Author Topic: Ballistic Parachute Emergency Recovery System  (Read 18871 times)

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #15 on: August 26, 2012, 04:43:27 PM »
Kao što sam obećao danas ću vam prikazati gradnju sistema za bezbedno prizemljenje letelica uz pomoć padobrana!

Sa da krenemo sa slikama:
Slika1

Na ovoj slici vidite sve potrebno za sklapanje sistema za bezbedno prizemljenje od delova fali jedino kontejner sistema što će u ovom slučaju biti katoncka cev (hilzna) od alu folije.
Gore na vrhu slike je kupola padobrana, ispod prva s'leva je sijalica sa novogodišnje jelke takozvana riža kojoj je na tosilu sinut vrh tako da je uzarena nit lako dostupna, drugo s leva je kanap koji će poslužiti u ovom slučaju kao veza padobrana i kontejnera, sledeća je zica za povezivanje izbacnog punjenja sa izvorom struje, šraf koji služi za privezivanje kanapa od padobrana, kontejnera za letelicu, disk od balze kroz koji će se provući žica za startovanje izbacnog punjenja i predhodno opisani šraf i na kraju čep kontejnera.

Slika2

Na ovoj slici vidimo disk od balze kroz koji je provučen i učvrćen šraf, kao i žica za startovanje izbacnog punjenja, i tu je kartonska hilzna koja će u ovom slučaju biti kontejner za padobran.

Sika3

Na ovoj slici se vidi kako je provučeno sve kroz hilznu i disk je ulepljen za nju epoxy lepkom.

Slika4

Isto kao na predhodnoj slici samo iz drugog ugla.

Slika5

Ovde vidimo papirni fišek kroz koji je provučena sijalica od novogodišnje jelke koja će u ovom slučaju služiti ka starter pirotehničke smese u ovom slučaju crnog baruta.

Slika6

Papirni fišek nakon što je dodato 0,5gr Crnog baruta, nakon toga  se fišek zatvori i osigura selotejpom od eventualnog otvaranja.
Za ovu namenu se koristi isključivo Crni barut, ili Crveni aka Vitaminski Barut (barut napravljen od VitaminaC) izbegava se upotreba NC baruta tj baruta za municiju, patrone...

Slika7

Na ovoj slici vidimo izbacno punjenje povezano sa žicom koju smo predhodno provukli kroz disk od balze, nakon povezivanja i izolovanja žica, uvučemo izbacno punjenje u kontejner do samog dna tj. u ovom slučaju diska od balze, uvlačimo jednostavno povučenjem žice sa spoljne strane diska i pazimo da ne prekinemo kontakte.

Slika8

Na ovoj slici je prikazano uvlačenje grumena vate koji služi da odvoji padobran od izbacnog punjenja, tj. da zaštiti padobran od vrućih gasova nastalih prilkom aktiviranja izbacnog punjenja. DAkle poveću grumen vate se stavi u cev i pažljuvo ugura do dna kontejnera.

Slika9

Ovde je prikazan sam kraj pakovanja padobrana u kontejner

Slika 10

Nakon što je stavljen padobran stavlja se čep koji služi da zaštiti padobran od ispadanja iz kontejnera slučajno kao i da napravi pritisak kako bi padobran bio izbačen na veću udaljenost od letelice i time sanjio mogućnost petljanja sistema veza padobrana sa letelicom.

Video Aktivacije test sistema za bezbedno spuštanje!



I na kraju slika sistema nakon upotrebe


Na ovomn sistemu je kanap pretanak za upotrebu na letelicama težim od 500gr. no ovde je i onako to urađeno demnstracije radi, ono što sam gore zaboravio da napišem a vezano je za kanap koji povezuje kontejner i padobran da je isti poželjno premazati silikonom barem u dužini kontejnera a poželjno je da to budu dve dužine kontejnera, time se kanap štiti od vrelih gasova i istoremeno onemogućava njegovo kidanje, sagorevanje prilikom aktivacije izbacnog punjenja.

