Author Topic: SU-37  (Read 113658 times)

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: SU-37
« Reply #135 on: February 27, 2012, 01:30:41 PM »
Narode, a sta se desava sa onim 3D sukhoijem, `jel ce to da leti?

M.  (pijemo)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline vlada-r

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 244
Re: SU-37
« Reply #136 on: February 27, 2012, 06:35:11 PM »
Boje su za beton, maxima Lucani. Nijanse moraju da se prave i uopste nije skupo 1kg 170din. Bela i siva su skuplje koja je tu logika, ne znam? Najvaznije je da boja ne nagriza stiropor, koja je marka (nebitno). Metod farbanja jos nisam utvrdio, voleo bi airbrushom ako budem mogao da izfinansiram. Jeste da se ne kupuje svako dan, ali..... Marko, Suhoj jos nije zavrsen jer su komponente koje ce biti ugradjene u njega u fazi ispitivanja, konkretno najvise problema imam sa snagom motora zato sto su prejaki  :jaki:. Mnogo sam truda i rada ulozio u njega, i ne bi da se na njemu ucim. Zato sam napravio profil Su-37, i na njemu se ucim i ispitujem komponente jer njega je lako popraviti ako se polomi. 27-ica ce sigurno (<--), bicete obavesteni.

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: SU-37
« Reply #137 on: February 27, 2012, 09:16:15 PM »
Vlado, da li misliš da koristiš jednu bateriju 3s 2200mha ili dve? Dva esc ili jedan (ne znam ni da li može jedan)? Kako bi sve to povezao. Video sam da si montirao dva motora D2826/2200kv. Motor je prilično jak, što si i sam konstatovao. Ja sam na SU-37 a sada i na F-22 montirao C2826/1900kv i ima dovoljno snage, mada bi mu možda trebalo zanijansu više. Imam i ovaj motor d2826 ali ga nisam probao. Tako da bi dva motora d2826 imala dosta snage za tvoj model.
Inače, stvaraš mi zazubice i sada ozbiljno razmišljam o Su37 sa dva edf motora.
« Last Edit: February 27, 2012, 09:30:08 PM by IvanGrozni »

Offline vlada-r

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 244
Re: SU-37
« Reply #138 on: February 27, 2012, 10:36:30 PM »
Mislim da koristim jednu bateriju jer nema mesta za dve, jedva uguram jednu a kamo li jos jednu. Mislim da bi ova baterija u potpunosti dorasla zadatku koji bi joj prestojao  http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19122__Turnigy_nano_tech_2250mah_2S_65_130C_Lipo_Pack.html. Planirao sam da koristim 2 esc-a, mada mozes i jedan samo sto moras da dupliras tj. ako jedan motor vuce 30A x 2 motora je narano da znas koliko. Na to dodaj jos 10A za svaki slucaj, sto se tice 2826 nisam verovao da su toliko  :jaki:. Steve je sa 350w postigao idealan odnos masa-snaga, ali on nije farbao ceo model. Ofarbao je samo gornju povrsinu (stomak) je ostao u boji deprona. Ja moram farbati ceo, tako da bi mom trebalo oko 420-450w zbog dodatne boje. Ti motori za 27-icu su mnogo  :jaki:, tako da moram koristiti manji propeler 6x4 ili 6x3 ili da kupujem slabije motore  :sljus.

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: SU-37
« Reply #139 on: February 28, 2012, 09:03:35 AM »
Ako budeš koristio dva kontrolera, evo korisog adaptera, da ih povežeš na jednu bateriju:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21734__Single_4mm_Male_to_4_x_3_5mm_Female_Adapter_1_set_.html

Ili da napraviš ovakav adapter, samo bi morao da umesto ženskog konektora staviš muški a umesto ova dva muška staviš ženski.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10265__XT60_Harness_for_2_Packs_in_Parallel_1pc_.html

Ako budeš koristio dva kontrolera kako ćeš ih povezati sa prijemnikom? Uz pomoć Y kabla ili svaki posebno u slobodna mesta na prijemniku?

