Author Topic: Nenad Miklusev  (Read 39860 times)

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Nenad Miklusev
« on: January 12, 2009, 02:16:23 PM »
Posto su mnogi predstavili svoj "Lik i Delo", dosao sam i ja na red.
Ime i prezime vam je gore, lokacija Novi Sad ( od 2000.), pre toga Zrenjanin, vecina me poznaje (po zlu) a ostali ce me upoznati, kad-tad.

Prosle godine, moj drugar Milos Raletic-Rale, proslavio je pola veka modelarskog staza, http://solair.eunet.yu/~raletic/index.htm

Oduvek sam znao da je duplo bolji modelar od mene, jer ja ove godine "obelezavam" 25 godina RC letenja i jos deset od pocetka bavljenja modelarstvom.
Tih deset potrosene su na Free Flight i Control line modele, dok 1984. nisam kupio prvu stanicu, Graupner E8 na 27 Mhz AM.

Nekako sam uspeo da kompletiram galeriju slika modela koje sam leteo, bilo da su kupljeni u kitu, napravljeni u samogradnji po kupljenim planovima ili konstruisani od mene samog, bilo da su kupljeni kao second hand ili RTF.

Deo slika je skeniran direktno sa starih filmova, na kucnom Mustek skeneru, deo je sa VHS snimka pa je kvalitet diskutabilan, ali tu su da posluze samo kao ilustracija.

Oduvek sam trampio i trgovao modelima, pa ce neki od vas prepoznati modele koji su sad u vasoj floti, a prosli su nekoliko ruku izmedju mene i vas, uzivajte u njima onako kako sam i ja  sam uzivao, praveci ih i leteci ih.

Pa da krenemo sa pregledom flote:

1984-2009- 25 godina RC Modelarstva

1984

Dandy Graupner (kit) Polomljen posle uspesne sezone letenja.


Beta Graupner (samogradnja po Graupner planovima), polomljena posle dve sezone pune letenja, kao jedrilica i kao motorna, sa COX 1,5 pajlonom.


Habicht Krick (kit), leteo i sa COX 1.5 pajlonom, umalo odleteo, prinudno spusten i ostecen od fluttera, kasnije pokrpljen.


1985

Pilatus Porter Cox 0,8cc (samogradnja)-Airbrush kao iz filma Air America, poklonjen kao staticki model


Cirrus 17 Graupner 3m (kit), zavrsio kao staticni model u AK Zrenjanin.


Hot Canary  COX 1,5ccm (samogradnja) inspirisan Graupner CHICO modelom, uspesno na njemu naucio sve akrobacije, polomljen posle par sezona.


1986

Kwik Fly MK-III OS Max 10ccm (kit) uspesno leteo, kasnije konvertovan u taildragger, Kwik Fly-E, videti par slika nize.


1987

HAWKEYE (DuraPlane scratchbuilt) OS MAX 10ccm (stradao u prvom letu-otpalo krilo-pukle gumene trake)


HLG Jedrilica (startovana na bungee), polomljena u jednom preteranom natezanju gume.


1988

Piper Pawnee KMD 2,5ccm (samogradnja-prodat nepresvucen)


ASW 17 Simprop 3m (kit by Limprodukt-NS), trup se jos uvek nalazi u modelarskoj radionici  AK Zrenjanin, krilo polomljeno.


1989

Bell Cobra Schlutter OS MAH 10 ccm (kit) Zavrsila u bojama JRV kod  gosp. Duleta Papica.


APTERIX  OS Max 10 ccm (samogradnja)-Zavrsio tako sto smo ga u slast otresli s'neba moj drugar Dragan Zlokas ( vidi pod Acro Team STARS) i ja, na livadi kod Aradca.


1990

PropBuster OS Max 1,76ccm (samogradnja), dobar model, stradao posle par sezona u preterivanju sa akrobacijama, niskim, naravno.


Kwik Fly -E OS Max 10 ccm (kit) ( eno ga jos uvek, nekompletnog u modelarskoj radionici AK Zrenjanin)


1991

Benji OS Max 1,76ccm (kit iz Cehoslovacke) ( mislim da je zavrsio kod Coke)


Elder MOKI 10 ccm  (kit) (otreshen u chackalice posle nekoliko letova, krilo i trup iskoristeni za Elder Low wing monoplane)


Eaglet 50 (Carl Goldberg) Irvine 2,5 ccm (kit), prodat.


