Author Topic: F-22 Park Jet Zoljica  (Read 153459 times)

Offline panther

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 219
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #135 on: June 20, 2009, 12:14:26 PM »
Sve imas vec napisano, prelistaj malo.

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #136 on: September 29, 2009, 01:11:48 AM »
ТЕ, уколико би се правила Зољица али не са плочастим крилима, који профил крила би предложио?

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #137 on: September 29, 2009, 07:35:08 PM »
Pofil za male lake park džetove bi trebao da je isto simetričam sa 6-8% vitkosti. Skini Profili2 sa neta i pogledaj bazu profila. Upiši NACA.
Odmah  među prvima je NACA 0006 itd. Ako bi zoljica letela blizu zvučne brzine  lol onda preporučujem NACA 64008A ili nešto slično. Ali i ravna ploča se dobro pokazala.
Fabriči "liveni" penasti džetovi nešto bolje lete nego obični depronci kao naši park džetovi. Strujanje vazduha oko krila i trupa je mnogo mirnije, te su i gubici potisne snage manje. Na susretu u subotu na Paliću smo leteli više nas od jednom sa park jetovima. Pokazala se teorija i u praksi.
Zoljica je naravno samo jedan veliki vic u modelrastvu. U poređenju sa sadašnjom ponudom livenih elapor džet modela sa šuplim trupom, a da ne govorim o većim jet modelima sa pravom turbinom, je više nego igračka. Ali pored sveka je veoma dobra stvarčica da se nauče neke osnovne stvari u modelarstvu za početnike i da se krene u dublje vode. Daje bezbedan i skroman užitak letenja a što je za početak dovoljno.
 ;namig

« Last Edit: September 29, 2009, 07:39:51 PM by tibeteagle »

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #138 on: September 30, 2009, 12:47:20 AM »
ТЕ, да не смарам превише, и да појасним додатно.

Мислим на "Zoljica like" авион, распона крила око 1400мм.
Дакле, комплетна геометрија авиона је Зољицина, али је увећана на овај распон. Планира се и даље стиродур као основа, а промењена је конструкција да може то све да поднесе, уз примену авио шпера и карбон-фибера, AUW вероватно око 3.5кг.
Биће ту и других изненађења, али не бих сада о томе.

Тренутно је питање профила крила??!!

 3aa

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #139 on: September 30, 2009, 09:29:27 AM »
Mephisto , pozdrav.
Evo ti linka sa RC Universe gde tip pravi F22 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=997010
U tekstu pominje da bi koristio NACA 00011, mada imas i PDF fajl sa kompletnim planom. Mozda si vec vidio temu,
ako ne, nadam se da pomaze.

Pozz.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #140 on: September 30, 2009, 10:30:55 PM »
Profil sam ti tačno naveo pa ti izaberi onaj koji je najbliže originalnom džetu. Pokušaj da nađeš neki plan od F22 u preseku, naravno, i vidi da je to od prilike  NACA 64008A ili slično. Najvišlja tačka profila je skoro na stredini profila. Itd.

Quote
Мислим на "Zoljica like" авион, распона крила око 1400мм.

    Kada se želi mnogo veći model, stvari se mnogo zakomplikuju. Penasti materijali sa svojom gustoćom i čvrstoćom mogu ograničeno podnesu sile koje se javljaju u letu. U praksi do sada se nisu pravili jetovi preko 1m od EPS EPP i sl. Nije nemoguće, ali treba da se vidi dokle je moguće da se ode sa veličinom modela od stirodura sa raznim probama i pokušajima. Postoji neka granica, inače bi i pravi džetovi bili od stirodura.  :D

Pored svog skromnog znanja i iskustva u mom modelearstvu i ja se često učim od onih koji su već uradili nešto na ovom planu. Mogao bih da ti kažem svašta, ali bih ispao neozbiljan ako bih ti istresao konstruktivna rešenja za tvoj novi model. Stvari su na ovom kreativnom polju skoro neograničene, pa uvek postoji mnoštvo rešenja. Nije slučajno da su najbolje plaćeni razvojni inženjeri u svetu, naravno. Razgledaj po netu i vide ćeš da se penasti modeli moraju dosta ojačavati na kritičnim mestima kao koren krila i mesta stajnih trapova.
   
    Sa porastom apetita za veličinu modela i dobrim mogućnostima elektro pogona i drugi pokušavaju da naprave nešto slično kao što i ti nameravaš. Pošto je moje hobi interesovanje trenutno okrenuto i na druge stvari, ne mogu ti puno pomoći generalno, ali sa detaljima i nekim rešenjima da. Ako nameravaš da praviš nešto što prevazilazi tvoje mogućnosti, napravi topik i podeli svoje probleme i sa drugim forumašima. Sigurno će i drugi dati svoje mišljenje. Za to je ovaj forum.
   
Na osnovu do sada viđenog od tvojih radova, sigurno će ti uspeti. Ja ti navijam pa samo napred.  (thumb)



Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #141 on: September 30, 2009, 11:42:12 PM »
Сакс, хвала на линку, спустио сам пдф фајл и свакако је добра информација.

ТЕ, има још радова које не стижем дa ставим на форум (укупно 4 модела базирана на Зољици, распона од 53, преко 72, до 82цм). Свима је заједничка основна геометрија авиона, све остало је прилично различито - од сетапова до конструкцијских решења.

