubitkom visine. Komande dubine i nagiba se koriste minimalno, tek toliko da se model zadrzi u istom polozaju. Glavna komanda postaje gas. Prebrzo gubi visinu, samo malo dodati gas, sporo gubi visinu oduzeti gas. Ova igra na gasu nije jednostavna i zahteva dosta vezbe. Simulator za ovo sa gasom bi bio dobra alatka za vezbu.

                    Nadam se da ce ti ovaj tekst pomoci i da ces uzivati u prelepom hobiju RC letenja.

                                                                                                                   Pozdrav, Bata Stepanovic     
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Schwab on December 30, 2011, 12:34:59 AM
Bato svaka cast ,opisa ga ,to je to.  ()-()
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on December 30, 2011, 03:44:31 AM
^ Slazem se.

Hvala ti puno Bato na ovom konstruktivnom postu! (pijemo)

Mislim da ovo slobodno moze da se stavi u neku lepljivu temu za pocetnike posto je u par redova sazeto puno bitnih stvari za nas koji smo novi u ovome.

Sto se tice pada, definitivno je do elise. Da bih odmakao spiner od nosa aviona, navrtka najbliza motoru je bila odmaknuta od kraja navoja nekih 5mm prema napred. Posle pada ona je skroz bila zavijena do kraja navoja prema motoru. Plasticni nos je verovatno zbog toga i pukao jer se spiner priblizio prema unutrasnjoj strani iz zaglavio.

Sve u svemu, trup koji je bio najosteceniji je sada zatutkalisan. Ostao mi je jos da saniram rascep na korenu krila i da sacekam novu elisu. Pa furamo dalje.

Evo slicice sa popravkama koje sam uradio pa bi mi znacilo vase misljenje najvise vezano za rascepe na trupu kod korena krila i nosaca motora. Da li da mozda sve jos pojacam nekom lepljivom trakom.

http://i37.photobucket.com/albums/e98/nitronen/Razno/cessna-repair.jpg (http://i37.photobucket.com/albums/e98/nitronen/Razno/cessna-repair.jpg)

Ziveli!
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: batans on December 30, 2011, 10:46:39 PM
          Veoma ohrabrujuce, steta je minorna. Ja nemam iskustva sa tom vrstom materijala. Bojim se da on ne propusta vodu i da ista ne moze da ispari iz belog lepka (drvofiksa). Ako moze, onda super, proveri i ako je dovoljno cvrsto onda si uradio dobar posao. Neke od tih materijala rastvara i super-lepak. Ako kod tebe to nije slucaj onda opet dobro. Nije strasna ni ta naprslina na izlaznoj ivici krila, tu u korenu, jer koliko vidim najveci deo spoja krila je ocuvan. Ako ne smeta cijano, (super-lepak), onda par kapljica i to je sanirano. Ne svidja mi se ta crna traka koja sa donje strane treba valjda da ojaca ulepljeni spoj leve i desne strane krila. Cini se da je to neka izolir traka koja zbog svoje male sirine tesko da moze da bude od koristi. Ja bih se potrudio da pronadjem prodavnicu koja prodaje samolepive PVC folije, koriste ih firmopisci, ima ih u razlicitim bojama, najbolje bi bile one tanke koje izgledaju kao da su od aluminijuma. Sirina je tu najbitnija. 10 do 12 cm. bi bilo OK. a duzina tolika da se koren krila sasvim omota i da preklop bude recimo 1 cm. Proveri kako je zalepljen nosac motora. Ako ne "dise" onda je i to dobro. Sacekaj elisu, napuni bateriju, sve jos jednom proveri, sacekaj miran dan, na livadu, pun gas i uzivaj.

                                                                                                                           Bata Stepanovic.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on December 31, 2011, 08:36:24 AM
To je to, i ja mislim da ce izdrzati.

Konkretno koristio sam ovaj lepak
(http://www.kucapromet.com/smiledit/uploads/images/14-1-moment-wood-express.jpg)

Deluje kao da ima cvrstinu, kada se osusi izgleda kao bela plastika.

