Author Topic: piper cub hidro  (Read 38716 times)

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: piper cub hidro
« Reply #75 on: January 26, 2015, 09:15:51 AM »
........
Nego, ta priča sa 4S, a većim kapacitetom, kolika mi tu treba elisa i ima li neki "kalkurator" za taj set up?

 (pijemo)


Kalkulatori su samo imformaciona stvar, pod uslovom da znaš i sve ostale karakteristike, a najbitnija je karakteristika-e motora, a sve ostalo proizilazi iz toga...

Quote
Za tu razliku od dve celije viska mozes da stavis 4S bateriju veceg kapaciteta i prilicno produzis let.
To tako ne može. Let zavisi od energetskog kapaciteta. LiPo iste težine ima isti energetki kapacitet.
.......
O kom "energetskom" pojmu pričaš tj pišeš i odkad se on meri na kilo ?
U kom to kalkulatoru postoje podaci za ovaj motor?

Da se ne ubeđujem s tobom, reći ću ti samo jedno, a to je da su 5.000mAh za 4S bateriju isto što i 5.000mAh za 6S...
mAh su mAh i oni se ne mere na kilo ili već, i apsolutno nemaju veze sa brojem ćelija baterije - ono S...


@mirce
Ja nisam uspeo da pronađem karakteristike za tvoj motor, tako da ti ni kalkulatori ne mogu pomoći, čak može da se dobiju skroz pogrešni podaci tj podatci.
Za svaki motor imaš četiri bitna podatka:
1- Radni napon od-do (recimo od 4S do 6S)
2- Max konstantna struja - ovo treba razlikovati od Imax n sec ! (recimo Imaxconst=55A a Imax=65A 3 sec)
3- Broj obrtaja po Voltu (ono 580 bi trebalo da je to, a obeležavaju sa kv)
4- broj polova (nažalost, ovaj podatak retko ko navodi, a bitan je za setup ESC-a)

Ako sam dobro pročitao, ovaj motor i baterija su već bili u setup-u i ESC od 80A. Model je oko 2m i oko 3.800gr do 4.000gr !? Adam je planirao da stavi Dualsky motor od 1.250W i pretpostavljam da je ovaj motor tu negde? Ako je tako, onda imamo veliki višak snage !..
Ako pretpostavimo da je to tako i ako imamo, od podataka, to što imamo, a to je baterija od 6S i ESC od 80A i ako uzmemo faktor sigurnosti, doćićemo do Imax=56,3A tj uzećemo da je 56A 3sec.
Daljom računicom dolazimo da je Imaxconst=49,6A - uzećemo da je 50A !

Ako je sve ovo tačno, sledeća stvar je određivanje odgovarajuće elise. Za to je potreban, recimo, onaj PowerMeter sa HK, što meri struju, napon, snagu itd. obrtomer i dinamometar ili ti, recimo, ono ribarsko kantarče sa onim kukama, što meri 5 do 10kg, a može i više i nekoliko elisa.
Pretpostavljam da sve to već imaš ?
Da ne dužim mnogo, prikačiš kantarče za stub i za "aždaju", PowerMetar prvo za ESC pa na bateriju, uključiš stanicu  :big smile pa prijemnik i polako dodaješ gas...
Ako u nekom položaju palice dostigneš vrednost od 50A, zastani i očitaj broj obrtaja, trenutni napon baterije i koliko je kg. Onda povuci palicu do kraja i što brže očitaj kg i obrtaje i vrati palicu, a na PowerMetru očitaj max vrednosti struje, snage i min napon...
To ponovi i sa drugim elisama. Cilj je da postigneš Imaxconst što više tj što bliže max položaju palice i pri tome što više kg na kantarčetu, uz što veći broj obrtaja. Oko 9.500 je OK.
Pretpostavljam da bi s ovim motorom trebalo da dobiješ oko 4kg !
Za početno merenje, upotrebi tu elisu na njemu, mada mislim da će ona mnogo više da se dere no nešto drugo. Sledeću uzmi za col manju tj 14"x6. Ako s njom dobiješ manje vrednosti i ako nemože da dostigne 50A, znači da je mala...