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: SU-37
« Reply #140 on: February 28, 2012, 01:35:47 PM »
Ovaj model bio bi odličan u EDF varijanti. Pošto mi se svašta vrti po glavi u vezi pravljenja jet edf modela ili kupovine gotovog, malo sam čačkao po HKu i našao zanimljivu elektroniku za SU-37, koja bi se mogla iskoristiti i za druge modele koje je pravio Steve Schumate F-18, F-15, F-22. Jeste cifra od 90 dolara, ali to je rezultat dupliranja elektronike. Dobije se sasvim solidan setup.
Evo šta bi naručio ako se odlučim da ga pravim:
Fan kućište
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10585__EDF55_Ducted_Housing_for_55mm_system.html
ili ovo
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7925__EDF55_300H_Outer_Case_Gray_.html

impeler
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10581__EDF55_Impeller_for_55mm_6_Blade_system.html

motor
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10923__Turnigy_2815_EDF_Outrunner_4800kv_for_55_64mm.html
ovaj motor daje 750gr potiska.

kontroler
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11430__HobbyKing_40A_BlueSeries_Brushless_Speed_Controller.html

još da se dodaju tri servoa od 9 grama (hxt900) i push rods.

Motori su posebna priča. Daju po 750 grama potiska, što je i više nego dovoljno, ali snage nikada nije malo.

Ono što me brine jeste elevator. Naime u planu po kojem je Vlada radio ovaj model, predviđeno je da se elevator pokreće uz pomoć jednog servoa, a veza između dva horizonzalca prolazi kroz trup. Ako bi radio model sa edf motorima interesuje me da li bi protoku vazduha smetala veza koja ide između dva horizontalca?

Za iste pare bi dobio gotov model sa jednim EDF motorom (kao što je djbojan kupio).
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12942__T_45_Goshawk_R_C_64mm_EDF_Jet_EPO_Plug_n_Fly_.html



Offline vlada-r

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 244
Re: SU-37
« Reply #141 on: February 28, 2012, 08:01:16 PM »
Sto se tice povezivanja esc-a, hteo bi da povezem tako da mogu dobiti yaw efekat pomocu motora tj. kad pomeras palicu kormila u bilo koju stranu da taj motor slabije radi ili da se ugasi. Elevator mmmm, znam kako mozes da resis da nemas vezu izmedju njih zbog protoka vazduha. Imas dve varijante; prva je da elevatore odredis kao i elerone tj. da jedan deo bude fiksiran i da se lomi kao eleron, drugu mogucnost je malo teze objasniti tako da ........ mozda bi mogli da se cujemo pa da ti kazem (pijemo). Na mom SU-27 svaki elevator je poseban.

