rcfly4um
RAZNO => MATERIJALI / TEHNIKE OBRADE U MODELARSTVU => Topic started by: sasa on January 13, 2012, 12:34:05 AM
-
Da li moze da se lepi monokot folija na stirodur mmmm i ako moze da li neko moze to da objasni,ili ako pronadjete na jutjubu neki snimak ,molio bih vas da ga postavite.
Unapred 3aa hvala svakom ko se ukljuci u ovu temu :mhm (http://)
-
Probaj prvo neko parce. Ja sam sa izoflorom to uspesno radio i to bez ikakvih problema. Folija je bila Kineska.
Trebalo bi da moze i sa stirodurom. Smanji malo temp. da ne istopis stirodur i radi malo brze. Kod ravnih povrsina kao sto su horizontalac i vertikalac moze malo da se iskrivi komad priliom zatezanja folije ali kontriras sa druge strane i odmah se ispravi.
Pozdrav....
-
Nemam ni jedno parce da bi probao jer do sada nisam radio sa monokotom,
-
Na slici je model od izoflora 6mm, ciji su trup i vertikalac presvuceni kineskom folijim a horizontalac i krila su farbana akrilnom bojom umesanom u er lak. Trup posle preko 100 letova i dalje izgleda kao na slici. Farbane delove sam zafarbavao nekoliko puta. Ta boja daje dobre nijanse i odlicno izgleda ali se ljusti ako je zagrebes ko mladi krompirici. Uradio sam folijom i krilo od malog Pajpera raspona 990mm koje je predhodno radjeno od 3 sloja izoflora i ono je dobro ispalo. Inace folija mu daje dodatnu cvrstinu.
mmmm
-
Sigurno nema nikakvih problema, ova velika delta na slici napravljena je od stirodura i presvučena baš monokotom i to pre desetak godina. Još uvek se folija dobro drži, a model je leteo ni sam neznam koliko sati. Čak nije bilo ni nekih velikih odlepljivanja u zoni motora i auspuha.
Model je raspona 120cm. i leteo je veoma dobro sa OS 10 ccm. 2T. Još uvek je u životu, naravno bez motora i servoa. Poslednji put je moj Bane leteo prije dve godine u Subotici.
(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/deltavelika.jpg)
Izduvna cev auspuha je prolazila kroz rupu na krilu i izduvavala prema dole. Bilo je navučeno parče silikonskog creva i ni tu nije bilo odlepljivanja.
Znači peglu u ruke, isprobaš temporaturu, to radiš i na balzi i napred peglaj do mile volje. (work)
-
Da li moze da se lepi monokot folija na stirodur mmmm i ako moze da li neko moze to da objasni,ili ako pronadjete na jutjubu neki snimak ,molio bih vas da ga postavite.
Unapred 3aa hvala svakom ko se ukljuci u ovu temu :mhm (http://)
Sašo, probao sam, nema problema. Sutra kada dođeš možemo uraditi štih probu. Ma da u modelarski kabinet nisam ulazio dugo.
Dule
-
Sale cuj se sa bratom da ti da neko parce folije, imamo tih parcica puno. Pa ako ti odgovara mozes da porucics od brace kineza. pozzz
-
Skoro sam imap prilike da jedan model od balze presvlačim oracover folijom. Pošto se za to koristi pegla, čini mi se da će temperatura početi da topi stirodur, ako se ne varam. Korsitio sam modelarsku peglu, koja ima potenciometar sa tri podeoka za podešavanje temperature. Prvo sam foliju lepio sa oko 1,5 da bi posle toga potenciometar povećao na 2-2,5 i zatezao foliju. Mislim da je i 1,5 puno za stirodur i da će ga istopiti delimično.
-
nemoj peglom da to radis, probaj sa fenom za topli vazduh koji ima podesavanje temperature i sigurno ces uspeti bolje nego sa peglom. :mhm
-
Monokot definitivno nije izmišljen za penaste stiren maternijale. Stirodur gubi svoju termostabilnost na 110°C a termoskupljajuća poliester folija za modelarstvo se počinje skupljati preko 120°C. Probao sam i ja već davno. Može se napeglati ali veoma je rizično. Treba uzeti u obzir da se sa presvlačenjem oracover-om, monocote-om gubi smisao jeftine i brze samogradnje. Površina će svakako ostati mekana (osim stakloplastike). Stirodur je mikro šuplaste površine pa je prijanjanje bilo koje folije, bez da se pre lakira barem 2 puta sa eko lakom, veoma slabo.
Postoje dve alternativne metode za presvlačenje koje su se rasprostranije među samograditeljima. Presvlačenje sa trakama u boji i farbanje.
Evo tutorijala za stavljanje folije i drugih armiranih traka a da na kraju ispadne dobro i lepo. Sve se radi na hladno. Mnogi modelari su već probali i kod nas.
http://www.youtube.com/watch?v=vi3zjmLjlg8 (http://www.youtube.com/watch?v=vi3zjmLjlg8)
I sa višeslojnim farbanjem se dobije film na površini pa i sjaj. Moju metodu farbanja si već verovatno video.
(http://i298.photobucket.com/albums/mm244/tibeteagle/PinkStick10e/PS-build-51.jpg) (http://rcfly4um.org/index.php?topic=7831.0)
Monokot + drvena konstrukcija su u lepom braku, pa nije lepo... ;namig
Još nešto važno. Kada se monokot skuplja pri peglanju, polako steže i deformiše konstrukciju. Ako ta konstrukcija nije dovoljno kruta da se odupre takvim silama kao jače drvene, onda dolazi do neželjene deformacije, odnosno gubljenja pravilne geometrije modela, što može da utiče na aerodinamičnost. Konkretno može da se izvitoperi tanko stirodur krilo, horizontalac, vertikalac...
