Pre neki dan u Kombinat je stigao novi model - Mustang P 51 D...
Mislim da o Mustangu ne moram tošiti puno reči, jedan od najpoznatijih aviona Drugog svetskog rata...
Verovatno nema ko za njega nije čuo...
Model o kojem će biti reči u ovom topiku stiže iz Sremske Mitrovice a, kupljen je od Save Užvara.
Istorijat ovog Mustanga ipak, ide još malo u prošlost...
Pre petnaestak godina, beogradski modelar Bojan Belevski - Boki, sa planova iz časopisa "Flying models", započeo i napravio Mustangov trup.
Plan je jedan od onih koji su se nekada objavljivali po časopisima i koje su modelari mogli da naruče ili da uveličavaju.
Kako je trup stigao do Save, ne znam ali, on je nastavio sa radom na njemu, napravivši mu i ugradivši horizontalce i vertikalni stabilizator...
Sava je takodje napravio gipsani kalup sa koga je skinuta kabina, kao i model i kalup za kapotaž...
Na originalnom planu krila su skoro simetrična, ali tokom izrade ovog Mustanga, profil krila je zamenjen sa profilom NACA 2415. Mislim da je takav profil na svim CMP modelima, tj. i na mom Zero-u...
Sve u svemu, napravljeni su metalni profili, krila su isečena od stiropora a, potom plankirana sa balzom od 2 mm.
U krilima su, celom dužinom, postavjene ramenjače od čamovine 8x13 mm.
Pošto će krilo biti iz jednog dela, dve polovine krila će biti povezane bajonetom od 3 mm špera, koji ide od gornjeg do donjeg planka i naslanja se na ramenjače.
Sava je na krilima već isekao i donekle obradio flapsove i elerone.
Tu se stalo...
Mustang je kod Save bio sigurno 10 godina i na njemu u tom periodu ništa nije radjeno.
Pre par meseci tokom posete Savi, video sam ovaj model i učinilo mi se da bi se od njega mogao napraviti lep warbird.
Mera je "prava", ista kao Thunderbolt ili Zero koje letim.
Mustang je raspona 2,2 metra a, predvidjen je motor od 40-60 ccm.
Kod Mustanga je mali problem što mu je kapotaž dosta uzan i benzinski motor klasične konstrukcije sa karburatorom sa jedne i auspuhom sa druge strane teško staje a, da se kapotaž ne seče sa strane.
Zato bi neki motor sa karburatorom od nazad bio, možda, bolja opcija.
Sve u svemu, za sada što se Kombinata tiče, na prvom mestu je da se Panther privede kraju i da se u narednih godinu dana napravi novi Hellcat.
Na Mustangu ću sigurno početi da radim, jer ima dosta stvari koje mogu da se konstruišu, ojačavaju i prave...
Dok dodjem do skupih stvari na ovom modelu (motor, trapovi) ima mnogo toga da se odradi...
Molio bih modelare, pogotovo maketare, ako neko ima tačnu šemu panela, nitni, poklopaca i takvih detalja, da mi nekako to prosledi...
Već u samom startu trebala bi mi tačna pozicija trapova i otvora na krilu...
Hvala unapred...
Sa daljim informacijama, čujemo se uskoro...
Pozdrav
Mirče