Za sva dodatna pitanja sam na raspolaganju!

Pozdrav!
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline djbojan

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 644
    • Skycam
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #16 on: August 26, 2012, 08:33:01 PM »
svaka cast na trudu !   (res)

Offline gizmo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1295
    • http://www.dragantrifunovic.com/
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #17 on: August 26, 2012, 09:15:31 PM »
Svaka cast stvarno i hvala puno na trudu  (res)
Koliko je otprilike tesko to sve zajedno, koliko takav padobran moze da nosi, gde moze da se nabavi takav padobran, crni barut...?

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #18 on: August 27, 2012, 08:56:57 AM »
Sve zajedno je teško 80grama, stim da pola težini nosi šraf koji je predimenzionisan, ovij šraf na slici može da posluži za teretei preko 50kg. Tako da bi sa sa adekvatnim šrafom imalo težinu od nekih 45-50 grama. Međutim ova kupola može da spusti bezbedno 500gr. teret tako nije adekvatna za tvoje letelice, onako na grubo mislim da bi adekvatan sistem za tvoje sklamerije težio oko 350-400 gr.

Padobran sam šio ja, ali je platno pravo padobransko "ripstop nylon" i nosi oznaku MIL C 44378 type IV i kupljeno je od Firme koja se bavi proizvodnjom padobrana SKY gospodina Ljubiše Naumovića iz Paraćina. Mada je nedavno i u Kruševcu pokrenuta proizvodnja kupola i krila za glajdere za par svetski poznatih firmi tako da nema problema oko nabavke, ne mora se naručivati iz inostranstva. Mislim da bi gospodin Sasa Vulić iz Kruševca bio voljan i da sašije neku kupolu. Mada na netu ima brdo gotovih šivenih kupola za tu namenu samo ukucaj u googletu "high power rocket parachute" ili "recovery system for rockets, uav" evo i jednog linka odakle ja po nekad kupujem http://aeroconsystems.com/cart/parachutes/ . Ima raznih oblika kupola jedno što tebi nikako ne bih preporučio je X chute ili ti cross chute pošto je on namenjen za situacije kada letelica ima izuzetno veliku brzinu propadanja pre aktiviranja padobrana. Takođe je poželjlno da kanap koji povezuje kupolu i letelicu bude od kevlara time se štedi na težini, i mogućnost da vrući gasovi oštete kanap je svedena na minimum, naravno ne mora kevlar može i onaj nalik na planinarski koji se može kupiti u prodavnicama alata.

Crni barut je teško nabaljiv komercijalno ali se lako pravi u sopstvenoj režiji ili se nabavlja od nekog ko već ima napravljen :) , nije da ne može i NC Barut takozvani bezdimni ali je on osetljiviji, snžniji, pravi veću temperaturu i mora se izuzetno precizno dozirati dok kod crnog baruta uvek može malo više ili malo manje bez bojazni da će napraviti štetu. Takođe umesto baruta može se koristiti i Co2 kapsula ali je to solidan brog grama +, takođe takav sistem zauzima poprilično više prostora i on se obično koristi na visinama preko 15.000 metara

Par kolega je za bezbedno prizemljenje svojih letelica koristilo kao kupole padobrana platno sa kišobrana i to vrlo uspešno mada ja nemam poverenja baš u ta platna i ne bih da rizikujem da nabijem par metara pod zemlju elektroniku i "model".

