Author Topic: Уградња сервоа у крило  (Read 3063 times)

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 917
Уградња сервоа у крило
« on: February 22, 2009, 09:06:38 PM »
У овој теми ћу описати како сам уградио серво покретаче у крило.
Прво да кажем, да сам се одлучио за варијанту два сервоа. Значи, свако крилце (лево и десно) има свој серво покретач. Ову варијанту сам изабрао превасходно због могућности финог подешавања отклона крилаца. Наравно, за ово је потребна одговарајућа радио станица. Два серво покретача је могуће користити и са обичном станицом уз помоћ "Y" кабла, али се, тада, многе предности губе.
У досадшњим мојим моделима, покретаче сам уграђивао монтажом у крило. Наравно, уз прављење одговарајућих носача. Отвор у крилу, где је уграђен покретач, сам потом затварао поклопцем.
Листајући часописе, нашао сам варијанту где се покретач монтира на поклопац и онда све заједно на крило. Предност овакве монтаже је у томе што се, у случају потребе да се покретач замени другим, различитим, не мора прерађивати крило. Довољно је направити нов поклопац, што је много лакши посао. С обзиром да су ми покретачи стари и да ме чека замена, одлучио сам се за ову варијанту уградње.
Оквир, за који се везује поклопац са сервоом, сам направио од авиошпера дебљине 1.5mm. Залепио сам га између два ребра, а потом ојачао са троугловима од балзе дебљине 5mm.





Поклопце сам направио од композитне плоче. Могао сам их направити и од авиошпера дебљине 1mm, али сам проценио да је плоча од композита боља. Плочу сам направио од два слоја стаклене тканине (163gr/m2) и одговарајуће количине  епокси смоле. Направио сам је на комаду стакла. Битно је, да површ на којој се ради буде изузетно глатка и да није порозна. Стакло сам, прво, добро очистио, а потом га намазао једним слојем силиконског одвајача. Кад се одвајач осушио исполирао сам га, намазао припремљену смолу, поставио једно па друго платно, додао смолу где је било потребно, истиснуо вишак смоле и оставио да се осуши. Сутрадан сам плочу скино са стакла и скалпером, из ње, исекао поклопце.





Поклопце сам, брусним папиром, упасовао у отворе на крилу. Плех вијцима пречника 2.2mm  дужине 6mm сам их спојио са крилом. При овоме сам водио рачуна да глатка страна поклопца буде са спољне стране крила.





Покретаче сам на поклопце монтирао помоћу куповних, наменских носача. Поклопце сам, на месту налегања носача, ојачао авиошпером дебљине 1.5mm. Ово сам урадио и да серво одмакнем од поклопаца, то јест да серво не належе директно на њега.











За пренос кретања сервоа ка крилцу користим полугу Ф2mm са одговарајућим виљушкама на крајевима. Полугу израђујем од жбице за точкове бицикла. Довољно је јака, а при томе добољно мека да се, на њој, може нарезати навој. При томе је поцинкована или нилкована па не рђа.



Да скренем пажњу на још један детаљ. Каблове од покретача спроводим до средишњег дела крила, где се спајају са кабловима из пријемника, кроз композитне цеви Ф12mm. Ово омогућава лако провлачење каблова кроз крило. Цеви правим намотавањем два слоја стаклене тканине (80gr/m2) на исполирану алуминијумску цев. Нормално, важи комплетна процедура, која је већ описана.