Author Topic: KWIK FLY MK III  (Read 74916 times)

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #30 on: January 24, 2018, 09:09:24 PM »
Ljudi moji, hvala vam što se zanimate i što ste pravi drugari i želite da mi pomognete.

Karbon je već ulepljen i biće tu gde jeste. Pravo da vam kažem, mrzelo me je da pravim papirnatu cevku, a tako sam prvo bio zamislio čitavu stvar. A onda, kada sam video da karbon nije naročito skup, odlučio sam se za ovakvo rešenje... Opet, ovaj unidirectional carbon lepo može preneti delić opterećenja sa stajnog trapa na rebra i dalje na glavnu ramenjaču, pa mi se čitava stvar dopala.

P. S.
Zajko, nema izvinjavanja, ovde smo da se družimo i savetujemo. Svaki savet je dobrodošao. Lepo me savetujete i ja ću od svega odabrati najbolje. Važno je  (<--)

« Last Edit: January 24, 2018, 09:38:35 PM by Stanko BG »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #31 on: January 25, 2018, 05:28:59 PM »
Nađem na YOU TUBU nekog severnjaka kako budži svog KWIK-a. Ovo što on radi nikako ne sme da nam se desi - prosto je smešno i jadno! istina, on je svoj avion u potpunosti plankirao, potom farbao i nabacio mu na taj način mnogo mase. I mi smo u poslednjim fazama Kwikovog života naš model bili presvukli japan papirom i ofarbali ga, nakon čega je imao skoro 5kg na poletanju i išao je kao voz kroz vazduh...

Pogledajte pažljivo snimak od 3:30 na dalje... Na minutu 5:50 videćete nesreću modelarstva.  :sljus

« Last Edit: January 25, 2018, 05:31:16 PM by Stanko BG »

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #32 on: January 25, 2018, 08:17:07 PM »
samo peglaj  taj karbon nece ti smetati sigurno, evo zivi primer moja jedrilica 3.8metara cist karbon!!!! prijemnik u trupu , letimo na visinama od 300-500metara nikakvi problemi  :jaki:
P.S letimo sa futaba sistemom !! spectrum ima problema  u takmicarskoj kategoriji niko je  ne koristi u f5j, f3j  kategoriji , samo futaba i jeti
« Last Edit: January 25, 2018, 08:40:16 PM by adam »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #33 on: January 26, 2018, 08:22:06 AM »
Dragi Adame, hvala mnogo. Sad sam spokojan i ne brinem se. Malo je to karbona na našem avIonu... radiće i Spektrum  :)aplauz

P. S.
Veoma lepa jedrilica  :mhm svaka čast.

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #34 on: January 26, 2018, 09:30:14 AM »
radice sigurno,svaka cast za gradnju ! ()-() (<--)

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #35 on: January 28, 2018, 10:19:56 PM »
Danas, kao i svake nedelje, Bole i ja smo radili punom parom, iako obojica imamo temperaturu i kašljemo kao magarci. Valjda ćemo doživeti kraj izgradnje našeg KWIK-a  :big smile

Pošto smo već iskusili sve neprilike i prilike u izgradnji prethodne polovine krila, danas smo za sat vremena sklopili i desnu polovinu. Nikakvih iznenađenja nije bilo - trebalo je samo graditi sve u ogledalu, jer nas je mrzelo da sklanjamo zaštitnu foliju sa stola i da premeštamo plan. Ponovo smo stavili ramenjače u heling, poređali rebra, caknuli malko cianokrilata i krilo je bilo očas posla gotovo... Evo kako je desna polutka izgledala u fazi izrade. Vide se otežanja - stavljena na ramenjaču da bi stajala savršeno paralelno sa podlogom.


Prošli put sam napisao da smo klocnu za trap izbušili na mestu kuda prolazi žica, ali to nisam dokumentovao, pa evo i naknadne slike leve polovine krila i njene klocne:


Iznenađeni koliko smo brzo uradili ovu drugu polovinu, provizorno smo sklopili krilo i ostatak popodneva uživali planirajući plankiranje i dalje korake izgradnje.