Takođe je moguće napraviti i sistem sa par kontejnera gde bi se četiri i više manjih padobrana aktiviralo istovremeno i time napravila odlična zaštita u slučju da se neka kupola umrsi u motor. mada je gotovo nemoguće da dođe do toga kada se lepo spakuje i postavi na frejm ipak je to balistic recovery system, napravljen tako da izbaci kupolu na bezbednu udaljenost pre njenog otvaranja. dok je kod kalsičnih sistema gde kupolu otvara obično stujanje vazduha neizbežan problem sa petljanjem kupole u frejm multikoptera.


p.s. Za ovaj sistem minium, minimuma visine za aktiviranje je 10 metara, mada se postavlja opet pitanje da li će uspeti dovoljo da uspori letelicu pre nego što dodirne tlo.
« Last Edit: August 27, 2012, 09:57:42 AM by nedbojsa »
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline gizmo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1295
    • http://www.dragantrifunovic.com/
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #19 on: August 27, 2012, 01:16:58 PM »
Hvala puno na detaljnim odgovorima i linkovima  ()-()

Gledao sam na sajtu koji si preporucio i sam padobran (72inch) koji moze da nosi 4-5kg je tezak ~900g, pa plus sistem za izbacivanje...mislim da je to previse za multikoptere :(

http://aeroconsystems.com/cart/all-parachutes/72-inch-orange-parachute/

Sledeci manji od 60inch moze da nosi max 3.5kg, a tezak je oko 400g  http://aeroconsystems.com/cart/all-parachutes/60-inch-white-parachute/

Offline nebeski

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 386
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #20 on: August 27, 2012, 02:35:18 PM »
To su modeli od standardnih materijala, ali osim njih postoje i ultra laki.
Paraglajder u punoj velicini od takvog materijala je tezak oko 3kg, sa daleko vecom povrsinom i vecom duzinom linija.
Za letelice o kojima pricamo mislim da bi kompletan padobran mogao da bude 300-400g.
Na RCGroups sam nasao da spominju ovaj sajt http://spherachutes.com/items/spherachutes/list1.htm .
Konkretno su narucivali ovaj od 120" (obim) ali verziju od ultra lakog platna i sa tanjim linijama za spustanje letelice od 3.5 kg.

Eva ga i u akciji:


Ovde se nalaze tezine samih padobrana 1 unca+28.3495g:

http://spherachutes.com/volumeandweight.asp
« Last Edit: August 27, 2012, 07:18:04 PM by nebeski »

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #21 on: August 27, 2012, 02:57:35 PM »
Baš sam sad merio jednu moju kupolu čij je prečnik 1400 mm sašivenu od istog platna kao i ona mala na testu i teška je 72 grama! sa njom sam spuštao 3,5 kg bez problema. Baš me čude sada ove težine! Danas sutra ću se čuti sa par ljudi pa se javljam ponovo!
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline darko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 338
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #22 on: August 27, 2012, 04:16:16 PM »
Odlicno, ima nas jos koje interesuje ovaj tvoj projekat !
Samo naprijed ! Svaka cast na trudu

Offline fenix

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
  • JUST FLY
    • www.rc-helivideo.com
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #23 on: August 27, 2012, 04:43:05 PM »
Svaka cast  (res) krenulo se sa mrtve tacke   (pijemo) Naravno u cijeloj ovoj prici najbitnija je tezina.Nadamo se da ce ubuduce i ovaj problem biti rijesen  (pijemo)
The sky is the limit.

www.rc-helivideo.com

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #24 on: August 27, 2012, 08:05:15 PM »
Ovako javljam se sa lepim novostima   ugovorio sam sutra posetu gore pomenutoj radinici za proizvodnju opreme za paraglajdere, ono što sam čuo ovako telefonski je obećavajuće npr. kupola rezervnog padobrana za paraglajder od površine 36m2 teži 1,4kg.  kvadrat platna teži 27grama! Javljam se sutra nakon obilaska radionice!
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline fenix

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1010
  • JUST FLY
    • www.rc-helivideo.com
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #25 on: August 27, 2012, 09:22:24 PM »
Ohrabrujuca vijest  :)aplauz
The sky is the limit.

www.rc-helivideo.com

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #26 on: August 28, 2012, 06:46:01 PM »
Danas bio u poseti kod gospodina Vulić Saše poznatijeg kao Vujsa, Materijala ima kakvih hoćete, pogledao je "protopip sistema" i odmah našao još par primena. Naravno probali smo na licu mesta još jednom kako funkcioniše. Ono što je bitno je da može svoj rezervni padobran koji već ima u proizvodnji da prilagodi ovoj nameni. ono što je dobro je da njegov padobran ima četiri ventila za stabilizaciju klaćenja i da misli da za teret od 5 kg, padobran nikako ne bi smeo da bude težak ni približno 150gr. Tako da ostaje da se vidi koliko bi još grama otišlo na kontejner i pirotehnički sistem, elekroniku za aktiviranje.

