rcfly4um
RC MODELI AVIONA - SUS => SCALE MODELI => Topic started by: sasa on June 06, 2012, 05:33:50 PM
-
Jos jedna ptica u moj hangar je doletela oo)) oo)) oo)) oo))
(yay) (yay) (yay) (yay) (yay) (yay) (yay) (yay) (yay)
(:sok:) (:sok:) (:sok:) (:sok:) (:sok:) (:sok:) (:sok:)
Stigao paket od Zajka.
Sklopljen na brzinu za slikanje (:sok:)
(http://i.imgur.com/U3ATE.jpg?1) (http://imgur.com/U3ATE)
(http://i.imgur.com/NK6bg.jpg?1) (http://imgur.com/NK6bg)
(http://i.imgur.com/Fw2Cq.jpg?1) (http://imgur.com/Fw2Cq)
(http://i.imgur.com/SkAJR.jpg?1) (http://imgur.com/SkAJR)
(http://i.imgur.com/1sdgW.jpg?1) (http://imgur.com/1sdgW)
(http://i.imgur.com/E7fd1.jpg?1) (http://imgur.com/E7fd1)
(http://i.imgur.com/uCbSE.jpg?1) (http://imgur.com/uCbSE)
(http://i.imgur.com/NGUGJ.jpg?1) (http://imgur.com/NGUGJ)
(http://i.imgur.com/JYjIt.jpg?1) (http://imgur.com/JYjIt)
(http://i.imgur.com/UTnNU.jpg?1) (http://imgur.com/UTnNU)
(http://i.imgur.com/vqul1.jpg?1) (http://imgur.com/vqul1)
(http://i.imgur.com/Fw51l.jpg?1) (http://imgur.com/Fw51l)
(http://i.imgur.com/Fw51l.jpg?1) (http://imgur.com/Fw51l)
(yay) (yay) (yay)
Nego mnogo mi je mali(ovo bas i nije za hvaljenje :hehe)
Imam jedno pitanje za vas koji se razumete u aerodinamicnost.
Naime...hteo bih da produzim krila za 10 cm u korenu,kao sto sam prikazao na sledecoj slici.
Da li to smem da uradim i ako ne za 10 ,a onda za koliko bih smeo.
Napominjem da ce ga pokretati motor OS fs 70,cetvorotaktni od 11,5ccm.
(http://i.imgur.com/TDh5h.jpg?1) (http://imgur.com/TDh5h)
-
Nek ti je sa srecom, dobar ti ovaj pilot (pilotica) ! (work)
-
Sale, po meni je greota da ga kvaris. Ako mu povecas raspon to vise nije Spitfire...
Bolje se malo igraj sa njim tako sto ces mu sam napraviti neki skala detalj, a za veci kad se bude imalo onda mu ga daj po rasponu i u startu kupi neki krupniji. (pijemo)
-
Čestitam Sale! Tvojoj radosti nikad kraja! Želim ti stotine sati provedenih u vazduhu sa ovom pticom!
-
Da ti odgovorim na tvoje pitanje. Nemoj da povaćavaš krilo iz razloga što je ovo skejl modej i urađen je u istim proporcijama kao pravi. Istina je da je horizontalni stabilizator nesrazmerno veći od originala pa i vertikalni (4. slika), ali to daje bolju stabilnost na manjim brzinama. Poleti ga ovako pa ćeš videti kako leti i kako izgleda u letu. Ovaj model je brz i i pusti ga da tako i leti.
Puno sreće. (thumb)
-
Cestitke na novom modelu. Ja sam gledao te Kyosho warbirde i procitao sve i svasta po stranim forumima o njima. Koliko se secam, a secam se, Spitfire je imao neki problem sa firewallom. Probacu da iskopam a prekopaj i ti. Znam da se nije zalio jedan covek vec veliki broj. U principu, kad se zna za problem nije strasno i lako se ispravlja.