Kad si pronašao odgovarajuću elisu, pronađi pri kolikoj struji će da "povuče" oko 1,5kg. Na osnovu te struje, može se izračunati dužina leta tj vreme., skoro u minut ! Naravno, ovaj deo važi za Pajpera.

Ako ovo "nabodeš" kako treba, sa postojećom baterijom, ako je dobra, trebalo bi da imaš bar 8 minuta, ako ne i celih deset! Naravno, normalnog letenja da ne kažem, penzionerski  lol i ako je motor 1.250W na 6S !!!

Ako uzmemo da je 50A Imaxconst i da ga teraš stalno sa tom strujom tj pod punim gasom neprekidno, vreme je nešto manje od 4 minuta...

Moj je na startu oko 4kg  raspon ili ti razmah oko 1.870mm. Ima oko 800gr viška raznoraznih skalamerija i oko 600gr je baterija (5.000mAh). Motor, u ovom, je 4250 od 580W (prethodni su bili 5055 od 1.500W - prejaki) i elisa, trokraka, MasterAirscrew, Windsor serija, 13"x6"... Zavisno od toga kako ga maltretiram, vreme je od 10 do 20min !
#FFCC00

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: piper cub hidro
« Reply #76 on: January 26, 2015, 10:15:44 AM »
ljudi moji previse filozofije!! model sa ovim setupom je vec leteo, snage ima ne previse nego uff tako da model leti komotno na 40% gasa, sa ovim akumlatorom sto ima moze komotno da leti oko 7-8min , nek kupi jos jedan i gotovo. ()-()

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #77 on: January 26, 2015, 02:57:59 PM »
Quote
O kom "energetskom" pojmu pričaš tj pišeš i odkad se on meri na kilo ?
Energija struje izražena u  [KWh] ili [Ws], dobija se umnoškom napona i strujnog kapaciteta izvora.  Čak i zapreminski duplo veći LiPo je duplo teži i ima duplo veću energetsku vrednost. Kalkulatori ga interno računaju za dobijanje vremena trajanja leta i sl. Treba poštovati tuđe znanje i kupiti kalkulator od autora i znaće više nego kao free verzija, pa čak i ovaj pajperov motor poznaje.
Pošto je na svetu sve energija, pa čak i misao, na sve zagonetke se preko ovog pojma mogu dobiti odgovori, i slika će odmah biti jasna. Jedna misao za potporu:
"If you want to find the secrets of the universe, think in terms of energy, frequency and vibration.” Nikola Tesla

---
Adame u pravu si sa jačinom setapa. To niko nije ni osporio. Jedino elisa nije optimalizovana za motor i veća je za 1 broj. Na velikom ili punom gasu se brzo pregreva, a koji je još pokriven sa kapotažom, jer prelazi granicu termalne izgržljivosti ovog motor. Sa većom elisom troši više struje, ako se ne pazi na palici, a samim tim će leteti kraće vreme. Naravno da će leteti i sa većom elisom ali sa većom dozom rizika i pono suvišne brzine, koje Piper ne voli.

Elisa je na izgled bezazleni deo aviona, a ipak toliko je često pregorevanje elektronike zbog njega, pa čak i lom modela. Mnogi se češu kada im se to desi i traže grešku na drugim mestima. Slabo ovo, slabo ono, a u stavri je samo elisa relativno jaka za njih. Zato je dobro unapred razmišljati i sinhronizovati delove, da kasnije ne boli glava a ni džep.
 ;namig


« Last Edit: January 26, 2015, 03:00:03 PM by tibeteagle »

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: piper cub hidro
« Reply #78 on: January 26, 2015, 06:54:32 PM »
 :sljus
@TIBETEAGLE

#FFCC00

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #79 on: January 26, 2015, 08:38:26 PM »
Mirče, evo slika direktno iz kalkulatora. Sve je jasno sa njih. Vreme leta kalkulator uzima da se leti na pola gasa konstantno, što ne ogdovara potpunoj istini, iz već pre navedenih razloga. Neki rezultati odstupaju od pređašnjih navenenih, jer sam precizirao neke ulazne podatke. LiPo sam stavio 3700mAh, jer nije bilo izbora za 3300mAh, ali to ne menja na suštini error podataka.