1992

Chuckie stik (samogradnja, COX-SANWA radio 72 Mhz)(trampio ga sa stanicom za Tomos Colibri oldtimer motocikl)


Tiha Jeza 2 (Trup "Strela" by Boza Komac, krilo, samogradnja, profil E-205), Letela par sezona,stradala na takmicenju, lom krila na sajli, greska u odlivku carbonske ramenjace.


1993

Phasoar TopFlite-Elektro (kit)( zavrsila u Subotici, mislim kod ADAM-a)


Excalibur (samogradnja, najbolja jedrilica koju sam ikada imao), polomljena, kratak spoj u battery boxu prijemnika( pogledati Petrov topic o kontaktima).


Cessna 172 RTF (kit) Kupljena (Petar Smiljanic)->Prodata u BG, neko na forumu je poseduje, slika je odatle.Semu JAT logo i YU-CCR sam ja odradio.



1994

AERO 3 polumaketa MDS 6,5 ccm( samogradnja po mojim planovima) Uspesno slupan posle cele sezone mucenja, bio je pretezak i falio mu je dobar flaps.


Freedom 20 (Carl Goldberg) Irvine 3,5ccm pa MDS 6,5ccm (kit) Neverovatan model, stradao u Mid Air Collision prilikom Dog Fight-a, aerodrom Bagljas-Zrenjanin.



1995

Citabria (Midwest) MDS 6,5 ccm (kit)-prodata


Telemaster (MDS 6,5) (kupljen od Mirceta)-prodat Dejanu u Trstenik (kit)

Na slici nosi jedrilicu LS, opet od Mirceta. Uspesno podizanje u vise navrata.

1996

Suhoi SU-26  MVWS 3,5 ccm, posle dve sezone pune letenja, zavrsio u udesu na aerodromu ECKA, nizak lednji let, jos nizi... :pop:


Terry (Graupner) Webra 1,5ccm (kit) Otkaz uredjaja (Simprop Star), aerodrom Ecka ( videti pod Petrovim topicom o kontaktima baterija)


1997

Tiha Jeza 3 , Prodata, letela do nedavno.


Kyosho Soarus Sport (RTF from Mirche)-prodat Dejanu u Trstenik


X-Treme Fun Fly MDS 6,5ccm ( samogradnja, jedini model slupan zbog radio smetnji na istom kanalu  , Coka ce se setiti Graupner helikoptera na Ceneju)


1998

Elder monoplane MDS 6,5 ccm (koristen za vucu reklama), slupan prilikom Fun Fly takmicenja, aerodrom Ecka, uleteo u Mircetov Pick Up Stojadin.


1999

TacTic F3J (Nezavrsena, prodata, trup od Soarmastera)


Eagle II MDS 6,5 ccm (samogradnja po planovima, prodat, ZZeljo, NS)


2000

Big Citabria, MDS 10 ccm, prodata gosp. Duletu Papicu 2002


2001

Tiha Jeza 4 , zavrsila u Senti, via MIRCE.


2002

Electric Sailplane -S400 (krilo-centroplan od A2 jedrilice, Speed 400 Direct drive na pajlonu)


Yard Stik S400 (nezavrsen-prodat u Sremsku Mitrovicu-Andrija Ducak)


2003

Cvorak Speed 400 (prvo direct drive, posle MP Jet 1:3,5), krilo upotrebljeno za nedovrseni Aero Photo model.


2004

Slow Stik Speed 400 Graupner 1:2,33 ,


2005

ACRO-BAT  Speed 280 MP Jet 1:5 dobar model ali slab trup, flater na vecim brzinama, krilo zavrsilo na Blue S-400 akrobati sa drugim trupom.


2006

Piper Super Cub Speed 400 MP Jet 1:3,5 (jos uvek u mojoj floti, u letnom stanju)


Blue-S 400 Acro, dobar acro model, sposoban i za hovering.


2007

YAK 55 AXI, dobar, malo tezi akrobata, otpisan u radionickom udesu ( citaj, polomljen prilikom prerade- (rip..)


