rcfly4um

RC MODELI AVIONA - SUS => SCALE MODELI => Topic started by: TRIGLAV on August 05, 2012, 12:55:03 AM

Title: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 05, 2012, 12:55:03 AM
Nasa otadzbina danas slavi 100 godina avijacije. U prilog tome se pokrece projekat izrade aviona Ikarus Ik-2 u razmeri 1:10.
Ik-2 je prvi srpski(a i jugoslovenski) lovacki avion domace konstrukcije i izrade.
Kad se pojavio,bio je izuzetnih karakteristika.Narocito se Isticao velikom brzinom penjanja,pokretljivoscu i jakim naoruzanjem ,koje je uz to bilo centralno smesteno,sto je u to vreme predstavljalo novinu.
Ove karakteristike je dokazao u aprilskom ratu kada je uz Hoker Harikena branio rejon Bosanske Krajine, od napada nemackih lovaca tipa Mesersmit bf-109 e4.
Iako zastareliji od Harikena ,bio je daleko zilaviji protivnik Mesersmitu.
U tim borbama sa visestruko brojnijim neprijateljem ,oborena su 2 bf-109.
Sve navedeno obavezuje, da se izrada aviona u skali, uradi u skladu sa njegovom slavnom prosloscu.


                              ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: mirce on August 05, 2012, 02:40:36 AM
Lepa ideja. Da li će Ik-2 biti leteći model ili maketa?

Pozdrav

Mirče
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 05, 2012, 12:18:33 PM
  Podrazumeva se, da ce biti verna, umanjena(m1:10) kopija slavnog pretka.
 Nastojanja ce ici u pravcu ostvarenja, pored izgleda, i dobrih letnih karakteristika.
           
         
            Pozdrav

                                           ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: mirce on August 05, 2012, 01:18:02 PM
Pošto će ovo biti jedan lep projekat, bilo bi lepo da ga detaljno, sa mnogo teksta i slika, predstavite ovde na Forumu.

Moje je mišljenje da je 1:10 skale mala za detaljnu kopiju.
Ne zato što su delovi sitni, nego zato što će, kad se sve napravi od detalja, sam model biti verovatno težak za svoju veličinu.
Ovo kažem iz razloga jer znam modelare koji su pravili mnoge skala detalje na modelima od 1,8 metara raspona, pa su im avioni po 2,5 - 3 kg teži od istih modela koji to sve nisu imali ugradjeno.

Kad se predje neka granica veličine modela, recimo 1:5 skale, u mnogome se povećavaju mogućnosti  i samog detaljisanja, a pogotovo se poboljšavaju letne osobine.

Sem toga, trud i rad koji će se uložiti u ovakav projekat, radjen od nule, je recimo isti, ali vrednost malog (1:10 skale) modela i duplo većeg je ogromna.
Modeli iz Prvog Svetskog rata, veličine 1:3 ili 1:4 skale, prodaju se i za 5000$, čak i skuplje zavisi kako su odradjeni...
 
Treba možda razmisliti i u pravcu, da kad se uloži ogroman rad u ovakav projekat, možda da se model kasnije ponudi kao kit, slično kitovima koje prodaju Ziroli, Meister i ostali.

Zato, ako ozbiljno mislitte da radite Ik-2, otvorite topic na RC Universu, recimo u Warbird and warplane delu, i detaljno prikazujte kako i šta radite, kao i kako će model da leti.
Ima mnogo modelara koji vole takve avione, imaju novaca i kupili bi nešto što niko drugi nema.
Naravno to "ne pije vodu" u razmeri 1:10...

Izvinite na "pametovanju", ovo su samo male sugestije da se proba spojiti lepo sa korisnim...

Usput, ako nije tajna, odakle ste?
Ako mogu ikako da pomognem, slobodno mi se javite...

Pozdrav

Mirče 

P.S. Evo jedan link što sam "nabrzaka" našao:  http://www.rcuniverse.com/market/item.cfm?itemId=858789 (http://www.rcuniverse.com/market/item.cfm?itemId=858789)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 05, 2012, 04:32:43 PM
  Dimenzije letelica Ik-2

                                                 M1:1                              M1:10
 
   Razmah                          11400 mm                          1140 mm
   Duzina                            7880 mm                            788 mm
   Povrsina krila                   18,0 m2                              0,18 m2
   Precnik tockova                720 mm                              72 mm
   stajnog trapa
 
   Ovde se odmah uocava veliki precnik tockova, sto ce se veoma povoljno odraziti na
 poletno sletne karakteristike, uzimajuci u obzir travnate PSS.


   Materijali za izradu (opis)

 Model ce se u potpunosti izraditi od kompozita na bazi staklenih vlakana u epoxy matrici
 Takodje, sve pokretne povrsine na krilu i repu ce biti izradjene od pomenutog materijala.
 Izuzetak, ce ciniti, glavna(e) konzola stajnog trapa, koja ce se naciniti od kompozita na
 bazi ugljenicnih vlakana.                                                                                                         
 Razlozi za to su sledeci:
 - visok kvalitet cele konstrukcije, samim tim i veliki resurs
 -ponovljivost izrade cele letelice kao i pojedinih ,u eksploataciji ostecenih delova
 -panelizacija i bojenje ce imati minimalan tezinski doprinos
 -visoka otpornost na ostecenja, prilikom eventualnih "aeroplanski kraksi", tj.padova i "tvrdjih"
 sletanja.

    Analiza tezina

 Trup sa poklopcem pogonske grupe i kabine     0,25 kg
 Stajni trap,i sve upornice                                   0,12kg
 Baterija,prijemnik i servoi                                   0,2 kg
 Krilo                                                                    0,3 kg
 Pogonska grupa                                                   0,33 kg
                                                                     ____________
                                                                        1,2 kg
 To ce rezultovati jedinicnim opterecenjem krila ,od 67 gr/dm2.
 U poredjenju sa slicnim avionom Graupner Trainer 25,  gde je opterecenje 84gr/dm2, Ik-2 bi trebao imati
 solidne perfomanse.


                               ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: misha on August 05, 2012, 08:48:32 PM
interesantan i lep projekat, ali se u potpunosti slazem sa Mircetom. Mislim daje to suvese mala scala.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: miša2002 on August 06, 2012, 12:14:13 AM
Apsolutno se slažem sa Mirčetom i Mišom, ali svako ima pravo na svoje mišljenje.
Po meni, 1:6 bi bilo sasvim OK. Po uloženom trudu i radu, nije mnogo velika razlika, ali je na livadi ogromna  razlika, u svakom pogledu...
E sad, ima i onaj najvažniji detalj, koji je većini problematičan, a to je cena takvog modela, pa ni to nije strašno, ako se uzme u obzir šta sve pruža veći model...
Predlažem ti da još malo "izvagaš" ovo što ti predlažemo ! Tvoja je zadnja!