Prva slika pokazuje šta se dešava sa sadašnjim setapom i elisom 15x6", dok druga pokazuje sve isto, ali samo sa manjom elisam 14x5". sa ovo elisom je statička potisna sila veoma solidna i iznosi 5128g a da motor i ESC može konstatno da radi. Očekivana brzina modela od 41 Km/h je takođe u redu za ovaj model.

13633-0

13635-1

Za tačnost podataka iz kalkulatora odgovara autor programa. Svako neka sebi proveri navedene parametre iz kalkulatora sa Power metrom na svom modelu pre starta!
« Last Edit: January 26, 2015, 09:47:50 PM by tibeteagle »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: piper cub hidro
« Reply #80 on: January 26, 2015, 09:16:40 PM »
Elisa je najmanji problem, ako neko ima odgovarajuću 14x5 kupujem odmah...

 (pijemo)

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: piper cub hidro
« Reply #81 on: January 27, 2015, 04:42:26 PM »
Mislio sam da se više ne javljam, ali džaba. Čini mi se da ili ne pročitaš ono što napišem ili ignorišeš, a to nije prvi put. Recimo, seti se šta sam ti savetovao-predlagao za prednji trap "Panthera". Tek kad si ga skenjao, odradio si samo deo predloženog i ...
Adam ti je samo potvrdio ono što sam ti napisao, da ne kažem izračunao,
@mirce
Ja nisam uspeo da pronađem karakteristike za tvoj motor, tako da ti ni kalkulatori ne mogu pomoći, čak može da se dobiju skroz pogrešni podaci tj podatci.
.......
...Adam je planirao da stavi Dualsky motor od 1.250W i pretpostavljam da je ovaj motor tu negde? Ako je tako, onda imamo veliki višak snage !..
...........
.......
Za početno merenje, upotrebi tu elisu na njemu, mada mislim da će ona mnogo više da se dere no nešto drugo. Sledeću uzmi za col manju tj 14"x6. Ako s njom dobiješ manje vrednosti i ako nemože da dostigne 50A, znači da je mala...

Kad si pronašao odgovarajuću elisu, pronađi pri kolikoj struji će da "povuče" oko 1,5kg. Na osnovu te struje, može se izračunati dužina leta tj vreme., skoro u minut ! Naravno, ovaj deo važi za Pajpera.

Ako ovo "nabodeš" kako treba, sa postojećom baterijom, ako je dobra, trebalo bi da imaš bar 8 minuta, ako ne i celih deset! Naravno, normalnog letenja da ne kažem, penzionerski  lol i ako je motor 1.250W na 6S !!
!
.......
...........

Ovo nema veze s mozgom:
#FFCC00

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #82 on: January 27, 2015, 04:50:05 PM »
Mirče, mogu se upotrebiti i sledeće elise i sa svakim od njih je sistem bezbedan i dovoljno efikasan i snažan po kalkulatoru.
13x8" 14x5" i 14x6"
Tip elise je najbolji ako je namenjen za elektro pogon sa oznakom "E" kao recimo APC E, ali može i neki drveni u skala obliku. Oblik sadašnje drvena elise je dobra, nove je generacije i namenjena je samo za ovakav E pogon.
Napisao sam ovo jer znam da do sada niste imali E pogon, pa su ovde i elise malo drugačije, tanje i sl. Sve to ne znači da se ne može staviti neka starija možda skala izvedba za SUS pogon.
 ;namig
« Last Edit: January 27, 2015, 07:20:54 PM by tibeteagle »

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: piper cub hidro
« Reply #83 on: January 27, 2015, 05:00:52 PM »
@tibeteagle
Očigledno je da nikad u životu nisi odradio ovu vrstu merenja !!!
#FFCC00

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #84 on: January 27, 2015, 09:47:08 PM »
Mirče, evo još koja dobra informacija o moći i granicama ovolikog motora. Pošto neke marke dolaze i odlaze, uvek se može računati na stabilne. Ovaj AXI motor na linku
http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=4120&serie=18&line=GOLD
je iste veličine kao u Pajperu sa tim, da ima nešto manju Kv vrednost. Na žalost nemaju baš isti sa 580Kv, samo manji i veći. To ne menja na snazi, samo u broju obrtaja. Cela stranica je puna korisnih informacija o električnim i fizčkim parametrima o motoru u prvoj tabeli i dole sa raznim vrstama preporuke elisa, veličina LiPo, vrste modela i razne druge način eksploatacije. Za Pajpera treba gledati trenera.

