Pošto je prošla ponoć, sad već juče, jedan od glavih inžinjera Kombinata, čika Dule i ja, smo se uputili na put u Šabac, kod Belog, najvećeg kooperanta našeg Modelarskog Kombinata za rad sa metalom.
U velelepnom objektu prepunom high teck opreme, ovaj metalurški gigant je po ko zna koji put prevazišao naša očekivanja i odradio nam posao brzo, tačno, kvalitetno i po vrlo prihvatljivoj ceni...
Stigli smo u Šabac oko jedan popodne i posle kafice "bacili" se na posao. Vizije da ćemo sve napraviti za jedno dva sata, brzo su se raspršile i ostali smo do posle osam sati uveče.
Kao što znate od ranije, u Kombintu smo smislili da svaki cilindar od Zenoaha GT 80 ima svoj polu otvoreni izduvni sistem, koji bi se završavao na istom mestu na trupu, gde se nalazio i izduvni sistem na pravom Hellcatu.
Skala auspuh imam od prvog modela, a za ovaj drugi je malo modifikovan.
Beli je trebao da na prirubnice auspuha, isečene na water jet-u, u novosadskoj firmi "Rapid", zavari i upasuje Krumscheid-ove cevi koje mi je Jole doveo iz Lindingera...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/4-69.jpg)
Kad smo objasnili Belom šta treba da radi, odmah smo videli da nema teorije da se uklopimo u vreme koje smo predvideli, jer je Beli samo pola sata pravio alat za deformaciju cevi koja ide na prirubnicu (cev je okrugla, a otvor naprirubnici elipsast).
Bez obzira na apele da ne preterije, kuckao je, brusio, kuckao, proveravao, kuckao i tako u nedogled, ali kad je sve bilo gotovo, rezultati su bili svršeni...
Alat je prvo brusio malo...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/2-73.jpg)
...pa malo više...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/1-73.jpg)
...da bi nakraju varnice letele na sve strane...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/3-69.jpg)
Kad je cevi napasovao na prirubnicu, pecnuo ih je na par mesta i potom zavario...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/6-63.jpg)
Leva strana je bila gotova...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/7-57.jpg)
...onda dorada, turpejisanje i šmirglanje prirubnice da bude idealno ravna...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/9-52.jpg)
...pa, malo biax da se skinu neravnine...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/8-54.jpg)
...i na kraju sve to i na drugom cilindru...
Kad je taj deo posla bio gotov, motor je izgledao ovako...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/11-44.jpg)
E sad je trebalo na postojećim skala auspusima napraviti otvore i zavariti cevi, koje će se idealno nastavljati na lulice...
Prvo je sve radjeno na jednoj, a potom i na drugoj strani izduvnog sistema.
Pošto je opcrtao gde treba da se naprave otvori, Beli je izbušio rupe i polako, malo po malo, biaxom ih širio...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/10-48.jpg)
...onda je postavio deo na model...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/13-37.jpg)
...i fino ga upasivao...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/12-40.jpg)
Inžinjer Papić je proveravao radove...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/14-33.jpg)
...i pošto je utvrdio da je sve "brucenzi", pristupilo se varenju...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/15-31.jpg)
Desna strana je bila gotova...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/16-28.jpg)
...a, posle ponovljenog postupka...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/17-25.jpg)
...i leva...
Sad je sve izgledalo ovako...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/19-21.jpg)
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/21-18.jpg)
Pošto su sve slike koje ste do sada gledali slikane na trupu koji stoji naopačke, u najdonjoj tačci auspuha napravljeni su otvori i zavarene cevčice kroz koje će se drenirati ulje od mešavine...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/20-19.jpg)
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/22-17.jpg)
Izmedju lucica i auspuha su namerno ostavljeni procepi jer će ta dva dela povezivati teflonska cev. Kako će sve to "funkcionanisati" u praksi videćemo...
Na kraju je Beli sve delove oprao kiselinom, isprao vodom i posle blagog poliranja, skala auspuh je sinuo u punom sjaju...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/24-14.jpg)
Na kraju su postavljeni tefloni i time je rad na izduvu bio gotov...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/28-7.jpg)
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/25-11.jpg)
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/26-9.jpg)
Ovim putem bih želeo da se zahvalim Belom na svemu što je napravio za moje modele za sada...
![](http://i1089.photobucket.com/albums/i341/majaterzic/18-22.jpg)
Svaki put je imao nevidjeno mnogo strpljenja i sve što je odradio bilo je savršeno...
Beli hvala ti...
Sad znate zašto je pravljenje ovih aupuha trajalo više od šest sati. Mnogo je i kad se čita, a kamoli da se radi...
Pozdrav iz Kombinata
Mirče