Lazy Bee AXI  pa WELGARD, (jos uvek u mojoj floti, u letnom stanju)


2008

Middle Stik AXI (jos uvek u mojoj floti, u letnom stanju)


2009
U radu, Dandy Electric 25th Anniversary,jos crtam planove.


Ceo ovaj "Slikopis" je vise kao opomena sta sve moze da vam se desi u modelarstvu i da mi ne zamerite ako vam nekad uputim neki savet, iskustvo (gorko) stoji iza mene.
47 modela za 25 godina, i jos desetak koje sam leteo za druge, test flights, trimovanja, dorade, nije los prosek.



« Last Edit: January 12, 2009, 03:22:17 PM by Nenad Miklusev »

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 329
Re: Nenad Miklusev
« Reply #1 on: January 12, 2009, 03:00:32 PM »
Svaka cast.

Pozdrav, Petar

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Nenad Miklusev
« Reply #2 on: January 12, 2009, 03:23:56 PM »
Thx, na pocetku sam imao malo iskustva i puno kose, na poslednjim slikama je obrnuto .

Offline Igor

  • Newbie
  • *
  • Posts: 28
Re: Nenad Miklusev
« Reply #3 on: January 12, 2009, 05:43:40 PM »
Svaka cast ! Hronologija, slike i modeli su odlicni !
pozdrav,
igor

Offline SaleR

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 289
Re: Nenad Miklusev
« Reply #4 on: January 12, 2009, 09:28:32 PM »
Huh ja sam se umorio samo citajuci, mogu da zamislim kako je tebi bilo!

Svaka cast Neso!

Sale

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Nenad Miklusev
« Reply #5 on: January 12, 2009, 09:43:55 PM »
Huh ja sam se umorio samo citajuci, mogu da zamislim kako je tebi bilo!

Svaka cast Neso!

Sale

Nije bilo lako, ali izdrzalo se. I jos ce.
Sad nemoj da se pitas sto me ponekad mrzi da dodjem na Cenej, zasitio se letenja.
I sto ne napisem nesto vise, dosta je od mene i ovo.

Deljanje me jos drzi, sledeci je taj famozni Dendi (Dandy) u elektro verziji, jubilarac, radim na crtezima za njega.
Originalni plan mi je nabavio Rale, stari se davno zagubio u selidbama.
I sad, u Corelu spremam novi, olaksani i modifikovani, konturno isti, konstruktivno laksi.


Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 329
Re: Nenad Miklusev
« Reply #6 on: January 12, 2009, 09:57:51 PM »
Taman sam hteo da kazem kako ti je ta prva jedrilica nekako najlepsa, ali stigao mi ogovor i pre nego sto sam se odlucio to da napisem.

Nego, ako smem da primetim par stvari.

U zadnje vreme vidim da imas sve elektro modele (mora da ta struja nis' nevalja pa zato...).
Zatim vidim da su to modeli koje sam pravis i pride su jednostavne konstrukcije i nista jako brzo..., rekao bi da su to pravi modeli za uzivanje, bez prevelike ukocenosti mogu da se lete, a ne da gledas koga ces da ubijes njima ili gde ces da otreses model (recimo tezak 5 kila....).

Znaci cisto uzivanje.

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Nenad Miklusev
« Reply #7 on: January 12, 2009, 09:58:44 PM »
Svaka cast, imate cime da se pohvalite.
« Last Edit: January 12, 2009, 11:37:24 PM by saxpg »

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Nenad Miklusev
« Reply #8 on: January 12, 2009, 10:40:44 PM »
Taman sam hteo da kazem kako ti je ta prva jedrilica nekako najlepsa, ali stigao mi ogovor i pre nego sto sam se odlucio to da napisem.

Nego, ako smem da primetim par stvari.

U zadnje vreme vidim da imas sve elektro modele (mora da ta struja nis' nevalja pa zato...).
Zatim vidim da su to modeli koje sam pravis i pride su jednostavne konstrukcije i nista jako brzo..., rekao bi da su to pravi modeli za uzivanje, bez prevelike ukocenosti mogu da se lete, a ne da gledas koga ces da ubijes njima ili gde ces da otreses model (recimo tezak 5 kila....).

Znaci cisto uzivanje.

Znaci, samo cisto uzivanje.

