RC MODELI AVIONA - SUS > AKROBATSKI MODELI

extra 300

(1/4) > >>

uzvarb:
Pozdrav svima na forumu.
Pre par nedelja sam zavrsio model extra 300 , napravio 10 tak letova
sumirao utiske i odlu?io da ga predstavim na forumu.
Model je razmaha krila 151cm ,dužina trupa je 135 cm, težina bez goriva 2800 grama i
pogoni ga motor od 10 kubika, os 61 sf.
Model nije iz kita nego je sve radjeno u doma?oj radinosti,planovi su skinuti sa neta
sa nekog italijanskog sajta. Model je ceo konstruktivan 90% od lagane balze, a samo na poledinim
mestima je korišten topolov šper od 3mm. konstrukcija je izgledala dosta slabo. Medjutim
posle presvla?enja sve je leglo na svoje mesto.
Ovom prilikom se ne bi zadržavao puno na izradi drvenarije za model jer je ona standerdna kao i ve?ina
drugih modela. Više ?u pisati o izradi kalupa za kapotaž,kabinu i izradu stajnog trapa koji
sam sam osmislio u nedostatku fabrickog originala. i pokazao se izuzetno!

uzvarb:
Kapotaž
Prvo je izradjen model (beba) od pene (nalik pur peni), ovaj materijal je
izuzetno lako obredjivati ,i jako je mekan. Zato je na njega nanesen sloja epoksidne smole
i nakon njenjg stezanja usledilo je gitivanje i farbanje.
Od tog modela napravljen je dvodelni kalup od poliestera (kit za ?amce)
Izrada se svodi na dravljenje pregrade koja deli model na 2 dela po dužini,mazanja odvaja?ima
odlivanja 1 polovine, zatim po stazanju nje skidanja pregrade ,odlivanja druge polovine.
Kad je sve suvo otvori se kalup izvadi model, i posle poliranja kalupa i opet mazanja odvaja?a isti je
spreman za odlivanje kapotaža. liven od epoksi smole sa 2 sloja 163 gramske tkanine.

uzvarb:
kabina
Kabina je istisnuta od providne folije koja je kupljena u prodavnici Uradi sam u Bg-u (nije reklama nego koristan podatak)
Od medijapana lepljenog u više slojeva do potrebne debljine je napravljen oblik kabine veci za par cm od potrebne.
Od bukovog špera je napravljen ram koji prelazi preko kalupa tako da mu je otvor veci za 3-5mm.
folija se isece na dimenziju rama i letvicama i frafovima m6 ucvrsti za ram. zatim se sve to ugreje na 180 stepeni celzijusa.
Kad je ugrejano folija se malo opusti i to je znak da moze da se pocne sa izvlacenjem kabine. za ovaj postupak se ima negde oko 10 sekundi vremena. Ivrši se jednostavnim pritiskom na kalup.
Posle se kabina obsece na tacne mere i to je otprilike to

uzvarb:
Stajni trap
U nedostatku originalnod od durala pribegao sam sledecem triku.
Od stare celicne testere, od mašine koja se u narodu zove Gater,
koja je debela 1mm je napravljen stajni trap.
Kao takav je suviše elastican i nije pogodan za tu upotrebu
pa sam uradio sledece. Sa obe strane tapa sam epoksijem zalepio penu, istu onu od koje je sadjena beba za kapotaž. Zatim istu obradio u kapljasti profil i obložio 1 slojem 163 gramske tkanine.
Kad se to steglo usledilo je gitovanje ,šmirglanje i naravno farbanje.
Konacan rezultat se vidi na slici.

uzvarb:
Letenje
Posle par letova usledilo je eksperimentisanje sa razli?itim elisama 12x6 plasti?na,12x7 plasti?na,
13x6 drvena, i 11x7 i3/4 plasti?na. i od svih se najbolje pokazala , pogotovo u vertikalnom penjanju 12x7 graupnerova.
Takodje sam svakim letom težište pomerao blago u nazad da dobijem najbolju poziciju za akrobacije.
Model nije tražio neka ekstra trimovanja i ve? u prvom letu je zadovoljio preformansama.
Jedina stvar koja je naknadno uklju?ena je otklon vertikalca na 140% i eksponencijalno otkanjanje elerona i
dubine (30%)
Nadam se da ?e te videti i uzivo let ovog modela na nekom od slede?ih modelarskih druženja.
Uskoro novi projekt i novi model, do tad ostanite svi pozdravljeni.
Ako ima pitanja, komentara i sugestija rado ?u ih primiti.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version