Kako bi krenuli u dalju realizaciju projekta treba nam vaše mišljenje o brzini propadanja, ja se nosim mišlju da je nekih 1m/s zadovoljavajuća brzina propadanja no želeo bi da čujem i vaša mišljenja. Bitna stvar je da većoj kupoli treba daleko više vremena da se potpuno otvori, pa tako na manjim visinama može doći do problema. Takođe treba nam neko žrtveno jagnje koje bi probalo ovaj sistem nakon serije testova, kako na zemlji tako i sa seriom testova u vazduhu sa teretom koji bi simulirao multikopter. Tek kada nađemo žrtveno jagnje i znamo njegovu težinu krećemo sa proračunima kupole i konstrukcije kontejnera od kompozita. Ako se kojim slučajem neko odluči da žrtvuje jagnje dobiće prvi serijski sistem u trajno vlasištvo. Takođe me zanima po vama koja bi bila najbolja pozicija za montažu ja se nosim mišlju da je najbolje mesto izneđu dva kraka u ravni sa motorima no želim da čujem i vaša mišljenja. Takođe da li je dobra ideja sa onim šrafom (ankerom ili kako već) ili mislite da bi neko drugo rešenje bilo bolje, mesto za sistem na multikopteru bi trebalo  da bude neko koje bi moglo da nosi svoju težinu bez problema.

Na kraju kao što to red nalaže par slika iz gadza Vujsine radionice.

Gazda Vujsa i njgov sistem za paraglajder


I još jedna sličica sistema


Kupole u izradi


Gotovi rezervni padobrani spakovani u nekih 250x250x70mm i težine 1,4 kg dakle 36m2 spakovano i spremno da spasi nečiji život.


Još jedna slika radionice


Čekam Vaše predloge, sugestije, dobrovoljce...

Pozdrav!
« Last Edit: August 28, 2012, 10:24:52 PM by nedbojsa »
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #27 on: August 28, 2012, 10:37:59 PM »
Dajte predloge za neki jeftin sistem koji bi glumio žrtveno jagnje aka. crash test dummy aka. multikopter, npr. jeftin multikopter kontroler, motore, esc... dakle ne treba mi sistem koji će moći da podigne 4, 5 kila već nešto jeftino što bi samo vrtelo elise da vidimo hoće lI biti nekih problema dok rade motori,  a jagnje bi bilo bačeno sa neke visine, pa ako se kojim slučajem olupa da ne košta mnogo...

Bitna mi je informacija o težini nekog solidno opreljenog multikoptera pod punom "ratnom" opremom, i kolika bi bila prihvatljiva težina kontejnera sa padobranom za tu težinu multikoptera.   
« Last Edit: August 28, 2012, 10:39:43 PM by nedbojsa »
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline danko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 437
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #28 on: August 28, 2012, 11:35:15 PM »
Lako se nešto može sastaviti... Neki priručni drveni frame, jeftini EPP propeleri, KK kontroler... Elektroniku i baterije je u suštini moguće staviti u neku vrlo tvrdu kutiju, em će se dobiti na težini, em će biti bezbedna od padova..

Offline darko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 338
Re: Ballistic Parachute Emergency Recovery System
« Reply #29 on: August 29, 2012, 12:00:21 AM »
Sto se tice tezine mislim da mozemo reci da se radi od 4 -6 kilograma otprilike !
Moja heksa je oko 4,5 kg