@Mirče
Čovek kaže da je odavde: "KOSMODROM ELEMIR" !  mmmm
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 06, 2012, 02:19:23 PM
 
    [img]Raspolozivi dvigatelj je MWWS-2,5ccm sa tzv. zadnjim izduvom.
 On ce omoguciti da se izduvni sistem "sakrije" u trup ,kako nebi narusavao izgled letelice,sto je cest
 slucaj na manjim modelima sa ovakvim tipom pogona(misli se na Glo)
 U tu svrhu je izradjen izduv od kombinacije sledecih materijala:
  - Al. cevi i limova
  -ugljenicno-stakleno-epoxy oplate
 -elasticne cevi za vezu od silikonskog polimera.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 06, 2012, 02:44:17 PM
(http://img213.imageshack.us/img213/7994/dscf2414vr.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/213/dscf2414vr.jpg/)
(http://img217.imageshack.us/img217/8211/dscf2413s.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/217/dscf2413s.jpg/)
(http://img444.imageshack.us/img444/3852/dscf2412d.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/444/dscf2412d.jpg/)
(http://img155.imageshack.us/img155/5690/dscf2411l.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/155/dscf2411l.jpg/)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: mirce on August 06, 2012, 02:56:32 PM
Gledao sam u kalendar da nije prvi april... Triglave ti se to šališ sa nama...
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: Nenad Miklusev on August 06, 2012, 06:32:55 PM
Mislim da se Triglav ne sali...

I da ga pitam, kad ce Orao 2C ?

Pozdrav za 'lemir.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: Sava on August 06, 2012, 07:07:47 PM
Imam takav motor , ali i sa zadnjim usisom, naverovatno koliko je to dobar motor. Ja sam mu stavio karburator od OS motora mada je radio dobro i sa originalnim karburatorom. Nažalost auspuh- rezonator je završio neznam gde, tako da ću morati nešto "budžiti" jer originalni teško da ću nabaviti. Ipak se taj motor proizvodio pre dvadesetak godina.
Po mom skromnom mišljenju  motor će biti pun pogodak za taj model. Kod mene je verno služio na visokokrilcu od 140cm.
Pratićemo daljnji razvoj ovog modela.  :)aplauz
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 06, 2012, 07:29:31 PM
   Opis  postupka izrade kompozitnog izduva

  Radi se metodom Izgubljenog vostanog jezgra na sledeci nacin:

 -Vosak ili parafin se obrade na potrebni oblik.U ovu svrhu najsvrsishodnije je koristiti svecu
 odgovarajuceg precnika, kojoj se nozem i rendom oblikuju potrebni konusi i sfere.
- Zabodu se cevcice Al. odgovarajuceg precnika i debljine zida, na mesta ulaza i izlaza gasova.(eventualno,ako je
 potrebno i cevcicu za nadpritisak)
- Iskroje se limovi od Al. d=0,2mm, i sa njima se zamota vostano jezgro.Preklope sa malo cianoakrilata
 zalepiti.Preklope izmedju cevcica i limova brizljivo izvesti , obzirom na mogucnost pojave nabiranja lima.
 Al limove pre zamotavanja obrusiti smirglom br.80 sa spoljne strane ,radi boljeg vezivanja za sloj kompozita
 koji je sledeci.
 -Iskroje se platani od staklenih vlakana (167 gr/m2) ,i uz pomoc epoxy matrice, zamota izduv.
 -Iskroje se platani od ugljenicnih vlakana(205 gr/m2) ,i kao u predhodno opisanom, zamota se.
 -Nakon ocvrscavanja,potrebno je temperaturno tretiranje celog izduva, zbog:
       Uklanjanja vostanog jezgra, koje ce se istopiti i iscuriti.
       Povecanja otpornosti epoxy matrice na povisene temperature(vreme i temperaturu odredjuje proizvodjac)
 -Naknadno ili prilikom zamotavanja poslednjeg sloja mogu se ulepiti nosaci.
 Izduv , prikazan na slici ,je tretiran 2 casa na t=130 c , sto garantuje trajnu izdrzljivost, od preko 140 c.
 Prednost ovakvog izduva, pored male mase m=35 gr , je i to sto se on vesa direktno na strukturu trupa,te ne
 osciluje zajedno sa pogonskom grupom.




                           ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 06, 2012, 11:51:30 PM
(http://img228.imageshack.us/img228/8563/dscf2418p.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/228/dscf2418p.jpg/)
(http://img713.imageshack.us/img713/5038/dscf2417f.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/713/dscf2417f.jpg/)
(http://img513.imageshack.us/img513/5472/dscf2416f.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/513/dscf2416f.jpg/)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 07, 2012, 12:42:11 AM
 Pre nekoliko godina ,pomenuti MWWS je bio montiran na jedan deltaplan.
 Da bi se izbeglo zamascivanje nosece povrsine, a i da bi se povecala snaga
 rezonirajucim efektom, izgradjen je ovaj kompozitni izduv.
 za razliku od predhodno prikazanog nisu koristena ugljenicna
 vlakna.Kako bi se potpuno eliminisala(obzirom na nedovoljnu duzinu) mogucnost zamascivanja
 ,dodat je i cevni nastavak sa gumenom zaptivkom.Ovaj nastavak nije imao uticaja na dostignute performanse, vec je dislocirao izduvni otvor iza svih povrsina letelice.

                                duzina         masa
           Rezonator       360mm        56gr
    Cevni nastavak      380mm         22gr
                                --------------------
      Zbirno                710 mm         78gr
   Max.precnik            30mm
 Posle duzeg eksperimentisanja sa duzinom ulaznog dela rezonatora,
 dosegnut je porast snage od 30%.

 Posle ukupno 10 casova rada,nije primecena nikakva distorzija epoxy matrice.
 Takodje je preziveo ozbiljan pad letelice, usled otkaza prijemnika,pri cemu je
 ona nepopravljivo ostecena.
 Sve navedeno govori u prilog uspesnosti sistema kompozitnog izduva.



  Pozdrav g-dinu Miklusevu sa letelista Ramenskoe-Elemir.
 Blagodareci vasem biltenu(pre svega crtezima), ovaj projekat ce biti ostvaren.
 Orao kao francuska ladja...