Pozdrav
-
:)aplauz :)aplauz :)aplauz Svaka cast za model..lepo izgleda nadam se da cemo ga uskoro videti na letenju?Sto si tice tvog pitanja oko raspona krila neka ostane tako za sada..leti sa njim neko vreme,isprobaj ga pa kad dosadi donesi ga do kluba uradicemo neke ispravke jer u svakom slucaju imas motor sa vise snage nego sto mu treba!Pozdrav..
-
Sta reci prelep model (:sok:) imas od mene gratis servo (pijemo)
Da pomognem moju .......Samo posalji link sa RC Srbije :)aplauz :)aplauz
-
Iskopao sam. Cest problem, obrati paznju i na retrakte.
LINK (http://www.modelflying.co.uk/forums/postings.asp?th=31779)
-
Hvala svima za cestitke, za savete i upozorenja ,a sve sto nadjete na netu o njemu ,slobodno stavite linkove da pogledam, a primam i vase savete.
Ne mogu nigde da nadjem koje servoe treba da ugradim ,mislim jacine.Treba mi za, dubinu,pravac,nagib,gas,flaps i za trapove.
Napominjem da jedino za nagib idu dva servoa,ostali su po jedan.Voleo bi da znam jacinu za svaki pojedinacno jer verujem da ne moraju da budu isti.
Voleo bih malo da ga usporim time sto bi mu povecao malo raspon ali ne znam da li smem,mislim da mu to ne poremeti stabilnost ili upravljivost,a mislim da nece uticati na izgled .
PS. Hvala Beljo za taj gratis servo :)aplauz ako ima jos donatora,dobrodosli su :hehe ,posto sam se istrosio za model :hehe :_D
-
Sale imas velike cestitke i sa nase strane, model je stvarno lep kao i svaki spitfajer. Ja bi se pridruzio onim ljudima koji misle da ne treba da povecavas raspon krila jer je 10 cm stvarno zanemarljivo i nista neces da dobijes a rizikujes da se avion mozda losije ponasa u letu.
Sto se tice servoa ja tu ne bih stavljao nista jace od ovih(ili neke u tom rangu)....mozda su i ti sa nijansu nesto jaci nego sto tebi treba. Da napomenem da je misa u njegov zero ugradio ovaj Hitec......a tvoj ce biti znatno laksi pa ti sam proceni...pozz i jedva cekam da idemo da letimo.
http://servocity.com/html/s3003_servo_standard.html (http://servocity.com/html/s3003_servo_standard.html)
http://servocity.com/html/hs-311_standard.html (http://servocity.com/html/hs-311_standard.html)
-
Ne bih da polemisem, ali .... (nono) (nono) krila ili bilo sta konstruktivno ne dirati, je moj savet, da je trebalo odradio bi to KYOSHO (nono) (nono) ali tvoj avion pa mozes kako hoces :_D samo da bude posle :sljus
Ali cu ti preneti jedan savet, koji sam ja davno dobio od Coke i Kreme, a to je da svaki ARF, kod sklapanja, prvo doradis Fire Wall tako sto ces ga lepo zalepiti, oblepiti tankom staklo plastikom, iz dva razloga, prvo sto ce da ga ucvrsti (ili obratno) a drugo sto ce spreciti da eventualno gorivo i masnoce koje piski motor NE upije drvo istog, sto je onda lose po njega i avion, moze lakse da odleprsa... tu su ipak najsnaznije vibracije i sile od motora... iz svog licnog loseg iskustva predlazem da stavis Lock na sve srafove na nosacu motora... Za RETRACT-e ne znam nemam iskustva, pretpostavljam da je i tu Lock dobrodosao, a ako nista vise ne moze da smeta !
(photograf) (photograf)
-
Hvala disljenko,hvala Zajko na savetima,mislim da cu te poslusati za ovo ojacavanje vatrenog zida samo jos da nadjem ko ce to da mi uradi :mhm :sljus.
Za produzenje krila i dalje otvorena diskusija,javljajte se ... 4e
-
Ja ću ti odraditi, samo pošalji trup...
Imam smole, imam stakla, nije da znam, ali mogu da probam... ;namig
Čestitke za model...
