rcfly4um
RAZNO => AUTO / BRODO MODELI => Topic started by: danijel07 on February 28, 2012, 08:24:22 PM
-
pozz svima. pocetnik sam,slabo znam o rc automobilima.kupio bih neki ali mi treba savet. uzeo bih neki offroad,ali neznam koj.preporucite mi nesto i dal ima u srbiji da se kupi ili sa nekog stranog sajta?kako je najisplatljivije. hvala unapred!
-
Danijele dobrodosao,
bilo bi lepo prvo malo da se predstavis, imas za to odvojen topik, kazes ko si, sta si, odakle si, za sta te zanima model, jer sve to nam moze pomoci kako bi smo mi tebi mogli da bolje pomognemo.
O svemu sto pitas je vec pisano na forumu, po raznim oblastima, kreni polako da citas, pa pitaj za neku konkretnu stvar kada i ti sam naucis malo vise. U svakom slucaju potrebna ti je razlicita oprema u zavisnosti od toga da li te zanimaju automobili na gorivo ili oni na struju tako da sve to moras da nam kazes, kao i budzet sa kojim raspolazaes u startu.
Mislim da je najpametnije da budes strpljiv i kada je kupovina u pitanju kupis nesto polovno ovde sa oglasa, do sada su to bile najbolje kupovine.
No da ne duzim dalje, lepo se predstavi pa da vidimo kako da ti pomognemo.
poz
-
Ja sam Danijel 23god. iz Negotina (pominje se dosta ovih dana na tv-u,vlasi ovo ono... :D) Elektronci me zanimaju konkretno offroad do nekih 300 evra...
-
E to je vec nesto, kada kazes offroad tu mislis na bagi, tragi, monster ili crawler? Pretpostavljam da je 300E kompletan budzet, znaci za model, stanicu, punjac i baterije?
Kada kazes "elektronci" verovatno mislis na struju :).
Da li imas bilo kakvog prethodnog iskustava sa RC modelima?
poz
-
nemam iskustva,gledao sam dosta klipova i najvise su mi zapali za oko tragi modeli... i da naravno u 300 evra da se uklopim sa kompletnom opremom... da li je pametno mozda polovno da se kupuje? mozda tu prodjem bolje po dzepu?
-
Tragi 1/8 na struju kompletan sa stanicom, baterijama i punjacem cak i polovan za 300E nema! Tragi mora biti od poznatog proizvodjaca, jer sve drugo traje jako kratko. Moja preporuka ti je ili neki Kyosho ili Losi, dosta je o takvim modelima pisano na forumu, samo kreni polako da citas.
Racunaj minimum 150E za polovan Kyosho Inferno ST bez motora i ostale elektronike. Motor, kontroler, servo i punjac novi sa Hobby Kinga http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.rc (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.rc) su oko 180E + 20E za ispravljac. Baterije ti trebaju barem 2, idealno 6 kom jer se trose 2 po voznji, racunaj komad je oko 25E. Stanice imas cesto na forumu od 20E pa na dalje. Uvoz nove iz inostranstva moze biti problematican zbog Ratela.
Znaci cela prica je u najboljem slucaju oko 400-500E za pocetak, posle ide odrzavanje i gume (za tragi min 40E set) ...
Jos jednom ti savetujem da procitas sve sto je na forumu napisano, a napisano je jako puno toga, pa da krenes ponovo sa pitanjima.
poz
-
Slazem se sa kolegom.Prvo dobro zagrej stolicu i procitaj sta sve ima o modelima a ima dosta toga dobrog da procitas.Posle toga ces znati u kojoj prici se uklapas.Model je lako kupiti ali treba to i odrzavati.Pozdrav
-
u bre,ovah hobi znaci udara po dzepu...nema veze,ne odustajem :big smile hvala na savetima,pocinjem sa citanjem!
-
nemam iskustva,gledao sam dosta klipova i najvise su mi zapali za oko tragi modeli... i da naravno u 300 evra da se uklopim sa kompletnom opremom... da li je pametno mozda polovno da se kupuje? mozda tu prodjem bolje po dzepu?