Sredjujem ostatak pa javljam kako je proteklo sve ;)

Pozdrav!
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 10, 2012, 04:49:47 PM
Danas mi je stigla elisa od Zajka i obavio sam probni let. Desilo se to da su mi pri odvajanju od zemlje zbog neravnina otpali zadnji tockovi i let od par minuta sam proveo razmisljajuci sta da radim :)

U toku leta avion je bio vrlo poslusan, imao sam par udara vetrova koji su prosli bez problema. A onda kada sam krenuo u nisko letenje da vidim koliko precizno mogu da nanisanim neko mesto za sletanje. Uspeo sam da zakacim unutrasnjim delom krila u granu nekog grma koga je tu Bog posadio. Avion se zarotirao oko grane i prizemljio se sa blagom ogrebotinom na krilu.

Evo i snimka, poz!

http://www.youtube.com/watch?v=-oTMROOK0Yo (http://www.youtube.com/watch?v=-oTMROOK0Yo)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: IvanGrozni on January 10, 2012, 09:56:16 PM
Teren je baš neravan za te slabašne točkove.Probaj a a baciš iz ruke. Držiš ga za trup iza krila, dodaš gas i baciš unapred.
Vidim da letiš u blizini nekih zgrada. Malo rizično, ne?
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: sman on January 10, 2012, 10:10:48 PM
zemljak, imas problem kao i ja, nemas dobar teren... ja to lepo bacim iz ruke, bezbolnije je...
pozdrav iz vranja ()-()
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 10, 2012, 10:52:17 PM
^ ()-() Samo da navezbamo sa kratkom pistom i nema greske.

Okolo su zgrade, ali mislim da ima dovoljno prostora. Na snimku deluje kao da su blize nego u prirodi.

Probacu obavezno i sa skinutim tockovima pa da izbacim iz ruke... A mozda razapnem i par satorskih krila i sajlu kao na nosacu aviona ;)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 18, 2012, 12:23:51 AM
Kakav sam ja maler :)... Danas sam imao zarku zelju da odletim jednu sesiju na snegu. Probao po prvi put lansiranje iz ruke, bacio avion i cim se stabilizovao i krenuo u penjanje blagi vetar ga zanese prema stativi od okvira gola. Ja brzo furnem jaci gas i gledam hoce li izgurati preko gola, ali na zalost pogodim precku kao Mijatovic protiv Holandije  ()-()

Epilog: Deo koji drzi nosac motora se odvalio na istom mestu gde je zatutkalisan. Celo krilo odvaljeno od trupa, na trupu ostali srafovi i parce krila koje ide uz njih. Desno krilo se prekinulo na pola i polomljene plasticne sipkice koje koje spajaju trup sa sredinom krila.

Sve sam vec zalio dvokomponentnim Tigrom, pa cemo videti sta ce dalje da bude.

Interesuje me samo da li mislite da su ove plasticne sipkice koje podupiru krilo na Cessni neophodne, da li da ih sredjujem ili da teram bez njih?
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: IvanGrozni on January 18, 2012, 01:56:04 PM
Da ti plastični podupirači nisu potrebni, proizvođač ih sigurno ne bi stavljao. Bolje ih sredi ili napravi neke druge i montiraj.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Gatti.Gatozza on January 18, 2012, 02:27:20 PM
i definitivno ti treba novo mesti za letenje. svaki put se slupaš u nešto u okolini :)   
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: misha on January 18, 2012, 04:23:28 PM
koliko vidim, tu se nalazi i neki teren za fudbal, pa i je mozda najbolje da probas da sleces na taj travnati deo terena.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 18, 2012, 06:07:32 PM
Mozda najbolje stvarno da potrazim nesto bez prepreka i sa asfaltom za skolske krugove dok ne prikupim potrebne vestine. Ovako svaka lekcija je jedan lom :)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Anakin on January 18, 2012, 08:01:06 PM
Da ti plastični podupirači nisu potrebni, proizvođač ih sigurno ne bi stavljao. Bolje ih sredi ili napravi neke druge i montiraj.

