Author Topic: funny epo-elektro konverzija  (Read 12999 times)

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #15 on: May 15, 2013, 04:05:41 PM »
Povrsine su ti sasvim dovoljne. Ja imam Multiplex fox, nisam mu ugradjivao motor vec samo jedan servo za elerone i jedan za kormilo visine. To je cisto bilo zezanje jer sam narucio android prijemnik za android telefon pa sam klincu to ubacio da upravlja mobilnim. Servo za elerone je bio u kabini a servo visine je bio na sredini trupa sa gornje strane. Mogu ti poslati sliku ako treba.

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 762
  • Bojan , Kragujevac
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #16 on: May 19, 2013, 08:46:40 PM »
@saxpg hvala, ne treba slike

Evo,  stigoh sinoc nesto da zavrsim i danas da polomim  :sljus ,  pa idemo redom...

prvo sam isekao elerone, zalepio sarkice i polugice

 

 

na repu izdubio mesto za servo

 

postavio i servoe na krila, ne svidjaju mi se ovako, pa cu verovatno da prosecem krilo i uguram ih unutra , ne znam samo da ovim ne oslabim krlio a verovatno cu morati i neku karbonsku sipkicu  mmmm

 

kad sam zavrsio ove radove pade mi na pamet ideja da ga danas prvo bacim ovako u ovoj fazi i probam ko jedrilicu. Dakle vrh njuske samo sam prilepio trakom, ubacio prijemnik i 1s bateriju. Proverim balans, tamo je gde treba i ajde bacim ga jedanput ali ne nesto mnogo jako i jos levom rukom a desnom drzim stanicu , krete malo kroz vazduh i odmah je pokazao problem sa tipstalom. Pade na nos ali nije bilo stete, otvorim poklopac i ponovo namestim bateriju napred pa probam opet. Ovaj put je bilo malo bolje ali vidim da zanosi u levu stranu, onda ga bacim opet, jos malo jace i lepo krete pa mi sleti pravo na krov od supe (sve ovo sam probao u dvoristu  :big smile) . E tu na krovu lepo se zaustavila a onda pocne da kliza sa njega ( krov od cirade pa klizav..) i padne na zemlju pravo na rep, jbg...

 

nije strasno, zdrav prelom, odma' sam zalepio drvofixom.

Sad sledeci koraci su kako rekoh da izdubim rupe za servoe u krilima, ubacim jedno karbonsko ojacanje duz trupa i u krila, pa cu opet da je probam ko jedrilicu.

eto toliko za sad
« Last Edit: May 19, 2013, 08:54:01 PM by firebird »

Offline Ikarus

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #17 on: May 19, 2013, 09:34:50 PM »
Pa malo dete ti nije ravno...! :)aplauz inace ne treba ti karbon, samo ulepi servoe epoxiem sa svih strana i to ce da drzi dobro mali je to model ... A to sto ne zoves na probni let.... (kush)

Offline ak

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1325
    • RCModelScout - RC Search engine
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #18 on: May 19, 2013, 09:49:47 PM »
Mislim da ti je jedan servo za elerone dovoljan, samo nekako da ga postavis u centar, ustedeces na tezini.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo Da Vinci
RCModelScout - RC Search Engine

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 762
  • Bojan , Kragujevac
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #19 on: May 19, 2013, 10:07:53 PM »
Pa bratiću ne znam šta mi je u zadnje vreme, možda sam preumoran od posla pa mi drhte ruke, polupa sve živo što sam imao, puna šupa skrcanog stiropora, a i ovaj mali rešio da ide pravo tamo  lol

@AK  pa sad trenutno nemam neki kvalitetniji micro servo, a ovi mustangovi mi deluju nekako slabašni da bi jedan pokretao obe površine, a i nije neka masa 3.5gr...

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 762
  • Bojan , Kragujevac
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #20 on: May 26, 2013, 08:47:43 PM »
Sačekao sam da mi stigne sklapajući prop i sad jbg ne pasuje mi, kad se sklopi ne legne do kraja i trlja po stiroporu...




rep sam ojačao karbonom



i sad mi se vrzma ideja po glavi da napravim providnu kabinu od flaše   :D




Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 762
  • Bojan , Kragujevac
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #21 on: May 31, 2013, 03:24:54 PM »
Priveo sam kraju ovu zezanciju, nisam bas slikao sve detalje jer sam zeleo sto pre da zavrsim pa sam se zaneo...

nosac motora se sastoji od plocice vitroplasta prisrafljena na tri male drvene klocne



kabina



iz unutrasnjosti kabine ispod krila izdubio sam rupu i spakovao prijemnik i kablice 

na kraju izgleda ovako





i poziranje   ;D





bateriju montiram ispod trupa iza krila i fixiram je trakom, pa kad nadjem optimalan polozaj CG izdubicu rupu u trupu i za nju...

ako se smiri vetar, veceras "maiden flight"   :D


Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 762
  • Bojan , Kragujevac
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #22 on: May 31, 2013, 03:30:00 PM »
Ah da, elisa 5x3 obicna, ova slapajuca mi se ne uklapa, na punom gasu motor vuce 5.5A, potisak 155gr , masa celog modela sa baterijom 132gr, ce da leti uzbrdo ...
« Last Edit: May 31, 2013, 03:34:21 PM by firebird »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #23 on: May 31, 2013, 06:43:19 PM »
Nosač motora treba da se hvata za što veću površinu penastog trupa. Sada to vidim kao najslabiju tačku. Ostalo će se pokazati kasnije. Slobodno zalepi celom dodirnom površinom, jer oni mali "nosači" su jako mali.
Na preseku polovine kabine je takođe slab trup, pa i to se može iznutra ojačati sa dva štapića od sladoleda. Neko će dobro proći.  :big smile
 ;namig

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 762
  • Bojan , Kragujevac
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #24 on: June 02, 2013, 03:04:51 PM »
E pa juče ujutru pao prvi let, a jutros drugi. Zahvaljujem se mojoj deci i Ikarusu na pomoći i podršci.



sad imam sledeći problem: na svakoj malo većoj brzini model se naglo penje, čak i kad skroz oduzmem gas pa stalno moram kontrolu dubine da dajem po malo od sebe da bih održao horizontalan let, u malo oštrijem zaokretu dosta gubi na visini. Setap se pokazao zadovoljavajući, vozio sam ga sve vreme na oko pola gasa i manje pa su letovi trajali po 10-15 min.

Zaključak : dobio sam avionče za džep kakvo sam hteo  :big smile

@T.E. : nosač sam postavio ovako jer nisam siguran da sam lepo potrefio ugao pa kad budem siguran onda ga zalivam epoxijem za celu ovu čeonu površinu, hvala na savetu  ()-()
« Last Edit: June 02, 2013, 03:32:24 PM by firebird »

Offline svrco

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 102
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #25 on: June 02, 2013, 07:14:37 PM »
Neka je sa srecom! A video?

Offline Adde

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 61
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #26 on: June 02, 2013, 08:12:52 PM »

sad imam sledeći problem: na svakoj malo većoj brzini model se naglo penje, čak i kad skroz oduzmem gas pa stalno moram kontrolu dubine da dajem po malo od sebe da bih održao horizontalan let, u malo oštrijem zaokretu dosta gubi na visini.

Za to moze da ima vise razloga. Jedan je da ti je teziste modela previse pozadi. Ako neznas tacno gde je teziste modela onda napravi da bude negde na 1/3 korde krila mereci od prednje ivice krila. Takodje moze da bude pogresan ugao osovine motora i duzne osovine modela. Eksperimentisi malo sa time.

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 762
  • Bojan , Kragujevac
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #27 on: June 02, 2013, 09:30:14 PM »
Eh, video za sad nema...

@ adde : gledaj sad ovako, podignem ga do neke visine, skroz oduzmem gas i pustim da jedri. On krene lagano nosem na dole, pocinje da ubrzava i kad ze tako malo zaleti pocinje da se penje. Zaustavi se prividno u nekoj mrtvoj tacki i oce da se izvrne ako ne dam malo gasa i ispravim je. Eksperimentisao sam sa pomeranjem baterije malo u napred ali onda mnogo brze ubrzava i naravno opet se penje, kao da je preveliki napadni ugao krila, ne zanm kako to da iskorigujem  mmmm ....

Offline Adde

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 61
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #28 on: June 03, 2013, 07:29:58 AM »
Tako se ponasala moja elektrojedrilica kada sam ugradio laksi brushless motor umesto brushed motora, i time je teziste bilo pomereno unazad. To sam resio tako sto sam serva pomerio napred koliko je moglo, bateriju pomerio napred a prijemnik malo unazad posto je on lak. Kada sam doterao teziste leti kao san.

Ali moguce i da je napadni ugao krila veliki. Taj model je konstruisan za slobodno letenje sto znaci vrlo niske brzine, zbog povecane tezine brze ponire i verovatno prelazi optimalnu brzinu. Proveri da li su ti krilo i stabilizator paralelni. Mozda mozes to malo da doteras. Takodje mozes da eksperimetises sa kormilom visine, da trimujes malo na poniranje. To se bas ne preporucuje jer model se razlicito ponasa u zavisnosti od brzine.

Offline Ikarus

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 67
Re: funny epo-elektro konverzija
« Reply #29 on: June 03, 2013, 04:53:12 PM »
 :)aplauz (pijanoo) (pijanoo) (pijanoo)