Izdvojio bih jednu kapitalno važnu stvar da objasnim malo detaljnije. Sve proporuke su vezane za gornju granicu strujne vrednosti, a koja iznosi,  citirano: Current capacity 55 A/60s. iz prve tabele. 60s je ukupno vreme u sekundama dok se može konstantno držati tolika struja na namotajima. Dakle, ako budete merili maks. struju Power metrom, sa bilo kojom elisom, ovo ozbiljno treba uzeti u obzir. Sve druge teorije o moći motora preko toga su posebni slučajevi, kada se sme ići preko toga, za koji vremenski period, pod kojim uslovima hlađenja i sl. To nije slučaj kod Pajpera.

Axi firma je dala prvu standardizaciju veličina za BL outrunner motore u svetu. I danas se smatraju etalonom za upoređenje sa drugim markama, pa su podaci potpuno pouzdani. Razlike može da bude u stvarnosti od drugih, ali samo iz razloga kvaliteta izrade.
Verujem da će vam pomoći da više razumete izuzetnu fleksibilnost ovog pogona, mada je na prvi izgled složeno. Svima nama modelarima, od nedavno na elektro pogon, je trebalo nekoliko godina da se u potpunosti razume sistem. Nadam se da će vama ići brže.  :)
« Last Edit: January 27, 2015, 09:50:59 PM by tibeteagle »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: piper cub hidro
« Reply #85 on: January 27, 2015, 10:24:07 PM »
OK, OK...

Ovo je suviše neozbiljan model da bih ulazio i velike analize set up-a.
Da ponovim, postojeći set up sam dobio sa modelom, pa ću to i koristiti, bar za početak.

Da kupujem "sto" elisa i merim vrednosti ne pada mi na pamet. Niti imam vremena niti volje...

Nego, kažete da bi trebala manja od ove postojeće 15x6?
Ajde ako neko ima elektro elisu 14x5 ili 14x6 neka se javi da pazarim...

Hvala na savetima...

 (pijemo)


Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #86 on: January 27, 2015, 11:00:30 PM »
Ma ne sto. Ako smo uvek imali barem 3 elise za glow motore, ni ovde nije na odmet imati razne slične, ako za ništa drugo barem kao rezervnu. Nema tog kalkulatora ni teoretske preporuke koja će odgovarati modelu, motoru i zahtevima pilota.
Slobodno probajte sa ovom elisaom, ali sa izmerenom potrošnjom, da dobijete najvažniju sliku vašeg sistema. To je samo 2-3 minute merenja. Kasnije na osnovu toga možete videti gde ste i šta da menjate, da bi ste imali sigurnost i performanse zajedno.


Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: piper cub hidro
« Reply #88 on: January 28, 2015, 08:04:32 AM »
moze , uzimaj slobodno

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #89 on: January 28, 2015, 04:11:37 PM »
Da, ok. je i sa APC E 14x7", bez obzira što je korak veliki za Pajpera na 10500 o/min i može ga dovuću do većih brzina, na kojima već Pajper postaje dosta nestabilan. Proba će najbolje pokazati. Tanji je od svakog drvenog, pa samim tim i efikasniji, i vredi te pare. APC je najbolji izbor cene i kvaliteta. Jedino su skulje graupnerove CAM serija ravni sa njima.

Pazite jer krajevi seku ko britva pri okretanju! Između ostalog, opravo zbog toga je povećana efikasnost ovakvih oblka elisa, jer su vazdušni otpori smanjeni na krajevima, gde je njaveća brzina i krak sile otpora.
 ;namig
« Last Edit: January 28, 2015, 04:13:54 PM by tibeteagle »