Ako pricate o upornicama, nije retko da su dekorativnog karaktera, tj. da im je jedina svrha sto verodostojniji izgled modela. Sto se ove nesretne Cessne konkretno tice, Nitronen kako je krenuo ima vec verovatno kilo lepka na njoj pa ce mu uskoro trebati padobran za model a ne upornice. :mhm
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 18, 2012, 08:04:39 PM
Dobro je dok ne krenem sa srafovima posto pocinje da lici na Frankenstajna :)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: nedbojsa on January 19, 2012, 11:22:59 AM
Mozda najbolje stvarno da potrazim nesto bez prepreka i sa asfaltom za skolske krugove dok ne prikupim potrebne vestine. Ovako svaka lekcija je jedan lom :)

Postoji jedna poslovica u mom primarnom hobiju tj. experimentalnom raketnom modelarsktvu a glasi ovako:
Dok sve funkcioniše kako treba, ništa novo nisi naučio, tek kada se desi otkaz, lom... naučićeš nešto novo!

edit: P.S. Ova poslovica važi samo ako znate šta radite tj. ako ste dobro potkovani teorijom i praksom u suprotnom može dovesti do katastrofalnih posledica!
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 19, 2012, 12:14:15 PM
 :)aplauz Znaci da za sad dosta progresivno napredujem ;)
Title: Pocetnici upozorenje!!!
Post by: marko on January 19, 2012, 01:14:26 PM
Nije me mrzelo da procitam ceo ovaj thread.

Jedan savet pocetnicima koji citaju ovaj thread:ovo kao sto Nitronen radi je primer kako ne treba pocinjati ovaj hobi.

Prvi koraci, osnova, u bilo cemu novom su najbitniji, a oni se moraju nauciti pravilno, bez greske, jer je posle potrebno mnogo vremena da se te greske isprave.

Ali, sto kaze Magic, pocetnici ako i pitaju sta i kako, nece na kraju poslusati savet.

M. (pijemo)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: nedbojsa on January 19, 2012, 02:23:18 PM
Slažem se sa tobom marko, problem je što sam gore izostavio da dodam "ukoliko znate šta radite tj. ukoliko ste potkovani teorijom i praksom!".
Title: Re: Pocetnici upozorenje!!!
Post by: Nitronen on January 19, 2012, 05:00:26 PM
Nije me mrzelo da procitam ceo ovaj thread.

Jedan savet pocetnicima koji citaju ovaj thread:ovo kao sto Nitronen radi je primer kako ne treba pocinjati ovaj hobi.

Prvi koraci, osnova, u bilo cemu novom su najbitniji, a oni se moraju nauciti pravilno, bez greske, jer je posle potrebno mnogo vremena da se te greske isprave.

Ali, sto kaze Magic, pocetnici ako i pitaju sta i kako, nece na kraju poslusati savet.

M. (pijemo)

Potpuno se slazem sa ovim podvucenim, ali bih voleo da cujem koji to savet nisam poslusao. Oba lomljenja nisu bila bas svakidasnje situacije.

Quote
Nitronen radi je primer kako ne treba pocinjati ovaj hobi.

Iako znam da ovim hoces novajlijama da skrenes paznju da se ne treba juriti i lomiti avone, ovo me vredja posto sam bez zaletanja i sa velikom paznjom i strpljenjem usao u sve ovo. Procitao sam dosta knjiga, vezbao simulatore i prihvatio sve savete koje su mi dali iskusni ljudi, ali pored svega desilo se to sto se desilo. Gledacu da iz toga izvucem najbolje i ne zalim ni jedan shav lepka na krilima ;).

Verujem da ima mnogo boljih primera za "kako ne treba raditi", samo sto mene nije blam da sve ove stvari podelim u cilju da novajlije izbegnu slicne stvari.

Poz!
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: IvanGrozni on January 19, 2012, 05:16:01 PM
Bilo bi dobro da pored sebe imaš nekoga ko se već bavi ovim hobijem i ko zna da leti, pa da pokušate zajedno da letite preko trener kabla ili u najgorem slučaju da uzme stanicu od tebe u problematičnom trenutku.  Meni je puno pomogao ivanmagd i uz njega sam napravio prve uspešne letove. Kada sam sam pokušao da letim, zaradio sam šavove na prstu.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: drjack on January 19, 2012, 05:33:11 PM
Jos jedan dobronameran savet. Po snimku bih rekao  da je 1 let bio kasno popodne. 
Svejedno, gledaj da se namestis tako, da ti  sunce bude iza ledja. Tako ces mnogo bolje
videti model i raspoznavati njegov polozaj u vazduhu.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 19, 2012, 05:53:24 PM
^ Dada, zalazak sunca je bio ali na srecu na aparatu se video mnogo izrazajnije zbog veceg kontrasta. U svakom slucaju vodicu racuna o tome.

