Evo napokon necega sto ste vec mogli da naslutite sa nekih prethodnih fotografija: Wind S 110 E od Sebarta. Odluka o kupovini ovog modela je odavno pala, negde pocetkom godine ali evo napokon je stigao na red da poleti. Kako sam se ja definitivno uputio u F3A jer smatram da je to najkraci i najpravilniji put ka sveopstem i ispravnom nacinu letenja nije bilo tesko doneti odluku o kupovini ovog modela. Kritike na netu su bile jako pozitivne i ono sto je najbitnije model se jako lepo leti i sa 10S baterijama iako Sebart preporucuje 8S. Ja sam se opredelio za 10S varijantu kako bi na svim mojim modelima koristio jedan tip baterija, Rhino 5S 4900mAh 20C. Ovog puta oko sklapanja mi je pomogao Nikola Saburo i odradio fantastican posao, hvala Nikola!
Malo o osnovnim karakteristikama:
Raspon 174 cm
Duzina 180 cm
Povrsina krila 58 dm2
Predvidjena tezina na poletanju od 3800-4200g. Ja moj jos nisam precizno izmerio ali sam ispod 4100g.
Setup sam mnogo i dugo analizirao ali nazalost covek ovde nema mnogo izbora jer je Sebastiano projektovao nos modela tako da samo prakticno Hacker A50 16L bude adekvatan i dovoljno snazan (bas se pitam zbog cega
) No nije to nista lose kada se tera na 8S ali je za 10S kV270 tog motora malo velik, tj mora elisa 16x10 a onda slabo kocenje ... upravo ta ogomna prodornost je oznacena kao jedina mana modela, ali o tom kasnije.
Sreca pa se pojavio i novi motor na trzistu upravo u vreme donosenja odluke o kupovini a koji je cucnuo ko dupe na nosu: Scorpion S 4035-250kV i koji bez problema tera i 18x10. Idealno bi bilo da je to 230kV pa da ide 18x12 ali i ovako nije lose
. Ja sam se opredelio za 17x10 jer se u medjuvremenu pokazalo da je sa 18x10 taj kombo na limitu i kada upece zvezda neki su ljudi imali problema. Meni je i ovako ovo bilo danas fenomenalno!
E sad da se vratimo na onu manu modela da nedovoljno koci nizbrdo. E pa i za to ima leka, naravno sve je lakse kada je propeler veci. Naime, postoji par tipova kontrolera od Jeti, Castle Creations i Kontronik koji imaju nesto sto se zove progresivna kocnica. O cemu se radi; jos ranije je utvrdjeno da elisa koja je ukocena na modelu pravi najmanji otpor kretanju, a elisa koja se slobodno vrti pravi nesto veci otpor dok elisa koja se vrti negde oko 50% onoga sto bi se inace vrtela slobodno pravi najveci otpor. E pa progresivna kocnica upravo radi to, drzi elisu u tom nekom broju obrtaja. Danas nisam sa tim experimentisao, ima vremena i za tu vrstu trimovanja. Kontroler za koji sam se ja opredelio je Jeti Spin 99 a koji koristi i ogromna vecina takmicara u F3A.
Ostatak mog setapa i modifikacije su (barem u mom slucaju) stadardane: Servoi Ino Lab HGD 650 HB carbonite gear na eleronima i 2 na horizontalcu (koji su inace nekada bili na Angel-u) i HGD 760 MG na vertikalcu. Za horizontalac postoji i vrlo elegantna varijanta sa dva midi servoa (15mm sirinine) koji ulaze skroz u horizontalce i ne vide se ali je meni vise odgovaralo ovako jer zbog 10S baterije bila mi je potrebna sva tezina pozadi. Veci tockovi sa vecim kapicama napred i Sullivan tocak pozadi.
Jos jedan deo opreme koji polako postaje standard za moje vece modele je Power Box Digi Switch ovaj put sa jednim ulazom tj. beskontaktni prekidac sa UBEC idealan za F3A
http://www.powerbox-systems.com/e/powerbox_systeme/digi_switch/start.phpBaterije su vec gore pomenute 2x Rhino 5S 4900mAh 20C i Rhino 2S 1050mAh 20C za prijenik i servoe a prijemnik je 9 kanalni Spektrum 9000 sa 2 satelita (drugi sam dokupio).
E pa kako je to danas izgledalo posle malo merenja: 54A, 39V oce kasti 2,1kW i 8280 o/min sa 17x10 Turnigy Light electric elisom, tj. ima snage kolko' oces, neogranicena verikala na 70% gasa
.
Naravno tu je i pilot, zar niste valjda mislili da ja vozim te modele
jedna slika sa mladjim bratom Angelom
motor i kontroler
ostale komponente
konacne pripreme
i ja prezadovoljan posle svega
E sad malo o samom letenju koga na zalost danas nije bilo jako puno iako je dan bio IDEALAN za letenje
. Kako mi delimo aerodrom sa zmajarima i njima je dan bio IDEALAN
. Dva relativno kratka leta i sta da kazem, ovo (napokon) najvise lici na do sad moj omiljeni model Element 30. Naravno sada sledi jako puno letenja, trimovanja i programiranja stanice jer sve ovo je ustvari samo uvod u ... e o tome nekom drugom prilikom
.
poz