Author Topic: piper cub hidro  (Read 44182 times)

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #60 on: December 24, 2014, 12:26:48 PM »
Hvala.  :)


Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: piper cub hidro
« Reply #61 on: December 24, 2014, 01:25:34 PM »
hvala ti!! ()-()

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: piper cub hidro
« Reply #62 on: December 31, 2014, 02:04:56 PM »
Srećnu Novu Godinu i Božićne praznike

Želi Vam

Mirče (pijemo)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: piper cub hidro
« Reply #63 on: January 24, 2015, 09:26:28 PM »
Posle "kombinacija" oko pogona, pala je odluka da za sada on bude, kao kad je stigao od Adama, tj. elektro.
Razlog je jednostavan, sve je namešteno i dok ne probam model neću da se upuštam u nove "avanture".
 


Kad model proleti, videćemo šta će dalje biti.
Glavno pitanje za sada je koliko Piper dugo može da leti sa baterijom koju sam dobio sa modelom (6S - 3300mAh)
Ako je vreme trajanja baterije 5 - 6 minuta, onda je to kratko.
Ako može da se leti desetak minuta to i može da prodje.

Benzinski motor otpada u svakom slučaju, a sledeća opcija je glow.
Da li dvotaktni ili četvorotaktni glow, za sada ne bih da razmišljam o tome, kao što rekoh, sve zavisi od vremena leta modela sa baterijom koju imam.

Pošto je model u extra stanju, napravio sam samo par "kozmetičkih" promena.
Od Vlade iz RC Srbije kupljeni su točkovi, a Zajko je poslao nov kapotaž...





Ubačen je prijemnik, namešteni su svi hodovi na kontrolnim površinama, baterija je dobila nov držač i sad ostaje samo da se prolepša vreme, pa da vidimo kao "žuća" leti...

 (pijemo)

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 809
Re: piper cub hidro
« Reply #64 on: January 24, 2015, 09:47:36 PM »
Bas lep Pajper koji je to motor na njemu koju oznaku ima

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: piper cub hidro
« Reply #65 on: January 24, 2015, 10:14:00 PM »
Motor je Terra Hobby, oznaka piše na njemu...
Kontroler je od 80A. elisa je 15x6 a baterija 6S 3300mAh...

Kako mi Adam kaže, taj set up je stavljen jer ga je imao, a Cub navodno leti sa 30% snage.

Inače, isti set up Adam ima i u Katani od 2 metra i "rutinski" huveruje...


Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #66 on: January 24, 2015, 10:18:16 PM »
Kalkulator za ovaj setap kaže:
Mixed Flight Time = 6.1min, a može da bude i 7min, jer se radi o Pajperu sa dobrom efikasnošću krila, mada plovci kvare ukupnu sliku.
Potreban je još jedan ovakav LiPo u njega, da bi leteo preko 10min. Ta težina neće znatno kvariti letne osobine modela, po mojoj proceni. A može i neka među veličina između 4000-5000mAh 6S 1 pakovanje.

Sa elisom 15x6" motor je preopterećen i vuče 76A sa potiskom od 5700g, a što je motoru puno u dugom trajanju maks. gasa, pogotovo ako nema dobro hlađenje ispod kapotaža. Fabrike za ovolike motore preporučuju maks 60A trajno. Za to treba elisa najviše od 14x6" sa kojim vuče 4990g na maks gasu, a onda vuče 63A. Sa većom elisom je potrošnja veća i leti kraće vreme.

Ovo je od prilike motor iste veličine i karakteristika, a preporučiva maks. stuja je 55A. Ovo znatno zavisi od ambijenta ugradnje.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19617__Turnigy_L5055B_600_Brushless_Outrunner_600kv.html

Ja bih stavio 14x5" sa kojim vuče 55A sa vučnom silom od 4400g, a vreme trajanja leta
sa ovom  elisom je   oko 6.1min sa navedenim LiPo, i mirna Bačka.  (fiu)
Sa 4000mAh 6S bi leteo 7.2min,
a sa 5000mAh 6S           8.7min.

Podaci su iz http://www.ecalc.ch/motorcalc.php 
 ;namig





« Last Edit: January 24, 2015, 11:08:10 PM by tibeteagle »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: piper cub hidro
« Reply #67 on: January 25, 2015, 05:51:07 PM »
Uf, 6 - 7 minuta baš i nije nešto. No, ajde videćemo da li je to baš tako, samo da se malo ovremeni...

