Author Topic: Prepravka u dvomotorac  (Read 10245 times)

Offline Adde

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 61
Prepravka u dvomotorac
« on: May 27, 2013, 11:02:14 PM »
Imam 3 visokokrilna trainera i planiram da jedan od njih prepravim u elektricni dvomotorac. Model je stariji i neznam kako se zove zove ali je raspon krila 1,6 m a tezina oko 2,5 kg. U modelu je OS 40 dvotakntni motor. Ima li neko predlog za elektricne motore koji bi odgovarali. Ne bih da kupujuem nove baterije vec bih koristio LiPo 3S koje vec imam.

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #1 on: May 27, 2013, 11:25:57 PM »
Ja bih stavio nesto ovako:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18162__Turnigy_Aerodrive_SK3_3536_1050kv_Brushless_Outrunner_Motor.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9483__Mystery_30A_BEC_Brushless_Speed_Controller_Blue_Series_.html x 2

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11333__10X6_Propellers_Standard_and_Counter_Rotating_6pc_.html (nadam se da je jasno zasto bas ove)

Ovo bi trebalo da je dovoljno i za model do 3kg. Ako ti stanica ne podrzava dual motor mozes to da resis i preko Y kabla, barem je kod ovih motora lako menjati smer okretanja.

poz
Veljko

Offline Adde

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 61
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #2 on: May 27, 2013, 11:42:05 PM »
Hvala Veljko, ovo tvoje resenje je 2 X 500W = 1kW = 1.34 KS a OS 40 ima manje od 1KS. A uz to su i dosta teski, 110 grama + dodatci. Imam nekoliko elisa 10 X 5 i verujem da bi manji motori sa tim elisama odradili posao. Sta mislis o ovome: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18160__Turnigy_Aerodrive_SK3_3530_1150kv_Brushless_Outrunner_Motor.html

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #3 on: May 28, 2013, 12:14:39 AM »
Nije uvek lako prepraviti stari klipni model na elektro. Ponekad je i nemoguće postaviti elektro motor na mesto klipnog, jer je ugrađeni nosač za klipni motor jako drugačiji od onoga koji je potreban za elektro. Težine motora su veoma različite i treba da je raspored delova unutar modela drugačiji od predhodnog, da bi težište ostalo tamo gde treba.

Quote
Model je stariji i ne znam kako se zove, ali je raspon krila 1,6 m a tezina oko 2,5 kg.
Nedavno je izmišljen foto aparat.  mmmm

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #4 on: May 28, 2013, 08:22:13 AM »
Tih 80g koje bi ustedeo stavljanjem motora koje si predlozio je apsolutno nebitno na treneru raspona 1,6m, ali bi zato te manje motore morao mnogo vise da forsiras i imao bi manju efikasnost.

Nisam slucajno stavio bas one elise jer ti treba i kontrarotirajuca.

poz
Veljko

Offline Adde

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 61
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #5 on: May 28, 2013, 09:08:41 AM »
Nije uvek lako prepraviti stari klipni model na elektro. Ponekad je i nemoguće postaviti elektro motor na mesto klipnog, jer je ugrađeni nosač za klipni motor jako drugačiji od onoga koji je potreban za elektro. Težine motora su veoma različite i treba da je raspored delova unutar modela drugačiji od predhodnog, da bi težište ostalo tamo gde treba.

Quote
Model je stariji i ne znam kako se zove, ali je raspon krila 1,6 m a tezina oko 2,5 kg.
Nedavno je izmišljen foto aparat.  mmmm

Mislim da nisi pazljivo procitao sta sam napisao. Motore planiram da stavim u krila i krila moraju da se modifikuju. Baterije koje su teske otprilike kao stari motor bi se nasle u nosu.

Pozzzzzzz

P.S. Slikao sam model fotoaparatom, ali posto film ima 36 snimaka moram da cekam da ispucam jos 35 pa da ga saljem na razvijanje ... :)

Salim se, fotografija ti ne bi pomogla da prepoznas model jer je verovatno vise puta presvlacen, trup je crven a krila zuta bez ijedne sare ili slova.