Evo i jedne rustične slike - avionsko krilo na brodskom podu  ;namig Svaka polovina krila je izmerena na preciznoj vagi i za sada je leva lakša za nekih 8 grama od desne. Leva je ukupne mase 223gr, a desna ima 231gr. Krilo, dakle, za sada ima 454gr, što i nije loše, s obzirom na to da smo koristili lipu umesto balze. Mada, na ovom avionu nema razloga za brigu  (yay) Samo da podsetim cenjeni auditorijum da je onaj severnjak sa You Tuba flagrantno stavio 440gr olova u nos i otišao na letenje mirne duše.  :hehe Dakle, nagurao je konstrukciju našeg krila ispod rezervoara, a da, pritom, nije ni trepnuo.


Izmerio sam tačno rastojanje od jedne do druge ose savijanja žice i otići ću ovih dana kod onih ljudi u Višnjici da mi saviju žicu od nekog jakog opružnog čelika - video sam da imaju opružne patentirane žice (DIN 17223) koja se koristi za torziona opterećenja... Nadamo se Bole i ja da imaju žicu prečnika 4mm.

Ova, tzv, klavir žica koju prodaju u RC Srbiji suviše je mekana i ne dolazi u obzir.


Pozdrav!
« Last Edit: April 17, 2018, 05:18:35 PM by SABURO »

Online bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 809
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #36 on: January 28, 2018, 10:28:09 PM »
Bravo Stanko majstore samo napred pratim gradnju ovog prelepog aviona ja sam ljubitelj retro modela da li je to sa godinama :mhm

Online bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 809
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #37 on: January 28, 2018, 10:31:04 PM »
Stanko mozda ti moze pomoci celicna zica od 4 mm koristi se za spustene plafone tkz.visilice one su dosta jake imas ih u gvozdjarama

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #38 on: January 28, 2018, 10:42:38 PM »
Hvala Bjanko na podršci :) Mnogo mi znači - naročito ovako bolesnom  ()-()

Ne vredi, moram da idem na proverenu varijantu. Sticajem okolnosti, moj je ćale radio sa ovim ljudima iz Višnjice, doduše dok je još bio pri železnici u Institutu "Kirilio Savić". Mnogo ih je nahvalio i kaže da materijal kupuju u Austriji.

Mnogo insistiram na trapovima ovog aviona jer su naše piste užasne!!! Ne želim da uložimo veliki trud i da na prvom sletanju pokrivimo žicu, ili, ne daj bože, izvalimo trap iz krila.

Ja sam bio pošteno kupio žicu u RC Srbiji i, kada sam je rukama probao, sve mi je bilo jasno - u pitanju je običan visokolegirani čelik, koji bi pri savijanju pukao... Jednostavno je u pitanju loš kvalitet.

Nego, da nastavim članak o KWIK-u!

Poneo sam kući dva stajna trapa koje je Bole bio skinuo još prošle nedelje sa našeg starog Kwika. Na miru sam ih rastavio i oprao. Kao što sam već jednom u ovom postu napisao: najlepša je restauracija kada se izvede samo četkicom i deterdžentom. Takav je bio slučaj sa originalnim OS MAX auspuhom - starim 744 modelom, a takav je slučaj i sa originalnim GRAUPNER točkovima. Stari su 50 godina, a, kada sam ih oprao, ispostavilo se da su potpuno novi! Prave stvari uvek imaju vrednost. Kupili smo nove Graupner (čitaj Kineske) točkove za naš KWIK, ali, kako mi se čini, on će dobiti ove stare!


Žice koje su nam ostale od starog Kwika biće dobre kao uzorak, ali nisu upotrebljive jer ih je Matori Pera prekrivljavao prema svojim potrebama... Sa druge strane, prilično su i zarđale od dugogodišnjeg stajanja, ali, evo, valja ih slikati  (fiu)


P. S.
Istina je Bjanko! Godine čine svoje, svakako... Drago mi je što uspevam da usrećim svoje drugare modelare. Bole i ja smo srećni kao deca jer ponovo gradimo avione. 
« Last Edit: April 17, 2018, 05:18:50 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #39 on: January 29, 2018, 09:46:13 PM »
Večeras sam stigao samo da nacrtam tehnički crtež za žicu trapa. Ova žica će odgovarati. Evo, delim link za one koji se budu, možda, odlučili za izradu ovog istog aviona.

https://drive.google.com/open?id=1BwkQNgJ9_jqSZNhFhUa71QPkJH-F8s-y

Danas je stigla i prednja noga koju ćemo staviti: U pitanju je novi Kavanov model. Bolje ne postoji na tržištu, ali je ova noga mnogo bedna u odnosu na staru Graupnerovu...


