Author Topic: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)  (Read 28827 times)

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
  • Bojan , Kragujevac
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #30 on: March 10, 2015, 01:30:07 PM »
Sta vam je cutting mat?

Offline firebird

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
  • Bojan , Kragujevac
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #31 on: March 10, 2015, 01:59:49 PM »
Evo da dopunim sam sebe, pogledao na googlu, to je podloga za secenje.

Pogledajte ovde, ja mislim da nisu skupe, trebalo bi da salju na kucnu adresu, ima i kartonpene od 5 i 10mm, taman svi da pravimo...

http://www.oracalpolikarbonati.com/olfa-alati/podloge

@gonzo, izvini na offtopic, al' mislim da dosta ljudi ovo zanima.

Offline Dr.Gonzo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 32
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #32 on: March 10, 2015, 06:08:57 PM »
Još jedna pohava za lepe ručne radove. Neko štrika, a neko pravi modele.  :big smile

 :big smile


Jedna mala primedba na jedan detalj. Ojačanje na horizontalcu ima puni smisao, samo ako su te obostrano postavljene karbonske letvice povezane na sredini, odnosno od jednog je komada i postavlja se pre ulepljivanja horizontalca u trup. Veruj mi, da je zbog obostranog papirnog kaširanja ukrućivanje sa letvicama ovde potpuno suvišno. No greška nije kardinalna, samo po teoretskim principima ne štima.
Odveka postoji jedan važan zakon u konstruisanju i gradni aviona, bilo malih ili velikih, a koji glasi. -Ništa ne stavljaj na njega što nije neophodno.

Na ovo sam mislio:


Sve ostalo je u granicama dozvoljenog u skarabudži gradnji modela.

 ;namig

Hvala za ovu napomenu to sam zaboravio da kazem ljudima!
Znam da sam trebao to da stavim iz jednog dela... Bilo je kasno kada sam shvatio da zelim ojacanje tu jer je avion vec bio sastavljen i nisam mogao da tu traku ugradim bez da ide iz dva dela...  :-[
Te dve trake sam ugradio naknadno sa idejom da ce mi sacuvati horizontalac od loma pri grubljem sletanju, no sve je to lagano pa ne remeti nista :)
Samogradnja je odlicna stvar, dobar sport za mozak jer mora da se planira mnooogo unapred. Cim se nesto propusti i mora da se budzi naknano nije to to, mada tako se uci i dokle god je samograditelju prihvatljiv finalni proizvod sve je super.
Jedan od razloga zasto sam poceo sa onim detaljima i greskama koje sam pravio bio je cisto da skrenem paznju drugima da kasnije moraju sto manje da budze i manje da me psuju.  :big smile
Verovatno ima jos koja samo moram da je iskopam iz malog mozga.


Offline Dr.Gonzo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 32
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #33 on: March 10, 2015, 06:15:38 PM »
Evo da dopunim sam sebe, pogledao na googlu, to je podloga za secenje.

Pogledajte ovde, ja mislim da nisu skupe, trebalo bi da salju na kucnu adresu, ima i kartonpene od 5 i 10mm, taman svi da pravimo...

http://www.oracalpolikarbonati.com/olfa-alati/podloge

@gonzo, izvini na offtopic, al' mislim da dosta ljudi ovo zanima.

Nema problema, samo delite informacije.

Gledam dimenzije tabli. 1000x1400 za oko 600 kinti nije strasno. Na to bi trebalo da stane kompletan plan ako se delovi lepo sloze posto je ta velicina table duplo veca nego ova moja.

Inace podloga za secenje je sjajna stvar. Kvalitetne nisu jeftine ali na duge staze se isplati ako moze da se priusti. Kupi je u lokalu jer narucivanje preko neta (ebay, amazon) za to nema smisla zbog tezine i dimenzija jer ce zbog cene postarine biti skuplja pita nego tepsija...
 
« Last Edit: March 10, 2015, 06:19:34 PM by Dr.Gonzo »

Offline Dr.Gonzo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 32
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #34 on: March 11, 2015, 06:12:17 AM »
Setih se jos jednog bitnog detalja.

Na planu sam kasnije dodao jedan detalj koji na mom avionu nije ugradjen ali planiram da i to resim uskoro.
Setilo me je kada je bila prica oko kacenja baterije.

Ovaj deo sa plana u izvornoj verziji nisam ugradio na mom avionu.