Ako nemas nikakvog iskustva kupovina polovnog moze da bude mac sa dve ostrice posto ne znas sta treba da gledas na polovnom modelu da li je ispravno i u kom je stanju. Vecina ljudi "sklapa" model iz par faza (2-3 meseca) pa to nije atak na budzet od jednom ali je opet investicija. Najtezi/najskuplji je pocetak posto nemas nista.
Takodje ako ides na elektro varijantu, moras da se upoznas sa osnovama niskih struja kako ne bi napravio stetu, ili nesto ozbiljnije pogotovo ako su u pitanju lipo baterije. Secam se kad je moj klinac, u ushicenju da pokaze drugaru, spojio pogresno +/- baterije sa kontrolerom i upalio.... na srecu samo je bilo mnogo dima i spalio je komplet sve od elektronike sto je bilo na modelu... naravno moja greska sto je to bilo dostupno njemu u tom trenutku bez mog nadzora mmmm
Dakle ceka te mnogo citanja i ucenja pre nego sto se upustis u pricu :)
Truggy je kao sto rece magic najskuplja varijanta, mozda bi trebalo da krenes sa nekim bagijem dok se ne upoznas sa osnovama pa onda lagano prelazis na ozbiljnije stvari kao sto je i vecina radila.
-
Cekajte drugari, pa decko nece odmah na trke... Krenuli ste tako da bi svaki pocetnik digao ruke u samom startu...
Ne mora odmah da uzme truggy 1/8 ili neki race model, moze i neku pocetnicku varijantu ili neki u 1/10...
Moja preporuka je neki buggy, jeftiniji je u startu i kasnije za odrzavanje, a pruza dosta uzivanja u voznji...
Danijele, pozdrav i dobrodosao!
Konacno neko iz mog komsiluka, a da se zanima za ovaj hobi... Ja sam iz Zajecara i cesto dolazim za Negotin, tako da ako ti treba pomoc ili bilo sta u vezi modela na raspolaganju sam, a kasnije kad budes uzeo neki model mozemo i na voznju...
-
Covek rece da hoce tragi pa sam mu napisao koliko tako nesto kosta.
Ako neko ovde propagira laksi i jednostavniji ulazak u RC auto svet to sam ja, i o tome sam nasiroko pisao u topiku Elektro klub klasa koji je za 2WD elektro modele. No svi odma hoce pravo u F1, e pa to kosta a ume i da zaboli, kao sto rece Matovic oo)).
Zato i jesam pitao coveka odakle je, kako bi mu se javio neko ko je blizu njega, jer nista ne moze da pomogne na pocetku kao kontakt uzivo ;) .
poz
-
Problem je uvek zurba i zelja za SVIME i to ODMA :)
Cak i ako se uzme u startu najbolje i najskuplje propustio se ogroman deo uzivanja i ucenja u bilo kojoj grani RC sveta ! Ja sam uvek za postepenu varijantu i lagano uzivanje i ucenje jer je to neizbezno a zna da bude skupo ;)
Tako da bi predlozio neki manji model 1/10 ili 1/9 u elektro varijanti su dosta prihvatljivi i zahvalni, uglavnom koriste jednu 2S ili redje 3S bateriju pa kasnije se i to moze iskoristiti za vece modele koji neminovno traze isto to u paru i to POPRILICNO :)
Konkretan predlog bi isao na Ultimu DB kao predstavnika zadnje vuce i nekog Lazera zx5 ili nesto vecih DBX i DST brushed ili brushless modela u varijanti 4x4. To je od Kyosho-a za ostale takodje imam preporuke posebno za recimo HPI, Traxxas...
