za pnedica
kod pravog jedrilicarsta i prave aviozaprege je sledece
slep citabrija - blanik L13, skolsta jedrilica dvosed lepih karakteristika,avion namenjen za slep, poletna brzina jedrilice je odmah na 60km/h,dok citabrija rula i dalje da nabije 110km/h,dok rula avion jedrilica prati krula aviona na horizontu ,cim pocne citabrija da odlepljuje automatcki za njom ide jedrilica,blago navlaciti palicu ka sebi ili kako sam ja to radio sa trimerom na gore a palica u neutrali , prvi zaokret na 70 do 80m visine ,udaljeno od aerodroma mozda 350 do 400m onda sledi pravac i blago penjanje 2m/s,avion i dalje na 110km/h, drugi zaokret visina 200 do 250m , i opet pravac i penjanje,mislim sve vreme blago penje, dolazak do polovine piste ,zaokret kroz centar piste i pravac jedrilicarska zona ,leva strana je uvek za jedre desna za avione,tako receno jedrilicarska zona, ona se krece od minimuma 150m do 800m za akro zonu,sve vreme dok jedtilicom pratiz avion trziz da budes iznad njega ,kao sto rekoh njegova krila pratis da budu u horizontu,to je idealno,ako odes ispod stresace te turbulencija od elise,ako odes preterano gore ,tj nad avionom ,obda ovaras avion i desava se katastrofa,u zaokretima bilo levi ili desni uvek teziz da budes na trecini krila aviona od trupa kako bi pracenje i komandovanje bilo usaglaseno,
dolazak u jedrilicarsku zonu poravnava se abion u pravcu piste,zamahne krilima levo desno,sto ti daje znak za otkaciti i onda avion ide u poniranje desno a jedra u levo stin sto iskoristi zalet onih 110 dok ne svede na normalnu 75 80km/h za jedru
e sad kad se ide na jedrenje onda se leti sa vecom brzinom oko 95 i 100km/h,