 G-dine Savo ,vama se salje ovaj rezonator, uz uslov da castite 1. hladnim jelenom, po vidjenju,
 i da naravno dostavite adresu .



                  ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: Goran-Le on August 07, 2012, 09:32:38 AM
 :)aplauz :)aplauz :)aplauz (res) Svaka cast za ideju izrade auspuha hand made!
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: Sava on August 07, 2012, 10:49:05 AM
Šta da kažem nego da sam prijatno iznenađen. Radim sa kompozitima i do sada nisam auspuh pravio, sada ću i to probati.
Naravno kada se vidimo   4e  ()-() (hladno jeleneće)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 07, 2012, 02:08:13 PM
 
  Sledeca faza rada je, izrada kape elise, jer u standardnoj ponudi nepostoji
 nista slicno, sto bi odgovaralo Ik-2.
 Postupak je sledeci:

 -Izrada modela kape na strugu od sipke polipropilena
 -Skidanje alata od staklenog kompozita(postupak je opisao cenjeni g-din Presko, u prilogu:"izrada terminezona
  od kompozita)
 -izrada alata za livenje diska elise, na strugu, od sipke polipropilena.
    Treba dodati da je precnik kape(u skali) 47mm, a visina bez cevi topa 30mm.
   cev topa,kada je montirana, viri 14 mm.
 Posto ce se raditi prvi avion iz serije br.2110/2, obuhvatno srebreno bojen,nov(bez postarivanja),
 tek izisao iz fabricke hale u Zemunu, nece se montirati cev topa.
 Naravno da postoji mogucnost za naredni,ako bude radjen,primena ratne maskirne seme bojenja,pa i montaze
 ovog nastavka.



          ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 07, 2012, 02:22:38 PM
(http://img191.imageshack.us/img191/3884/dscf2419dy.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/191/dscf2419dy.jpg/)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: branek on August 07, 2012, 04:18:08 PM
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 07, 2012, 10:36:42 PM
(http://img191.imageshack.us/img191/3884/dscf2419dy.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 08, 2012, 12:02:54 AM
(http://img855.imageshack.us/img855/3228/dscf2420a.jpg)
(http://img38.imageshack.us/img38/5074/dscf2421j.jpg)
(http://img513.imageshack.us/img513/146/dscf2422g.jpg)
(http://img84.imageshack.us/img84/5454/dscf2423l.jpg)
(http://img803.imageshack.us/img803/329/dscf2424l.jpg)
(http://img39.imageshack.us/img39/6996/dscf2426z.jpg)
(http://img542.imageshack.us/img542/2954/dscf2427.jpg)
(http://img96.imageshack.us/img96/7537/dscf2429q.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 08, 2012, 12:41:11 AM
 
   Opis izrade elasticne spojke izduva

 -Postavi se komad silikonskog polimera na radnu podlogu
   -Uvalja se do potrebne debljine i dimenzija, uz pomoc kruceg cilindricnog predmeta
 -Opsece se skalpelom na potrebne dimenzije
 -Celicnu ili Al. sipku, a moze i cev,pravilno zamotamo sa malim preklopom, koji dodatno
  utiskujemo radi boljeg sjedinjavanja
 -Opsecemo krajeve skalpelom, radi izravnavanja
 -Stavljamo u pec, i pecemo 1 cas na t=150 c
 -Posle toga vadimo iz peci, i kad se potpuno ohladi ,svucemo gotovu spojku sa sipke
 
  Treba reci, da je sirov silikonski polimer u testastom stanju, slicnom plastelinu
 Nakon polimerizacije postaje zilav i elastican, i doseze tvrdocu od 60 sora
 Kratkotrajno moze da izdrzi temperaturu preko 350 c
 Njegova primena je ogranicena na Glo-pogonske agregate
 Nemoze se koristiti za benzinski pogon,jer ga benzin nagriza
 Upotrebom cevi za alat, moguce je iste savijati,pa time dobiti slozenije oblike, kakvi su nam
 potrebni na letelici
 Primerak na slikama je napravljen za rezonator g-dina Save ,jer je stari koristen u svrhu opita
 bio prevelik ,pretezak, pa i neestetski, a i radi demonstrcije postupka
 Komercijalno ovakve cevne spojke proizvodi i prodaje  recimo Graupner ,a verovatno i drugi




                        ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 08, 2012, 05:13:16 PM
   Opis uzrade diska kape elise

 Prvo je potrebno odrediti broj platana koji ce se koristiti za livenje.
  Kako je u alatnoj supljini predvidjena osnovna debljina diska 1,2 mm, bice sasvim dovoljno
 5 slojeva 140 gr/m2 staklenog tkanja,jedinicne debljine 0,17 mm.Netreba smetnuti cinjenicu
 da se livenje odvija u zatvorenom kalupu, te ce zbog toga trebati nesto vise epoxy smole
 nego sto je uobicajeno.
 Precnik staklenih platana je odredjen precizno, da bi se izbeglo naboravanje ,i eventualno
 lose naleganje muskog dela kalupa, sto ce uzrokovati neparalelnost glavnih povrsina diska
 Taj precnik je u ovom slucaju 56mm
Sledeca faza je precizno secenje platana ,sto je standardna procedura, pa se nece opisivati
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: matic on August 08, 2012, 07:09:07 PM
 :)aplauz (pijanoo) (res)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 08, 2012, 11:57:06 PM
(http://img88.imageshack.us/img88/8053/dscf2431s.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 09, 2012, 12:38:18 AM
 
 Na slici se vide 5 precizno secenih platana normalnog staklenog tkanja
 Namerno je koristen normalni raspored niti zbog radijalnog opterecenja
 koje je dominantno.Prilikom slaganja istih u alat, vodice se racuna da svaki sledeci
 bude zakrenut priblizno 40 stepeni(ima ih 5),kako bi se postigao sto ravnomerniji
 raspored staklenih vlakana


 Duguje se objasnjenje u vezi izbora razmere.
 Projekat je teoriski zapocet mnogo godina unazad.Prikupljanje dokumentacije,razrada iste.
 Prilikom razrade, a obzirom na raspolozivi pogonski agregat,definisana je ova razmera.
 Sad bi svaka promena dezavuisala predhodni rad, sto nije racionalno.
 Takodje netreba smetnuti sa uma, da ce ova velicina letelice,biti lakse dostupna
 pre svega nasim modelarima, pogotovo u elektro-varijanti pogona
 U svemu ostalom sto je receno i predlozeno( M=1:5, 1:6) ,prednostima vece letelice,nema
 spora.Zbog toga ,u perspektivi ,ce i to doci na red.
 Blagodarenje svima koji su se javili

 Ps Poseban pozdrav g-dinu Mircetu, i ako je  nesto od izlozenog  izgledalo kao sala ,nije bila namera



          ZIT.
 
