Author Topic: Prvi benzinski motor  (Read 21618 times)

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Prvi benzinski motor
« on: December 13, 2008, 07:01:06 PM »
Planirao sam da s proljeca krenem da se bavim malo vecim modelima. S obzirom da je mnogo
jeftinije i jace veci avion pogoniti nekim benzinskim motorom trebalo bi mi par savjeta koji ce
vjerovatno koristiti i drugima koji krenu na tu stranu.

Prvo, da li ovaj motor moze da posluzi za pocetak?

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5460&Product_Name=45cc_Gas_engine_w/_CD-Ignition_3kw_+


Koliko sam saznao iz podataka na sajtu motor koristi benzin od 95 oktana sa procentom ulja.
Vidim da dolazi sa elektronskim paljenjem.
Mislio sam ga montirati na neki Edge ili Yak ili sl oko 2 metra raspona.

Da li neko od vas ima slican motor i sta misli o njemu?
Sta mi jos treba da bi ga upalio i letio? (neki starter...nesto)


Fala vi!

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #1 on: December 13, 2008, 07:43:27 PM »
Ako je sa nosačem motora, onda vredi  lol



Trebalo bi da je dobar s obzirom da su delovi od motorne pile. Cilindar, radilica, klip, karburator (predpostavljam po izgledu) . 
Na slikama se ne vidi, ali ako se radilica oslanja i nazad, onda je to bolje nego konzolno oslanjanje. DA 50 ima konzolno oslanjanje.  mmmm
Male su uške za pričvrščenje auspuha. Ovo je jedino što je moja primedba na prvi pogled.
Osim kvaliteta nemam više primedbi, pa za ovu cenu sigurno vredi.
Kupi odmah jedan rezervni. Nikada se ne zna šta će da zariba  ;namig

« Last Edit: January 11, 2009, 04:03:02 PM by SABURO »

Offline englez

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 467
  • Mowing the grass
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #2 on: December 13, 2008, 08:08:34 PM »
Kupi odmah jedan rezervni. Nikada se ne zna Å¡ta će da zariba  ;namig

Kupi dva reservni, ja cuvam jeden sa tebi  (plz)
signatures are silly, read some, See what I mean?

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #3 on: December 13, 2008, 08:30:11 PM »
Pozdrav!
Iskustvo sa benzincima mi i nije neko, ali sam u slicnoj prici vec duze, koji 50cc motor je vrednost za novac?
Prvi (i jedini do sada) benzinac je Fuji-Imvac BT 50 EI.
Masinska izrada je dobra, ali motor je 500 grama tezi od konkurencije i slabiji po snazi.
Da, ali najveci problem je sto mu je cena velika u odnosu na ukupan kavalitet.
Elem, imao sam povoljnu kobinaciju (motor+avio=popust), tako da sam pazario.
Trenutno merkam DL50 koji je kopija DA50.
Svrljanjem po forumima sam procitao da od svog tog cajniz shita jedino DL50 valja.
A za sve ostalo kazu da je zesce njesra.
Sa chajniz shitom se nikada ne zna, tako da i motor od 150$ (uz zescu srecu naravno) moze niti dobar (tako bar na forumima kazu).
Ja ne bih rizikova sa bas jeftinim stvarima, ali u mom slucaju (Fuji je placen 400$) izreka koliko para toliko muzike nije bila istinita.
Nemojte me pogresni shvatiti, Fuji je OK motor, lako pali, dobro radi na svim rezimima,ali je pretezak i slabiji po snazi.
Ako neko drugi ima drugacija iskustva....bilo bi dobro prodiskutovati o tome...

WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2174
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #4 on: December 13, 2008, 08:40:07 PM »
Slične komentare kao što je Marko napisao, samo čitao po raznim forumima...

Sve u svemu mislim da je jednio taj DL-50 ok, jeste da je skuplji ali verovatno i vredi te pare...

Marko, ajde ako ga kupiš, baci neki komentar na forum, čisto me zanima kakav je motor!

pozdrav.
 ;namig
« Last Edit: January 11, 2009, 04:03:40 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #5 on: December 13, 2008, 09:01:57 PM »
da li neko zna koji trenutno najmanji benzinski motori postoje a da vrede.
najmanji koji sam nasao je 15cc. u principu, trebao bi mi neki ekvivalent za glow.60 - 0.70

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #6 on: December 13, 2008, 09:16:36 PM »
Hvala na brzim odgovorima. Koliko sam shvatio bolje da se ne upustam u ovako nesto.
Ja sam pomislio ako se za ovako male pare moze kupiti neki ovakav motor sto da ne.
Sve sto trenutno koristim u modelarstu je kinesko, motori, baterije, punjaci, ESCi...,
pa rekoh mozda i ovo jes Kinesko ali ako rad ajd da probam. Medjutim ako su takva iskustva
necu se upustati u to.

Mozda sam se ipak primio zbog one kineskinje koja ga onako nezno drzi, ko zna...