Ako pogledas listu, vidis da je bilo svega, malih i velikih motornjaka, malih i velikih jedrilica, cak i jedan helikopter ( tu sam se opametio, nije to za mene, 5 sati servisiranja za jedan sat letenja, previse za mene, par skokova, jedan Tail Boom rotor hit i ode elisa u chackalice, ajd naruci novu 1989., ako mozes. A Gyro je bio velik k'o Rubikova kocka, Robbe, sa napajanjem na 4,8V, mehanicki).

Onda sam prelomio, samo struja, rasprodao sve do poslednje svecice i  kupio elektro opremu. Izmerio gepek od Astre, pravim tolike modele da mogu da stanu u gepek.
Lazy Bee vozam 9 meseci u gepeku, ni ne nosim ga u stan, samo ponesem start box da napunim akumulatore.

Nemam previse vremena i kad odem na aerodrom, to moram da upotrebim 100%, za letenje, ne za sastavljanje, podesavanje i ostale procedure.
3-4 leta od 15-20 minuta su dovoljna za jedno letacko popodne, jer iako su modeli , kako kazes, spori, moj stil letenja je zahtevan, low&slow aerobatics, u krugu od 50-100 metara, nema peglanja vazduha i zujanja u prazno, to ume da umori mentalno i posle 4-5 letova nisi vise bezbedan ni za model, ni za okolinu.
Nekad za promenu letim samo touch&go, do besvesti, 20-30 prilaza i produzavanja, nekad ( sad ce Mirce da se smeje), samo ledjni let, sto nize i sto duze, tako mi dodje, naopak sam covek.

Svi ovi modeli (poslednjih 5-6 slika-elektro) su od 600-800 grama, malo premotorizovani i na punom gasu nisu bas ni spori.
Eksperimentisanje sa strujom, kao sto se vidi pocelo je jos 1993, za mene, i bio sam razocaran, model (Phasoar) je bio pretezak a akumulatori, NICD, dosta slabi.
Letovi od 4-5 minuta , visina ispod 100 metara, tada mi nije  bilo zanimljivo.

Ovo danas je druga prica, leti se dok te ne zaboli vrat od blejanja u nebo.

I za SAXP-ga, niposto nisam imao nameru da se hvalim, gore su samo suve slike i datumi, takva mi je zivotna prica, nisam ja kriv.
Nisam ni pominjao jos toliko ( i par komada vise) Free Flight jedrilica F1A, ni penjaca F1C, a posebno Control line od 0,8/1/1,5/2,5/3,5/5 kubika iz "pre RC ere" jer nemam slike svih tih modela, da dokumentujem pricu.

I da, kako rece Petar, modelarstvo (bilo koje a elektro posebno), "Je samo cisto uzivanje"

Ajd, pa Happy Modeling
« Last Edit: January 12, 2009, 10:48:39 PM by Nenad Miklusev »

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Nenad Miklusev
« Reply #9 on: January 12, 2009, 11:02:20 PM »
Ne Nenade, naprotiv, uzivao sam gledajuci sve te avione. Toliko truda je ulozeno u sve to. Ti bar imas cim da se pohvalis.

Veliki pozdrav.

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Nenad Miklusev
« Reply #10 on: January 12, 2009, 11:38:55 PM »
U pravu ste, bolje da ne skrecemo opet temu.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Nenad Miklusev
« Reply #11 on: January 12, 2009, 11:46:39 PM »
Bravo Nenade!  (thumb)
Pravi si modelar. Pozdravljam i to da si počeo sam da crtkaš modele na računaru posle toliko urađenih modela na osnovu gotovih planova. Slobodno se upusti i nacrtaj nešto po svojoj zamisli.
Meni se Lenja Buba sviđa najviše, a naravno većina modela je isto lep.
Predstavi Elektro Stick na forumu, jer je model isto dobar za početnike napraviti i leteti.
Poz.

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Nenad Miklusev
« Reply #12 on: January 12, 2009, 11:51:07 PM »
Dragi moj Neso,

cestitam ti jubilej i moram ti iskreno reci da sam ponosan sto imam takvog druga...

Posto je skromnost vrlina dobrih i velikih ljudi, dozvoli da i ja, u tvoje ime, dodam ponesto...

