Author Topic: KWIK FLY MK III  (Read 39073 times)

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 441
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #135 on: June 23, 2018, 11:24:39 AM »
Hvala vam svima što uopšte pratite moj post. lepo je kada čovek shvati da neko uživa gledajući njegov rad i trud.

Coko, imaš pravo, i tvoj je pristup sasvim opravdan jer mi se desilo nekoliko puta da uključim prekidač u transportu, ili da potpuno ispraznim baterije (a to nije zdravo za njih) jer mi se prekidač uvukao kada sam model stavljao na policu.

U suštini, oba pristupa imaju svoju za i protiv stranu...

Važno je samo skrenuti modelarima pažnju da je ovo veoam važan detalj i da moraju voditi o tome računa. Ljudi se glupiraju i smatraju ove naše sprave igračkama pa sam morao da naglasim važnost dicsipline u vazduhoplovstvu.
 
Sećam se da smo Bole i ja testirali jedan čamac na reci i prolazili su neki ljudi i rekli: "Jao, vidi! Igračka za vodu!" Taj čamac je bio zapravo model izrađen u Solid Worksu, u tačnoj razmeri 1/5, koji je moj drug projektovao - testirali smo deplasman korita i ugao osovinskog voda, te da li će propeler biti zaronjen u vodu i može li to korito da plovi u gliserskom režimu... Ispostavilo se da može da izglisira, ali je onda propeler počeo da zahvata i vazduh jer se dešavala nekakva hidrodinamička pojava da čamac podsisava strujnice i pravi iza sebe neku vrstu udubljenja u vodi, te propeler ostane na vazduhu. Objašnjavao nam je to sve naš drugar i smišljao kako da modifikuje zrcalo čamca (da li da mu pravi švanc, itd). Danas taj čamac plovi Savom i često ga viđam - poznajem i vlasnika - a, sve je počelo od "igračke za vodu".


Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 441
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #136 on: June 23, 2018, 12:24:08 PM »
I još nešto, cenjeni gospodine Pantiću - NEMA RAZLOGA DA LUPATE GLAVU, RAZMIŠLJAJUĆI O POZICIJI PREKIDAČA.

Nestrpljivo iščekujemo odgovor tibeteagle-a. Postupićemo kako nam njegov sud u ovoj aporiji bude presudio.

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 936
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #137 on: June 23, 2018, 12:35:23 PM »
Stanko, DA.

Srecni smo sto postoji mudrac nad mudracima, veliki strumf, veliki brat, svevidece oko...

Zablude sigurno nece biti

Offline trivajuve

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 268
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #138 on: June 23, 2018, 03:39:49 PM »
Papir moze svasta da "podnese" ali interet forumi mogu MNOGO vise...
« Last Edit: June 23, 2018, 03:41:43 PM by trivajuve »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3196
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #139 on: June 23, 2018, 03:44:26 PM »
Quote
Nestrpljivo iščekujemo odgovor tibeteagle-a.
Prekidači? Da to je veliki izvor problema od kada ga ima uopšte. Adam je dao najsigurnije rešenje, ali se to ne može primeniti na svim modelima. Neki prekidač treba da ima van modela, ako se model ne može lako otvarati kao kabina jedrilice. Ja sam na mojom jednoj jedrilici još u prošlom veku rešio sa iz- i uvlačenjem ručice prekidača tako da je uključeno (ON) bio pritisnuto skroz do trupa, jer smo trup hvatali rukom i tako starovali sa vitlom. Dakle stankovo rešenje je bolje i ja to predlažem. U transportu sam izvukao akumulator kabel iz prijemnika, a pri odlaganju modela na policu sam izvadio aku. paket i upotrebljavao ga u drugim modelima i tako ih držao u kondiciji.

Stanko, Kwik Fly je dobar avion sa skromnih mogućnostima, a što sam već pre napisao. Želim vam sretan prvi.  :)
« Last Edit: June 23, 2018, 06:48:43 PM by tibeteagle »

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 925
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #140 on: June 23, 2018, 03:48:31 PM »
Napokon    :)aplauz
ex pseudonijum: licider

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 441
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #141 on: June 23, 2018, 05:32:55 PM »
Ljudi, dobro je da se malo našalimo  (yay)

Coka je leteo i Minare, i Curare, i Calypso... Zaista treba uvek pažljivo slušati svaki njegov savet.