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #7 on: December 14, 2008, 12:04:56 PM »
Miso, manji benzinac od 25 kubika ne bi trebao stavljati na avion.
Benzinci su generalno gledano slabiji po snazi od iste velicine glo motora, a tezi (cak i sa elektronskim paljenjem, ne zaboravi da ti treba extra baterija za struju za svecicu).
Za sada je tako, a tehnologija napreduje, tako da je u buducnosti svasta moguce.
Moja preporuka je da sve ispod 25-30 kubika treba biti glo.
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #8 on: December 14, 2008, 02:53:43 PM »
Moze na ovu temu svasta da se pise.
Moje iskustvo je sledece:
- Benzinci smrde dok se transportuju i ako se ne skladiste u garazama ili radionicam. (Zena vas protera iz stana ili kuce)
- Trose jeftinije gorivo.
- Imaju manje snage ili ti dostizu manji vrsni broj obrtaja.
- Ako su sa elektronskim paljenjem prave smetnje pa traze poseban nacin ugradnje komande gasa.
- Pozicija karburatora vrlo cesto trazi difuzor.
- Posto nose vrlo velike elise svako kacenje trave ili krticnjaka izaziva havarije na motoru.
- Kada se jednom savlada nacin paljenja (to jest nauci koliko treba nasisati goriva) lako pale.
- Potrosnja im je manja od GLOW varijante.
U svakom slucaju volim mog MWS-a 26ccm tek sam ga razradio sledece sezone ide u punu eksplataciju.
Tolko za sada od Gileta
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #9 on: December 14, 2008, 03:50:16 PM »
Pozdrav Gile.
 Tvoj MVVS je preradjen glo motor u benzinski, naravno uz izmene (karburator, stepen kompresije, itd ...).
Ali najinteresantnije je da MVVS tvrdi da je snaga tog benzinca potpuno ista kao snaga iste velicine glo motora (ako se ne varam 3.7KS isto kao kod na primer O.S Max FX-1.60 ).
MVVS je onda odradio sjajan posao promene sa glo na benzin.
Mozda ce mo videti na primer i nekog O.S.-a kao sto vec postoji SAITO u benzin varijanti (na forumima sam vec video da su neki likovi uspesno prebacili Maxa 1.6 na benzin bez ikakve izmene, cak sa originalnim karburatorom, ali i dalje je gorivo sa 10%-20% ulja zbog toga sto je motor ipak predvidjen za alkohol).
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline srpska posla

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 304
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #10 on: December 14, 2008, 06:09:32 PM »
Dizeli i benzinci su u modelarstvu  mnogo duže od glow motora, tako da tu tradiciju ne treba olako zanemariti.
Na ovom linku idite na skip intro> engines>model airplanes,
http://www.compagnucci.it/r2004/eng/

6.5cc Motor radi i na alkohol i na benzin, sa alkoholom može sa glow ili spark svećicom, a ima snage (čak i kada radi na benzin) viÅ¡e nego većina motora  u klasi.
Problem: malo mnogo jača cena, zbog toga mi osta želja nedosanjana.
Pošto ove godine nisam bio baš puno dobar, od Božić Bate dobiću samo neki 4-takni motor i nešto siće 2-taktnih motora, što je daleko manje nego 1 kompanjuči!
Jednom Hobi, opet Hobi treci put...to su vec srpska posla

Offline zgrujic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 678
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #11 on: December 15, 2008, 03:21:21 PM »
Elem, ne razumem se bas najbolje, samo da pitam, jel' ovo benzinski motor:


http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55)

Pise nesto "Equivalent: 60-80cc Gas Engine" u specifikacijama...
Ima i malo manjih, ne znam sta trose  (:beer:)

Offline predator

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 96
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #12 on: December 15, 2008, 04:33:33 PM »
nije ti ovo gas engine ovo ti je elektro..velikii i  jaki  :jaki: :jaki: :jaki: elektro motor.ovo equivalent:60-80 gas engine,to znaci da jacinom moze zamjeniti taj neki benziznski
"To fly, fight and win ... in air, space and cyberspace."

Offline zgrujic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 678
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #13 on: December 15, 2008, 05:05:36 PM »
A ja mislio da je ono rotacioni benzinski motor sa 12 klipova! :hehe

Hteo sam samo da pokazem da elektro motor priblizno iste mase 1570-:-1584g kao i gore pomenuti benzinac ima vise nego duplo vecu snagu 6.5-:-3kW, i sto rece GILE, ne mirise, pa te zena nece izbaciti iz stana. A isto ide na benzin - kad punis bateriju iz akumulatora sa automobila. Uz motor na mesavinu ti treba i sredstvo za pranje ulja sa modela...
 (res)
Ne potcenjujem motore sa unutrasnjim sagorevanjem, to je prica, a i ljubav za sebe. Samo pokusavam da budem praktican! Ako covek nema iskustva, nek prvo dobro pogleda sta ostali imaju i kako radi, pa nek se tek onda upusti u kupovinu.

Offline Matić Dragan

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 273
Re: Prvi benzinski motor
« Reply #14 on: December 15, 2008, 05:23:23 PM »
e, zgrujicu druze, kad sam ja bio malo mladji pa odemo u bioskop a operater zaspi i nestane tona, svi smo u glas vikali "PUSTI TON MAJMUNE". to ti je odprilike i sa elektro motorima. jesu komotniji za upotrebu ali jednostavno nije to to. naravno da svako od nas ima svoje standarde i trudi se da ih odrzava ali i sama procedura upotrebe glow i gas motora ima svojih drazi koje samo nadopunjuju uzivanje u letenju ( osim kad stvarno pretera motor pa sat vremena nece da upali ili da radi kako treba )

poz dragan
ex pseudonijum: mat