@IvanGrozni: Problem je sto sam za sada sreo samo jednog nisliju na forumu ;)

Hvala jos jednom svima na savetima!
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 29, 2012, 12:14:39 PM
Evo posto je ovo tema ipak vise vezana za predstavljanje palo mi je na pamet da sa vama podelim par video klipova i slicnih stvari koje sam nasnimio vezanih za letenje.

Ovo je moj pokusaj da napravim dogfight arkadu od koje sam odustao zbog nekih nedostataka u game engine-u. Avion se upravlja misem, slicno kao FPS. Kao sto se vidi na snimku odradio sam deo vezan za mehaniku letenja, fiziku, modele teksture. Ostalo je jos odraditi terene i networking. Ali upravo kod networking-a je zaskripelo pa sam odlozio to za neki mocniji 3D engine.

http://www.youtube.com/watch?v=1zv8Mc3TPrk (http://www.youtube.com/watch?v=1zv8Mc3TPrk)

Ovde sam se malo zezao i isprobavao FlightGear simulator :)

http://www.youtube.com/watch?v=Sd7SGEf-e6E (http://www.youtube.com/watch?v=Sd7SGEf-e6E)

Jedan kratki dogfajt...

http://www.youtube.com/watch?v=smHzs_uJsK8 (http://www.youtube.com/watch?v=smHzs_uJsK8)

I jedan video sa objasnjenim osnovnim manevrima koji sam nasnimao za blog takodje iz IL2

http://www.youtube.com/watch?v=KTjpxXbBnuU (http://www.youtube.com/watch?v=KTjpxXbBnuU)

Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Viper on January 30, 2012, 07:58:26 PM
102nd-Yu-Nitro,Ha!
Letis li jos uvek u 102oj? Ja sam odavno prestao jer nisam imao adekvatan joy, sad kad imam joy nemam vremena i nikako da se vratim...

Nisam znao da si iz Nisa. Zar nema nikog od modelara u Nisu?
Ja ne mogu da se setim nikog, ali ako dolazis u Leskovac svrati do kluba pa cemo da ti pomognemo da dokrajicis model:)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 30, 2012, 08:17:53 PM
Eee pozdrav Viper!

Letim povremeno u 102 (nikako da se odviknem). Sto se mene tice ja sam za da se organizuje neko vidjanje i dokrajcivanje modela :)

Kakav si joy nabavio? Svake veceri je neko na HL pa svrati da vidimo jesi li zaboravio borbene manevre ;)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Viper on January 30, 2012, 09:57:43 PM
Uzeo sam Cyborg FLY 5, nije los mada sam ispao iz forme.
Svracao sam skoro na HL, al mislim da mi je falio neki patch. Moram da ih poskidam i instaliram pa cu da se pojavim i glumim malo glinenog goluba:)


Ne sekiraj se za letenje, ce bude:) Ne verujem da cu skoro na "livadu", sto zbog ove ladnoce i snega, sto zbog posla, a i spremam neki quadcopter, ali kad se budemo organizovali pusticu poruku pa ti dodji do Leskovca ako mozes. I ponesi masinu naravno:)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on January 30, 2012, 10:17:27 PM
Moze, javi na PM ako ti treba neka pomoc za patcheve itd. ;)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on February 04, 2012, 03:56:31 AM
Posto mi je cesna dovoljno ulupana, mislim da nece skoditi da isprobam skije na njoj. Pa sam skockao brzinsku varijantu od stirodura. Malo sam se presao posto ova folija i ne kliza bas najbolje, ali ako zatreba tu je svinjska mast ;)

Dimenzije su 28x5cm, nadam se da nece mnogo da potonu.

Ostalo je da odradim "vezove" pa cemo videti. Koliko sam skontao, kod aviona sa triciklom je bitno da se prednja slobodno pusti vise prema napred i da malo vise podigne nos. Da bi se manje zabadala u sneg.