Нпр, овај од 82цм тежак је 1,7кг и има два мотора, док овај од 72цм има тежину од само 650г заједно са 4S 2200mAh батеријом (250г) и брзином елисе у месту од 208km/h.

Ф22 распона 140цм планирам јер хоћу велики авион са којим могу да експериментишем и зато ми је потребна позната геометрија, а то је ова са којом радим годину дана уназад. Конкретно ова велика Зољица ће имати неке системе за STOL (Short Take Off and Landing), али у комбинацијама какве до сада (вероватно) нису виђене.

Што се конструкцијских проблема и стиродура тиче, то ми је јасно, али и то је врста изазова. Једноставно понављање већ постојећих решења ми није интересантно. Желим да га ја смислим од А до Ш...

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #142 on: September 30, 2009, 11:57:53 PM »
Mephisto, pre desetak i kusur godina sam konstruisao, izradio i leteo avion koji lici na avion koji bi ti zeleo da napravis.
Posto u to vreme (setite se kako je zivot bio lep poslednje decenije 20-og veka u Srbiji) je bilo veoma tesko(i skupo) da se nabavi klasican modelarski materijal (balza, karbon, monokot), bio sam primoran
da koristim materijali koji su trenutno bili dostupni, stirodur, camove letve i samoljepljivi tapet.
Coka je u to vreme leteo nesto slicno mome projektu, ali raspona 1m i mislim sa motorom od 6 kubika.
Moj avion je bio raspona 1,5m i bio pogonjen sa O.S. max-om od 10 kubika, ali pojacan sa rezonatorom.
Ne zelim mnogo da smaram sa konstruktivnim resenjima, ako zelis mogu ti ih opisati, pa cak i fotografisati model, ali sturodur je bio 2cm debljine i ojacan sa camovim letvicama gde je to bilo neophodno.
Tip aviona je letece krilo i 2 vertikalna stabilizatora na krajevima krila.
Motor je bio na nosu aviona(ja sam hteo da pravim sa potisnom elisom, ali ju je bilo tesko u to vreme nabaviti), a tip stajnog trapa jer bio tricikl.
A letelo je polako kao jedrilica (povrsina krila je bilo skoro 1m2, a tezina neznatna) i brzo kao metak (zbog tankog profila) a mogao je da uradi 2 valjka u sekundi (komandne povrsine su bas bile velike).
Sve ti ovo pisem sa namerom da ne razbijas mnogo glavu koji tip profila da stavis (tip profila se birau zavisnosti od krstarec brzine, tezine aviona, Rejnoldsovog broja, specificnog opterecenja ....), nego
lepak u ruke i sklapaj to cudo.
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #143 on: October 02, 2009, 12:22:15 AM »

Марко, потпуно се слажем да се не треба оптерећивати превише детаљима. Овај од 82цм распона који сам правио http://rcfly4um.org/index.php?topic=2555.0 и даље има плочаста крила и лети одлично. Ипак овом знатно већем који планирам волео бих да дам некакав профил крила, што због изгледа, што због летења. Какав год профил да буде, ако је симетричан, мислим да неће бити грешке.

Може неки фото и пар речи више о твојим и Цокиним пројектима, ако ти то неће одузети сувише времена!


Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #144 on: October 16, 2009, 11:56:33 AM »
 (yay)
Stigla zoljica.

 (yay)

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #145 on: October 17, 2009, 11:51:34 AM »
(yay)
Stigla zoljica.

 (yay)

Одакле и каква?


Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #146 on: October 17, 2009, 08:19:57 PM »
Iz sutotice od Tibeteagla. Sada je ružičasta. A biće  :jaki:

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #147 on: October 17, 2009, 09:38:58 PM »
Moj mali doprinos zoljici.
Tražio sam i našao na internetu free dekale. Imaju i za F14, F15, F18, F4 razne verzije.
Evo linka, jer su neki fajlovi veći od 1100KB:
http://www.6mmflyrc.com/kit-instructions/decals

Planiram da ih odštampam crno-belo, na foliji za grafoskope, i da ono što mogu isečem po ivicama i da zalepim na zoljicu. Logo bi bilo teže iseći po unutrašnjim linijama pa bi to uradio samo po spoljnim.
Ima li neko drugi predlog.

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #148 on: October 17, 2009, 10:36:20 PM »

Имам ја други предлог.

Полети Зољицу што пре. Тек тада ће ти се сложити у глави.
Моја прва Зољица је изгледала сјајно. До првог полетања. Касније је мењала лични опис из дана у дан.
Потом је добијала наследнике (чекам зиму и мало слободног времена да покачим на форум постове о тим пројектима).
Елем, полети је, пусти шминку...Мада те разумем уживао сам у томе да је учиним савршеном. Битно ми је било како ћу да јој ошмирглам нос...

http://rcfly4um.org/index.php?topic=254.msg6239#msg6239

Састави је и полети је.

Ако треба помоћ, ту смо.
 (<--)

Offline Nikola pantLA

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 70
Re: F-22 Park Jet Zoljica
« Reply #149 on: November 20, 2009, 01:55:58 PM »
Ako motor ima vise obrtaja a nije tezi od 50g da li ce zoljica leteti brze, negde sam video da za vece obrtaje treba manja elisa i tim se usporava avion a negde da ce najbze ici sa sto vecim obrtajima manjom tezinom (sto je sigurno) i manjom elisom.