Uglavnom u taj budzet od 300eu ce se sve to lepo uklopiti, cak ce i ostati neki dinar da se mirne glave moze to voziti kako treba ;)
-
Da se ne lazemo koji god model bude kupio ovaj hobi nije jeftin i to jednom pocetniku treba u startu reci.Pa ja znam najmanje dvadesetak ljudi koji su krenuli sa nekom pricom i ubrzo odustali uz izgovor da je dosta novca potrebno.Momak je to na pravi nacin shvatio i krenuo sa citanjem. :)aplauz A i javio ti se drugar mantagt koji ce ti pomoci da udjes u svet rc hobija sto smatram da je prednost.Sa njim ces imati priliku da vidis kako sve to izgleda uzivo.Pozdrav
-
@Bigneda,potpuno si u pravu ortak.takav mi savet treba,jbg pocetnik,ne poznajem proizvodjace i modele. pogledacu modele koje si mi naveo
@mantagt,druzimo se obavezno,cim budem kupio!
-
evo ja te mogu samo nagovoriti da batalis elektro i nitro i odma krenes kao pravi na benzinca!
nema frke koliko jos ima baterije, u kom je stanju lipo, koji lipo da uzmes, ako proletis kroz baricu hoceli izdrzati esc
pa samo koliko kosta jedna kvalitetna lipo baterija ili samo kvalitetan lipo balacer (punjac)... 100€ +
a nitro! hoho koje svecice? hladne mlake tople? koja je temperatura glave motora? kako pokrenuti uopste motor?
koliko dobar starter kosta? jel ima baterije starter? kako ga ugasiti? hoce li svecica raditi? jel ima baterije upaljac za svecicu?
pa samo koliko kosta gorivo? a koja smesa? gde uopste da nadjes nitro-metan-ulje smesu u srbiji? ....huuuh itd itd itd
a benzinac? napunis jednu bateriju i mozes da vozis tri dana a da ga ne gasis! jer jedva struje da trosi (samo za servoe i prijemnik)
ima svecicu koju pokrece magnet, a uostalom je standardna svecica koju mozes uzeti kod komsije koji prodaje auto delove.
pali se na povuci-potegni a gasi se na dugmence!! ima karburator, ceo motor lepo veliki, ima aktivno hladjenje pa moze ceo dan
da stoji u leru na suncu i nece pregrejati i unistiti motor! a sam model ogroman pa lagan za odrzavanje! ne treba ti lupa :P
a gorivo... :D odes do benzinske i sipas u kanister 5L, dodas kvalitetni sinteticko ulje i dobar si za mesec dana voznje ako ne i vise
- po mizernoj ceni u odnosu na nitrometan :)aplauz ali pre svega - dostupno gorivo na svakoj pumpi, pa cak i u srbiji !!
...sad ce ovde svi da me mrze :hehe ...no offense :big smile
nego, u svakom slucaju, sta god da budes uzeo, nemoj ceo budzet da roknes u auto i stanicu,
trebace ti dosta i za pratecu opremu - posebno za nitro! ...ali pre svega, rezervni delovi!
to odmah uz auto uzmes, pa kad ti nesto ode, ne moras da cekas da ti to neko donese iz inostranstva
ili da cekas cika postara! nema nista gore nego kad se svi vozikaju a ti odjednom ne mozes dalje :mhm
-
aaa ti si 'srecni' (ko zna koji po redu) vlasnik 'benzinca' :)
eee sad ces da vidis sto je svaki benzinski model u srbiji promenio po desetak vlasnika ;) a najvise su se radovali kad su ga se otarasili (yay)
-
kod nas se kaze, kad kupis forda(misli se na starije modele, da se sad ne uvredi neko ;namig) dvaput se radujes, kad ga kupis i jos vise kad ga prodas (yay) ...nisam znao da i u ovom hobiju ima toga (pijanoo)
-
Danijele druze, ovo je hobi i zaista jeste skup koji god model budes kupio. Koja god da je varijanta pogona, samu pricu moras da shvatis kao odmor za mozak i uzivanciju, a najvaznije je druzenje. Ekipa sa foruma poseduje sve tri varijante pogona i sve kosta, prvo zato sto, kada slupas model, neminovno moras da ga popravis da bi ga ponovo vozio, a to kosta i znaci da moras da imas delove ili da znas gde mozes da ih nabavis. Kod nitro varijante si skoro uvek prljav, elektro je najjednostavnija za upotrebu, ali delovi moraju da se menjaju i moras da znas koji ti motor treba iiiii........... U Srbiji je u procentu verovatno najzastupljeniji Kyosho i Losi i za njih uvek mozes naci deo. 1/5 benzinci su super i u startu laksi za rukovanje, ali ti treba veliki prostor za voznju, a delovi nikako nisu jeftini!!! Ovaj forum je zato i dobar, jer uvek mozes da pitas gde sta moze da se nabavi i uvek neko od kolega ima viska delova koje moze da proda, a da ti sto pre mozes da nastavis voznju. Kada udjes u stos, zeleces da imas sve boljei bolje i jace i jace i lepse iiiii...............................treba mnogo para!!!!!