-
Jedna malena delta na elektro pogon. Presvučena Kineskom folijom, napravljena od roza stirodura
(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/IMG_0001-1.jpg)
(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/IMG_0003.jpg)
i osmeh sa donje strane
(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/IMG_0016.jpg)
-
Moj predlog su svakako samolepljive tapete (tako se vode),ima ih u knjizarama,deblje su nego monokot i ostale folije koje se koriste za presvlaku.Kod ovih tapeta ne mora da se greje kako bi se ista zalepila na stirodur jer vec ima dovoljno lepka da fenomenalno drzi.
U ovom slucaju moze i one taxi folije koje su za nijansu jeftinije i takodje ne moraju da se greju,a i ako se greju onda se to radi sa mnogo manjom temperaturom,znam iz iskustva.Pozzzzzz
-
Da upadnem....
Takođe sam zainteresovan za presvlačenje modela radi bolje površine a i izgleda.
Do sada sam razmišljao o folijama sa HK.
A kakve su to taxi folije?
-
Taxi folije su folije koje se koriste za oblepljivanje taxi vozila,sve cesce su slucajevi da i automobili koji nisu u taxi budu lepljeni sa ovom folijom jer je jeftinija i bolja od farbanja.
Eto mali uvod u sve to,a sto se tice nabavke ja znam gde ima ovde kod nas u Krusevcu i takodje znam da nisu jeftinije od kineske folije,e sad treba probati i videti o cemu se tu radi.
Ja sam koristio taxi foliju za presvlacenje jednog modela i znam da sam je grejao onim industriskim fenom i sve je bilo super.Samo ne treba preterivati sa temperaturom jer se folija odmah sprcka i moze slobodno da se skine.
Jos jedna stvar,gledao sam cene ovih kineskih folija i neka se neko javi ko je istu koristio za presvlacenje stirodura jer je dosta jeftinija od ove taxi folije.Za jedan metar taxi folije treba izdvojiti sigurno duplo para nego kod ove kineske.Ali jedina prednost jeste sto je ima kod nas a ovu drugu morate poruciti.
Na vama je da odlucite....
-
Pa ja rekoh gore da sam presvlacio trup onog Yaka sa slike Kineskom folijom bez problema.
Sve sto sam presvlacio su bile uglavnom ravne povrsine kao ovaj Savin sa slike i jedno komplet krilo sa profilom.
Sve je ispalo odlicno i dosta podseca na neke ARF modele.
Kineska folija odlicno hvata i sa manjom temperaturom peglanja.
Fen ne bih preporucio iz licnog iskustva rada na balzi.
Rad sa fenom je dosta neprecizan. Koristim obicnu malu putnu peglu.
Generalno, Kineske folije su odlicne, lake za upotebui daju odlicne rezultate.
Jedino njihove providne folije zahtevaju malo vise paznje u radu.
Ipak na cenu sa HK treba dodati i cenu carine koju smo prosle godine papreno platili.
Folije su kabaste i idu u veliku kutiju, a onda upadaju carinicima u oci. Ako je neko skoro uvozio
ove folije neka kaze svoje iskustvo sa carinom jer je u medjuvremenu promenjena kvota za uvoz.
-
Sto se tice te folije brat i ja smo skoro narucivali nesto i pored svega uzeli i 4 rolne te folije i nisu nas carilini. Tj. placeno je samo 250 din zbog otvaranja paketa od strane nasih carinika.....uhhh to je zahtevan posao i mora da se naplati :D
-
Ne znam koja je temperatura topljenja stirodura ali mislim da mu je specificna tezina veza nego kod EPO-a ili EPS-a.
Treba dobro sracunati na cemu ces zavrsiti kad se doda jos i monokot (koji i nije lagan).
Mogu da navedem samo folije/pene koje sam probao i imao dobre rezultate.
EPO presvucen "solite" folijom.
(https://lh6.googleusercontent.com/-EBrK7gx-o7I/TPFNqFpIHdI/AAAAAAAAAEI/8wI4WCeKwXk/s640/DSC03014.JPG)
Dosta posla ali razlika je vise nego primetna i sto se tice povrsinske cvrstoce i otpora na manje udarce a i ne prlja se.
Solite folija je dosta laksa od monokot-a i slicnih a i mislim da se lepi/skuplja na nizoj temperaturi.
EPP presvucen laminat folijom.
(https://lh6.googleusercontent.com/-ot9Az0rMlsY/TtFOT6FdU9I/AAAAAAAAAlo/MCLLggMMYvQ/s640/IMG_0170.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-347XONqhiJM/TtFNLdGP1qI/AAAAAAAAAlQ/xTgNNeeQ4u4/s640/IMG_0159.JPG)
Znatno poboljsava otpornost i cvrstocu krila.
U ovoj kombinaciji je vec temperatura skupljanja folije i deformisanja EPP-a dovoljno blizu pa mora da se pazi.
Samo da dodam da je EPP (sto se tice otpornosti) neprevazidjen, kakav EPO, elapor ...
Ovaj konkretno model sa skoro 3kg tezine je sleteo direktno na nos (zabio se tacnije) sa nekih 6 metara visine i odbio se sa samo jednim polomljenim propelerom.