Pozdrav
Mirče
-
Zdravo Saša,
Da sam na tvom mestu ja bih zatvoriio diskusiju o povećanju površine krila.
Kod aviona-modela, klasične konfiguracije, krilo je destabilišući element. Znači, povećanje površine krila bi smanjilo stabilnost modela. Da bi očuvao neophodnu stabilnost, morao bi da povećaš površinu horizontalnog repa, ili da pomeriš težište napred, ili oba dva.
Povećanje repa bi, po meni, bio veliki posao, a i u velikoj meri bi narušio estetski izgled modela.
Pomernje težišta napred zahteva odgovarajuće pomeranje stajnog trapa, a tek tu ne možeš ništa da uradiš. Ako pomeriš težište napred, a stajni trap ne, reskiraš da ti se model na poletanju, a pogotovo sletanju pretura na nos.
-
Ja ću ti odraditi, samo pošalji trup...
Imam smole, imam stakla, nije da znam, ali mogu da probam... ;namig
Čestitke za model...
Pozdrav
Mirče
Nisam siguran da ti to znas da odradis :hehe :_D ,ne bi bas da se ucis na moj model :hehe :_D :_D :_D
Hvala Mirce,imacu to u vidu,ako mi se niko blize ne ponudi.
Hvala i na cestitki.
Zdravo Saša,
Da sam na tvom mestu ja bih zatvoriio diskusiju o povećanju površine krila.
Kod aviona-modela, klasične konfiguracije, krilo je destabilišući element. Znači, povećanje površine krila bi smanjilo stabilnost modela. Da bi očuvao neophodnu stabilnost, morao bi da povećaš površinu horizontalnog repa, ili da pomeriš težište napred, ili oba dva.
Povećanje repa bi, po meni, bio veliki posao, a i u velikoj meri bi narušio estetski izgled modela.
Pomernje težišta napred zahteva odgovarajuće pomeranje stajnog trapa, a tek tu ne možeš ništa da uradiš. Ako pomeriš težište napred, a stajni trap ne, reskiraš da ti se model na poletanju, a pogotovo sletanju pretura na nos.
U pravu si Presko,zatvaram diskusiju o povecanju krila,jer sam konacno dobio strucan odgovor na moje pitanje.
Hvala :mhm
-
Nebojsa(nedbojsa) se ponudio za ojacanje vatrenog zida,hvala mu :)aplauz (pijemo).To mi je daleko 2,5 km, mmmm ako ne nadjem nikog blize :_D
moracu ovo da prihvatim :hehe :_D
-
Dvoumim se koji servo da stavim za elerone,
taj
(http://i.imgur.com/iGpfM.jpg) (http://imgur.com/iGpfM)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9392__Turnigy_MG90S_Metal_Gear_Servo_1_8kg_13_4g_0_10sec.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9392__Turnigy_MG90S_Metal_Gear_Servo_1_8kg_13_4g_0_10sec.html)
ili taj
(http://i.imgur.com/pT8Mg.jpg) (http://imgur.com/pT8Mg)
http://www.conrad.de/ce/de/product/233751/TOP-LINE-STANDARD-SERVO-RS-2-JR (http://www.conrad.de/ce/de/product/233751/TOP-LINE-STANDARD-SERVO-RS-2-JR)
Mislim da i ovaj manji zadovoljava sa snagom ,ako ne gresim ,a mnogo je laksi kao sto i vidite.
Predlazite...
-
ako iole zelis da imas bar nekoliko letova tim avionom, onda je onaj drugi servo minimum. servo bi trebalo da bude od ar 3.5 kg pa na gore.
imaj u vidu da to i nije bas jeftin model i da treba ipak da vodis racuna da ga ne omastis zbog nekoliko losih servoa.
-
Lep model Sasa, (<--)
Ne skrtari na opremi nije ti to jedrilic (ovaj drugi servo u svako slucaju) od ova dva ponudjena. Mada bih ja tu stavio nesto ovako: http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1719&products_id=95175 (http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1719&products_id=95175)
-
Sve funkcionise besprekorno,samo mi nije jasno zbog cega je mnogo nosat.