Vazno je da znas da je ovo hobi i treba da uzivas u njemu, a za sva pitanja imas koga da pitas!
Uskoro pocinje sezona, pa te cekamo u BG!!!!
-
danijele i ja sam relativno nov u ovome ali mogu da ti kayem moje iskustvo.kada sam kupovao prvi model nisam imao nesto para (imao sam 200e) uspeo sam za to da kupim nov bagi (http://www.conrad.de/ce/de/product/238111/110-EP-MINI-CARBON-FIGHTER-4WD-RTR/SHOP_AREA_19765&promotionareaSearchDetail=005 (http://www.conrad.de/ce/de/product/238111/110-EP-MINI-CARBON-FIGHTER-4WD-RTR/SHOP_AREA_19765&promotionareaSearchDetail=005)) ja ga vozikam vec 4 meseca ja sam licno zadovoljan naravno ovaj model nemoze da se poredi sa modelima sto ti je napisao (@ bigneda (res) ) ali opet kazem za pocetak moj ti je savet da uzmes ovaj bagi,ja neznam ni sad da vozim kako treba ") sto znaci da ga lupam prevrcem ali se pokazao kao dosta izdrzljiv (jos nisam nista polomio na njemu i sve radi,sem esc-kontroler je crko jer sam ga vozio po snegu i barama),pre jedno mesecipo sam uzeo jos jedan njega sam prepravio u tragi(imas topic pa pogledaj imas slike oba modela) a sto se tice delova do trista evra koje planiras da das mozes da uzmes model i dosta delova za isti. :)aplauz a sto je naj vaznije barem meni mozes kod nas (u beogradu)da narucis delove po 10% vecoj ceni nego na sajtu(stize na kucnu adresu)mozes i preko neta da narucis nemoras da dolazis za bg. (pijemo) na gore navedenom sajtu ispod modela imas spisak delova ako te interesuju cene delova.
-
aaa ti si 'srecni' (ko zna koji po redu) vlasnik 'benzinca' :)
eee sad ces da vidis sto je svaki benzinski model u srbiji promenio po desetak vlasnika ;) a najvise su se radovali kad su ga se otarasili (yay)
:)aplauz
-
drugari hvala vam na savetima! stvarno ste od pomoci. najverovatnije cu za pocetak uzeti neki jeftiniji model,mozda bas kao sto ima mita22 :mhm znam da ovaj hobi opusta(napuni ti baterije),bas zato i hocu da se igram ovim igrackama :mhm
-
drugari hvala vam na savetima! stvarno ste od pomoci. najverovatnije cu za pocetak uzeti neki jeftiniji model,mozda bas kao sto ima mita22 :mhm znam da ovaj hobi opusta(napuni ti baterije),bas zato i hocu da se igram ovim igrackama :mhm
U toj klasi imas i Ansmanna, ima ga kod nas a ima i delova... Nisu losi za pocetak, ja sam se lepo izvozao sa Master Smackerom po dvoristu i mogu ti reci da je prilicno izdrzljiv za neko umereno maltretiranje...