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: mirce on August 09, 2012, 02:32:13 AM
Samo napred...

Pažljivo pratim sve aktivnosti vezane za ovaj projekat.
Posle prvih postova obradovao sam se da će se raditi pravi skala model Ik 2 od materijala od kojih je bio napravljen i original, pa su zato bili komentari vezani za razmeru.

Sa imenom Triglav, bez predstavljanja o kome se radi i pisanjem kako će se sve praviti od kompozitnih materijala, stvarno sam pomislio da nas neko "tovari".
No, danas sam sreo nešeg zajedničkog prijatelja, koji mi je "razjasnio" ko stoji iza pseudonima, tako da je ovaj projekat, kod mene, dobio novu "dimenziju"...

Puno uspeha u daljem radu...

Pozdrav

Mirče 
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 09, 2012, 03:24:23 PM
(http://img51.imageshack.us/img51/2418/dscf2432g.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 09, 2012, 03:38:01 PM

  Sledeca faza je nanosenje odvajaca na radnu povrsinu kalupa
  Odvajac koji se koristi, je tecnog tipa na bazi PVA.Jednostavno
 se nanosi cetkom.Nakon nanosenja ,zahteva susenje na sobnoj
 temperaturi oko 1 cas




             ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 10, 2012, 12:05:31 AM
(http://img560.imageshack.us/img560/585/dscf2434x.jpg)
(http://img713.imageshack.us/img713/1935/dscf2435p.jpg)
(http://img9.imageshack.us/img9/4029/dscf2436o.jpg)
(http://img823.imageshack.us/img823/9579/dscf2437v.jpg)
(http://img717.imageshack.us/img717/9480/dscf2438t.jpg)
(http://img59.imageshack.us/img59/1559/dscf2440e.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 10, 2012, 12:48:46 AM
 
 Nakon sto se odvajac osusio,priprema se smola.Da bi se dobio Al metalni izgled diska,
 u nju se sipa zapremonski 6% finog aluminijumskog praha.Dodaje se ocvrscivac i sledi
 pakovanje i lamiranje staklenih platana.Ovo se radi cetkicom,po standardnoj proceduri
 vodeci racuna o zakretanju platana ,o cem je vec bilo reci.Potom se saspe sva kolicina
 smole u kalup,te se alat zatvara muskim delom.Kako smole namerno ima vise nego
 sto je potrebno ,prilikom pritezanja kalupa maticom m6 na centralnom vijku koji sluzi i kao
 vodjica alata,doci ce do istiskivanja viska.Ovaj visak smole ce se naknadno ukloniti masinskom
 obradom, a istovremeno sluzi kao reper o fazi ocvrscavanja.Kad se utvrdi da je smola ocvrsla
 pristupa se termickom tretiranju kalupa u peci na t=80c na 2casa.Time se postize potpuna
 stabilizacija odlivka.

 Usput treba pomenuti, sto se previdelo u uvodu, da je Ik-2 ,prvi srpski aeroplan potpuno
 metalne konstrukcije.Izuzetak na konstrukciji je cinila platnena opsivka zadnjeg dela trupa
 koja je prevucena preko celicnih cevi.Takodje je isti slucaj sa kormilima na repu,kao i krilcima.
 U to vreme to je slucaj sa skoro svim metalnim konstrukcijama.Recimo Vojtov Korser f4u4 je tek
 posle rata dobio krilca sa oplatom od durala,do tad su ona bila sa platnenom opsivkom.
 



               ZIT.
 
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: Sava on August 10, 2012, 04:48:09 PM
 :)aplauz veoma lep gest, danas mi je poštar doneo "rezonu", poklon od Triglava, još jednom veliko hvala. Na zidu već duže vremena visi jedna mala delta i kao da je čekala auspuh. Ovih dana krećem u akciju, motor "ubica" će dobiti svoj model, a onda, drži vraže čivije.

(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/MVVS25003.jpg)

(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/MVVS25001.jpg)

(http://i1092.photobucket.com/albums/i403/uzvars/MVVS25002.jpg)

Naravno sve ću propratiti slikama.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 10, 2012, 11:07:34 PM
(http://img221.imageshack.us/img221/9566/dscf2445s.jpg)
(http://img259.imageshack.us/img259/2493/dscf2441yg.jpg)
(http://img835.imageshack.us/img835/6796/dscf2442ws.jpg)
(http://img228.imageshack.us/img228/3506/dscf2443q.jpg)
(http://img23.imageshack.us/img23/3203/dscf2444z.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: presko on August 11, 2012, 12:40:43 AM
Ikarus IK 2 интересантна тема, само ми се чини да је отишла мало у off topic.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 11, 2012, 01:41:26 AM

 Na kraju dolazi faza vadjenja iz kalupa gotovog diska
 Kao sto se vidi ,ima metalni izgled.



   Ps. Moli se pojasnjenje termina "of topic"

   
             ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: presko on August 11, 2012, 09:28:51 PM
Можда сам погрешио што сам искористио енглески израз. Али оно што сам хтео да кажем би било, на српском, да мислим да си можда мало скренуо са основне теме.

Већини онога, о чему си до сада писао (израда издува, израда спинера), по мени је место у рубрици МАТЕРИЈАЛИ / ТЕХНИКЕ ОБРАДЕ У МОДЕЛАРСТВУ. После две и по написане стране, још се ниси дотакао главне теме (осим уводне речи), изградње модела. Или си можда обрнуо редослед писања. По мени, прво си требао да даш опис  градње модела па после да пишеш о осталим стварима.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 11, 2012, 10:31:18 PM
 
 Cenjeni, ako ste pazljivo pratili dosadasnje izlaganje,onda ste mogli primetiti,da se dao opis gradnje
 modela.Posto je izduv namenski radjen za ovaj model, dat je opis(nazalost iz tehnickih razloga izostale
 su slike).Izrada elasticne spojke je data u celosti,ali za drugi izduv, analogija je ocigledna.
 Posto radove uvek treba poceti iz pocetka, onda je prosto nemoguce ne primetiti, da je kapa elise prvi
 deo na avionu.Ona nije univerzalna, vec je radjena u skali, sto je i objasnjeno.
 Razume se da smo svi nestrpljivi,da vidimo nesto opipljivo, ali bar vi znate kojom se brzinom
 radjaju avioni.
 Sto se tice engleskog, zaista se nevlada sa tim jezikom, pa se mole i ostali da imaju to u vidu,ili da
 se neljute ,ako se trazi razjasnjenje


     Pozdrav


                       ZIT.



