jedno malo kratko opisivanje mog druga iz australije kako oni to tamo rade
slep avion je 2.5m sa nosecim profilom,motorom od 50ccm Dle i tezinom modela od 4.5kg, visokokrilac i da ima puna krila zbog povrsine,tipa Citabrija, Pajper J3 ,Pilatus,Telemaster .....
slep kao slep nije tezak ,cela poenta je u avionu a jedrilica se komanduje po pravcu i dubini ,nagib jedva da se koristi,
kacenje na avionu strogo u centar tezista aviona i to sa gornje strane krila a kod jedrikice iskljucivo u kljun ,radi lakseg i boljeg pracenja aviona
on leti pilatusa B4 od 4.8m ,tezine 4.8kg ,krila balza konstrukcija a trup liven u epoxiju
sajla za vucu je planinarski konopac 4mm debljine i duzine od 20 do 25m
najbitnija stvar u celoj prici je start aviona,sto se pre zaleti to je lakse za pracenje i komandovanjem modela
sustina je da se voze dugacki zaokreti,precnika od 100 pa navise metara i da blago ide u penjanje to je za pocetnike ,kad se malo ustosi sto kaze on ,onda ide penjanje maltene pod 45stepeni i u radijusu do 50m,za iskusnije jedrilicare
u toku leta model aviona sa dobrom masinom nema proplema ,vuce jedrilicu za sobom kao prikolicu,
bitno je da jedrilica bude bobro utrimovana da ne bi u toku leta pravila razno razne zezalice i slamanja neku stranu
trimer kod jedrilice za dubibu obavezno navucen za pola od polovine
eto mislim da je malo pojasnjeno sta i kako sa ovim da se barata