-
Da se i ja ukljucim :) slazem se sa mantagt u vezi Ansmanna Master Smacker jer sam i ja vozio njega kao pocetnik.Baggy je izdrzljiv,ima delova i pristupacni su.
-
aaa ti si 'srecni' (ko zna koji po redu) vlasnik 'benzinca' :)
eee sad ces da vidis sto je svaki benzinski model u srbiji promenio po desetak vlasnika ;) a najvise su se radovali kad su ga se otarasili (yay)
ma jok, nisam ja taj, ja sam onaj sa off road-erom (carbon fighter) novog iz radnje izneo :big smile
ali veoma malo mi je trebalo da uzmem 1/8 off road sa 6ccm! bukvalno za dlaku ")
pa sam seo i dugo razmisljao i citao sta - gde - kad i kako i dosao do zakljucka da je za mene benzinac idealan!
pre svega zbog goriva a i svega ostalog sto sam naveo u proslom postu...
no, ja sam prezadovoljan sa mojim autom, a vec sam presao 14 litara!!! :jaki:
ali mana jeste i uvek bice razlika u ceni! dok je mene set guma i felni izasao 60€ za 1/8 mozes uzeti 4 seta...
ili 4x4 kit je kostao 120€, jedan amortizer 20€ itd itd... ali zato sada delova imam na pretek (fiu)
no, za skokove treba jos da odradim long travell kit i drugi amortizeri i idemoooo (yay)
....samo ne smem nikada sesti i sabrati koliko sam ukupno dao novca od kako sam krenuo (:sok:)
-
Svaki hobi kosta to je neminovno,
ali zato daje za sve te pare .. :big smile
-
Pozdrav svima. Ja sam Nikola iz Beograda i totalni sam pocetnik u oblasti RC igracaka. Veoma sam se zainteresovao za Losi Micro modele i voleo bi da nabavim neke. E sada moje pitanje je kako, ko se bavi time koga kontaktirati, svi spominju neke ozbiljnije stvari na benzin, nitro ili sta vec, a mene interesuju najvise ovi mali autici koji mogu da se budze sa brushless motorima i svakakvim stvarcicama, ali je problem kako, kod koga to naruciti??? Hvala!
-
Pozdrav svima. Ja sam Nikola iz Beograda i totalni sam pocetnik u oblasti RC igracaka. Veoma sam se zainteresovao za Losi Micro modele i voleo bi da nabavim neke. E sada moje pitanje je kako, ko se bavi time koga kontaktirati, svi spominju neke ozbiljnije stvari na benzin, nitro ili sta vec, a mene interesuju najvise ovi mali autici koji mogu da se budze sa brushless motorima i svakakvim stvarcicama, ali je problem kako, kod koga to naruciti??? Hvala!
Pozdrav Nikola,
Losi Micro vidi da li ima Zajko, pre je moglo kod njega da se naruci. http://www.malaivanca.com/355-team-losi-car (http://www.malaivanca.com/355-team-losi-car)
To ti je kod nas , a ostalo vidi ovde
http://www.der-schweighofer.at/artikel/98846/modellsport?query=micro+losi (http://www.der-schweighofer.at/artikel/98846/modellsport?query=micro+losi)
http://www.amainhobbies.com/advanced_search_result.php?keywords=micro+losi&x=0&y=0 (http://www.amainhobbies.com/advanced_search_result.php?keywords=micro+losi&x=0&y=0)
-
Hvala. Samo jos jedno pitanje, za sada, sa ovim sajtovima sto si mi dao da li je moguce i kako narucivati preko njih i neka iskustva da li je pouzdano. Nikad nisam narucivao, a cuo sam da neki sajtovi ne funkcionisu za Srbiju...???