Napominjem da sam stavio motor koji je svega 40 grama tezi od predvidjenog.
E sad...kako se meri teziste ,sa punim ili praznim rezervoarom,jer je on 260 mll.
Sa punim rezervoarom mnogo treba na rep da dodam olovo...sta je ciniti.... mmmm
-
Sve funkcionise besprekorno,samo mi nije jasno zbog cega je mnogo nosat.
Napominjem da sam stavio motor koji je svega 40 grama tezi od predvidjenog.
E sad...kako se meri teziste ,sa punim ili praznim rezervoarom,jer je on 260 mll.
Sa punim rezervoarom mnogo treba na rep da dodam olovo...sta je ciniti.... mmmm
Gledajući slike modela, stavrno je nesrazmerno mala udaljenost repnih površina od krila. Tako se nedovoljno balasiraju težine postavljene napred. I drugi detalji odskaču od originalnih proporcija aviona, ali svejedno je. Sa praznim rezervoarom stavi toliko tega na rep da težište bude tamo gde treba. To je na od prilike 30% ukupne dubine krila računajući od prednjeg dela krila u korenu. Nema veze koliki je taj teret, jer se to neće osetiti. Nemoj da napuniš skroz rezervoar pre leta, nego je dovoljno 3/4.
;namig
-
Saša poslušaj Lasla ...
Sa praznim rezervoarom stavi toliko tega na rep da težište bude tamo gde treba. Nema veze koliki je taj teret, jer se to neće osetiti. Nemoj da napuniš skroz rezervoar pre leta, nego je dovoljno 3/4.
;namig
... i pogledaj.
(http://i726.photobucket.com/albums/ww261/preskom/Spitfire-50/Spitfire-50.jpg)
-
E,ovo je sad vec druga prica,jer sam ga ja balansirao sa punim rezervoarom .
Morao sam da stavim, 3 s bateriju i ubec, iza kabine, u drugoj polovini trupa, i plus skroz u rep 25 grama olova,da bi dobio teziste kao na slici sto je Presko postavio.
Sada kada ispraznim rezervoar,ne samo da nece trebati olovo,nego cu i bateriju moci laksu da stavim i to u prednji deo aviona.
Hvala Laslo i Presko.
Sledi izvestaj.
-
Sale, imao bih nekoliko komentara. Kao prvo, mislim da ce motor biti na ivici ili cak preslab. kao sto znas,
imam takvog Saita i mislim da ce za taj avion biti potreban mnogo jaci motor. U H9 Thunderboltu sam imao OS 91
a mislim da je idealan motor 100-tka. Verovatno si ovo vec gledao ali nije na odmet da pogledas koje motore koriste.
Cak i u uputstvu su dali sledece (a uvek uzimas bar gornju granicu)
• .60–.61 2-stroke
• .91–1.00 4-stroke
• Power 60 Brushless Outrunner
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=620013 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=620013)
Sto se CG-a tice, najbolje je da uradis kako je napisano u uputstvu. Preporucena vrednost je 133 mm. Pored toga sto model moras balansirati sa praznim rezervoarom,
OBAVEZNO ga okreni naopako prilikom balansiranja. Dakle tockovi da budu na gore i uvuceni.
pozdrav
-
Mišo,
Promašio si model.
(http://i726.photobucket.com/albums/ww261/preskom/Spitfire-50/Spitfire-50-2.jpg)
Obe slike koje sam postavio, i za položaj težišta i za veličinu motora, su iz uputstva za sastavljanje, baš za Sašin model.
-
moja greska. mislio sam da je h9. u svakom slucaju CG prema uputstvu, a balansiraj naopako,
-
Bravo Presko.
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=103653 (http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=103653)
Najaci motor preporucuju .56 4T a ja sam stavio .70 4T,ali ne zato sto sam tako hteo ,nego zato sto sam imao taj motor.
Inace sam pristalica da se ugradi najmanji preporuceni motor.jer samo tako mozes realno da letis taj model a ne 3 puta jaci,i takav model bi i moja baba mogla da leti.