Noga će morati da se skrati kako bi odgovarala dimanzijama aviona, ali to nije problem jer je rastavljiva...



Živeli!
« Last Edit: April 17, 2018, 05:19:06 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #40 on: January 30, 2018, 05:22:36 PM »
Dragi Bjanko, ovaj današnji članak je prvenstveno za tebe. Zamolio sam Boleta da mi slika našeg starog Kwika kada bude bio u vikendici. On je to učinio i poslao mi slike. Evo, starina avionska od 50 leta... istina, skinuli smo mu glavne žice trapova jer ja jurim da proizvedem nove.  (work)




Sećam se da smo ga poslednji put revidovali pre nekih 23 godine i tom prilikom smo sljuštili sa njega žoržet, izvukli ricinusovo ulje iz konstrukcije koliko je bilo moguće, presvukli avion japan papirom i nitro lakom, špricgitovali ga i ofarbali. Nažalost, imao je preko 4kg, ako ne i celih 5kg posle tog postupka. Leteo je dve sezone i zauvek otišao u istoriju. Bilo nam je tada super da ga obojimo u Malboro šemu jer je Wiliams tim Formule 1 nosio takve boje.
« Last Edit: April 17, 2018, 05:19:16 PM by SABURO »

Online bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 809
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #41 on: January 30, 2018, 05:32:54 PM »
Hvala puno za slike, Kwik se drzi odlicno i posle toliko godina samo napred ocekujemo jos slika gradnje novog modela pozdrav ()-() ()-()

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #42 on: January 30, 2018, 06:11:33 PM »
Evo još jedne slike :)

« Last Edit: January 30, 2018, 06:13:15 PM by Stanko BG »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #43 on: February 03, 2018, 12:22:57 AM »
Danas je bio četvrti radni dan od kad smo počeli sastavljanje KWIK-a. Zbog bolovanja na kome je Bole, a zbog raspusta na kome sam ja, radili smo od podneva do 23h. Dakle, ako odbijemo vreme za ručak, imali smo deset radnih sati. Bio je sunčan dan i mi smo uživali u svakom minutu provedenom radeći zajedno.

Pre početka radova, jutros sam bio otišao do firme "BMV opruge", na Pančevačkom putu, gde sam preuzeo završene žice glavnog trapa. Materijal koji sam na kraju odabrao jeste opružni čelik za ventile motora, prečnika 4mm. Bilo je malo muke prilikom savijanja, a potom je žica i okaljena, i otpuštena - što je sve trajalo nekih 4 sata. Veoma sam zadovoljan ljudima iz ove firme, jer su izveli nešto što je na granici mogućnosti čelika, a ja sam bio pravo čangrizalo i tražio, kao i uvek, najviše što se može. Naime, ova žica nikako nije mogla da se savije po manjem središnjem radijusu od 6mm. Ja sam tražio 4mm, ali je ona neprestano pucala i to ne na zatreznom pojasu, već na sabojnom. Očigledno su originalne žice u Graupneru savijali na toplo, a to je već nemoguće učiniti, jer bi morao da se izrađuje alat za serijsku proizvodnju, itd. Žice sada treba da se hromiraju (cinkovanje šteti ovom čeliku, naročito toplo cinkovanje - postaje krt i lako puca).

Evo jedne lepe, osunčane slike čitavog stajnog trapa...


Ukupna masa trapova je prilično velika, ali ne može bolje od ovoga. Jedino da stavljamo kineske gume, a to nam se ne radi.