-
aaa ti si 'srecni' (ko zna koji po redu) vlasnik 'benzinca' :)
eee sad ces da vidis sto je svaki benzinski model u srbiji promenio po desetak vlasnika ;) a najvise su se radovali kad su ga se otarasili (yay)
ma jok, nisam ja taj, ja sam onaj sa off road-erom (carbon fighter) novog iz radnje izneo :big smile
ali veoma malo mi je trebalo da uzmem 1/8 off road sa 6ccm! bukvalno za dlaku ")
pa sam seo i dugo razmisljao i citao sta - gde - kad i kako i dosao do zakljucka da je za mene benzinac idealan!
pre svega zbog goriva a i svega ostalog sto sam naveo u proslom postu...
no, ja sam prezadovoljan sa mojim autom, a vec sam presao 14 litara!!! :jaki:
ali mana jeste i uvek bice razlika u ceni! dok je mene set guma i felni izasao 60€ za 1/8 mozes uzeti 4 seta...
ili 4x4 kit je kostao 120€, jedan amortizer 20€ itd itd... ali zato sada delova imam na pretek (fiu)
no, za skokove treba jos da odradim long travell kit i drugi amortizeri i idemoooo (yay)
....samo ne smem nikada sesti i sabrati koliko sam ukupno dao novca od kako sam krenuo (:sok:)
Malo da iskorigujemo cene :), nije benzinski sport mnogo skuplji ni jeftiniji, sve zavisi koje se klase gledaju. To sto ti imas je jeftino i ne kosta ko pola dobrog nitro 1/8 modela ;) delovi su opet slicni kad se porede ovako (jeftini 1/5 benzinci i skupi I KVALITETNI 1/8 modeli) poenta je sta se dobije za ulozene pare i koliko to zabave moze da pruzi a da se ne pokvari !
Najkvalitetnije na trzistu i najrobustnije su modeli 1/8 naravno u Profi Race varijantama, posto su oni najvise zastupljeni na takmicenjima na svetu (ekstremni uslovi) oni su i najdalje otisli po pitanju dugotrajnosti !
Dobar set tockova za 1/8 kosta koliko si i ti platio tvoj to sto pominjes za 4 puta manje pare mora da je od toalet papira napravljeno (origami fazon) :)
Ono sto ljudi vole da rade je naravno da teraju i skacu ko ludaci a to najlakse podnose Profi Race modeli u razmeri 1/8 (PROVERENO U PRAKSI) tako da zbog toga idu preporuke na te modele. Svako treba da vozi ono sto njemu najvise radosti pricinjava jer je to i poenta ovog hobija, tu leba (bar kod nas) nema samo troskovi, eee pa onda da ih smanjimo maksimalno ;)
-
ja ne verujem da mnogi u srbiji mogu sebi da priuste luksuz u obliku nitro modela od 1000€... posebno ne krvavi pocetnici ;)
tako ni ja, ali za pocetak mi je i investicija od skoro 500€ vise nego velika za benzinca koji naravno nikada ne moze
biti po kvalitetu u rangu sa HPI, FG, MCD ili od skorije i LOSI... ali koji naravno kostaju 1500€+ tako da ja tezim uvek da popravim
i napravim deo koji pukne i izradim kopiju od kvalitetnijeg materijala, u krajnjem slucaju - zar to nije i poenta hobija?
bilo bi bas dosadno izaci na teren vozikati se, vratiti se i spakovati model u kutiju do sl. voznje bez ikakvog "budzenja"?! zar ne?
no kako postaju ovi benzinci sve popularniji, pre svega on road pa i off, kako ima sve vise ozbiljnih kupova po svetu,
tako polako krecu i proizvodjaci da sire svoje palete, sto dovodi do vece konkurencije i sledi naravno bolji kvalitet!
poslednji primer je 5ive koji lici na jednog ozbiljnog kandidata za bashing, a tako se bas i pokazao :D
-
Pozdrav! ;)
Kupio sam REELY ReX X autic na nitro, prvi puta se susrecem sa takvom masinom ;)...pa bih vas molio da mi poblize objasnite kako da odrzavam autic u funkcionalnom stanju, kako ga voziti a, da ga ne unistim?? koliko su cesti kvarovi, nakon koliko bi mogao ocekivati nekakav kvar??...potrosio sam prvi rezervar u leru... dali trebam podesavati servo gasa, i servo volana (kotaca)...vasa iskustva sa potrosnjom?
za sada je to to :D....