Sto se vidi ovde


Taj deo bi trebalo da po novom planu bude zatvoren u duzini od 7cm grubo do te zute linije. Ovo cu morati da proverim jer je moguce da ce biti previse pa moze da bude tesan pristup bateriji.

Razlog zbog kojeg sam ovaj deo dodao naknadno je taj da ce svakako poboljsati sletanje. Propeler i powerpod trpi strasne udarce jer avion ne prokliza kad sleti na travu nego kaci za taj tupi deo kod spoja krila... Na proslom letu doslo je do toga da mi se pokidao powerpod a da nisam primetio. Spit ima taj mali deo i mnogo bolje se ponasa pri sletanju.

Evo poredjenja kako slece ik3 a kako Spit





Ajde ako nije problem, napravi fotku da se vidi otvor za prostor za bateriju i ostalu opremu. Takodje, ako mozes da pokazes (ili opises) kako si izveo zakljucavanje tog dela.

Na sta mislis kada kazes zakljucavanje tog dela? Na poklopac koji zatvara prostor gde je baterija ili me pitas za nacin na koji sam osigurao bateriju?

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #35 on: March 11, 2015, 08:40:06 AM »

Ajde ako nije problem, napravi fotku da se vidi otvor za prostor za bateriju i ostalu opremu. Takodje, ako mozes da pokazes (ili opises) kako si izveo zakljucavanje tog dela.

Na sta mislis kada kazes zakljucavanje tog dela? Na poklopac koji zatvara prostor gde je baterija ili me pitas za nacin na koji sam osigurao bateriju?

Da mislio sam bas na to. Kako si fiksirao poklopac pre poletanja (da ne odleti tokom leta)

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #36 on: March 11, 2015, 09:39:28 AM »
Quote
Ovo cu morati da proverim jer je moguce da ce biti previse pa moze da bude tesan pristup bateriji.
Ne brini za postavljanje akumulatora ako smanjiš pristup. Ja guram i vadim LiPo 3S 2200mAh kroz mali otvor ispod motora koji je tek toliki koliki je presek LiPo.



Zbog što bolje aerodinamičonsti trupa, mora da je što više ratvoren. Čak je i prostrujavanje kroz njega veliki otpor. Tako da slobodno dolepi što veći komad.
 ;namig



Offline Dr.Gonzo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 32
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #37 on: March 11, 2015, 07:51:42 PM »
@pnedic

Poklopca na mestu gde je baterija nema. Mozda na slici deluje da ima poklopac (koji je otvoren) pa si me zato pitao. Uslikacu za sledeci post pa cu ti poslati sve detalje vezano za deo oko baterije.

@tibeteagle

Avion sa tvoje slike iako izgleda slicnog dizajna, nije isti, tako da nisu isti principi postavljanja baterije. Ne mogu samo da dolepim sto veci komad jer onda necu moci da pridjem i zategnem strap na bateriji . Tako da pre nego bilo sta budem tvrdio moracu da proverim pogotovo zato sto ljudi hoce da prave nesto sto sam ja kreirao. Najvise iz tog razloga skrecem paznju na neke moje propuste da se i njima to ne desi.  Voleo bih da svaki sledeci avion bude bolji od mog. Ako nesto ne radi to ce biti prvo kod mene a ne kod nekog drugog.  ;namig
 

Offline sova

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1035
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #38 on: March 11, 2015, 09:56:54 PM »
Sad jedno pianje? Ako se stavi donji poklopac dal ce biti potrebe za tim zatezanjem baterije jer ce baterija stajati u rupi i nece moci ispasti?? mmmm
ex pseudonijum: sova

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #39 on: March 11, 2015, 10:10:41 PM »
Quote
Avion sa tvoje slike iako izgleda slicnog dizajna, nije isti, tako da nisu isti principi postavljanja baterije.
Razlika nije toliko bitna u geometriji modela, koliko u tehnici fiksiranja LiPo paketa za model. Kod mojih koristim alternativni način fiksirarenja, i to sa čičak trakom (Velcro), sa kojim se automatski na pritisak "zalepi" kada gurnem unutra i pritisnem LiPo na njega. Kandžasta strana od oko 4cm je nalepljena za LiPo, dok je druga dlakasta ulepljena na donji zid modela. Na gornjem zidu je ESC i RX pričvršćen na isti način. Kod Vađenja malo podignem sa jednim prstom napred i sa jednim nazad kroz okrugli otovoru sa strane na trupu i sklizne napolje u položaju modela sa nosom prema dole. Sve je to samo 2-3 sekunde. Vaditi se LiPo može i onda ako nema pristupa od nazad ili sa strane da se podigne. Od napred treba gurnuti neku pločicu između traka koji ih polako razdvaja sa guranjem prema nazad. Dakle ne treba poklopac na otvaranje.