Masa jednog točka je oko 56.8gr. S obzirom na to da je prednji točak malko lakši i da ima oko 47gr, ukupna masa sva tri točka iznosi 161gr. (Avionče mog sina Marka, Dualsky "Breeze" neće celo imati toliku masu.) Malo li je na ovu krizu... Ali, neka! Spremni smo da zarad kvaliteta imamo malo veću masu aviona. Krajnji je cilj da, prema planu, avion ne pređe 3kg. Idealno bi bilo da ima 2.8 - 2,9kg. Videćemo šta će se sve do kraja dogoditi  :mhm


Potom smo započeli, nekoliko dana planirano plankiranje. Debljina planka je 2mm - birana je lakša balza. Odlučili smo se da lepimo cianokrilatom plank jer tako ide brže i jer možemo iznutra na rebra naneti lepak nakon spajanja planka sa napadnom ivicom i ramenjačom. To se pokazalo veoma urednom metodom. Mnogo smo bili zadovoljni.


Kada smo zalepili prednji plank, na redu je bio zadnji, koji je trebalo rendićem pripremiti za sučeljni spoj na izlaznoj ivici. Išlo je sve kao po loju i časkom, jer je rendić opasno dobar.



Izlazna ivica je pripremljena za sučeljno spajanje. Evo kako to lepo ozgleda:


Potom smo na oba krila uklapali središnji plank, koji je trebalo da ima u sebi kanal za klocnu trapa, a da se, pri tom, sučeljno spoji sa prednjim i zadnjim plankom. Malo je bilo zahtevnije ukrajanje, ali za pola sata po krilu, imali smo savršeno uklopljene i zalepljene plankove:



Najzad je na red došao i svečani trenutak spajanja dve polovine krila. Za tu priliku smo napravili alat. To je jedna prosta udlaga koja ima oblik aeroprofila i na kojoj je nacrtana tačna pozicija ramenjače. Krila smo stavili u heling i dobro oslonili na podlogu, a zatim smo na 700mm od centroplana pridigli jednu polutku na visinu od 49mm. Ova dužina kateta daje tačan ugao od 4 stepena, što je 2 stepena dijedra, baš onoliko koliko Kwik Fly treba da ima. Evo kako izgleda naš jednostavni alat i ispod toga kako izgleda spoj krila, nakon što smo ošmirglali ramenjače i spojili krilo lepkom.



Najzad, nakon što smo spojili krila i u centroplan ulepili doublere od špera sa zadnje strane glavnih i prednje strane zadnjih ramenjača, sve smo izmazali RNG epoxy smolom, kako sam ranije već najavio da ćemo učiniti. Ovo mazanje podrazumeva impregnaciju ramenjače, plankova i klocni za trap, a sve u zoni centroplana... Na slici se mogu videti i balzane ispune na izlaznoj ivici kroz koje će se bušiti otvor za šrafove koji drže krilo za trup.


Ostatak epoxy smole pomešali smo sa West Systemovim mikrobalonima i napravili male karmane na naročito opterećenim mestima klocne trapa, gde je velika sila smicanja, usled torzionog momenta žice trapa.


Donjaka krila je, konačno, isplankirana, iznutra namazana epoxy smolom, pa smo mogli malko da se poigramo i postavimo provizorno žice trapa i točkove... Krilo je za sada, negde oko 500gr mase, ako tome dodamo točkove, ima oko 700gr. Ciljna masa krila nam je 900gr do 1000gr. Treba još da dodamo gornji plank, terminezone, elerone, stakloplastiku na centroplan i monokot. Nadamo se da ćemo se nekako uklopiti u tu računicu.


Sutra sledi peti dan radova i novo druženje. Preostaje nam da isplankiramo gornjaku i da postavimo stripove (tračice) duž rebara. Pozdrav.
« Last Edit: April 17, 2018, 05:20:05 PM by SABURO »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #44 on: February 03, 2018, 01:51:26 PM »
Ako još nije kasno, bilo bi dobro ubaciti komadić punog drveta ili špera kao oslonac do ramenjače na ucrtano mesto, gde se javlja najveća sila od osovine točka pri jačem sletanju. Dovoljno je samo iznad karboske cevi. Zapravo to je produženje onog polurebra koji se hvata samo za zadnje letvice i balza plankove. :-\

22014-0

 ;namig
« Last Edit: February 03, 2018, 01:57:35 PM by tibeteagle »