(http://i37.photobucket.com/albums/e98/nitronen/Razno/skije.jpg)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on February 04, 2012, 02:13:53 PM
Evo kako pasuju na licu mesta ;)

(http://i37.photobucket.com/albums/e98/nitronen/Razno/skije2.jpg)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on February 07, 2012, 05:01:33 AM
Ostalo je jos da sve fiksiram, pa kako Bog da...

(http://i37.photobucket.com/albums/e98/nitronen/Razno/skije3.jpg)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: disljenko on February 07, 2012, 11:51:12 AM
Gledaj da poletis i sletis sa utabanog dela snega...kako bi izbego da pri sletanju ti se model zarije u sneg. pozzz i ocekujemo snimak :D
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Anakin on February 07, 2012, 03:01:29 PM
...i pazi na precke, stative, zbunje... Sneska Belica.  :big smile
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on February 07, 2012, 03:54:29 PM
 ;D ;D ;D

Snimam obavezno, bice interesantno.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: jake87 on February 07, 2012, 04:34:14 PM
Da me zoves obavezno!
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on February 07, 2012, 04:34:58 PM
;)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: nedbojsa on February 08, 2012, 10:36:35 AM
Da li je bilo probnog leta sa tim skijama, ima li snimka leta?
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on February 08, 2012, 02:50:58 PM
Jos uvek nisam probao. Trenutno imam problem kako najbolje da fiksiram prednju skiju posto u spoju sa trupom trpi veliki moment sile od vrha skije.

Postavicu snimak cim napravim bilo kakvu probu.

Poz!
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on February 09, 2012, 05:59:07 PM
Evo kako izgledaju pritegnute. Posto nosac i stirodur nisu dovoljno kruti, pri povlacenju po tepihu bocne skije se razmicu prema spolja za nekih 5-10 stepeni. Videcemo kako ce se to ponasanje odraziti na drzanje pravca u snegu i pri vecoj brzini.

(http://i37.photobucket.com/albums/e98/nitronen/Razno/skije4.jpg)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on February 10, 2012, 08:58:18 AM
Danas sam probao taksiranje. Prednja skija za koju sam se plasio odlicno vrsi posao, ali cu morati da povecam napadni ugao bocnih skija za par stepena. Posto se pri kretanju zabadaju u sneg.

(http://i37.photobucket.com/albums/e98/nitronen/Razno/skije5.jpg)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on February 10, 2012, 05:36:18 PM
Probao sam sa krutom potpornicom koju sam napravio od aluminijumske sipkice od stare TV antene. Ona ce jedan deo tezine da gurne prema pozadi, ali moracu verovatno i u shpic da dodam parce stirodura da se bolje propinje iz snega. Inace za povezivanje nosaca i potpornice je odlicno posluzila mala mesingana klema koju sam podelio na pola.

(http://i37.photobucket.com/albums/e98/nitronen/Razno/skije6.jpg)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on March 17, 2012, 04:50:35 PM
Vreme i ostali faktori mi nisu dozvolili da isprobam skije tako da ce da sacekaju sledecu sezonu. A danas sam posle duze pauze obavio svoj drugi uspesni let Cessnom sa tockovima pa rekoh da podelim sa vama.

Riccs Cessna 182 Flight (http://www.youtube.com/watch?v=a6JgWZo2fYw#)

Inace posle svih onih krpljenja avion se ponasa sasvim normalno iako je zadnji deo korena krila oko srafova dva puta pucao, a desno krilo bilo prekinuto na pola.
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on July 07, 2012, 03:47:20 PM
Riccs Cessna 182 without wheels (http://www.youtube.com/watch?v=IuL9pWPAXI8#ws)

Evo jos jedan let obavljen posle duze pauze. Sa skinutim tockovima dobije bas puno na okretljivosti
(Ne zamerite komentatoru na euforiji :) )

 ()-()
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Viper on July 08, 2012, 09:26:14 AM
Lele kolko je brz brate:)
Title: Re: Pozdrav iz Nisa
Post by: Nitronen on July 08, 2012, 09:51:57 AM
 :big smile