Author Topic: DLG Marabu - klasa F3K  (Read 27967 times)

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #30 on: October 08, 2013, 09:18:30 PM »
Pomoći će...
http://www.mvsaclub.com/mvsa/Repair_Blog/Repair_Blog.html

Oracover površine krila se dobro mogu spojiti na sredini i sa jakom selotejp trakom obostrano na odmašćenu površinu.

Pravi test bi bio uporedni, sa nekim iz više klase od kompozita. O tom potom, sigorno će biti prilike za to.  ;namig

« Last Edit: October 08, 2013, 09:21:53 PM by tibeteagle »

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #31 on: October 09, 2013, 09:59:53 PM »
Prvo da se izvinim što nema slika, ali bilo je mnogo zabavno da sam zaboavio da slikam.

I moja jedrilica je danas poletela.  :)aplauz Dakle, danas smo Nikola i ja otišli u kasno popodne da letimo zajedno. Bacio sam dva tri puta ja, dok je Nikola utrimovao i onda je počela zabava.  (yay)

Mnogo je zanimljivo. Prvo, nikada nisam leteo jedrilicu, pa sam se malo našetao prvih par puta dok nisam skontao da nema motor.  :sljus
Ali već posle desetak bacanja, sve polako dolazi na svoje. Na kraju sam i ja odvalio rep, ali ništa strašno, par kapljica SL, aktivator i odmah ponovo na bacanje.

Moram reći da sam bacio jedno 40ak puta ja mislim, i da je odlična zabava. Samo, svi koji hoće da probaju ovo, PONESITE REZERVNE MAJICE! :D Posle toliko bacanja sam bio prilično oznojen...

Uh, ovaj vikend nisam u BG, a tako mi se opet leti sa njom... ODLIČNO JE! :) :)

pozdrav
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2179
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #32 on: October 10, 2013, 10:15:39 AM »
Hvala T.E.



DLG-ovi u akciji, baciti vislje od 10m  :sljus
Ostali smo skoro do mraka i mislim da nikada nismo ovoliko dugo leteli... odlicna zabava pre svega.
Na aerodromu sam sreo Branka (radi sa kompozitom) pa sam mu dao da pogleda kako je zakrpljen trup na dlg-u... rece da je odlicno.   :jaki:

Inace ponovo sam presetovao ceo model i ponovo jurio sve mode-ove i napokon sam uspeo da ih sve setujem kako treba.

Mode-ovi koji se koriste su: Launch (izbacivanje) dva milimetra flapsovi na gore od neutralne pozicije, Speed (isto podesavanje kao za lansiranje), Cruise () neutralan flaps ili mooozda malo ispod neutrale i thermal (za jedrenje) to je 2mm od neutralne pozicije flaps na dole. Kada je u thermal mode-u, jednostavno nece dole :D
I naravno butterfly kocnica koja je umixovana sa elevatorom.

Ovaj video tutorial mi je jako dosta pomogao, pa eto mozda nekome posluzi u buduce



« Last Edit: October 10, 2013, 12:35:21 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #33 on: October 10, 2013, 11:31:24 AM »
Lele što sam smešan!  :sljus

Odlično je, odlično! :)
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #34 on: October 10, 2013, 02:33:34 PM »
Ej, fino ti ide bacanje  ()-()
Slobodno se zatrci napred korak dva prije nego sto je izbacis.
Ja sam cini mi se pisao ranije, ima dobrih programa na Android platformi za DLG.
Rade tako sto registruju trzaj kod izbacaja dok je telefon u dzepu, i onda mjere vrijeme leta.

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #35 on: October 10, 2013, 02:52:09 PM »
Hvala Sax...

Baš smo malo pre to diskutovali.. da mora da se prave ti koraci napred... I da se ispravim, da bude veća "praćka".

Još ćemo da vežbamo. Samo me Vaci uplašio kada je rekao da mu se DLG zaleteo sa 5 metara... nećemo mi dostići 50 metara još dugo ja mislim...

