Author Topic: Sig Ryan STA  (Read 83483 times)

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #180 on: December 21, 2016, 08:58:57 PM »
  Poneti paket ove velicine kao rucni prtljag nije bilo problematicno kod Turkish air-prevoznika, niti Lufthansa-e, medjutim od Port Harcourta do Lagosa, putujem  Africkim prevoznikom Arik, ciji sluzbenici su insistirali da paket bude smesten u bagaznik aviona.
 Kao razlog naveli su da je paket dovoljno veliki da njime mogu napasti pilota u toku leta.
 Da nije tragicno, bilo bi smesno….

 Kada sam sleteo u Lagos, preuzeo sam kutiju i na njoj nisam video nikakav tragi ili ostecenje.
 Ipak,  konacna presuda pala je tek kada sam sutradan u podne otvorio paket u svome stanu u Beogradu.
 Sve je stiglo neosteceno.

 Horizontalni stabilizator sam smestio u kofer, stavivsi ga u sendvic izmedju dva jaka kartona.
 Na njemu se desilo naprsnuce u korenom delu, jer sam nakon sletanja na aerodrome “Nikola Tesla” doziveo bliski susret sa Srpskim carinicima.
 Kada su me zamolili da otvorim kofer, u njemu su primetili Spektrum Dx 18 qq predajnik.
 Kada su primetili kabinu Trex-a 500, odmah su uzviknuli : ”Dron”.
 Rekao sam da sam modelar preko 40 godina i da helicopter i opremu nosim put Afrike i nazad vec 3 puta u toku poslednjih godinu ipo dana, medjutim napomenuto mi je da se situacija promenila i da je nekim slucajem umesto helikoptera bio multikopter, bio bih priveden.
 Paznja im je skrenula na dve tasne od krokodilske koze koje sam nabvio majci  i zeni, pa se cela stvar zavrsila bezazleno. Tome je pomogla i konstrukcija Ryan-a, jer verujem da su pomislili da nijedan ozbiljniji terorista ne bi iz Afrike donosio nesto slicno a pri tome jos i rucno pravljeno.
 Kada sam na brzinu spakovao stvari nazad u kofer, na taj kartonski sendvic sa horizontalnim stabilizatorom, nisam obratio dovoljnu paznju pa se on verovatno savio  i time doveo do naprsnuca stabilizatora.

 Sve u svemu, moglo je da prodje i gore,mnogo gore…

« Last Edit: December 21, 2016, 11:06:00 PM by coka »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #181 on: December 21, 2016, 09:00:55 PM »

  U narednim danima boravka u Beogradu, nabavio sam Sullivanov nosac motora i provizorno ugradio motor na trup.
 Sada su mi i ostali plasticni delovi bili pri ruci pa sam zalepio krajeve trupa, i pripremio aerodinamicku oblogu kormila pravca.
 Ventralni deo stabilizatora kao i ledja kokpit prostora su bili sledeci.







Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #182 on: December 21, 2016, 09:01:49 PM »

 




Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #183 on: December 21, 2016, 09:02:48 PM »

 




Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #184 on: December 21, 2016, 09:05:54 PM »

 Kada sam nekoliko meseci kasnije gitovao i brusio Fokker dr1, izvrsio sam i finalna gitovanja trupa.
 Sada sam koristio fini akrilni git, pa je popravka nekoliko sitnijih ulehnuca bila pravo uzivanje.

 Nakon toga, trup je dobio premaz spric gita.








 Za presvlacenje Fokker-a dr1 nabavio sam oratex presvlaku, zahvaljujuci Vladi iz Rc Srbije.
 Ovo je ujedno i presvlaka za koju sam se odlucio za repne povrsine Ryan-a.

 Da li cu uspeti u narednih mesec dana da presvucem i ulepim rep na Ryan-u, zavisi od nekih drugih faktora.
 Ono ste je evidentno, ostatak delova iz kit-a, putovace u Afriku sa mnom, a tekstovi o daljem radu bice pisani sa nekog toplijeg podnevlja.

 Cujemo se uskoro…



 

Offline Goran-Le

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 193
Re: Sig Ryan STA
« Reply #185 on: January 30, 2017, 09:06:04 PM »
 :)aplauz :)aplauz :)aplauz
Svaka cast druze! to je modelarstvo (modelirati-napraviti-osmisliti kako to uraditi)! Kapa dole  ()-()

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #186 on: June 02, 2017, 10:52:24 AM »

 Podosta meseci kasnije, sa nekog toplijeg podnevlja…..
 
 Neverovatno je da je sudbina ovog kit-a bila da bude kupljen, prenet  i cuvan negde u Evropi vise decenija, da bi ga zatim kupio neko iz Srbije.
 Taj neko (ja) ga je nosao put Afrike i nazad vec dva puta.

