Darko, šteta da si tako prošao, ali šta da se radi...
Moj drugar Jole je imao dve Extre 260 od nemačke firme Airworld.
One su raspona 208 cm, znači malčicko veće od tvog modela, ali napravljene skoz od plastike i trup i krila. Plastiku ti spominjem samo iz razloga što je tako izliveni model teži od drvenog modela presvučenog sa monokotom.
Prvu Extru smo pravili još u prošlom veku, sad već davne 96-te i Jole je na nju stavio nemački motor BFM od 51 ccm. Airworld preporučuje motor od 35 ccm...
Smatrali smo da jači motor ne može da škodi ali, nismo razmišljali o težini modela. Sve u svemu, model je "ispao" skoro 9 kilograma a, posle jednog nezgodnog sletanja i malog krpljenja i preko 9 kila...
Leteo je kao "tane", brzinom projektila, i svako sletanje je bilo "napeto"...
Jedared se motor ugasio i sa jedno 30-tak metara visine, Extra je odjezdila bar 300 metara dalje i sletela...
Druga Extra 260 imala i 3W 48 B-2 (boxer motor, koji je uzgred još teži ali jači) i bila je ista priča...
Zimus je Jole sa Extre skinuo 3W-a i kupio OS Maxa od 35 ccm, glow motor, i tom promenom je težina spala na malo preko 7 kilograma. Koja promena... Neverovatno koliko je model bolje leteo, kao da to nije bila ona ista Extra 260...
Gledao sam, naravno, i Markov model "na delu", i činjenica je da na tom modelu motor od 50 ccm nije prejak. Verovatno Markova Extra ima i malo deblji profil, te je time sporija a, svakako je lakša jer je napravljena od drveta.
Model od Airworlda je imao i baš "tanak" profil i nije bio namenjen za 3 D letenje.
Svakako da je motor od 24 ccm preslab a, rezervoar od 2dl premali...
Ako uspeš da popraviš model, razmisli o motoru, ako ćeš leteti 3 D poslušaj Marka, jer je njegov set up odličan i motor ga savršeno služi.
Ako ćeš leteti više akrobatski sa možda ponekom 3 D figurom, možda može da ti "zalegne" i neki manji motor.
Benzinac ima prednost jer je gorivo drastično jeftinije a, glow motori tolike kubikaže prilično troše...
Sa druge strane ako ti "glow čorba" nije problem sa glow motorom dobiješ dosta lakši model, kojim se lakše leti...
Sve ima i prednosti i mana. Moraćeš sam da odlučiš...
Pozdrav
Mirče