Nisi spomenuo koliko nas si "zarazio" ovim modelarskim virusom dok si radio u Zrenjaninskom Aero klubu...
Kad se samo setim nekih, Vice, Trkija, Djedovica... Nema ko nije bio tamo... Koliko sam samo puta isao u Zrenjanin... Nema kome nisi pomogao, koliko smo samo modela napravili, seti se samo koliko si mi krila odradio (uf, sto nisam voleo da pravim krila za jedrilice)...

A, modele sto smo leteli zajedno, od bezbroj jedrilica, preko Cap-a 21, Eldera, Telemastera (u prevodu "Gospodar krava"), kako se zvase onaj dvokrilac os 1,8 metara, ne mogu da se setim...

A, takmicenja, sa nasim dragim cika Markom iz Subotice, neka mu je laka zemlja, bio si glavi pokretac RC-a pocetkom devedesetih, organizator mnogih RC takmicenja... Koliko smo samo puta isli na Aradac, Ecku, Bagljas...

E, Bog te, secanja mi samo naviru...

Sve u svemu, hvala ti za sve sta smo prosli zajedno. Hvala ti na mnogim lepo provedenim momentima, bas ih je bilo...

Puno te pozdravlja

Mirce

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Nenad Miklusev
« Reply #13 on: January 13, 2009, 12:03:30 AM »
I jos nesto, iskreno se radujem da si se "oglasio" na ovom forumu...

Nemoj sad da ostane samo na ovom predstavljanju, nadji vremena pa, svoje ogromno iskustvo (i teoretsko i prekticno) prenosi na ovaj forum i na nove modelare...

Doduse i mi stariji imami sto sta da naucimo od tebe...

Pozdrav

Mirce

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Nenad Miklusev
« Reply #14 on: January 13, 2009, 12:10:38 AM »
UH, Yeb..te Mirce, ovo mi dodje k'o da sam umro, previse lepo da bi bilo istinito, nemoj da me hvalis toliko, meni je 44, nameravam jos toliko da modelarim, tek sam na pola puta.
Samo sam hteo da zaokruzim jedan mali jubilej i da pokazem da je RC modelarstvo postojalo i pre United Hobbies-a, online narudzbi i elapora.
O simulatorima da ne govorim.

Ko hoce, moze da prebroji polomljene modele na listi i da zakljuci da se svaki slupani model vodi kao skolski primer za sledeci put. Ni jedan model nisam slupao iz istog tehnickog razloga, jedino se moje, ljudske greske ponavljaju, al' sta ces, mnogo "volem" da letim nisko, zemlja je blizu, vreme za reakciju kratko.

I ne volim kompjuterske stanice, letim "na ruke" (k'o Mr. NARUKE *) od kad sam poceo sa RC Modelima, jedina kompjuterska stanica koju sam imao je Multiplex MC 2020 i nje sam se resio posle par sezona. A proslo mi je kroz ruke bar desetak, svih "brendova" Nista exponencijali, nista memorije, nista digitalni trimovi i mixovi, svi modeli su mi posle par trim letova podeseni da su trimeri i palice uvek u neutrali i da sa jednim-dva zuba trimera menjam sve sto je potrebno. Uz par prijemnika, uvek imam 3-4 modela spremna za let sa jednim predajnikom.

To je opet tema za drugi put, moram da sakupim fotke svih stanica koje sam koristio a bilo je tu egzota poput engleskog MICRON-a (niste ni culi za tu firmu a jos postoji i radi, Google u shake).

Nije preporuka da se ne kupuju  nove moderne stanice, daleko bilo, samo, "Stari se kerovi ne uce novim trikovima" , mrzi me da se petljam sa svim tim setapima, kad i ovako sasvim fino uzivam.

Za Tibet Eagla, svaki model koji sam konstruisao i napravio sam,  prethodno je nacrtan u 1:1, rolne i rolne pausa su mi jos u radionici a od pre desetak godina i gomila Corel crteza (nikad nisam voleo Auto Cad), te stare cu nadam se jednom digitalizovati i sve imati u racunaru.

Ajd pa laku noc modelari,

* Giichi Naruke F3A 2x W.Ch.
« Last Edit: January 13, 2009, 12:39:15 AM by Nenad Miklusev »