Tibeteagle, hvala na željama. Voleo bih da se češće viđamo na letenju, a ne da ovde piskaramo.

Kwik je starinski model, prepun mana... Nevolja je u tome što je osvojio Svetski šampionat. U njegovo vreme svi su avioni bili takvi, o stanicama i da ne govorimo. Ali, Bole i ja smo od onih ljudi što vole baš takve kreacije. Raznih nas ima.

Hvala svima.

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 441
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #142 on: June 23, 2018, 06:24:01 PM »
Ah, da...

Ostao sam dužan da svima pokažem kako izgleda čamac o kome sam govorio: U pitanju je model YASTOG 26 - dužine 26 feet-a. Dakle, brodić od nepunih 8 metara dužine...


Na desnoj se fotki vidi da je Dule na kraju uspeo da ga dobije u gliserskom režimu, iako nema duboko V koristo. Istina, uložio je dodatne napore da proračuna i isprojektuje oblik korita.
Ako je nekoga zainteresovala ova tema, ne znam ni sam zašto sam je pomenuo, može se više informisati na linku koji dajem. Moj prijatelj Dušan Antić inženjerčina je koju mnogo poštujem.

http://www.argo-navis.net/de/portfolio/

Pozdrav, Stanko
« Last Edit: June 23, 2018, 06:27:30 PM by Stanko BG »

Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1121
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #143 on: June 24, 2018, 01:26:43 AM »

Не волим да ми прекидач пријемника буде споља на оплати трупа, а због масноћа из издувних гасова и осталих прљавштина. Из овога разлога прекидаче на свим својим моделима сам уграђивао унутар трупа. Овакав начин уградње захтева полугу за покретање прекидача споља.






Апсолутно подржавам Цоку и то баш из разлога који је навео. На свим мојим моделима сам прекидач уграђивао на овај начин.

Stanko i Bojane

Uzivam citajuci vase postove.
Gledajuci kako se radja ovaj model vratio sam se u mislima nekoliko desetina godina unazad.

Do resenja se uvek moze doci krecuci se razlicitim putevima.
Ako je cilj sigurnost, citajuci sta si napisao o prekidacu i polugici, iznecu sada svoj put, koji je u ovom slucaju drugaciji od vaseg.

Ja sam uvek ugradjivao prekidac tako da izvucena polugica ukljucuje sistem.

Evo i zasto....

Avion provede 99.999999% svog vremena na polici, transportu i stajanci, dakle sa iskljucenim napajanjem.

Ako je pri iskljucenim sistemu polugica izvucena, uvek postoji rizik da je slucajno i ne primeceno pritisnem i na taj nacin ispraznim baterije.

Ovo me narocito plasi u transportu modela do aerodroma, gde bi takav dogadjaj doveo dotle da stignem na aerodrom sa ispraznjenim baterijama.

 Ako izvagam za i protiv, lakse mi je da budem dodatno obazriv pri startovanju modela, a opusten u toku svog ostalog vremena.

Znam da niste sujetni, ali moram ti napisati, ponovo, ne mislim da je ni tvoj ni moj pristip jedini ispravan.

Smatraj samo razlicitim pristupom prilaza istom problemu

Quote
Nestrpljivo iščekujemo odgovor tibeteagle-a.
Prekidači? Da to je veliki izvor problema od kada ga ima uopšte. Adam je dao najsigurnije rešenje, ali se to ne može primeniti na svim modelima. Neki prekidač treba da ima van modela, ako se model ne može lako otvarati kao kabina jedrilice. Ja sam na mojom jednoj jedrilici još u prošlom veku rešio sa iz- i uvlačenjem ručice prekidača tako da je uključeno (ON) bio pritisnuto skroz do trupa, jer smo trup hvatali rukom i tako starovali sa vitlom. Dakle stankovo rešenje je bolje i ja to predlažem. U transportu sam izvukao akumulator kabel iz prijemnika, a pri odlaganju modela na policu sam izvadio aku. paket i upotrebljavao ga u drugim modelima i tako ih držao u kondiciji.

Stanko, Kwik Fly je dobar avion sa skromnih mogućnostima, a što sam već pre napisao. Želim vam sretan prvi.  :)

Исто тако мислим да код модела погоњених СУС моторима конектор батерије не би требало остављати неосигуран. Када уградим батерију у овакав модел, више је не вадим докле год је он у функцији.