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: SU-37
« Reply #142 on: February 28, 2012, 09:19:05 PM »
Vidim da ste u nedoumici, pa ako da malo pomognem, iako ove "zujke" nisu više za mene (?)...
Ako koristite dva motora, koristite i dva kontrolera, a bilo bi vrlo elegantno, i dva kanala.
BEC, SBEC ili već, koristiti samo od jednog ESC-a. Na kabliću od drugog preseći srednju žicu, tako da se kasnije, za nedajbože, može sastaviti. Ako "crkne" BEC na prvom, presečeš srednju žicu od njega i sastaviš žice od drugog, ali to nije razlog zašto koristiti samo jedan. Ne bih sad o razlogu zašto samo jedan.
Mogu se koristiti i oba istovremeno, ali im se krajnji napon smanjuje za oko 0,7V, što baš nije poželjno zbog servoa, prijemniku ne smeta ! Sklop koji bi smanjio napon za oko 0,1V je malo skup, tako da je jedan i dalje u opticaju tj koristiti samo jedan.
Jedan ESC i dva motora nikako ne preporučujem. Može, ali na sopstvenu odgovornost!
Zašto predlažem mix dva kanala pa zato što se teško mogu nabaviti dva uparena motora i dva uparena ESC-a. Generalno, to i ne mora da smeta, ali pri nekim brzim figurama ?, a i razlike mogu biti baš velike.
Usaglašavanje se može izvesti korišćenjem exponencijalne krive na stanici. Ove razlike mogu biti toliko minimalne, da se mogu "uslovno" zanemariti.
Ovo mogu najjednostavnije opisati kao neobjašnjivo "klizanje" u jednu ili drugu stranu pri različitim brzinama leta po istom pravcu, a nema ni "daška" vetra ! Ovde mislim na ravnomernu promenu brzine.
ESC-ove spojiti paralelno na bateriju preko Y kabla, sa odgovarajućim konektorima. Pošto su ovde velike struje u pitanju, ne preporučujem nikakvu budž-tehniku. Ko nezna da lemi ili misli da zna, bolje je da kupi gotove adaptere - verujte mi, mnogo je jeftinije !!!
Pri izboru ESC-a obavezno obratite pažnju na podatak o broju obrtaja koji može da podrži.
Za turbinu obavezno obratite pažnju da li je izbalansirana ili ne. Neizbalansirane nikako ne uzimajte.
Servo HXT900 nije baš naivan po struji koju zna da "potegne", a istovremene komande su vrlo česte, kod ovih tipova-modela, računajte max 4 komada na BEC od 3A, ali pravih 3A ! Ziher varijanta je 1kom HXT900 po 1A !

Pozdrav
Miša
#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: SU-37
« Reply #143 on: February 28, 2012, 09:58:21 PM »
Sto se tice povezivanja esc-a, hteo bi da povezem tako da mogu dobiti yaw efekat pomocu motora tj. kad pomeras palicu kormila u bilo koju stranu da taj motor slabije radi ili da se ugasi. Elevator mmmm, znam kako mozes da resis da nemas vezu izmedju njih zbog protoka vazduha. Imas dve varijante; prva je da elevatore odredis kao i elerone tj. da jedan deo bude fiksiran i da se lomi kao eleron, drugu mogucnost je malo teze objasniti tako da ........ mozda bi mogli da se cujemo pa da ti kazem (pijemo). Na mom SU-27 svaki elevator je poseban.

Nadam se da se ne ljutiš na ovom "upadu" !?
Jedino možeš to da izvedeš sa dva kanala tj za svaki ESC po jedan kanal, kao što sam predložio u prethodnom postu.
Sve ostale kombinacije-miksove, radiš na stanici.
Neznam koju stanicu poseduješ, ali ako imaš Turnigy sa ER9 softverom, kaži šta oćeš od komandi i šta ti je na kom kanalu i napisaću ti program i kako da isprogramiraš.

Pozdrav
Miša
#FFCC00

Offline IvanGrozni

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 701
Re: SU-37
« Reply #144 on: February 28, 2012, 10:08:15 PM »
Mišo hvala na objašnjenju. Imaću na umu sve ovo.   :)

Offline vlada-r

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 244
Re: SU-37
« Reply #145 on: February 28, 2012, 10:17:39 PM »
Miso, to vec znamo. Moze da se vidi na ovom videu ZNA LI NEKO UPOSTE NA OVOM FORUMU KAKO SA POSTIZE YAW EFEKAT MOTORIMA. Vidite ovaj video Nemojte seci srednju zicu, izvadite je da bi ste je mogli vratiti ako vam zatreba.
« Last Edit: February 28, 2012, 10:20:55 PM by vlada-r »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: SU-37
« Reply #146 on: February 28, 2012, 10:32:10 PM »
Vec duze vremena se razmisljam da li da nesto napisem u ovom topiku, i puno puta htedoh ali odustah. No jace je od mene.

Da skratim pricu, preveliki projekat za jednog pocetnika, premalo znanja i iskustva, previse zelja, previse komplikacija.

Nekomplikujte sa vektorisanim potiscima, yaw efektima i ostalim stvarima za jedan model te velicine  (nene).