 
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 11, 2012, 11:09:11 PM
(http://img571.imageshack.us/img571/1438/dscf2446b.jpg)
(http://img821.imageshack.us/img821/5535/dscf2478f.jpg)
(http://img856.imageshack.us/img856/5022/dscf2481ea.jpg)
(http://img13.imageshack.us/img13/6091/dscf2483j.jpg)
(http://img259.imageshack.us/img259/9895/dscf2484c.jpg)
(http://img855.imageshack.us/img855/8408/dscf2486t.jpg)
(http://img198.imageshack.us/img198/6386/dscf2485f.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 11, 2012, 11:48:01 PM

  Livenje kape elise je identicno, stom razlikom, da se radi bez muskog dela i da se pre
 slaganja staklenih platana nanosi prvi sloj tzv. pocaklina ili zelkot.U pocaklinu je stavljena
 dvostruka vrsdnost Al. praha, da bi se postigao sto bolji Al. metalni efekt.
 Postavlja se pitanje ,zasto kapa nije jednostavno bojena bojom, koja ce se koristiti za ceo avion?
 Razlog je prost. Uticaj abrazije startera bi veoma brzo napravio uocljive riseve,plus uticaj metanola.
 Nkon vadjenja kape iz alata sledi,opsecanje viska materijala i njeno upasivanje sa diskom.Ovde je
 neminovna masinska obrada diska na strugu,te fino podbrusivanje kape, sve do prestanka njenog
 "bacanja" prilikom rotacije.Zatim se ukopavaju utori za krakove, i buse radijalne rupe za fiksiranje
 kape za disk ,uz pomoc vijcane veze.





                    ZIT.
 
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: presko on August 11, 2012, 11:55:20 PM
Извињавам се због поновног уплива у тему.

Видим да је капа елисе скоро готова. Међутим, мораћу да додам још неколико реченица.

Очигледно је да имамо различит приступ градњи модела.

Јесте да је капа елисе врх авиона, јесте да је, у овом случају, тачно дефинисаниг облика и димензија који захтевају израду исте, али, по мени, она није први део део авиона. Хоћу да кажем да јој позиција на моделу не обезбеђује важност.
Улогу првог дела авиона бих ипак препустио неком од важнијих делова, можда трупу или можда крилима. Тако, да бих ја градњу модела започео од ових делова, а капа елисе отом потом.

Што се тиче издувног система, не видим ни једну његову карактеристику која га веже баш за модел ИК 2, осим што је наменски рађен за њега. Овакав какав је може се монтирати на пуно модела сличне величине, па сам само због тога сугерисао да опису израде истог, можда, није место у овој теми.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 12, 2012, 12:33:48 AM

 G-din Branko Bijelic je jednom rekao genijalnu besedu:"Najveci neprijatelj modelarstva je nestrpljenje".
 Naravno da se moze poceti i od pozicionog svetla, jer najvaznije je zavrsiti, zar ne


           ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 12, 2012, 02:34:15 PM
(http://img840.imageshack.us/img840/3617/dscf2455d.jpg)
(http://img338.imageshack.us/img338/1386/dscf2457e.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/272/dscf2458g.jpg)
(http://img684.imageshack.us/img684/8304/dscf2460w.jpg)
(http://img534.imageshack.us/img534/8809/dscf2461b.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 12, 2012, 03:02:25 PM
 
Sledeci deo koji se radi jesu usisnici karburatora, kojih ima 2 na avionu(identicni su)
 Prvo ce se izraditi drveni model ,da bi se mogao skinuti kalup, koji ce u ovom slucaju
 biti potpuno zatvoren. Posle grube izrade sledi zavrsno "bacanje" spric gita,fino smirglanje
 i nanosenje zavrsnog sloja.
 Kao sto se vidi na slikama, usisnik je relativno slozenog oblika i dosta malih dimenzija.
 Kako nema nosecu funkciju bice odliven od same smole ,metodom gravitacionog livenja.
 
 Izrada kompozitnog kalupa je vec izlagana ,pa se nece prikazivati





                         ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 12, 2012, 11:45:09 PM
(http://img405.imageshack.us/img405/3769/dscf2479i.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 13, 2012, 12:12:11 AM

  Na predhodnoj slici se vide dva gravitaciono odlivena usisnika.Ulivnici su odstranjeni
  ,i kako nema zaostalih mehurova,nece biti potrebno gitovanje.
  Kao sto se moze zakljuciti, zadovoljen je i uslov ponovljivosti izrade



                 ZIT.
                       
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 14, 2012, 01:08:50 AM
(http://img228.imageshack.us/img228/7979/dscf2497m.jpg)
(http://img685.imageshack.us/img685/607/dscf2487h.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 14, 2012, 01:16:46 AM

  "Bacen" jedan sloj spric gita i bojeno srebrnom akrilnom bazom.
  Kad se usisnici nalepe na trup ,onda ce se jos jednom obojiti bazom,
  zajedno sa svim ostalim delovima.




           ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: darko on August 14, 2012, 09:46:50 AM
Ne mozes tako to komentarisati jer je i svrha ovog foruma da se predstave tehnike izrade modela, nacin izrade itd., ljudi poput Mirceta i triglava ulazu veliki trud da bi dokumentovali cijeli tok izgradnje modela i to treba cijeniti !
E sada to je subjektivno koga sta interesuje, mene konkretno ne interesuje ovaj model ali to ne znaci da ja sada trebam kritikovati autora zbog toga jer ce se naći drugih deset ljudi koje ce to interesovati ! A mene ako nesto ne interesuje ja to preskocim i ne citam !
Ipak se trebamo suzdrzati od ovih komentara poput tvog jer kada ne bi bilo ovakvih postova poput preskovog, mircetovog i triglava onda bi se ovaj forum sveo na kupujem prodajem i snimke sa youtube
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 14, 2012, 10:24:09 AM
(http://img594.imageshack.us/img594/4093/dscf2393w.jpg)
(http://img543.imageshack.us/img543/4931/dscf2390n.jpg)
(http://img259.imageshack.us/img259/8765/dscf2391d.jpg)
(http://img232.imageshack.us/img232/4466/dscf2392.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 14, 2012, 10:53:04 AM

  Sledeci delovi koji se rade, je sistem upornica krila i stajnog trapa.
  na originalnom avionu ,upornica predstavlja aeroprofilisanu duralnu cev
  ,koja se kao polufabrikat standardne duzine sekao na potrebne dimenzije.
  Na slican nacin ce se ovde uraditi.Radi se model od camove letvice prema
  najduzoj upornici, a to je u ovom slucaju 190 mm.Nakon grubih radova
  sledi gitovanje, zavrsni sloj, te skidanje alata sa modela.