Pozdrav
branek
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #36 on: October 10, 2013, 03:27:50 PM »
Branek dozvoli da dam jedan savet. Jeste da je to kao kod seksa, moze neko da ti prica, ali dok dobro ne izvezbas nisi dobar, ali... citao sam malo o tehnikama bacanja, i naleteo na par jako bitnih stavki od kojih sam bacao 20-30% vislje.

Jedna stvar je da ne stavljas celu snagu u model neposredno pre pustanja iz ruke, znaci nema ono - vrtim se ko balerina i u poslednjih 45% ga cimnem ko mrcina. Nego gledaj da krenes nogama 90 stepeni ispred torzoa, a ruka jos 90 stepeni iza torzoa. Tada ne moras da trcis po polju da bi bacao. Napravis 3 koraka, prva 2 dodju kao savijanje tela u oprugu i lagani start jedrilice, a u 3 koraku razmotas torzo i ruku sto ravnomernijim ubrzanjem. Na kraju ces zavrsiti sa unikatnim stilom koji najbolje lezi tvojoj konfiguraciji tela.

Druga jako bitna stvar je nesto sto mi se cini da je neko na netu nazvao "follow through", a tice se samog izbacaja. Dakle ne treba samo da se zavitla avion i ispusti, tada krilo koje nam je u ruci ima manju brzinu, ono drugo vecu brzinu, i avion se nakon ispustanja naginje u roll ka nama, iz jasnih razloga. Plus mu dajemo veliki inicijalni "yaw" pa gubi energiju na ispravljanje. Ovde je kljuc da ruka koja drzi krilo isprati avion jos tih pola metra, i na neki nacin ucvrsti njegovu putanju, smanjujuci posledice vitlanja u krug. Kada se sve lepo odradi i stekne osecaj, avion bi trebalo vise da isklizne sa jagodica prsta nego sto ga "mi" pustimo.

Eto tako sam ja to skapirao, i meni je dosta pomoglo. Mozda ce i vama. Pozdrav!

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2179
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #37 on: October 13, 2013, 07:16:01 PM »
Branek u fazi vezbanja

11120-0

11122-1

11124-2

11126-3
Nikola | rcfly.in.rs


Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2179
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #38 on: October 21, 2013, 09:39:47 PM »
Vreme sa DLG-om dosta brzo leti, evo gledam na stanici pise da sam 9h utrosio na nju. O.K. od tih 9h treba oduzeti minimum 2h setovanja stanice i flight mode-ova. Odlicna zabava pre svega i vrlo pozitivna kategorija pogotovo kada se leti u drustvu. 
Od mog mega-glupavog pada pa do sada sam leteo dosta puta, toliko da sam nazuljao kaziprst i srednji prst, pa su morali drugari da me odmenjuju u zabacivanju.. (fiu)
Mega-ultra-giga test je prosao trup koji sam ODLICNO okrpio, jer se magic nasao u blizini Marabu-a i frljno je toliko jako da je ostala cela  :jaki:

Sto se baterije tice, verujem da ce to mnoge zanimati, koristio sam 2S LiPo 360mAh i 2S 450mAh baterije i sa jednom bez ikakvih problema se leti ceo dan, tj nakon sat i po/dva sata potrosi oko 250mAh sto je odlicno...znaci zabavi nikada kraja. Generalno se u DLG-ovima koriste NiMh ili NiCd baterije oko 350mAh, a moze i Lipo, samo ce vam trebati malo olova u nosu zbog korektnog CG.
Nikola | rcfly.in.rs


Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #39 on: October 21, 2013, 10:55:26 PM »
Nazuljao "srednjak"  :hehe Namotaj flaster oko njega pa nastavi. :) Vidim da hoces da menjas jedrilicu, na koju si bacio oko?

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2179
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #40 on: October 30, 2013, 05:04:56 PM »
Bacio sam oko na neku sa krutim krilom, ali nazalost nisam uspeo da je sklepam. Upravo sam sprzio dve D60-ce u krilima mojom greskom.
« Last Edit: October 30, 2013, 05:50:11 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: DLG Marabu - klasa F3K
« Reply #41 on: November 07, 2013, 03:18:00 PM »
Odem ja danas na Google, ukucam DLG Marabu, iskoce rezultati pretrage a na trecoj slici, od ponudjenih, Branek.  :)aplauz

And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.