Kao sto rece Zoran-jedrilicar iz Trstenika:citiram:Te vase motore i na metlu da stavite imalo bi da leti.
Potpuno je u pravu za pojedince sa ovog foruma.
Miso...kamo srece da je ovaj model u pitanju sto si ga ti predstavio,ali veruj mi i njega bi leteo sa ovim motorom, i to garantujem ,perfektno. :mhm
-
Skinuo sam 25 gr olovo koje sam stavio u repu,izvadio lipo bateriju i ubec,a stavio 55 gr laksu bateriju i to za 10 cm jos napred i tako dobio balans :)aplauz (yay)
HVALA ()-()
-
Evo prvog leta posle pravilnog balansiranja(hvala Presko) :)aplauz
SASA,KRUSEVAC,SPITFAJER (http://www.youtube.com/watch?v=liSEvXPmePw#)
SASA,KRUSEVAC,SPITFAJER (http://www.youtube.com/watch?v=-s0yzQHxiZk#)
Sasa - Krusevac - Spitfire (http://www.youtube.com/watch?v=_goUu_pEaMo#)
Prosto je neverovatno kako moze da leti sporo,sobzirom da spada u brze modele a i motor mu je malo jaci i naravno tezi od preporucenog.
Sa flapsovima leti kao trener,postavicu snimak takvog leta cim snimim.
-
:)aplauz :)aplauz :)aplauz (yay) bravo kume, neka te dugo služi. :mhm
-
hvala kume, (pijemo) ali kao sto rekoh u nekom od predhodnih postova...oni sto neznaju da prave (work) od balze,kupe ARF model. :sljus
-
Вратио сам се са одмора, прегледао пропуштене теме на Форуму и налетео на ову.
Шта да кажем.
Прво, Саша, све честитке за успешан први лет.
Друго, драго ми је да модел добро лети и да си ти задовољан.
Треће, нема потребе да ми се захваљујеш, пар савета ништа специјално.
Четврто, још си ти млад и перспективан, научићеш да правиш моделе и од балзе, само ако се будеш мало потрудио.
-
Вратио сам се са одмора, прегледао пропуштене теме на Форуму и налетео на ову.
Шта да кажем.
Прво, Саша, све честитке за успешан први лет.
Друго, драго ми је да модел добро лети и да си ти задовољан.
Треће, нема потребе да ми се захваљујеш, пар савета ништа специјално.
Четврто, још си ти млад и перспективан, научићеш да правиш моделе и од балзе, само ако се будеш мало потрудио.
AHA ! Jos samo da ga nagovorimo da predje na elektro!!!
-
Вратио сам се са одмора, прегледао пропуштене теме на Форуму и налетео на ову.
Шта да кажем.
Прво, Саша, све честитке за успешан први лет.
Друго, драго ми је да модел добро лети и да си ти задовољан.
Треће, нема потребе да ми се захваљујеш, пар савета ништа специјално.
Четврто, још си ти млад и перспективан, научићеш да правиш моделе и од балзе, само ако се будеш мало потрудио.
Hvala Presko ,a to da sam mlad :sljus :hehe pa u pravu si,otac mi ima 70 :sljus a dobio me je u 23-coj :sljus pa sad ako ce mo pravo,dosta sam mladji od njega... :mhm :_D
A sto se balze tice...Ima ona stara poslovica...NE UCI SE KONJ DA VUCE KOLA,NEGO ZDREBE. :hehe
AHA ! Jos samo da ga nagovorimo da predje na elektro!!!
Pa nisam bas siguran da ce te uspeti u potpunosti,kazem u potpunosti zato sto sam za ,kada su u pitanju jedrilice.
Do skora sam i imao izi glajdera, i kako sam odusevljen tom jedrilicom ,najverovatnije cu je kupiti ponovo,ostali modeli...paaaaa...CORBARI bato su zakon,miris sagorelog ricinusa ili benzina :)aplauz (:sok:) (:sok:) (:sok:)
Mislim ...sta reci,a ne zaplakati,kada su u pitanju elektro :hehe :sljus