Jos gora stvar od pusher jeta je EDF-a jet, ti modeli naprosto jedu baterije kakve god one bile.

Volite jetove, super, sklapajte Italeri makete i divite im se u vitrini. Hocete da letite jetove, moze ali samo kada budete imali iskustva i para za neki sa turbinom, sve drugo je  (___).

Gledao, citao, odvojio kintu, otisao da vidim uzivo i odustao.

poz
« Last Edit: February 28, 2012, 10:59:23 PM by magic »
Veljko

Offline vlada-r

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 244
Re: SU-37
« Reply #147 on: February 28, 2012, 10:52:24 PM »
Pocetnik jesam, uradicu ga kako zelim pa nek bude za 2 god, za 2 god.

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: SU-37
« Reply #148 on: February 28, 2012, 11:18:17 PM »
Samo ću citirati Veljka:
Vec duze vremena se razmisljam da li da nesto napisem u ovom topiku, i puno puta htedoh ali odustah. No jace je od mene.
Da skratim pricu, preveliki projekat za jednog pocetnika, premalo znanja i iskustva, previse zelja, previse komplikacija.
............
poz

Taj tvoj "YAW" efekat je deset minuta programiranja, na stanici koju sam pomenuo (za mene), a za neku drugu, možda i sat, pod uslovom da može da podrži to...
No, pošto oma startuješ đonom, razmisli zašto niko nezna !?

poz

« Last Edit: February 29, 2012, 12:07:56 AM by miša2002 »
#FFCC00

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: SU-37
« Reply #149 on: February 29, 2012, 12:46:38 PM »
Vlado, samo napred...  ;namig ž
Možda se opečeš, možda i ne, čini se da si spreman na obe opcije. Ali ja te svakako podržavam... Znam da će se Veljko sad nasmejati...  (res)

Koju stanicu imaš. To što želiš nije lako opisati rečima.

Poenta je sledeća, to mora da se izmiksuje u stanici, i kao što M2002 reče moraš koristi odvojene kanale za gas na oba kontrolera. 
Pošto ne znam koju stanicu imaš, pokušaću da ti objasnim "pseudo" rečima.
Recimo, kanal jedan ti je Gas kao i obično, ali isto tako Gas preusmeriš i na kanal 6. To znači da ti oba kanala (1 i 6) imaju istu funkciju. Oba kontrolera povežeš na po jedan kanal, recimo LEVI motor na Kanal 1, DESNI motor na kanal 6.
E sad dolazi težak deo opisa rečima ali ću pokušati: Ta dva kanala miksaš za kormilom pravca (YAW).
Prvi miks ti je: PRAVAC (YAW) -> Kanal 1
To znači da kada pomeriš palicu u levo, gas na tom kanalu mora da se smanju, a na kanalu 6 da ostane isti. Kad pomeraš u desno ostaje sve isto.
Drugi kanal ti je: PRAVAC (YAW) -> Kanal 6
To znači da kada pomeriš palicu u desno, gas na tom kanalu mora da se smanju, a na kanalu 1 da ostane isti. Kad pomeraš u levo ostaje sve isto.

Kako se to konkretno radi zavisi od toga koju stanicu imaš. Podešavanja se razlikuju od stanice do stanice.
Ja ti preporučujem da uzmeš tvoju stanicu i da se igraš sa miksevima, da bi shvatio kako oni rade. Ubeđen sam da ćeš se snaći kad te jednom "prokine", ta tako kažem.

Stavi recimo dva servoa na te kanale i za početak probaj da namestiš da ti oba reaguju na Gas, identično.
Posle pokušaj da napraviš da ti jedan reaguje i na gas i na pravac. I onda ćeš garant uspeti.

Samo da napomenem da je teško ovo objasniti rečima, ovo je jedno od rešenja, i da svako ko kaže da može i drugačije, slažem se u startu! Ja sam ti dao odgovor koji je baziran na stanici koju ja imam, Graupner MX-16iFS.
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident