Author Topic: Izrada aviona od STIRODUR-a  (Read 23621 times)

Offline skleki

  • Newbie
  • *
  • Posts: 37
  • Bolje umeti nego imati
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #30 on: March 12, 2015, 08:55:42 AM »
Fokker DR1 je leteo jednom do sad jer je pravljen zimus a vreme je jos nikakvo.
Obzirom da mu je letna tezina 1170gr a da ima raspon krila 1m, treba mu jedno 35-40 km/h da bi lepo leteo ali setup mu je vise nego jak tako da sve lepo sljaka.

Jos malo da ga sredim kad krene lepo vreme pa cu da postujem ceo projekat sa planovima i opisom nekih stvari da moze svako da ga napravi u kucnoj radinosti.

Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #31 on: March 12, 2015, 09:49:19 AM »
Aaaaa ti si taj sa livade sa vrcavim avionom.... ja sam onaj sto ti je rekao da ima 1.5m od 250gr avion ako se secas :P

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
  • Bojan , Kragujevac
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #32 on: March 12, 2015, 10:49:49 AM »
Skleki svaka cast, ti si ovo veoma fino uradio, pravi modelarski entuzijazam  (res)

Offline skleki

  • Newbie
  • *
  • Posts: 37
  • Bolje umeti nego imati
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #33 on: March 12, 2015, 12:30:20 PM »
I meni se ne svidja sto mnogo vrca. Vec sam krenuo da pravim frankenstajna od njega, kad se prolepsa vreme videcemo se opet na livadi da vidimo kako leti sa poboljsanjima

Offline skleki

  • Newbie
  • *
  • Posts: 37
  • Bolje umeti nego imati
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #34 on: March 13, 2015, 08:57:36 AM »
Pozdrav svim modelarima,

Ovde samo kratak opis za pricvrscivanje kontrolnih povrsina (ailerons, elevator, rudder, flaps).
Za to je moguce koristiti lagane plasticne sarke ali ja sam njih do sad vidjao samo kod prodavaca RC opreme, nisu skupe ali ih treba naruciti, ako ih ima.
Postoji i jedan laksi nacin koji je puno objasnjavan na internetu, da ja sad ne detaljisem. Naime, kontrolna povrsina se prikaci za fiksni deo preko lepljive trake I onda se lepljiva traka ponasa kao sarka. To je stvarno super samo lepljiva traka treba dobro da se zalepi za obe povrsine I da bude elasticna I otporna na savijanje. Selotejp je odlican kandidat za ovo ali sa stirodurom postoji problem.
Kad obradite stirodur na nacin koji je opisan u prethodnim postovima, dobijate povrsinu koja je dosta porozna. Posle smirglanja ima I puno prasine pa je lepljenje tek nemoguce. Prvo je apsolutno potrebno da se sva prasina sa stirodur povrsine uklovi. Ukljuciti usisivac na najjace I polako usisati kompletnu povrsinu stirodura.
Drugo je potrebno nabaviti lepljivu traku koja na sebi ima dosta lepka jer je osmirglani stirodur porozan I lepak mora da udje u supljine. Selotejp ima na sebi malo lepka I ne moze lepo da lepi stirodur. Na internetu se opisuje srebrna DUCK tape, poznatija kao Kidnaperka. Ona na sebi stvarno ima vise lepka I odlicna je sto se elasticnosti I izdrljivosti tice. Ja sam je probao I OK je ali posle dosta testiranja I trazenja, najbolja traka koju sam ja nasao je medicinski flaster, platneni, sirine 5 cm, obicno bele boje. On kosta oko 150 din za 10 metara a odlicno lepi I upija boju, ako posle sklapanja hocete da ukrasite avion.

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #35 on: March 13, 2015, 10:15:16 AM »
U radnji gde se prodaje sve za sivenje (dugmici kopce i sl) kupio sam traku (koja je kao svila) sirine 2 ili 3 cm i nju zalepio na obe povrsine sa obicnim lepkom za drvo. To sam radio i pre mnogo godina doduse na balzi. Neki od tih spojeva drze i posle 20 godina.
Postovacu fotke

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1643
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #36 on: March 13, 2015, 02:30:59 PM »
Takođe može vrlo efikasno da se koristi film od rendgenam kao šarke, lepo si ti ovo izdeljao, svaka čast.
Samo u buduće počni razmišljati o sekaču sa vrućom žicom mnogo će ti olakšati posao a i lepše površine dobijaš.
Takođe moj savet ti je da praviš rupe na konstrukciji i da uzmeš u obzir presvlačenje nekim monokotom jer tako dobijaš na smanjenju težine i lepšem letu.
The ground is the limit (or a water)

Offline Vaci

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 824
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #37 on: March 13, 2015, 08:39:28 PM »
Ovo je super fora za ljude koji zive po stanovima i nemaju gde da razvuku CNC ili gravitacioni sekac ili neku spravu, a ipak zele da modelare nesto sami. Jes da nema to veze sa aero profilom, ali brate i daska leti kad zakacis motor. Dobro zezanje.

Offline zbabic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 340
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #38 on: March 13, 2015, 10:55:38 PM »
Kako god, ali, covek je lepo napravio model  (res) koji leti (ako sam dobro shvatio) :)aplauz
E sad, da li je  sa ovim ili onim alatom napravio model, pa nije bitno, covek je napravio model i mora SE PRIZNATI, LEP MODEL!
Samo napred...
S budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo i onda te dotuku s iskustvom!

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1643
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #39 on: March 13, 2015, 11:07:29 PM »
Danas i daske lete i nije u tome poenta.
Niti je poenta omalovažavati rad i trud kolege ali ja bih samo nadovezao se napriču Vaci-ja jer uvek je poželjno ako si nešto napravio i video da leti usavršiti to koliko god je moguće a precizni profili priznaćete imaju jako veliku ulogu u celoj priči leta neke letelice.
Svaka čast još jednom na trudu ali sada nemoj odustajati i ostati na tome nego nastavi da usavršavaš model tj dobijaš bolje profile i lakši model. Pena je jako zahtevna za rad i od nje se mogu praviti čuda samo ako imaš iskustva, znanja i naravno kreativnosti
The ground is the limit (or a water)

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1488
  • teramo ga jako
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #40 on: March 14, 2015, 03:07:05 AM »
evo ti ideja za dalje radove,verujem da ce ti olalsati  to secenje i smirglanje
ovo je moj osmisljeni ran sa cekasom i radi savrseno
zica cekas je od kvarcne grejalice fi0.6
radi na trafou od 24v skinut sa nekadasnjeg starog lampas televizora


sve pphvale za mrkotrpan rad ali ja bih te sabetovao da predjes na konstrukcije,ipak je lepse i jace
p.s. ramenjace su ti glavni delovi krila koje su uvek obavezne ma kakva god da je letelica u pitanje
p.s. ll   i napadna ivica moze da bude od nalze ili meko drvo recimo lipe koja ce isto da to da neku krutost a usput ti stiti krilo od nezeljenih udaraca i ostecenja napadnog dela krila

Offline skleki

  • Newbie
  • *
  • Posts: 37
  • Bolje umeti nego imati
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #41 on: March 14, 2015, 04:27:39 PM »
Hvala za savete. Ja sam tek 2 god u hobiju i za sad sam ovoliko bio u mogucnosti da uradim. U planu je za ubuduce preci i na konsrukciju i benzinski motor ali to ce potrajati.
Ovo je cisto pomoc svima koji su u situaciji kao ja pre 2 godine, zapoceti super hobi sa skromnim ulaganjem, moguce je a u svemu ovome, kao i u svemu drugom, ne postoji gornja granica

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1643
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #42 on: March 14, 2015, 09:02:59 PM »
Pa vidi ne mora sve što je pravljeno od balze i ima benzinski motor ili nitro da bude oličenje modelarstva.
Modelarstvo je hobi a letelice se prave i suština im je da budu što lakše i što čvršće a na kraju i lepe na izgled da se vidi i neka lepota.
Po meni konstrukcijski modeli tiša blaza, šper, monokot... su više za one koji odavno već znaju da lete i znaju šta rade iz razloga što kada poravnaš takav model sa livadom kako treba možeš u velikoj većini slučajeva da ga počistiš, eventalno iskoristiš neki deo, i praviš nov a i vreme same izrade je daleko daleko veće nego kod penastih materijala.
Dok kod penastih materijala koje ja lično obožavam imaš pre svega više šanse da model vratiš u letno stanj bez da ga praviš ponovo.
Brži je način izrade, imaš lakše metode za pravljenje komplikovanijih delova nego što je to sa gore navedenim....
Takođe ja lično perferiram elektro setup iz razloga što je jeftiniji. Uložiš neki novac u baterije (više komada u startu) i miran si neko vreme
Benzinski i nitro modeli imaju potrebu za gorivom. Benzinski motori su dosta skuplji od nitro ali je gorivo jeftinije, po meni su manje pouzdani od elektro ali dobro, Stalno moraš posebno nitro da šteluješ, čistiš.... Ono miris i zvug izostaju iz cele priče kada se priča o elektro setup-u ali za zvuk postoji rešenje koje se zove sound module. Nitro gorivo čak i kada praviš nije niti tako jeftino niti su komponente tako lako dostupne posebno metil alkohol nitrometan....
E sada znam da su mišljenja podeljenja i nemoj da vo bude kao nekonabacivanje nečijeg stava i put da te odvratim od tvojih namera budućih nego čisto iznosim moje mišljenje cele stvari
The ground is the limit (or a water)

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1488
  • teramo ga jako
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #43 on: March 15, 2015, 11:32:23 AM »
svako ima pravo baviti se ovim hobijem slazem se oko toga,ali i samim tim prave se dve tri grupe ovog hobija ,pravi modelari,anti modelari i letacu

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1643
Re: Izrada aviona od STIRODUR-a
« Reply #44 on: March 15, 2015, 12:26:31 PM »
postoje ja mislim tri vrste ljudi a to su:
1.  MODELARI(u tu grupu bih ja svrstao sve one koji prave modele bilo od čega da prave jer modelovanje je pravljenje modela pa bilo od čega da napravite)
2. MODELARI LETAČI to su oni koji vole da prave modele i da uživaju u letenju njihovih naprava ovde bih svrstao sebe, pri tom bih ovu prvu grup idvojio jer postoje ljudi koji uživaju u pravljenju modela a ne i letenju ili vrlo slabo lete sa time što naprave.
3. LETAČI-oni koji isključivo vole da lete, znaju da naprave model ali to vrlo retko  rade i uživaju u ARF ili RTF modelima.

Po meni svako ima svoj pristup i to je ok.
Ali ne volim da se MODELARI razdvajaju na one prave i one kvazi (drvo i pena)
Jer postoje ljudi koji prave i od pene fantastične avione koji ni za lepotom ni za letnim karakteristikama ne zaostaju za drvetom i monokotom... Da ne pominjem sada da smo u eri CNC mašina, lasera i kojekakvih naprava koje kompjuterski precizno izrađuju rebra, profilisana krila od penastih materijala....
Ja lično volim penaste materijale i to sam naveo zbog čega ali nemam ništa protiv drveta niti protiv susu motora...
The ground is the limit (or a water)