Sasa,
gore navedeni delovi setapa su srazmerno povećanje potrebne snage sa povećanjem raspona krila svih viđenih manjih predhodnika. Odnos težine i snage je isti, gde je najveća potisna sila ostala za oko 30-40% veća od težinske sile. Naravno može i da bude sve slabije, ali onda znatno padaju letne karakteristike i lete će jako penzionerski, ako uopšte bude mogao da poleti iz ruke, jer kod starta iz ruke je potrebna velika potisna sila. Inače će trebati da ide na točkove, pa sa rulanjem na betonskoj pisti, pa kada uzleti.
Ako su svi delovi tvog modela povećani takođe srazmerno, sve će da radi kao na svim manjim predhodnicima. Ako si povećao sve dimenzije a debljinu materijala ne, onda je povećanje sa jako oslabljenim karakteristikama.
Princip povećanja u ovom slučaju.
Elektro džet modeli raspona 50-55cm se grade od penastih ploč 6 mm. To se ispostavilo kao dovoljno čvrst za njih. Sa takvih planova sve povećno na duplo, treba graditi od 12 mm. To je najvažnije kod krila, ali i kod svih drugih površina koji štrče iz trupa za funkciju stabilizacije i komande. Naravno povećanje se ne može po ovom principu raditi iznad određene veličine bez dopunskih ojačanja, kao letvice gde je najvažnije ili kaširanjem sa recimo papirom. Onda negde mogu da ostanu i tanji materijali. Ako je i kod ovok projekta tako, onda je sve ok.
Ovaj model ima dobar odnos težine i snage. Većeg je raspona od 110cm jer je 152cm, pa ne može da se uzme ovaj setap direktno. Konstrukcija mu je veoma kritična i jako se savija u letu. Za ojačenje je koristio karbonske cevčice, ali ni sa njima nije postigao veliku krutost. Vidi se na onboard snimcima šta se sve savija veoma kritično i to već na malim brzinama. Nije ga ni leteo brzo, već je pravio akrobacije oslonivši se na snagu motora. Start iz ruke je bio moguć zbog dovoljno snage.
Uporedi tvoj sa njegovim, pa ojačaj gde treba.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1883333Bez potrebne snage nema ovakvog legenja.