Strap sistem se mora jako zategniuti, ali ni to ne garantuje da neće iskliznuti sa mesta. Pazi da ne prođeš tako da slikaš svoj LiPo kako pada iz modela. Ovako.  :big smile Viđao sam kako drugima isklizne i visi sa modela, pa tako sleću.  :-\ Bruka.

Dakle čičak trak je bolji sistem u svakom pogledu i za modele tipa kao tvoji. Bitno je da se traka dobro nalepi na zid, a za to je dobro lakirati papir do visokog sjaja, ili zalepiti sa 2 komp. epoksi pepkom. Čičak traka se može bilo kada staviti, a ja sam stavio još u fazi gradnje. Vidi se da je malo duži, a to treba zato da bi se LiPo mogao postaviti više napred ili nazad, što utiče na promenu težišta, ako se koriste različite veličine LiPo. Teži idu nazad, a lakši napred.







http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,4376.0.html

« Last Edit: March 12, 2015, 12:43:24 AM by tibeteagle »

Offline Dr.Gonzo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 32
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #40 on: March 12, 2015, 08:40:34 PM »
Quote
Avion sa tvoje slike iako izgleda slicnog dizajna, nije isti, tako da nisu isti principi postavljanja baterije.
Razlika nije toliko bitna u geometriji modela, koliko u tehnici fiksiranja LiPo paketa za model.

Hvala na ulozenom trudu da objasnis tvoju tehniku. Kao sto rekoh nemamo isti dizajn. Nasi modeli se razlikuju pa samim tim i tehnike fiksiranja baterije. Ne bih ulazio u dalje filozofije oko geometrije i poredjenja modela jer cemo otici u offtopic (sto vec jesmo), tako da bih se ja skoncentrisao i vratio na ovo sto sam uradio i krenuo da odgovaram ljudima na pitanja na koja im dugujem odgovore.

Pozdrav

Offline Dr.Gonzo

  • Newbie
  • *
  • Posts: 32
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #41 on: March 12, 2015, 11:41:47 PM »
Update :
Promenio sam detalj na planu koji sam pominjao i uploadovao sam ga na Flitetest-ov link iz prve poruke. Izmerio sam i video da ce taj deo biti predugacak pa ce otezavati prilaz bateriji. Ovde mislim na prilaz rukama jer ce biti jako tesko manipulisati sa beterijom ukoliko je taj deo duzi. Ako ste odstampali vec plan samo skratite taj deo za 40mm. Neka ostane u duzini od 30mm. Nadam se da ce ovo bar malo pomoci pri sletanju. Ugradicu na moj avion pa cu javiti rezultate.

Stari plan


Novi plan


Ovde se vidi da Spitfire ima taj deo a IK-3 nema. Ispravljeno na planu :)

Spit levo, IK-3 desno


@pnedic

Evo par slika IK-3 i Spit powerpod i polozaj baterije ispod nosa. Nema poklopca na zalost ali cu pokusati da napravim nesto jer mi je ovaj izgled jako ruzan.

Ik-3 powerpod. Ispod mesta gde se vide spojeni ESC i motor konektorima nalazi se ono parce spera koje drzi strap od baterije.




Pominjao sam ranije da mi se firewall otkinuo pri poslednjem sletanu i iz tog razloga nisam uspeo da stavim fotke baterije na IK-3,
tako da cu staviti fotke od Spita jer je princip potpuno isti. Jedina razlika je da je IK-3 dublji u delu nosa gledano sa strane.
Cim uradim novi pod saljem update.