Usput, ima li neko dvotaktnog OS max od 10 ccm ili četvorotaktnog od 15ccm?

 (pijemo)

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: piper cub hidro
« Reply #68 on: January 25, 2015, 06:29:43 PM »
Mirce, nije na tvom modelu problem motor. Motor je u okvirima preporucenog od H9. Problem je baterija jer ga ljudi mahom lete na 4S, kako proizvodjac i predvidja. Za tu razliku od dve celije viska mozes da stavis 4S bateriju veceg kapaciteta i prilicno produzis let. Npr. ova 4S baterija je priblizno iste tezine kao ta tvoja. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21381 Verujem da bi sa njom dobrano prebacio 10 minuta letenja.

Sto se tice glow motora, ja sam Savinog Pipera, ista razmera, skoro identicna tezina, leteo sa OS Max-om od 7.5 ccm. Sa njim sam radio sve osnovne akrobacije i krstario na pola gasa. Mislim da bi 10ccm bilo nepotrebno. Eventualno OS 55AX.

 (pijemo)
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #69 on: January 25, 2015, 08:04:48 PM »
Quote
Za tu razliku od dve celije viska mozes da stavis 4S bateriju veceg kapaciteta i prilicno produzis let.
To tako ne može. Let zavisi od energetskog kapaciteta. LiPo iste težine ima isti energetki kapacitet. Napon je potreban zbog karakteristika motora, da bi se dobio željeni obrtaj, a što diktira Kv vrednost. Maks. obrtaj sa 6S kod ovog motora je OK.

MIrče, upravo sam napisao neka moja mišljenja o prihvatanju današnjih pozitvnih trendova u modelarstvu. Siguran sam da ćete zavoleti elektro pogon. Slikoviti rečeno, kada neko sedne i isproba neki konforan auto, keško izlazi iz njega.
« Last Edit: January 25, 2015, 08:09:25 PM by tibeteagle »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: piper cub hidro
« Reply #70 on: January 25, 2015, 09:01:04 PM »
Nemam ja problem sa "elektro pogonom", nego gledam da najracionalnije iskoristim ono što imam.

Znači, za elektro set up, ako se pokaže da je OK, treba da kupim još dve baterije (100 evrića).
Ne bih da "trčim pred rudu", a onda let 6 minuta...  :sljus

Glow motor, pa još ako je 7,5 ccm dovoljan, je na neki način isto dobra priča, jeftin je, mali je potrošač, a pošto sam u medjuvremenu nabavio F3A model sa glow motorom, imam svu neophodnu opremu za taj pogon.
Mana je što moram sve da prepravljam i što će model biti uvek mastan.
Mana je i što će biti više "štelovanja" u odnosu na elektro...

Teoretski, mogao bih da prodam set up i postojeću bateriju, kupim motor i da mi još preostane kinte.
Lova će vremenom otići na gorivo...

Nego, ta priča sa 4S, a većim kapacitetom, kolika mi tu treba elisa i ima li neki "kalkurator" za taj set up?

 (pijemo)

Offline banbo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 612
Re: piper cub hidro
« Reply #71 on: January 25, 2015, 10:59:45 PM »
Prvo da se ogradim, sa mojom strucnoscu Vam nisam ni prici, al malo proguglahi nadjoh ovo i nadam se da ce pomoci. Covek kaze da ima oko 30 min leta mmmm  sto ti i trazis  :big smile


RE: HANGAR 9 Piper J-3 Cub 40 Conversion

    I just maidened my Hangar 9 Cub last week. Here is my power setup:

    Motor: AXI 4120/18
    Battery: Tanic 5S1P 5000 MAH
    ESC: Phoenix 60
    Prop: Zinger wood 13X10

    This combo runs 855 watts at 45 amps and has more than enough power. I can fly it for at least 30 minutes on one charge.

    I've tried APC 14X10 and it pulls 1090 watts at 55 amps-way too much. An APC 14X8.5 is much better and it pulls 845 watts at 44 amps. I like the wood prop because it looks more scale like.

    This is a beautiful looking and flying airplane with an electric setup. With this motor, you could also add floats at a later time and still have enough power.