                          ZIT.
 
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 15, 2012, 12:21:06 AM
(http://img651.imageshack.us/img651/2954/dscf2472l.jpg)
(http://img41.imageshack.us/img41/8186/dscf2409y.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 15, 2012, 12:49:02 AM

  Upravo odlivena upornica, duzine 230mm, i kao sto se vidi mase 2 gr.
 Upotrbljeni su: 50 gr/m2 stakleno tkanje normalnog prepleta u dva sloja
                      dve staklene niti na napadnoj ivici,kao dodatno ojacanje.
 


                     ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 17, 2012, 04:13:56 PM


    Autenticnost modela vazduhoplova radjenih kao umanjene kopije pravih se pored proporcija oblika,
   ogleda u reprodukovanju sitnih detalja.Tako imamo na spoljnim pozicijama, cevi topova i mitrljeza
   ,ili kompletnog oruzja(cest slucaj na avionima iz 1. sv. rata),pito cevi,stap antene,cevi izduvnog sistema,
   tegovi za staticku kompenzaciju kormila itd.U kabini su to nisanski uredjaji,razne rucice i poluge za komandovanje uredjajima i letelicom, instrument tabla,sediste(a),bocni paneli ,cevi ,kablovi,prkljucci itd.
   Dobar deo navedenih pozicija je moguce izraditi veoma precizno metodom livenja metalnih legura na bazi
   cinka, centrifugalnim livom u kalupu od specijalne silikonske gume.
  Legura poznata kao Zamak,pored solidne cvrstoce od 30 daN/mm2( slicno Al.) ,ima i veliki nedostatak
,koji se ogleda u relativno velikoj specificnoj masi 6,7 kg/dm3.Zbog tog je opravdana primena za izradu
  sitnijih delova veoma precizno sa mogucnoscu velikog broja detalja.Temperatura na kojoj se topi Zamak
 je ispod 400 c ,sto omogucuje livenje u alatima od silikonske gume i preko 60 odlivaka po jednom gnezdu
 do erozije alata.Brzina livenja moze da ide i do 1 kom. u minuti.
 Izrada silikonskog kalupa zahteva odredjen pritisak i temperaturu 170 c, sto odmah namece zakljucak
 da se model takodje mora izraditi od metala.
 Za celokupan postupak je potrebno postrojenje koje se sastoji od:
 -Prese za oblikovanje silikonskog kalupa
 -Peci za pecenje istog
 -masine za centrifugalno livenje
 -Peci za topljenje legure
 Kako vecini modelara ovo nije dostupno, opisace se cist modelarski posao u procesu,a to je izrada
 metalnog modela, koji ce posluziti za izradu silikonskog kalupa.
 Na Ik-2 postoji vise pozicija gde ce se primeniti ova tehnologija, a kao prvi su  tegovi staticke kompenzacije
 krilaca.Njih na avionu ima ukupno 4, po 2 na svakom krilcu.
 Pored toga sto ce ova metoda obezbediti identicnost sva 4 tega,bice zadovoljen i uslov ponovljivosti
 izrade.



                ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 17, 2012, 09:53:03 PM
(http://img651.imageshack.us/img651/6864/dscf2611j.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 17, 2012, 10:09:10 PM
 
 Na predhodnoj slici su prikazani delovi liveni u metalu metodom centrifugalnog liva.
 Elisa i izduvni sistem su namenjeni maketi aviona Spitfajer mkVc(m 1:32), a noga stajnog
 trapa je za Lavockin 5fn(m 1:48)
 Primeri su navedeni u svrhu prkazivanja mogucnosti preciznog livenja veoma sitnih delova


               ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 18, 2012, 01:07:46 AM
(http://img843.imageshack.us/img843/3648/dscf2515r.jpg)
(http://img39.imageshack.us/img39/8315/dscf2516be.jpg)
(http://img685.imageshack.us/img685/8245/dscf2521iez.jpg)
(http://img685.imageshack.us/img685/8245/dscf2521iez.jpg)
(http://img249.imageshack.us/img249/6218/dscf2538n.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 18, 2012, 01:43:59 AM

      Opis izrade metalnog modela tega za staticku kompenzaciju.
  Prvo se izradjuje teg ,koji je kapljastog oblika, iz sipke od durala.
  Na strugu se obradjuje maksimalni precnik, a zatim konusni deo.
  Nakon toga se oblikuje prednji kupasti deo i na kraju sve rucno uz
 pomoc turpijice i brusnog papira zavrsno obradi.
 Vadi se iz struga i stavlja u stezni alat da bi se probusila rupa fi 1,9mm
 pod uglom koji zauzima nosac u odnosu na telo tega.
 Zabija se sipka od mesinga fi 2mm(tesno naleganje) u otvor na tegu.(ona igra ulogu nosaca tega)
 Odstrani se visak sa tela tega koji nam je sluzio za stezanje, pa se obradi turpijicom
 i brusnim papirom.
 Jos je potrebno napraviti stopicu koja ce sluziti za pozicioniranje i ucvrscenje na
 strukturu krilca.Nju  radimo od podloske fi2mm ,tako sto je zalemimo na sipku od
 mesinga, vodeci racuna o uglu i duzini.Deo iznad stopice ce prakticno igrati ulogu
 ulivnika.Lem na kraju lako obradimo okruglom turpijicom ,cime je model gotov.




                  ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 20, 2012, 12:15:09 AM
(http://img441.imageshack.us/img441/1130/dscf2586l.jpg)
(http://img836.imageshack.us/img836/2553/dscf2618j.jpg)
(http://img31.imageshack.us/img31/7238/dscf2616u.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 20, 2012, 12:30:29 AM


        Na slikama gore se vide 12 centrifugalno livenih tegova staticke kompenzacije.
   4 izdvojena su skracena na konacnu meru.Sledi jos mala dorada turpijicom sitnih
   podliva ,koji se neminovno javljaju kod uhodavanja alata tj. iznalazenja optimalnog
   broja obrtaja masine za centrifugu. Treba dodati da je masa kompleta od 4 komada
   m=5gr.



             ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: AlekseiMikhailovichIsaev on August 20, 2012, 09:34:29 PM
Odlično čovek poynaje razne tehnologije i primenjujeih u modelarstvu (res) :)aplauz :)aplauz :)aplauz
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 23, 2012, 10:53:47 PM

  Sledeca pozicija koja se radi je noga repnog tocka.Kako na trzistu nema nista sto bi bilo slicno
  ,bice potrebno napraviti potpuno novu nogu repnog tocka.Pored oblika koji ce biti izradjen sto
  je moguce vernije,bice zadovovoljeni uslovi amortizacionog tipa kao i komandovana upravljivost.
 Ovi uslovi ocigledno zahtevaju brizljivo projektovanje,a pored njih netreba zaboraviti kao stalno prisutan i uslov
 ponovljivosti izrade.
 LJudi upuceni u vazduhoplovnu istoriju ,su sugerisali ,da bi ako se radi vise primeraka Ik-2 ,onda trebalo
 ici na ogranicenu seriju od 12 aeroplana+ prototip ,sto ima svoju istorijsku simboliku.



           ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 24, 2012, 01:16:41 AM
(http://img52.imageshack.us/img52/2348/dscf2658bk.jpg)
(http://img195.imageshack.us/img195/4622/dscf2648e.jpg)
(http://img51.imageshack.us/img51/5480/dscf2651c.jpg)
(http://img443.imageshack.us/img443/452/dscf2654j.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 24, 2012, 01:29:00 AM

 Na slikama se vidi model noge repnog tocka izradjen od celika.
 Sledi izrada alata za centrifugalni liv na osnovu ovog modela.
 Kompletan sklop noge se sastoji jos od:
   -uleziztenja
   -poluge za upravljnje
   -torzione grede za elasticno oslanjanje
   -osovine tocka




              ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 25, 2012, 12:54:05 AM
(http://img560.imageshack.us/img560/2500/dscf2661b.jpg)
(http://img40.imageshack.us/img40/1263/dscf2665j.jpg)
(http://img528.imageshack.us/img528/3210/dscf2666u.jpg)
(http://img850.imageshack.us/img850/4092/dscf2667g.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 25, 2012, 01:07:14 AM

  Na slikama se vide 13 odlivenih nogu repnog tocka.Kako je alat za livenje brizljivo
  uradjen ,nije doslo do preklapanja navoja m5 na sipkastom nosacu viljuske.Obzirom
  na to, nece biti potrebna masinska obrada navoja.
  Na kracima viljuske ce se jos busiti otvori za osovinu tocka,i time je proces izrade zavrsen.





                  ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 26, 2012, 12:26:25 AM
(http://img542.imageshack.us/img542/7636/dscf2678l.jpg)
(http://img543.imageshack.us/img543/7624/dscf2675i.jpg)
(http://img684.imageshack.us/img684/3196/dscf2676fe.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 26, 2012, 12:35:54 AM

  Na slikama se vidi model poluge komande repnog tocka, uradjen od duralnog lima.
  Otvor na komandi poseduje ravni deo koji ce sluziti za pozicioniranje i utvrdjivanje
  na stablu noge.
  Sledi izrada alata za centrifugalni liv.



             ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: tibeteagle on August 26, 2012, 12:37:45 PM

Predlažem da koristite takozvani makro mod na foto aparatu pri fotografisanju malih predmeta. Evo pomoći:

Understanding Closeup Photography and Macro Mode (http://www.youtube.com/watch?v=6K9N2O-mKqw#)
Uspešan dalji rad  (thumb)

Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 26, 2012, 04:49:19 PM
 
    G-dine Laslo, blagodarenje na veoma korisnoj sugestiji.
  Veceras ce se videti rezultat, kada budu izlivene poluge
  za upravljanje repnim tockom.
  Takodje se i vama zeli uspesan rad, a dosadasnji je sa
  duznom paznjom pracen,a to ce nesumnjivo biti i u
  buducnosti.


              ZIT.

Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 27, 2012, 12:12:40 AM
(http://img411.imageshack.us/img411/8203/dscf2684f.jpg)
(http://img833.imageshack.us/img833/8185/dscf2685j.jpg)
(http://img204.imageshack.us/img204/7562/dscf2686v.jpg)
(http://img28.imageshack.us/img28/8718/dscf2687b.jpg)
(http://img16.imageshack.us/img16/953/dscf2688a.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 27, 2012, 12:28:58 AM


    Na slikama se vide 13 livenih poluga za komandovanje repnim tockom.
    Sasvim gornji je model od durala.Jasno se vidi ravni deo na otvorima ,
   kao i tackasto udubljenje koje ce sluziti za busenje otvora fi 1,5mm.
   Na taj otvor ce se postavljati viljuskica komande.
   


      Ps. G-dine Laslo, Sugestija je odlicno odradila, zar ne?

       Pozdrav

                 ZIT.
   
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: tibeteagle on August 27, 2012, 01:45:21 PM
Jeste. Sada tek vidimo šta vi zapravo radite. Nisam komentarisao vaš poduhvat na osnovu vašeg uvoda već sam sačekao više konkretnih stvari. Pa evo. Iz aspekta mašinstva posebno vrednujem(o) vaše radove. Izrada kalupa i livenje aluminijuma nije baš jednostavan a ni uobičajen modelarski postupak.  Molim, naslikajte ponovo onaj deo sa navojem iz bliza. I "japanski" strug vam je odličan.  :)aplauz

Još samo jedna mala sugestija u vezi fotografisanja. Postavite neku stonu lampu blizu radnog stola gde pravite slike ili koristite ugrađani blic. Kada ima više svetla, vreme ekspozicije se smanjuje pa je slika oštrija. Važno je i da nežnije pritisnete okidač da se kamera ne pomeri u tom trenutku. Slika je oštrija dubinski ako se manje zumira.
Sa velikom pažnjom pratimo i očekujemo ostale detalje, pa i ceo model.  (thumb)


Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 28, 2012, 12:51:36 AM
(http://img440.imageshack.us/img440/254/dscf2692p.jpg)
(http://img854.imageshack.us/img854/9255/dscf2695u.jpg)
(http://img36.imageshack.us/img36/3990/dscf2702h.jpg)
(http://img820.imageshack.us/img820/4089/dscf2705z.jpg)
(http://img692.imageshack.us/img692/2514/dscf2707u.jpg)
(http://img708.imageshack.us/img708/5931/dscf2708g.jpg)
(http://img843.imageshack.us/img843/2922/dscf2710ei.jpg)
(http://img62.imageshack.us/img62/9530/dscf2711g.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 28, 2012, 12:54:00 AM
(http://img155.imageshack.us/img155/6076/dscf2717s.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on August 28, 2012, 01:14:14 AM

   Na slikama se vide svi delovi noge repnog tocka.
   Ulezistenje predstavlja standardan element,sa vec
  urezanim navojem m5.Ono ce se ucvrstiti na torzionu
  gredu  od ugljenicnih vlakana,a ona na strukturu trupa.
  Takodje se vidi kompletiran sklop noge, sa postavljenom
  viljuskicom komande.Umesto standardne navrtke za
  utvrdjivanje poluge ,bice postavljena navrtka sa plasticnom
  glavom.Utvrdjivanje osovine je putem preklopnog spoja.



   Ps. G-dine Laslo, strug koji ste videli je radjen u samogradnji,
   i nije imao ime.Vasom zaslugom (kumstvom) od sad ce se
  zvati Samuraj.

   Pozdrav


            ZIT.       
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: tibeteagle on August 28, 2012, 01:17:38 AM
Slike su sada čista petica.  :)aplauz , a za odlivke nemam reči a ni ocenu.  (:sok:) Možda kasnije. Samo nastavite.

...samuraj  lol
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on September 01, 2012, 09:15:08 PM
(http://img211.imageshack.us/img211/6435/dscf2729s.jpg)
(http://img542.imageshack.us/img542/5669/dscf2731l.jpg)
(http://img155.imageshack.us/img155/55/dscf2737r.jpg)
(http://img525.imageshack.us/img525/7665/dscf2738n.jpg)
(http://img834.imageshack.us/img834/2679/dscf2741r.jpg)
(http://img835.imageshack.us/img835/3994/dscf2750b.jpg)
(http://img801.imageshack.us/img801/2143/dscf2755q.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on September 01, 2012, 09:31:58 PM
 
  Na slikama se vide precizno livene polutke felni repnog tocka.
  Takodje se vide provizorno postavljene na viljuski noge i fiksirane
  plastelinom.Kada bude gotova guma ,onda ce se u sklopu sa njom ,lepiti epoksi
  lepkom obe polutke.




                ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on September 06, 2012, 10:03:49 PM
(http://img195.imageshack.us/img195/7939/dscf2771oc.jpg)
(http://img38.imageshack.us/img38/6200/dscf2773d.jpg)
(http://img826.imageshack.us/img826/9208/dscf2774o.jpg)
(http://img856.imageshack.us/img856/7937/dscf2775j.jpg)
(http://img849.imageshack.us/img849/5789/dscf2777k.jpg)
(http://img856.imageshack.us/img856/1954/dscf2778l.jpg)
(http://img26.imageshack.us/img26/6370/dscf2779g.jpg)
(http://img827.imageshack.us/img827/1482/dscf2780b.jpg)
(http://img19.imageshack.us/img19/7272/dscf2781e.jpg)

Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on September 06, 2012, 10:24:07 PM
 
   Na redu je izrada gume repnog tocka.Za proces vulkanizacije neophodan je metalni alat.
   Kao sto se vidi na 1. slici on se sastoji iz dve polutke.U polutke rucno ,utiskuje se sirova guma.
   Alat se zatvara u stegu, a putem vijka m8 ,koji se uvrce u jednu polutku, uspostavlja natpritisak,
  kao i istiskivanje zaostalog vazduha.Kompletan sklop se stavlja u pec i tretira se na t=175c jedan cas.
  Nakon toga sledi hladjenje(vodom) alata i vadjenje gotove gume.Jos je potrebno odstraniti visak materijala
  po obodu i centralnom delu.



                 ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: tataBulik on September 06, 2012, 10:58:12 PM
Nemam riječi za ovakvo poznavanje materijala i procesa izrade!!!  (res)

Sa ovim znanjem greota je ne napraviti i sopstveni motor pa  (<--)  (pijemo)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: tibeteagle on September 07, 2012, 12:02:13 AM
Odlično! Prava guma. Šta sve može samuraj i jedan odpisani medicinski sterilizator.  :)aplauz  Nego, ima će li ova guma i ventil za naduvavanje?  mmmm
 ;namig
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on September 07, 2012, 04:48:30 PM

  G-dine tataBulik, blagodarenje na javljanju.

  G-dine Laslo, kao sto i vi rekoste u pitanju je guma, a ne pneumatik.
  Mozda i bude , ali u razmeri 1:4.

  Pozdrav

            ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on September 08, 2012, 10:52:31 AM
(http://img560.imageshack.us/img560/3623/dscf2785d.jpg)
(http://img822.imageshack.us/img822/2598/dscf2786ol.jpg)
(http://img100.imageshack.us/img100/4223/dscf2788p.jpg)
(http://img96.imageshack.us/img96/7475/dscf2790k.jpg)
(http://img51.imageshack.us/img51/3946/dscf2791e.jpg)
(http://img217.imageshack.us/img217/6945/dscf2792h.jpg)
(http://img31.imageshack.us/img31/3585/dscf2793t.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on September 08, 2012, 11:15:58 AM
 
  Na slikama se vidi kompletan repni tocak aeroplana Ik-2 u razmeri 1:10.
  Torzioni gibanj od ugljenicnih vlakana bice naknadno uradjen  u skladu
  sa trupom i odredjivanjem nacina ucvrscenja na njega.




          ZIT.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on December 17, 2012, 10:36:14 PM

Offline Nenad Miklusev

    Jr. Member
    **
    Posts: 186
        View Profile
        AEROPOXY
        Personal Message (Offline)

Re: Ikarus IK 2
« Reply #10 on: August 06, 2012, 06:32:55 PM »

    Quote

Mislim da se Triglav ne sali...

I da ga pitam, kad ce Orao 2C ?

Pozdrav za 'lemir.
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on December 17, 2012, 10:42:58 PM
(http://imageshack.us/a/img255/7743/dscf2976h.jpg)
(http://imageshack.us/a/img59/9373/dscf2965b.jpg)
(http://imageshack.us/a/img534/1743/dscf2948t.jpg)
(http://imageshack.us/a/img194/4853/dscf2930d.jpg)
(http://imageshack.us/a/img841/4650/dscf2903o.jpg)
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: TRIGLAV on December 17, 2012, 10:52:33 PM
 G-dine Miklusev, evo odgovora na vase pitanje:"kad ce Orao 2c?"
 


   Pozdrav ZIT
Title: Re: Ikarus IK 2
Post by: Nenad Miklusev on December 20, 2012, 06:58:28 PM
Blagodarim, sve mi je jasno, odlican je.