Spitfire






Baterija se kaci na Velcro na dnu powerpod-a i dodatno doteze sa strap-om. Trup je siri od baterije za po 1cm pa baterija ne sedi "od zida do zida" i ako se ne zategne strapom postoji mogucnost da se otkaci. Neko stavlja samo velcro neko samo strap, vidjao sam cak da stavljaju i siru gumu . Iako je dovoljan samo strap dodao sam i velcro da baterija slucajno ne prokliza. Strap koji sam stavio je gumiran pa baterija ne klizi cak i ako se ne stavi Velcro. Testirao sam to na Spitfire-u pre nego sam svakako stavio Velcro i drzi je bez problema.  http://hobbyking.com/hobbyking/store/__17410__Scorpion_Lipoly_Lock_Strap_205mm_Small_x_3.html

@Sova

Cak i kada bi postojao poklopac baterija bi morala da se veze strapom. Postoji modifikacija koju planiram da uradim jer ce avion izgledati mnogo bolje a pristup bateriji ce biti laksi. Ljudi koji su uradili ovaj sistem hteli su da bude sto jednostavniji. Naravno svako je pravio modifikacije kako mu je odgovaralo.
Bolje resenje za postavljanje baterije da bi se zatvorio taj deo ispod motora je ovde http://forum.flitetest.com/showthread.php?11479-My-power-pod-battery-hatch-mod
Covek je skratio powerpod I u njemu drzi samo motor i ESC, isekao je deo ispred kabine i napravio od tog dela poklopac koji se drzi magnetima. Bateriju ubacuje odatle direkt unutra na krilo na Velcro. Mislim da cu ovo da uradim s tim da cu napraviti box za bateriju na krilu da eliminisem potrebu za strap-om i da je dodatno osiguram.

Pozdrav

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #42 on: March 13, 2015, 10:21:09 AM »
Uf, baterija je bas blizu motora. Ovo mi se bas i ne svidja.
Hvala za fotke !

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1643
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #43 on: March 13, 2015, 02:44:25 PM »
Ako smem da dodam sugestiju.
Svojevremeno sam pravio par komada tih modela sa flitetest sajta i sve je to ok samo to rešenje za bateriju je jako nesretno a posebno za elektroniku i kod mnogih modela zbog težišta baterija prosto nema šanse da se uklopi. Ja sam to rešio na jednom spitu, a predpostavljam da može i ovde tako što sam  gornji poklopac prednji koji je ovde i na svim planovima rađen od kartona ili hamera pravio od karton pene ili izoflora i to mi je služio kao poklopac sa šarkama gde sam mogao da kada ga otvorim lepo da smestim bateriju, elketroniku svu bez zezanja....  A pre toga sam prosekao gornji deo da može da se dođe do onog dela koji ameri zovu power pod. tu ima mesta za sve ali je jako teško dolaziti do njega a posebnod a se svaki čas skida. Vremenom se razglave rupe kroz koje prolaze oni drveni štapići pa bude svašta. ovako lepo taj power pod lepo fiksirate lepkom iznutra, onaj donji deo lepo zatvorite da dobijete kmpaktan nos a gore imate poklopac za elektroniku i baterije.
Nadam se da ste shvatili šta sam hteo da kažem.
The ground is the limit (or a water)

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: Rogozarski IK-3 planovi - (po uzoru na Flitetest Spitfire)
« Reply #44 on: March 13, 2015, 03:11:16 PM »
Ako smem da dodam sugestiju.
Svojevremeno sam pravio par komada tih modela sa flitetest sajta i sve je to ok samo to rešenje za bateriju je jako nesretno a posebno za elektroniku i kod mnogih modela zbog težišta baterija prosto nema šanse da se uklopi. Ja sam to rešio na jednom spitu, a predpostavljam da može i ovde tako što sam  gornji poklopac prednji koji je ovde i na svim planovima rađen od kartona ili hamera pravio od karton pene ili izoflora i to mi je služio kao poklopac sa šarkama gde sam mogao da kada ga otvorim lepo da smestim bateriju, elketroniku svu bez zezanja....  A pre toga sam prosekao gornji deo da može da se dođe do onog dela koji ameri zovu power pod. tu ima mesta za sve ali je jako teško dolaziti do njega a posebnod a se svaki čas skida. Vremenom se razglave rupe kroz koje prolaze oni drveni štapići pa bude svašta. ovako lepo taj power pod lepo fiksirate lepkom iznutra, onaj donji deo lepo zatvorite da dobijete kmpaktan nos a gore imate poklopac za elektroniku i baterije.
Nadam se da ste shvatili šta sam hteo da kažem.

 :)aplauz  (res)