Make things as simple as possible, but not simpler.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #72 on: January 25, 2015, 11:25:36 PM »
Quote
Nego, ta priča sa 4S, a većim kapacitetom, kolika mi tu treba elisa i ima li neki "kalkurator" za taj set up?
Sa 4S se ruši logika celog power sistema, bez obzira na strujni kapacitet. Evo obrazloženja.
Broj ćelija od 6S(22.2V) je dobro uparen sa ovim motorom (Kv=580).
Sa 6S je maks. broj obrtaja oko 10860 o/min sa opterećenjem elise što je odlično iz aspekta brzine modela i veličine elise. To je kao da imate 4T motor na modelu, a koji je svakako sporijeg tipa.
Sa 4S bi bilo oko 7000 o/min, što nije dovoljno, jer će na  full gasu biti spor, kao sa 6S na 66% gasa, pa i sa najvećim korakom elise koji se sme staviti.
Sa 6S treba elisa koja je u najboljoj proporciji sa veličinom modela, dok je i ova od 15x6" i na izgled velika.
Ponavljam preporučenu elisu od pre iz proračuna za 6S, a to je 14x5" ili 14x6".
A da ponovim i onu najvažniju stvar malo preciznije, a znam da je teško shavtiti, ali verujete da je tako.
Dužina leta, iz aspekta velične LiPo , zavisi od energetskog kapaciteta. LiPo iste težine ima isti energetki kapacitet.
Konkretno,
6S 3600mAh  je energetski i težinski od prilike isto kao
4S 5500 mAh, (takav nema standardni). Ovaj sada ne preporučujem razmatrati iz gore navedenih razloga  potrebe veće krajnje brzine i karakteristike motora, Za 4S bi trebao motor sa 850-900Kv.

Što se dužine leta tiče, veoma puno zavisi još i od tipa modela i načina letenja. Tip modela daje dobar uslov za štedljivo letenje bez plovaka, ali je način letenja bitiniji. Brzo penjanje, nagli zaokreti, akrobacije i brušući letovi nose struju zbog potrebe većeg gasa.

Kalkulator ne računa maksimalno vreme leta sa minimalnim gasom, sa kojim još model stabilno krstari, jer ne poznaje modele. Pa tako može vrlo lako da bude, da sa 3600mAh 6S leti i više nego 10 minuta. Duže se ni ne sme leteti zbog pada koncentracije.

LiPo jeste relativno skupa komponenta, ali nema sistema paljenja ni troškova goriva, dok je struja punjenja zanemarljiva veličina. Dobro, treba punjač i napajanje, ali oni ne stare i ne gube drastično vremenom u vrednosti kao LiPo posle 6-8 godina normalne ekspoatacije, ili pre ako se pređe predviđeni ciklus punjenja i pražnjenja, a što je svakako u granicama rentabilnosti. Jedan let ne sme da košta više od 1.- eura kao amortizacija LiPo i struja iz zida. Naravno, varira od veličine.

Jeste elektro pogon malo složenije na prvi pogled od SUS pogona, ali daje veoma precizan uvid u rad sistema. Mogućnosti izbora je 10x veća od SUS. Sistem je veoma pouzdan ako je sve dobro sinhronizovano a ne samo od prilike, jer iznenađenja tako lako može da bude. Znaju to koji su olako shvatali ovo i puno im je to koškalo do sada. Na sreću proizvođača modela i delova, puno je takvih.
« Last Edit: January 26, 2015, 01:54:45 AM by tibeteagle »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #73 on: January 25, 2015, 11:58:53 PM »
Quote
...Covek kaze da ima oko 30 min leta ... 
Malo sutra. Kalkulator kaže za njegov setap 12.5min. mixed fly zbog većeg LiPo od Mirčetovog. Neka bude 15min sa štedljivim letenjem. Neka bude 20min sa velikom termikom, ali 30 je ne moguće.
Inače ima loš izbor elise sa 13x10" za taj motor i tip modela, što i kalkulator javlja.
« Last Edit: January 26, 2015, 01:45:59 AM by tibeteagle »

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: piper cub hidro
« Reply #74 on: January 26, 2015, 01:01:16 AM »
E zato ja ne volem letenje na struju. Nije komforno. :)