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 807
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #6 on: May 28, 2013, 09:13:04 AM »
Modeli se ne prepoznaju po šarama i slovima, već po obliku, konstrukciji, silueti...

Cessna 172


Piper Cub


I ako je cessna sa kolor šemom sa pajpera, a pajper ima šemu nalik cesni sa kilometar se vidi šta je šta i kako god bili presvučeni, izšarani na prvu loptu će se znati koji je koji model. Magic i Teabeteagle su verovatno najkompetentniji za tu materiju na forumu i trude  se iz petnih žila da pomognu, a ti još i za..avas ...35 snimka... itd.
« Last Edit: May 28, 2013, 09:52:55 AM by nedbojsa »
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #7 on: May 28, 2013, 10:15:25 AM »
Hvala Veljko, ovo tvoje resenje je 2 X 500W = 1kW = 1.34 KS a OS 40 ima manje od 1KS. A uz to su i dosta teski, 110 grama + dodatci. Imam nekoliko elisa 10 X 5 i verujem da bi manji motori sa tim elisama odradili posao. Sta mislis o ovome: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18160__Turnigy_Aerodrive_SK3_3530_1150kv_Brushless_Outrunner_Motor.html

I jos jedan komentar na ovo sto si napisao. To sto na HK stoji da su motori od 500W to znaci da je to maksimalna snaga kojom ih mozes opteretiti, sto kod tebe nece biti slucaj jer sam ti predlozio ESC od 30A. Ako ces koristiti 3S bateriju onda bi ovaj kombo trebao da vuce oko 25A po motoru, sto znaci da ukupno imas 500W. Da ne idem dalje u teoriju prednosti 2 maotora u odnosu na jedan itd. i da ce to biti apsolutno dovoljno.

Adde, lepo je ako hoces malo necim da se zanimas ali ovakve prepravke generalno nemaju smisla ...

 4e
Veljko

Offline Adde

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 61
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #8 on: May 28, 2013, 10:47:21 AM »
Modeli se ne prepoznaju po šarama i slovima, već po obliku, konstrukciji, silueti...

Mislim da je malo teze odrediti o kojem se modelu radi ako nije u pitanju skala model ili pravi avion. Svi visokokrilni traineri se prave na isti kalup i svi imaju slican oblik i siluetu. Evo na primer slike jos jednog nepoznatog modela koji je takodje crven, zut i beo i kojeg sam ja dekorisao zvezdama i dekalima da bi deci bio interesantniji. E hajde ti sad meni reci moze li da se odredi koji je model u pitanju? Imas oblik konstrukciju i siluetu!





Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #9 on: May 28, 2013, 11:23:23 AM »
 :)aplauz Adde
Ovo je model "Adde-anakonda I" ! :sljus

Taman sam hteo da ti predložim ovaj motor http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8482__Turnigy_3639_Brushless_Motor_750kv.html, Esc od 40A i elise od 10x8, kad ono,..
ali mislim da bi ostao bez krila...

Kako vidim, radi se o varijanti "šta bi bilo, kad bi bilo..." i da ti nije bitno
..............
Adde, lepo je ako hoces malo necim da se zanimas ali ovakve prepravke generalno nemaju smisla ...

 4e
Inače, slažem se s prethodnom izjavom...

Pozdrav
Miša
#FFCC00

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #10 on: May 28, 2013, 01:24:27 PM »
Ja sam razumeo da već imaš dva motora na modelu.  mmmm Eto vidiš, da si odmah stavio sliku i tako pitao za mogućnost, ne bi bili ovoliko suvišnog pisanja, kao do sada. Foto aparati su i danas foto aparati, bez obzira što se slike stvaraju na drugačiji način od nekadašnjih. U svakom slučaju, jako mnogo pomaže da se odmah stavi slika određenog konstruktivnog problema, predmeta, jer opis u reči može da bude manje jasan.  Bez obzira što (još) nisi stavio slike o modelu, evo nekoliko saveta.
Kao prvo, treba da se pogleda dali je trener model u opšte pogodan da se prepravi u dvomotorac, jer ako skineš motor od 6.5cm3, sa time ćeš skinuti oko 450g sa prednjeg najisturenijeg dela trupa. Elektro motori na krilu su lakši i dosta povučeni u nazad. Akumlator(e) bi morao da staviš skroz do nosa trupa, ali ni to nije sigurno da bi bilo dovoljno da se namesti težište gde treba, pa i to treba da se produži.
Ako krilo nije dovoljno čvrst za nošenje 2 motora, onda treba da se pravi drugo krilo. Lakše je nego da se prepravlja.  Nisi naveo cilj konverzije. Višak snage na trener model nema smisla stavljati, jer to nećeš moći u normalnom krstarećem letu da iskoristiš. Dva motora i dva ESC-a, dva problema više i skoro dva puta skuplje.
Ako bi hteo staviti neku foto- ili video kameru na nos modela, e to već ima smisla. Taj teret bi još dobro došao, a što je najvažnije, elise ne bi zaklanjale snimanje ni prema napred ni nazad.
 ;namig

Offline Adde

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 61
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #11 on: May 28, 2013, 02:17:18 PM »
Model na slici nije taj koji cu da prepravim, samo sam dao primer da je tesko identifikovati model na osnovu fotografije.

Model koji cu da prepravim je veoma slican ovome, skoro isti:



Konstrukcija je cela i u dobrom stanju samo sto je film ofucan. Krilo je dosta jako ali sam ipak planirao da ga ojacam od buducih motora pa do centra. Ovakvi modeli su dosta neosetljivi na polozaj tezista. U nos ce naravno kamera a umesto rezervoara baterije. Mozda nisam bio dovoljno jasan u prvom postu jer sam samo hteo predlog za motore.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #12 on: May 28, 2013, 04:53:59 PM »
Model je solidan klsični trener. I ja sam učio da letim sa sličnim od 1977. godine, koji se od tada kopira. To je veoma popularni Taxi od Graupnera, koji je doživeo puno verzija, a o kopijama da i ne govorim. I dalje smatram da nije pogodan za takav eksperiment, ali nije nemoguće. On je rođeni jednomotorac. Ni konverzija na jednomotorni elektro nije lak posao. Unutrašnjost trupa nije obikovan tako da lako može da primi elektromotor i akumulator kao današnje konstrukcije trener modela. Krilo pričvršćeno sa gumama i još da nosi dva pogonska motora.... Dakle, i te kako je važno prvo šta i kako, a samo posle sa čime.



Offline Adde

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 61
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #13 on: May 28, 2013, 05:53:19 PM »
Ja sam se naucio da letim 2012. godine sa modelon na slici. Ovaj se zove MIH Trainer 40, star oko 20 - 25 godina i nemacke je proizvodnje sto je danas retkost, jer sve se uglavnom pravi u Kini. Model na slici sam malo prepravio tako sto sam pazljivo odlepio parce balze na gornjem delu nosa odmah iza motora i napravio poklopac za inspekciju rezervoara. Poklopac se pricvrscava magnetima. Isto mogu da uradim i sa ovim drugim samo sto bih tu ubacivao baterije.

To sto je krilo pricvrsceno gumama ne vidim kao problem jer u toku leta trup svakako visi na krilu. Ako stavim dva elektromotora u krilo onda ce teret koji visi biti manji. Posto cu svakako da prepravljam krilo, mogu da napravim da se kaci na drugi nacin ali tvrdi spoj prilikom eventualnog udarca u zemlju dovodi do loma necega dok bi se gume istegle i mozda pukle i time ublazile udar.

Offline svrco

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 102
Re: Prepravka u dvomotorac
« Reply #14 on: May 28, 2013, 06:17:07 PM »
Hvala Veljko, ovo tvoje resenje je 2 X 500W = 1kW = 1.34 KS a OS 40 ima manje od 1KS. A uz to su i dosta teski, 110 grama + dodatci. Imam nekoliko elisa 10 X 5 i verujem da bi manji motori sa tim elisama odradili posao. Sta mislis o ovome: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18160__Turnigy_Aerodrive_SK3_3530_1150kv_Brushless_Outrunner_Motor.html
Ako vec znas odgovor, cemu onda pitanje?