Author Topic: ESC, motor, zupčanik...  (Read 4898 times)

Offline damirmih

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 402
  • Keep it simple.
ESC, motor, zupčanik...
« on: August 03, 2010, 07:30:42 PM »
Da li je moguce smanjiti broj obrtaja rotora uzimanjem slabijeg esc? Konkretno imam ovaj motor:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8144 u HK250GT.

Kako je on dosta jaci (4200KV) od prema Align-u predvidnjenog (3400KV) mogu li smanjiti broj obrtaja uzimajuci slabiji esc, npr od 18A? Ili sam prinudjen da uzmem zupcanik sa manje zuba (npr 11 - 12)? Takodje mogu li na stanici preko end point settings-a da na trecem kanalu gasa, smanjim sa 100% na recimo 70% - 80% i time umanjim snagu motora? Poslednja mi je opcija da expreimentišem za zupčanicima jer ih treba cekati iz HK a i nemaju ih na stanju (iako bi ovo bilo najlogičnije)...

Takodje, kada piše da motor vuče npr 20A, da li to znači da ako mu staviš esc od npr 18A će se esc naprezati da postigne ili već da motor neće raditi punim kapacitetom već onim koliko mu esc daje snage.

Hvala na odgovorima...

PS. Izvinjavam se ako sam slučajno pokrenuo novu temu o kojoj je bilo ranije reči.
Keep it simple.

Offline SaleR

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 289
Re: ESC, motor, zupčanik...
« Reply #1 on: August 03, 2010, 09:32:02 PM »
Broj obrtaja ces smanjiti na svojoj stanici tako sto ces krivu gasa podesiti da ti ona ide dokle ti odgovara po zvuku rotora ili ukoliko imas brojac obrtaja pa izmeris koliko ti pise u uputstvu za tvoj helikopter...

Sa slabijim ESC-om neces dobiti nista, a slobodno mozes da stavis taj motor...

Ukoliko stavis slabiji esc on ce se pregrevati i u nekom trenutku ce se ukljuciti zastita koja ce ti smanjiti snagu na neku vec zadatu...

Znaci da zakljucim broj obrtaja rotora ces podesiti u meniju za krivu gasa.

Offline damirmih

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 402
  • Keep it simple.
Re: ESC, motor, zupčanik...
« Reply #2 on: August 03, 2010, 09:42:23 PM »
Prvo, hvala na odgovoru! To sam naravno imao u vidu kao jednu od opcija, što je i najlakše uraditi ali me zanimao ovaj odnos izmedju esc, motora i zupčanika.... Imam obrtometar pa ću to uštelovati....

Kako bi ste preporučili kada staviti zupčanik sa više kada sa manje zubaca? Video sam da Belt CP ima fabrički zupčanik sa 9t a recimo za hk 450 se nudi 12t, 13t, 14t... A motori su slične snage (3800KV). Pretpostavljam da motor sa većim zupčanikom pravi veći broj obrtaja rotora i ima manju snagu od motora sa manjim zupčanikom koji pravi manji br. obrtaja...

Takodje, pitanje, da li je konačna snaga zavisnija od motora ili esc (ako mogu da formulišem pitanje tako uopšte)...

Hvala.
« Last Edit: August 03, 2010, 09:47:36 PM by damirmih »
Keep it simple.

Offline SaleR

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 289
Re: ESC, motor, zupčanik...
« Reply #3 on: August 04, 2010, 08:56:42 AM »
Sto se tice zubcanika tu je na zalost opet puno stvari koje moras probati i videti da li ti rezultati odgovaraju tvojim potrebama. Tu ima raznih stvari koji uticu na uticaje promene zubcanika. Kakvi su ti rotori (drveni, fiberglas, karbonski), koja je baterija u pitanju (20C, 30C, 40C), tezina helikoptera, plasticna ili metalna glava sve to utice na odabir zubcanika.

Naravno da je konacna snaga zavisna od motora.

Treba da pronadjes na netu ko je se veci igrao sa izmenom zubcanika i da vidis koji bi tebi odgovarao pa da ga nabavis i probas.

Brzinu rotora inace ne smes da smanjis puno posto ce ti heli postati vrlo nestabilan, a opet ne smes ni da preteras posto ce ti postati jako "nervozan".

Offline IVAN3D

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1116
Re: ESC, motor, zupčanik...
« Reply #4 on: August 04, 2010, 09:21:35 AM »
Sto se tice zubcanika tu je na zalost opet puno stvari koje moras probati i videti da li ti rezultati odgovaraju tvojim potrebama. Tu ima raznih stvari koji uticu na uticaje promene zubcanika. Kakvi su ti rotori (drveni, fiberglas, karbonski), koja je baterija u pitanju (20C, 30C, 40C), tezina helikoptera, plasticna ili metalna glava sve to utice na odabir zubcanika.

Naravno da je konacna snaga zavisna od motora.

Treba da pronadjes na netu ko je se veci igrao sa izmenom zubcanika i da vidis koji bi tebi odgovarao pa da ga nabavis i probas.

Brzinu rotora inace ne smes da smanjis puno posto ce ti heli postati vrlo nestabilan, a opet ne smes ni da preteras posto ce ti postati jako "nervozan".

Slazem se da se do naljboljeg rezultata dolazi probama sto mehanickim sto podesavanjima stanice.
 Zupcanik
 (pijemo)
« Last Edit: August 04, 2010, 09:24:41 AM by GLIDER »
\\\" Sve sto leti ima nezgodnu osobinu da pada \\\"

ex pseudonijum: GLIDER

Offline damirmih

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 402
  • Keep it simple.
Re: ESC, motor, zupčanik...
« Reply #5 on: August 04, 2010, 01:43:59 PM »
Tako je: p :)

koristan link, ako računa dobro:

http://heli.dacsa.net/CalculatorV2/Default.aspx
Keep it simple.

Offline SaleR

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 289
Re: ESC, motor, zupčanik...
« Reply #6 on: August 04, 2010, 09:27:55 PM »
Eh, bas sam se pitao ko ce me prvi ispraviti...

Offline IVAN3D

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1116
Re: ESC, motor, zupčanik...
« Reply #7 on: August 04, 2010, 10:58:41 PM »
Eh, bas sam se pitao ko ce me prvi ispraviti...

Pa to je samo pokazatelj da citam a i da si svestan da gresis  lol.

Pozdrav Sale
 (pijemo)
\\\" Sve sto leti ima nezgodnu osobinu da pada \\\"

ex pseudonijum: GLIDER