Author Topic: Sig Ryan STA  (Read 83478 times)

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #45 on: June 18, 2016, 09:06:23 AM »

 




Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #46 on: June 18, 2016, 09:07:15 AM »

 




Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #47 on: June 18, 2016, 09:18:05 AM »



 Na ovoj slici, jedan plank jos nije zalepljen.




Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #48 on: June 18, 2016, 09:20:48 AM »
 



 Poslednji su na redu bili donji prednji plankovi, koji imaju na sebi i usek za krilo.

 

 Na njihovo postavljanje, kao i sta je tome prethodilo, vraticu se malo kasnije.

 
« Last Edit: June 18, 2016, 09:29:52 AM by coka »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #49 on: June 18, 2016, 09:25:45 AM »
 
 Da bih docarao fizicku velicinu modela, a i zahvalio se mom najboljem prijatelju koga sam stekao u Africi...

 

 Odili Eke, po formacijskom mestu, moj licni vozac.
 Po ambicijama, buduci predsednik Biafre.

 Inace bezgranicno zanimljiva i odana osoba, moja stalna pratnja na letackim sesijama.
 Tokom izrade ovog projekta, fotograf i neogranicena pomoc.

 

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 357
Re: Sig Ryan STA
« Reply #50 on: June 18, 2016, 11:08:59 PM »
F a n t a s t i c n o!!!

Siguran sam, svi gledaju ovo sto radis ali smo jednostavno ostali bez teksta.

Offline trivajuve

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 286
Re: Sig Ryan STA
« Reply #51 on: June 19, 2016, 01:13:52 AM »
Rutina izrade-oduševljava...(res)...
« Last Edit: June 19, 2016, 01:22:16 AM by trivajuve »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #52 on: June 19, 2016, 12:41:33 PM »

 Bato
 
 Hvala, ponovo, na lepim recima.
 Zavali se udobno u stolicu, bice jos zanimljivosti.

 Coka

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #53 on: June 19, 2016, 12:50:50 PM »

 Trivajuve

 Hvala.
 Podosta razmisljanja prethodi svemu sto radim, tako da citajuci postove i gledajuci slike, deluje da je sve rutina.
 Konstrukcija je slozena i ovo je jedan od naj komplikovanijih aviona koje sam pravio.
 Nalazim se na mestu gde je veoma tesko naci nesto sto mozda shvatim da nedostaje u sred rada...

 Zato,primoran sam  da pazim na svaki rez, svaku odluku.

 Drago mi je sto ti se dopada moj rad.

 Coka
 
 

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #54 on: June 19, 2016, 04:31:38 PM »
  Pomenuo sam vec da su bocne stranice izradjene od ¼” balze i da su vec predoblikovane.
 Ipak, kada se zalepe gornji i donji plankovi, ivica sirine oko 1.5 mm ostane izmedju planka i stranice..





 Na ovim dvema  slikama, stepenik je jasno vidljiv.

 Po preseku trupa, prikazanom na planu, jasno je da je potrebno dodatno obraditi stranice i da ce se time ivica izgubiti.
  Kada sam rendetom obradio stranice, sve je pocelo da lici na ono sto bi i trebalo.


 


« Last Edit: June 19, 2016, 05:12:41 PM by coka »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #55 on: June 19, 2016, 04:32:59 PM »
 

 

   Trup pravog Ryan-a je od aluminijuma, tako da je trup izradjen od “pune” balze dobar pocetak  za izradu svih potrebnih detalja.
« Last Edit: June 19, 2016, 05:13:02 PM by coka »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #56 on: June 19, 2016, 04:39:22 PM »
 Danas je nedelja, dakle dan za odmor, letenje, rostilj, bazen....
 U Africi je sada sezona kisa, tako da, ako kisa pada, mnoge od tih planiranih aktivnosti odpadaju.

 
 

 Za nedeljni post, nesto interesantno i van redosleda radova...

 Pre izrade i ugradnje  pozarnog zida,  iskoristio sam jedno vece za pripremu plasticnog dela koji se postavlja iza kabinskog prostora, sa gornje strane trupa, i formira stitnik glave pilota (head rest).
 Makazama sam isekao ivice komada, tako da je on bio malo (1-2mm) veci nego sto bi trebalo.
 Na gornji deo trupa, tu gde se “head rest “ i ugradjuje, postavio sam komad smirgle, duzi od samog dela, kako bi  tokom brusenja plasticni komad sve vreme bio na smirgli.
 Smirglu  sam pricvrstio selotejpom sa prednje i zadnje strane.










 
« Last Edit: June 19, 2016, 05:09:36 PM by coka »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #57 on: June 19, 2016, 04:41:55 PM »
  Zatim je usledilo brusenje.




 Nakon nekog vremena, rezultat je bio odlican.
 

 



« Last Edit: June 19, 2016, 04:51:32 PM by coka »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #58 on: June 19, 2016, 04:56:48 PM »

 Nisam jos definisao tacan oblik ivica “head rest-a”, ali mi je u uzivanju i posmatranju onoga sto sam uradio, ovaj deo bio “pun pogodak”.

 

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Sig Ryan STA
« Reply #59 on: June 20, 2016, 09:04:09 AM »

  Za sada, jedini deo koji sam dobio u kitu i koji ne bih voleo da ugradim na model  je parce spera od 5mm, od koga se izradjuje pozarni zid (fire wall).
 Osim sto je izvitopereno, doslo je i do njegovog raslojavanja.  Uz to , komad nije viseslojni avio sper, vec neka mnogo jeftinija i manje kvalitetna troslojna  varijanta.
 Lokalno, nasao sam komad viseslojnog spera i od njega izradio novi pozarni zid.