 Na sadasnji projekat, koji se odvija u Lagosu, poneo sam material za krila, sve delove za pokrivke tockova, kao i sam kapotaz.

 Period ostanka je 3 meseca, i smatrao sam da je to sto sam poneo, uz crtanje jednog projekta, dovoljno da se zabavim u slobodno vreme.


 




 Sa sobom sam poneo Dji F450 heksakopter i prvih nekoliko dana sam se bio potpuno posvetio njegovom sklapanju i podesavanju.

 

Kada sam to zavrsio, pronasao sam lepo parce sperploce, koje su mi iskrojili na meru, i zabava je pocela.

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #187 on: June 02, 2017, 10:54:48 AM »

  Da bih podsetio  citoce, postavicu nekoliko slicica koje ce docarati dokle sam sa radovima stigao prosle godine u Julu, kada sam zavrsio prosli projekat u Africi.

 




Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #188 on: June 02, 2017, 10:55:21 AM »

 





Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #189 on: June 02, 2017, 10:57:14 AM »

  Takodje,  nekoliko slicica onoga sto sam uradio u toku boravka u Srbiji.

 






Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #190 on: June 02, 2017, 10:59:45 AM »
  Dakle….

 Krilo ovoga modela je relativno konvencionalne i jednostavne konstrukcije.
 Pravougaonog je oblika pa je vecina rebara krila identicna.
 Izuzetak predstavljaju 4 rebra u korenu krila, koja su niza za 2.3mm (3/32”) jer se preko njih lepi plank, kao i jednog rebra na pocetku terminezona, kome je tetiva manja nego ostalima.

 Ramenjace se izradjuju od balza  letvica 1/4”x1/4” , ali su u samoj konstrukciji prisutne i dve balza letvice, postavljene vertikalno, na koja se rebra, fakticki, navlace.
 Prednji deo je plankiran, do ramenjaca, ali po planu se pojasevi ramenjaca ne zatvaraju vertikalnim komadima.
 Sa inzenjerske strane, ne bih se slozio sa nekim resenjima, ali uzimajuci u obzir da je ovo lagan i relativno spor  model, te da je krilo dodatno ucvrsceno sa upornicama sa gornje i donje strane, cela ideja, sa strukturalnog gledista, zadovoljava.

 Profil krila je polusimetrican i u uputstvu je precizno receno koliko debele komade je potrebno postaviti ispod prednje i zadnje letvice- ramenjace, kako bi se omogucilo sklapanje krila bez da se donjaka aeroprofila uzima kao referentna.

 

Levo krilo je bilo prvo na redu.
 Oznacio sam na vertikalnim letvicama- ramenjacama mesta gde je rebra potrebno zalepiti.





 Ta mesta su trebala da se poklope sa vec izradjenim urezima na izlaznoj ivici krila, krilaca i flapsova.
 Za lepljenje sam koristio Heinkel-ov beli lepak i Cianoakrilat iz Wobby house-a.
 Zasto menjati tim koji pobedjuje.

 Za proveravanje vertikalnosti rebara, koristio sam stari ugaonik-libelu, koja je u mojoj porodici ucestvovala u izradi mnogih modela i koja je i ovaj put proputovala preko 5000km sa mnom.
 Skalpel, turpijce, spenadle, nesto smirgli, po koja stega, stipaljkica, …cela ekipa je bila tu.

 Kao sto sam u proslom pisanju mnogo puta ponovio, nigde nisam zurio.

 Razlika koju sam sada svesno izveo je ta sto sam poneo poprilicno materijala viska, jer mi se onaj osecaj : “sta ako zafali komadic” nije ponovo dozivljavao.

« Last Edit: June 02, 2017, 11:02:37 AM by coka »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #191 on: June 02, 2017, 11:01:16 AM »

  Prvi posao je bio odvajanje rebara iz komada balze.
 Delovi su stancovani i kvalitet balze i prosecanja je izvanredan.

 




Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #192 on: June 02, 2017, 11:06:29 AM »

  Kod ovakve konstrukcije krila, rebra na sebi nemaju komad balze koji nadomescuje debljinu planka, vec su u prednjem delu ”ujedena” za tu debljinu.
 Ako se nakon sklapanja desi da su rebra neznatno visa od planka, moze se razlika prebrusiti, ali ako se ispostavi da su dosta niza od planka, taj stepenik ce na presvlaci delovati ruzno.
 Na moje veliko zadovoljstvo, sve je izgledalo savrseno.

 




Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #193 on: June 02, 2017, 11:08:09 AM »

 






Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: Sig Ryan STA
« Reply #194 on: June 03, 2017, 09:41:12 AM »
Joj. Lepo izgleda. Proslog puta mi ne bila kako ce stici trup iz nama bliske i tradicionalno prijateljski naklonjene
Afrike, a sada planiras i ta drvca da donosis?
Uglavnom, uzivaj u izradi i lepo ih zapakuj.