Author Topic: Lidl jedrilica u RC  (Read 10278 times)

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Lidl jedrilica u RC
« Reply #15 on: October 01, 2022, 09:47:23 AM »
Pozdrav,
 Mislim da si potpuno u pravu za pogon sa dva motora.(https://www.aliexpress.com/item/1005003792381095.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.faeb1802Ld4Knp). Ove motore sam planirao, ali odustajem.Cela jedrilica mi i dalje deluje kao "rahitična Džejn" tako da ću verovatno biti slobodan da prekopiram ono što si napravio. Možda u hodu neke sitne izmene.
Preko zime da prekratim vreme. U međuvremenu kupio sam još jednu Lidl jedrilicu i sa njom ću malo da se zanimam.
Svako dobro,
ex pseudonijum: licider

Offline Komodo016

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 55
  • devdev.rs
    • HireMe-Here
Re: Lidl jedrilica u RC
« Reply #16 on: October 01, 2022, 10:01:07 PM »
Bravo, ma nema sikiracije, vec se probalo dovoljno kombinacija i varijacija da znamo sta pije vodu a u sta nema potrebe utrositi vreme uzalud, zato smo i ovde  (pijemo).

Ja nikako da naletim na Lidl glider, drug je uzeo ali je pukla ispred repa u trupu jer je istanjen previse tu i treba karbona solidno odraditi mozda i sa vise strana na njemu. Nisam ga se uspeo dokopati u Leskovcu su ih dva puta samo dovlacili i oba puta sam omasio jer se rasproda za 1 dan bukvalno a Cheetah mi stigne za nekih 20-25dana sa Alija pa evo bas drugu pravim identicnu kopiju te koju sam postovao a posle cu za sebe da odradim nesto malo drugacije, da pokusam jos malo laganije sa 3.7gr servoima. Video sam da neki odradjuju sa jednuim servo motorom po sredini i kao ARM na servu koriste onaj krstasti za obe strane na eleronima u kontri ali tako umesto elerona sewku uz trup kontrolne povrsine i fakticki prave od Flapsa eleron sto nikako nije dobro za samu kontrolu letilice. Mislim to poleti ali se jako ruzno i bedno ponasa u vazduhu, ucare oni koji gram tu ali nadoknade 20x na drugom mestu pa sam svakako uspeo da budem laksi za 30-50gr u proseku od klasicnog build-a tako da se drzi normalnih kontrola i stavi slobodno oba serva na krilu, videces na slici gde sam ih ja pozicionirao da bi taman kablic dosao do trupa i ostaje par centimetara da ga ubacis i sakrijes ispod krila kada ga uvlacis u trup i pozicioniras za letenje, onda tek stavljas Y kabli i dalje ces vec i sam videti, laganica je samo pazi sa penom. Mnogi je seku skalpelima, ja sam kompletnu kabinicu/Canopy, pozicije za oba serva na krilu kao i servo za elevator sa strane u trupu istopio lemilicom. Mnogo je lakse, bolje i brze tako nego seci i praviti neumesne kratere svbud po modelu i onda to ne lici bas na nista. Zagrej lemilicu i isprobaj na stiroporu ili peni da vidis koliko brzo topi da steknes orjentaciju pa krenes da topis gde sta planiras na modelu. Uglavnom kabinicu sam evo i drugu spakovao predobro, cak i ako se zeznes i probusis skroz neku povrsinu, lako je napunis istom penom koja ti ostaje od kabinice, istopis, nabacis na rupu i razmazes stapicem za sladoled ili necim slicnim, ja sam time super prosao i napravio jos prostraniju kabinicu sa puno vise mesta nbego na mojoj, evo pogledaj o cemu pricam, naravno pre toga sam moju pravio sa dosta opreza pa je ova isla 5x brze i puno sam vise podkresao i podsisao. I da, jako bitno da ne ides previse ka vrhu nosa sa rupom, mozes znatno oslabiti trup u nosu ako ne ostavis bar 2-3cm pene od motora do pocetka kabinice/rupe koju topis u peni.




Ta mrlja tamnija koju vidis je pena koju sam istopio od kabinice da podebljam patos, malo sam zario dublje pa dosao maltene na 5mm od dna nosnog dela trupa ispod kabine ali kao sto vidis sve se da srediti samo ako imas pene koju mozes istopiti lemilicom i rasporediti je, fina je i mekana za rad i jako se lagano stvrdne tako da imas vrmeena da je lepo nabijes,m ja sam je utapkao drskom od skalpela nekog koji ima debelu drsku pa nabio masu pene koja ispade kao tufnica kad se istopi a ustvari je nekih 70% pene iz te kabine jer sam je topio okolo i ostalo mi je parce na sredini koje sam izvadio u komadu bas ako zatreba jer sam primetio da moze i to da se radi bez problema :) Eto vidi i kvalitetno resenje za Elevator a videces zbog cega ti ovo govorim kada dodjes do gradnje repa :) Moraces da odseces ispod rudder-a ugaono jedan mali deo gde ce ti slobodno setati elevator gore-dole, uopste nemoj seci ovaj fabricki jer je premala povrsina i cak i da ga preseces na pola a puno je uzi od Lidlovog modela i dalje neces imati dovoljno autoriteta pri lift-u tj. jako ce ti los odziv biti u kontroli jer jednostavno je premala povrsina i nema odakle da pravi otpor pa razmisli o zasebnoj ugradnji kao na slici. Ja sam koristio XPS zelenu penu za izolaciju podova kada se stavlja laminat, [pazario sam neku 3.5mm debljine koja je idealna za te rabote ali je jako flexibilna zbog debljine i morao sam karbon po sredini radi ojacanja plus sam stavio 2 stapica za raznjice na napadnim ivicama tj. prednjem delu kontrole koje ce se lepiti za ovaj famricki i ta drvca sam planirao da se trljaju o penu prelepljena fiber plasticnom trakom. Kapiram da je to dobro resenje pa cemo videti bas kako ce se odazivati kada je drug podigne ovih dana, ja se nadam jako dobrim kontrolama.

E sad,m sto se tice onih motorcica koje si poslao gore, neznam koliko si upucen pa da ne ispadam sad neki znalac ali oni motori ne bi mogli poterati ovu jedrilicu veruj :) Nemaju snage dovoljno cak i sa 2kom. na krilima. Morao bi 2S bateriju neku pa i sa njom bi bilo upitno jer nose jako male propelere a nemaju dovojlan broj obrtaja za te propelere za nesto sto je u proseku racunaj 300gr tezine a sa ovim motorima bi bilo i 330gr. minimum veruj, brushless motori su mnogo bolja opcija, laksi, brzi i dosta bolji sto se modularnosti tice, zamene propa, servisiranja i ostalog, masa toga je u prednosti. Da je neki manji od 1m tipa 70-80cm razmaha i da nije glider onda bi izganjao sa 2kom brushed N30. Za tako nesto gde hoces da ih poganjas sa 2 krilna motora, racunaj da ce trebati mali propeleri na oba, sto znaci maleni brushless motori do 10-15gr tezine plafon sa puno KV-a.
Senior Website developer, eCommerce Solutions - Web-Shops