RC MODELI AVIONA - SUS > TRENAŽNI MODELI

Pilot ACE-20S Reparacija

<< < (3/3)

tibeteagle:
Pa dobro, brži rol je samo jedna od prednosti veće površine komande. Brži roll je lakše izvesti nego spori. Smanjiti krajnji hod se može za početak za sve komande, a kasnije kada se želi isprobavati neka akrobacija, potreban je veći efekat komandi. Zato i postoji Dual Rate podešavanje na predajniku.
Sa po jednim servom po eleronu se preciznije mogu podešavati odkloni i  različiti pomaci gore i dole, što je i kod ovog modela preporuka. Nravno i sa jednim zajedničkim servom na eleronu ovaj mali modelčić leti dobro, pa ne treba siliti dva da se ugradi, ako je komplikovana ugradnja u ovoj krajnjoj fazi.
Ramenjače su glavni nosač kila. Ako su one jake, zdrave i dobro spojene na sredini krila, nema brige. Iz tog razloga ne vredi presvlačenje sredine krila a ni drugih delova sa stakloplastikom. Sve će samo izgledati kao krpljenje.
 ;namig

dejan_ts:
aj ako ti nesto iz ovog i pomogne

vidim da je jako star taj model ,po meni sta bih ja uradio ,za hirizontalac na svako rebro bi stavio trougliv 15x15 od balze i na naoadnoj i na izlaznoj ,ojacaces torizu hirizontalza ,nece da se uvija mnogo,
krilo obavezno bih oresvukao deo u sastavu krila od 50 do 70mm sirine trake 163g tkanja,i sa gornje i sa donje strane ,kad se osusi oosle par dana onda mozes i da izgitujes malo ako ti se negde neato ne svidja ,iato kao i za horizontalac tako i za krila ,na izlaznom delu bi postavio te trouglive i ojavao hi krilo od uvijanja

tibeteagle:

--- Quote ---vidim da je jako star taj model ,po meni sta bih ja uradio ,za hirizontalac na svako rebro bi stavio trougliv 15x15 od balze i na naoadnoj i na izlaznoj ,ojacaces torizu hirizontalza ,nece da se uvija mnogo,
--- End quote ---
Odlično zapažanje, ali andrijin krst mnogo više pomaže. To znači da se dijagonalno ispune otvori na horizontalcu naizmenično postavljeno sa istim letvicama koje su sada. To je tako standardno.

NoX2:
Hvala vam na predlozima. Svidjaju mi se. Ja nemam iskustva u gradnji, a pogotovo u letenju, tako da mi je svaki predlog dobrodosao.
Najverovatnije cu staviti dva odvojena servo motora u krila i bice ugradjena na sredini. Prvo cu naruciti motore, pa cu po njima videti kako drzanje da smislim.
Sa horizontalcem vec imam problema. Vec drugi put ga kvasim i utezem u kalupe da bi stojao ravno i brzo se uvrne. Nije to mozda strasno. Odstupanje je 1-2mm. Pre prvog pokusaja ispravljanja bilo je i vise. Na ravnoj ploci se bas klackao.

--- Quote --- ali andrijin krst mnogo više pomaže
--- End quote ---
Mozete li mi okaciti sliku kako to izgleda? :)  probao sam da guglam, ali ne dobijam zeljene rezultate.

tibeteagle:
Vrlo rado. Sa crvenim linijama sam naglasio unakrsne letvice u konstrukciji horizontalca, koje se u struci tehničkih konstruktora naziva i kao andrijin krst.



Da je bjih bilo već fabrički ugrađeno, ne bi se izvitoperio (ovoliko). Vitoperenost može da dobije svaka konstrukcija i od toga što je folija bila loše napeglana, odnsno zategnuta. Sada treba nekako ispraviti vitoperenost i tek onda postaviti unakrsne letvice i to što tačnije da budu ukrojene. Mogu da se sve letvice nakvase sa vodom, fiksira i zadrži nekako u ravnom položaju ili malo kontra, najmanje dva dana i onda bi trebo da ostane tako. Sa peglanjem folije se može malo manipulisati na vitoperenosti ako ostane, ali samo  pažljivo, jer se lako može postići još veća vitoperenost, ako nema rutine u tome. Ako malo ostane neravnine, nije katastrofa. Leteće i sa malo vitoperenosti, koje se pri prvom letu mora kompenzovati sa trimovanjem horizontalne komande.

Krilo ne treba ojačavati na ova način, jer je dovoljno čvrst na uvijanje, s obzirom da ima "D" kutiju (oblik prednjeg obloženog preseka krila). Folija na krilu takođe daje veliku otpornost na uvijanje. Rebra najmanje, a nisu ni zato tamo.

Dobra je odluka za dupli servo na eleronima. Svakako se prvo mora nacrtati na papiru kako će biti ugrađeno. Dobro je sve videti unapred i u modelarstvu. Za svaki servo se daju dimenzije, krilo je tu, pa neće biti problema. Treba crtati presek krila i vertikalnu projekciju 1:1, ucrtati servo i videti koje letvice i pločice treba ulepiti kao držače servoa.

Još nešto za razmišljanje. Ako je motor star i nije bio upaljen mnogo godina, treba ga upaliti na radnoj dasci i videti da li vred da se sa njime bakće. Jedna od najboljih alternativa današnjice je da se napravi konverzija na elektro pogon, sa puno puno prednosti u odnosu na klipni motor. Kineske komponente nisu skupe.

 ;namig

Navigation

[0] Message Index

[*] Previous page

Go to full version