Спој прекидача и батерије сам осигурао термобужиром.







Спој батерије и прекидача сам залепио обострано лепљивом сунђер траком, за структуру модела, да не ландарају у току лета.





Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 441
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #144 on: June 24, 2018, 02:34:35 AM »
Gledao sam, Prežo, tvoje spajanje konektora, još dok si pripremao avion za ovu sezonu i mnogo mi se dopalo, moram ti priznati.

Večeras smo Bole i ja ugrađivali rezervoar. Kao što sam već ranije pomenuo, zbog mehanizma stajnog trapa koji je sada ubačen u unutrašnjost Kwikovog trupa, ostalo je malo mesta da se sve spakuje. Odlučili smo se da ugradimo Sullivan Slant style (koso odsečeni) rezervoar i da ga okrenemo na bok. Time će biti ostavljeno dovoljno prostora komandi prednje noge, a i cevčice za natpritisak i dovod goriva moći ćemo nekako da spakujemo u trup aviona. Kapacitet rezervoara je 14 Oz, što je približno 414ml. Sasvim dovoljno za ovaj avion i za nekih petnaestak minuta leta. Više od toga, ako čovek leti program, ili vežba aerobacije, postaje naporno.

Prvo smo sakrivili cevčice tako da se rezervoar može smestiti u trup:


Jedva je sve stalo  oo)) Potom, nalepili smo terapunto na rebro br. 2, ukrojili sve potrebne umetke od EPO pene i ubacili rezervoar. Evo nekoliko slika:


Poslednja proba položaja cevčica pre ubacivanja EPO umetaka:


Evo kako rezervoar izgleda nakon montaže. Istina je da je dovodni vod malko duži jer (zbog nedostatka mesta) dovodno crevo mora da ide prvo unazad pa da pravi luk, ali, mislim da tu neće biti mnogo problema... Ipak je Kwik uzan i vitak trup. Jedva je stalo ovih 414ml - originalni Graupnerov model imao je rezervoar od 500ml, tako da nismo mnogo u zaostatku, a mehanizam točka nam je, ipak, u trupu:



Na kraju večeri, častili smo sebe lepljenjem nalepnica. Uskoro će avion biti u potpunosti gotov...


« Last Edit: June 24, 2018, 02:49:48 AM by Stanko BG »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 441
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #145 on: June 29, 2018, 07:07:28 PM »
Četrdeset i četvrtog radnog dana, Bole i ja smo konačno završili Kwika. Finalni radovi podrazumevali su ugradnju baterije i prijemnika, kao i fino podešavanje svih komandnih površina, hodova, itd.

Prvo što smo uradili bilo je pripremanje baterije za ugradnju u trup. S obzirom na to da smo ugradili prilično masivan motor, bilo je neophodno da se baterija stavi u krajnji zadnji odeljak trupa... Prvi korak bilo je ulepljivanje terapunta (beli samolepljivi sunđer na slici) i ukrajanje Epo pene (crni materijal). Zatim smo spojili konektor i osigurali ga, prema običaju:


Baterija će biti sa svih strana uokvirena terapuntom i Epo penom, pa je bilo neophodno da u njenom omotaču napravimo otvor za hlađenje. Naime, NiMh baterije prilično se greju prilikom punjenja, naročito ako ih punim malo jačom stujom i većom brzinom punjenja (recimo 0.5 - 1C). Ako bi ostale u peni i sunđeru, bez mogućnosti da se hlade, one bi se unutra svaki put kada ih punim "obarile", što bi im radikalno skratilo vek trajanja. Zato smo ostavili otvor u Epo peni. Evo kako to sve izgleda pre nego što je stavljen poklopac:


A, evo i otvora na Epo peni - slika je snimljena iz trupa, ubacivanjem telefona unutra:


Najzad, Evo kako iznutra izgleda i sasvim završen trup:


Naš KWIK FLY MK III je zvanično završen.  (<--)
« Last Edit: June 29, 2018, 07:20:37 PM by Stanko BG »

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1176
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #146 on: June 29, 2018, 07:24:35 PM »
lepa prica o kwiku ali i dalje mislim da prica nije zavrsena sve dok se ne vine u nebo i ispise prvi letacki komentar

svaka cast na lepom i detaljnom opisu oko izrade i naravno da vas lepo sluzi