Unaprijed hvala :D Lijep pozdrav ;)
-
Vidi ako ga stavis na policu neces ga unistiti… sigurno… ako ga vozis, shodno upustvu i iskustvu sa neta… tu i tamo, ponekad ce nesto zaisgurno da strada, ili da se slomi ili da crkne jer Reely nije bas da se pohvali nekim super kvalitetom, pa ni ovi drugi brendovi nisu, svaki ima neku svoju G-tacku..…. Kupovinom automobila si kupio ulaznicu za RC cirkus (u pozitivnom smislu) i za dalje popravke, budjevine itd…
Prvo dobro procitas uputstvo, pa na google i na youtube, da vidis sta kazu drugi, koji imaju isti takav auto, pa malo razradu na youtube.
Prvu gresku si vec napravio, niti jedan RC auto se ne razradjuje na leru, pa ni pravi, motor mu se hladi od strujanja vazduha oko motora i cilindra motora, a to sto si radio je idealno da se pregreje i oma zariba.. recimo… ti se motori obicno razradjuju sa 7-10 rezervoara, ali u voznji i po mogucstvu sa skinutom karoserijom, radna temperatura motora oko 100C a moze i do 120/130C, a to ces ili da izmeris ili da kanes kap vode na cilindar i treba oma da ispari…
Prvih 5 rezervoara lagane voznje do 30-40% gasa i pravis sa njim osmice, da mu malo razigras i diferencijale… dizne na karbu NE DIRAS, sem ako vec nisi…. posle tih prvih par voznji malo ga brisnes i dotegnes sve srafove, ne pretegnes i stavis po 1 kap super lepka da uhvati glavu srafa i metal ili plastiku koja ga okruzuje, da sprecis samoodvijanje od vibracija.. ovo se uglavnom odnosi na srafove koji leze na metalu, kad je u plastici ne treba… posle 5 rezervoara ga vozis sa vecim gasom ali sa laganim ubrzanjem bez cimanja i cestom promenom rezima gasa.. izbegavaj da motor radi a auto u mestu…. Ako ima 2 brzine tu ce da proradi i ta druga brzina, nemoj to da silis u pocetku, dok sve ne legne kako treba i dok ne dobije dovoljan broj RPM
Pred kraj razrade 9/10 rezervoar, taman ce dotle da ti udje u ruku i da te upozna, ga na kratko slobodno cepaj, treba da lepo brzo prima gas i da izbaci beli dim…trebalo bi ako nisi dirao dizne na karbu, da trosi vise goriva, cak da izbacuje neki visak na auspuh, ali to je dobro… taj visak goriva ga lepo maze & hladi… posle 10 rezervoara, pogledaj u upustvu koja je HIGH dizna i uvrni je za 1/8 kruga, u pravcu kazaljke na satu, smanjis taj visak goriva, i cepas….. ovo sve vazi ako dizne vec nisi dirao LOW diznu ne treba uopste dirati ako je fabricki lepo ustelovan… moj je savat da ne koristis manje od 20% NITRO, a kad ga ne vozis duze vreme, odvrnes svecicu i sipas par kapi AFTER RUN OIL, okrenes par puta zamajac da razvuce to ulje po motoru, vratis svecicu i miran je…. nakon svake voznje bi mu jako prijalo da ga izduvas kompresorom, da mu skines evetualnu vlagu, vodu, prasinu…
na karoseriji/obicno na "sajbni" iseci rupu da ima strujanje vazduha i nazad negde da taj vazduh izadje… peri filter vazduha sa Ferry, svremena na vreme, kad se navata prljavo i gledaj da izbegnes kamenje, ivicnjake, bandere i ostale nezgodne prepreke.. trebalo bi da je sve ovo u upustvu…
i uzivaj (:beer:)